Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 Sw 2002 hdi problem z odpalaniem.

damian katowice 26 Aug 2021 17:25 1743 64
Automation24.pl
  • #1
    damian katowice
    Level 9  
    Dzień dobry, czy ktoś z kolegów może pomóc? problem polega na tym iż samochód odpala poprawnie powyżej +15c jeżeli spadnie temperatura powietrza poniżej +10c samochodu nie można odpalić, wymieniłem czujnik płynu chłodniczego ale ta sama sytuacja. Zrobiłem mały test, założyłem czujnik płynu luzem, jak podgrzeje go do wartości powyżej +15c samochód odpala bez problemu zaś jak schłodzę go do poniżej +8 samochód nie odpala, ma ktoś z kolegów jakiś pomysł?
  • Automation24.pl
  • #3
    damian katowice
    Level 9  
    Cześć, nie sprawdzałem jeszcze, a muszą grzać przy takiej temperaturze dieslu?
  • #4
    beryas
    Level 31  
    teoretycznie nie, ale moze byc roznie. Miales podpinany juz komputer w celu diagnostyki?
  • #5
    damian katowice
    Level 9  
    Tak miałem nic nie wyszło niepokojącego, wtryski na podobnym poziomie błędów brak.
  • #6
    beryas
    Level 31  
    a cisnienie na listwie w trakcie rozruchu?
  • #7
    damian katowice
    Level 9  
    Nie pamiętam wartości ale było ok. dziwne jest to że jak komputer z czujnika dostanie temperaturę +15 i wyżej to pali od strzała.
  • Automation24.pl
  • #8
    beryas
    Level 31  
    to nie jest dziwne tylko bardzo dziwne, ogolnie pasuje autko diagnozowac w momencie kiedy nie pali
  • #9
    damian katowice
    Level 9  
    Sprawdzę tak jak piszesz czy jest grzanie świec, ogólnie to kontrolka mignie na sek.może i ma lekko pogrzać świece nie wiem jak ma być w tym modelu. Dam znać jutro bo dziś deszcz pada i nie dam rady tego sprawdzić dziękuję za zainteresowanie.
  • #10
    beryas
    Level 31  
    kontrolka nie informuje czy swiece grzeja czy nie tylko czy można juz zapalic silnik, swiece w niektorych autach moga grzac prawie do osiagniecia temperatury roboczej
  • #11
    damian katowice
    Level 9  
    Robiłem również test wczoraj rano było 9c auto nie odpaliło wyjąłem wtyczkę z czujnika kontrolka grzania dość długo się paliła ale samochód nie odpalił, odpalam go na plaku chyta od razu.
  • #12
    beryas
    Level 31  
    ktory silnik masz? moze wytryski leza?
  • #13
    damian katowice
    Level 9  
    2.0 hdi 79kW
  • #15
    damian katowice
    Level 9  
    Dzisiaj to samo 10c auto nie odpala, włączyłem w wtyczkę czujnik zewnetrzny podgrzałem zapalniczką auto startuje.

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    Prąd do świec sprawdzony+przekaznik działa ,napięcie podaje,sprawdzane na wyłączonej wtyczce czujnika.
    Muszę koledze powiedzieć że świece dogrzewają dopiero od -3 w tym modelu więc można to wyeliminować .
  • #16
    damian katowice
    Level 9  
    Zwracam honor, dziś rano zrobiłem test +6c i do świec "idzie" napięcie, przekaźnik "cyka" na świecach jest prąd, czyżby same świece uszkodzone? Pomoże ktoś?
  • #17
    beryas
    Level 31  
    Sprawdz ile pradu bierze kazda ze swiec, miedzy 11-15A jest ok choc nie dam reki uciac ze swiece pomoga
  • #18
    damian katowice
    Level 9  
    Widzę że temat umarł,świece sprawdzone grzeją,dorażnie wstawiłem opornik równolegle do czujnika temperatury aby oszukać komputer(żeby widział wyższą temp.silnika) samochód zapala nawet przy +3c(wczoraj rano była taka temperatura) ale robi się problem ...jak będzie minusowa temperatura to auto nie włączy świec żarowych bo będzie widział cały czas plusową temperaturę więc i tak błędne koło ,nikt nie ma pomysłu co to może być??
  • #19
    castin
    Level 24  
    masz tam pompkę w baku? Jak nie, to powinieneś mieć gruchę przy filtrze. Z rana zanim odpalisz otwórz maskę i podpompuj dwa - trzy razy i wtedy spróbuj odpalić.
  • #20
    damian katowice
    Level 9  
    Cześć, mam pompkę w baku sprawna na 100%
  • #21
    damian katowice
    Level 9  
    Zrobiłem jeszcze jeden test wyciagnołem wtyczkę z czujnika ciśnienia paliwa z listwy i auto odpala, czyżby pompa wc padła?
  • #23
    damian katowice
    Level 9  
    Też takie podejrzenia miałem chodzi o ten na pompie po prawej stronie? , a czujnik ciśnienia paliwa na listwie nie padł czasami?
  • #24
    beryas
    Level 31  
    komputer, sprawdz dlaczego seter nie zezwala na rozruch, sprawdz dokladnosc pomiaru cisnienia.
    mozesz wyjaz regulator przedmuchac i przemyc siteczko sprawdzic i wymienic oringi
  • #25
    damian katowice
    Level 9  
    Odkręcałem ten regulator z pompy ale tam nie ma siteczka jest tylko oring gumowy.
  • #26
    damian katowice
    Level 9  
    Dzień dobry, dalej męczę się z tym problemem dziś sprawdziłem manometrem pompkę wstępną baku ma 1.5bara czy to nie przypadkiem za mało? Dodam że jak włączylem zapłon pompkę słychać wytwarza 1.5bara po czym ciśnienie spada jakby szło na przelew, pytanie czy ciśnienie ma trzymać po napompowaniu? Czy jest może jakiś zawór zwrotny? Poproszę o pomoc.
  • #27
    damian katowice
    Level 9  
    Ciśnienie paliwa przy rozruchu 170-198 pomoże ktoś z kolegów?
  • Helpful post
    #28
    beryas
    Level 31  
    wg mnie za male cisnienie, normalne oscyluje kolo 300 bar.
    zapodaj mu plaka na rozruchu i zbadaj cisnienei, jak zapali i bedzie chodzil dobrze i pompa wc bedzie generowala pelne cisnienie to masz problem przed pompa WC, jesli non sdtop bez plaka bedzie gasl to masz problem w pompie WC, ktora nie buduje cisnienia
  • #29
    damian katowice
    Level 9  
    Cześć, tak jak odpali komputer pokazuje prawie 300bar. i wszystko chodzi idealnie.

    Dodano po 1 [godziny] 39 [minuty]:

    Rozumiem że albo nieszczelny układ paliwowy? czy pompka wstępna co generuje 1.5bara nie za mało?
  • #30
    JohnNeo
    Level 11  
    Podbijam temat.
    Ciekawy przypadek z tą temperaturą i kwestią rozruchu auta.
    Opierając się na postach wyżej, napiszę że wiele silników (nie wiem jak jest akurat w tym przypadku) ma wtryski wyłączone jeśli komputer silnika nie odczyta odpowiedniej wartości cisnienia paliwa z pompy WC. Teoretycznie może być tak że pompa WC już nie wyrabia, ale przy temperaturze powyżej 15stopni (pisał o tym autor) wartości osiągane przez pompę mieszczą się jeszcze w tych przypisanych w sterowniku, ale poniżej 15stopni już się nie. Tak czy inaczej, zamierzone wartości ok 200 barów to mało.

    Pozdrawiam serdecznie