Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szukasz fachowej porady na temat oświetlenia samochodowego?

mdcs 21 Sie 2002 23:42 51287 88
  • #31
    uaz
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Oto test porównawczy kilkudziesięciu żarówek. Sory za black&white ale przez modem pełny kolor zajoł by trochę duuużo czasu.
  • e-miernikie-mierniki
  • #32
    nacuna
    Poziom 11  
    mdcs napisał:
    Jak na razie jestem bardzo zadowolony z moich Philips Vision+. To rewelacyjne zarowy. Polecam.....zawsze jednak chce się miec "more light on the road" (reklama Philips Vision+:) .... pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji....
    P.S. Jezdze 24h/dobe na swiatlach, bo to ratuje czasami zycie:) Nie mam tu watpliowscie. Lepiej mnie widac. Dbam tez o regulacje swiatel. Wiem co to korektor wysokosci:)))

    Mam do ciebie kilka pytan. Jestem poczatkujacym uzytkownikiem i chcialbym sie czegos dowiedziec. Jaki kolor maja te Philipsy Vision+? Jak kupie nowy zarowki (a napewno je kupie) i zamontuje je do mojego Fiata Sieny to mam je wyregulowac? Ale jak? Czy samemu sie da czy trzeba sie udac do jakiegos warsztatu? Czy dowolny warsztat to zrobi czy jakis specjalistyczny? Co do korektora wysokosci to wiem gdzie jest i jak sie go ustawia :)
  • e-miernikie-mierniki
  • #33
    mdcs
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Vision+ ma delikatny niebieski filtr o niskiej gęstości, ale tylko na strumieniu świateł mijania. Drogowe świecą pełną parą. TO żarówki w technologii skrętki stopowej i sprężonego ksenonu. Niestety ich żywotność jest skrócona (jak wszystkich żarówek o podwyższonej jasności i/lub temperaturze barwowej).
    Regulacji świateł często nie trzeba dokonywać... wystarczy korektor wysokości.
  • #34
    nacuna
    Poziom 11  
    mdcs napisał:
    Vision+ ma delikatny niebieski filtr o niskiej gęstości, ale tylko na strumieniu świateł mijania. Drogowe świecą pełną parą. TO żarówki w technologii skrętki stopowej i sprężonego ksenonu. Niestety ich żywotność jest skrócona (jak wszystkich żarówek o podwyższonej jasności i/lub temperaturze barwowej).
    Regulacji świateł często nie trzeba dokonywać... wystarczy korektor wysokości.

    Hmm prosilbym o wypowiedzi prostszym jezykiem, bo jestem poczatkujacy i malo rozumiem! Zrozumialem ze te Vision+ na swiatlach mijania sa bialo-niebieskie, na dlugich sa biale, prawda?
    To czy po wymianie starych zarowek musze zrobic regulacje swiatel czy nie?Jesli tak to gdzie mozna to zrobic? Prosze o odpowiedz do moich ptyan. Dziekuje z gory!

    Dodano po 10 [minuty]:

    mdcs napisał:
    Vision+ ma delikatny niebieski filtr o niskiej gęstości, ale tylko na strumieniu świateł mijania. Drogowe świecą pełną parą.

    A co bys wybral?
    -Philips Vision+
    -Philips 3-in-1
    -Philips GT150 ?
    Ktore z nich swieca na zolto a ktore na bialo lub bialo-niebieskie?
  • #35
    mdcs
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Vision+ - białe/ biało-niebieskie
    GT150 - białe
    3in1 - od lekko żółtego przy lewej do niebieskawego przy prawej...

    Ja bym wybrał Vision+ (choć sam mam Narvę Rally 100/90 z osobnym filtrem).
  • #36
    nacuna
    Poziom 11  
    mdcs napisał:
    Vision+ - białe/ biało-niebieskie
    GT150 - białe
    3in1 - od lekko żółtego przy lewej do niebieskawego przy prawej...

    Ja bym wybrał Vision+ (choć sam mam Narvę Rally 100/90 z osobnym filtrem).

    A ktore z tych 3 wymienionych jest lepsze? Chodzi mi glownie o swiatlosc na drodze. Co do Rally to nie ma mowy, boje sie ze mi instalka elektryczna padnie. Co lepsze? GT150 czy V+?
  • #37
    nacuna
    Poziom 11  
    uaz napisał:
    Oto test porównawczy kilkudziesięciu żarówek. Sory za black&white ale przez modem pełny kolor zajoł by trochę duuużo czasu.
    Gdzie jest ten test?
  • #38
    melon19
    Poziom 1  
    Cześć! Na allegro widziałem zestaw do samodzielnego montażu xenonów za około 600zł i teraz mam kilka pytań, bo chce założyć xenony do motoru zamiast H4.
    1. nie bede miał H4 (na tej stronie pisało że do H4 nie ma długich świateł) jak zwykła żarówka tylko xenonowa - czy będzie świeciła wystarczająco jasno żebym w nocy mógł spokojnie jechać?
    2. jeżdżąc na motorze światła musze mieć włączone cały czas - czy żarówki xenonowe to wytrzymają
    3. Czy muszę przerabiać klosz?

    (nie chodzi mi o żarówki za 30zł z tesco) bardzo proszę o odpowiedzi
  • #39
    virus210
    Poziom 11  
    co do jazdy na swiatach w dzien to mozna zaontowac swiatla do jazdy dziennej , ciagna 42W w sumie no i plus postojówki , czyli problem z wiekdszym spalaniem rozwiazany, mam 126p i jestem maniakiem swiatel , zabraem sie od zrobienia kabelków , przewody byly 2.5mm^2 wstawiem 6mm^2 moze to przesada ale rórnica bya niesamowita ok 20% lepiej,
    - wszystko na przekaznikach,
    -koncówki lutowane i na termokurczke z klejem ,nie zsunie się i nie wygina tak jak inne,
    -oddzielna masa
    -kazde wlókno pod inny bezpiecznik,
    -nowe lampy ,te niby halogenowe odorne na wiekza tep. i inna jest granica swiatocienia
    -nap na akumulatorze 14.4
    - na zderzaku 2X100W ,wesema dalekosiezne i zarówki NARVA,
    -pod zderzakiem 2X100, bliskosiezne,
    MIERZYLEM PRAD ZAROWKI 100W NARVI I BOSMA PRZY 12V PO WYLICZENIU OKAZAO SIE ZE BOSMA MA OK 65W A NARVA FAKTYCZNIE 100W ,NA BOSMIE TEZ PIASALO ZE MA 100W,
    -NIEWIERZCIE NAPISOM,POMIERZCIE SAMI A ZDZIWICIE SIE!!!!!!!
    -MAM PRZEąCZNIK KTóRY WLACZA DIODE PRZY REGOLATORZE NAP .JAK WLACZE WSZYSTKO TO TROCHE CIAGNIE I NAP SPADA WIEC ZAPINAM DIODE ,OSZUKUJE REGULATOR , I JESZCZE Z O.7V PODSKOCZY NAPIECIE ,
    ELEGANCKO WIDAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #40
    mdcs
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tyle żarówki w maluchu.... aku chyba codziennie na noc do domku nosisz :)

    Ja teraz mam nowe lampy i 2x 100/90W Narva. Do tego halo pod zderzakiem 2x55 (przeciwmgielne). Instalacja fabryczna. Widać po horyzont :D
  • #41
    virus210
    Poziom 11  
    przeciez nie jezdze na wszystkich swiatłach nonstop!
    w dzien na dziennych to podładuje akumulator sobie troszke ( 2x21 + 2x5+ oswietlenie tablicy , cewka to ok 100W a reszta ładuje akumulator :) , a cały sprzęt odpalam np . w lesie czy dziurach jakiś , tiry kicaja niektóre , chciałem załozyć na dach dwa większe (od tira) halogenki 2x100W ale to juz przesada
  • #42
    mdcs
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Alter w malczaku ma problem pociągnąć 2x100W + instalacja:).. więc pewnie pełnej jasności nie masz. Jakie napięcie panuje u Ciebie na zaciskach żarówek?
  • #43
    wojtek85_1985
    Poziom 2  
    witam!posiadam fiata uno 1.0 jakie zarowki polecacie bo obecnie mam jakies zwykle 55/60 i troche slabo swieca
    pozdrawiam
  • #44
    virus210
    Poziom 11  
    alternator ma 500W jak sa szczotki i pierscionki czyste i uzwojenia tez to indukuje się wiekszy strumień i większa moc jes możliwa do uzyskania no i obroty odpowiednie , da sie go "oszukać " troche właczajac diode przy rególatorze napiecia , wtedy napewno wykorzystuje sie jego pełna moc ,
    co do napiecia pod pełnym obciazenie m to szczerze nie mierzyłem ale jak załaczam wszystko pokolei i obroty z 1200 to nie przygasa nic , akumulator 45AH 0.5 letni , narazie jest doładowany , powtarzam ze nie jeżdze na ty wszystkim non stop tylko np. na 1 godz jazdy w nocy ok 10 - 15 minut ,
  • #45
    ziutsane_skoda_1.820VTurb
    Poziom 10  
    witam ! jestem szczesliwym posiadaczem skody octavi 1,8 20V Turbo i chcialbym sie poradzic was jakie zarowki moglbym do niej wsadzic aby widocznosc znacznie sie polepszyla ! nie mowie o ksenonach bo jest to w tym momencie poza moim zasiegiem finansowym ale jakies zarowki do 100 zl ! z gory dzieki za konkretne odpowiedzi (podpowiedzi) dodam ze najlepsze byly by odpowiedzi podparte jakimis faktami ewentualnie wytlumaczeniem dlaczego ta a nie inna ! :)
  • #47
    mdcs
    VIP Zasłużony dla elektroda
    To, ze żarówka jest wypełniona ksenonem nie znaczy, ze ma świecić jak HID. Ksenon stosuje się , żeby umozliwić podniesienie temperatury skrętki (ma ciaśniej upakowane atomy od halogenu i atomy skrętki nie dyfundują tak łatwo przy wyższej temperaturze). Żarówka taka swieci nieco jaśniej, ale różnicy jakiejśc kolosalnej nie ma. Okazuje się, że nawet najlepsze żarówki 55/60W świeć sporo ciemniej od Narvy 90/100, która kosztuje 10zł za sztukę :D
  • #48
    ziutsane_skoda_1.820VTurb
    Poziom 10  
    ponawiam pytanie :D co polecilibyscie do mojej oktawi !?
  • #49
    mmatulek
    Poziom 12  
    Polecam Philipsa Gt 150 Power Night. Co do żarówek większej mocy to uważam, że jest to nieporozumienie. Lampa długo tego nie wytrzyma.
  • #50
    mały89
    Poziom 11  
    Witam wszystkich
    Mam bardzo słabe światła w Nubirze 1. zastanawiam się na kilkoma żarówkami które z nich według was sa najbardziej godne polecenia.
    Oto kilka żarówek nad którymi sie zastanawiam:
    H4 GT150 PHILIPS
    PHILIPS Vision Plus H4
    OSRAM SILVERSTAR+50%
    BLUE VISION PHILIPS
    NARVA Range Power White H4
    Wszystkie żarówki są o mocy 60/55w ponieważ klosze jak i cała lampa jest wykonana z plastiku i 100/90w mogłoby być zabójcze.
    Które radzicie ??
  • #51
    pol249
    Poziom 11  
    Witam
    Ja w Pasku zalozylem H4 GT150 PHILIPS wczesniej mialem Osram +30%
    ruznica kolosalna koles mial podroby Made in China XENON 100/100 to byl w szoku jak zobaczyl jakie moga byc swiatla na zarowkah H4
    pozdrawiam szczesliwego nowego 2007 roku
  • #52
    mmatulek
    Poziom 12  
    Przesiadłem się z blue vision na gt150. Różnica zauważalna na korzyść gt150. Przerabiałem też vision plus i uważam, że najlepsze są gt150 choć najdroższe :cry:
  • #53
    jan74
    Poziom 1  
    Mam mały problem. Spaliła mi się w Audi A6 z 1997 raku żarówka ksenonowa. Reflektory są fabryczne montowane firmy Hella. Po rozkręceniu w żaden sposób nie można wymontować żarówki. Kopułka, w której znajduje się żarókka jast znitowana i nie można jej rozkręcić. Wszystkie przewody są połączone na stałe. Może mi ktoś odpowiedzieć, czy jest to zestaw nierozbieralny i czy muszę gdzieś szykać nowego kompletu.
  • #54
    zb6
    Poziom 11  
    Witam.
    Tak sobie pomyślałem, że podzielę się moim doświadczeniem z ostatnich kilku dni. Mam Lagune z 95'. Strasznie denerwowało mnie że swiatła mijania tak marnie świecą. Postanowiłem się dowiedzieć co można zrobić aby było lepiej. Zacząłem szukać sposobu na zamontowanie ksenonów, jednak po kilkunastu przeczytanych postach doszedłem do wniosku, że jest to za drogie i sporo z tym zachodu. Poszperałem jeszcze trochę i proszę dowiaduję się, że są jakieś modele żarówek duuużo lepsze od takich standardowych jakie mam obecnie. Zdecydowałem się na Philips GT-150 Power2Night, niestety jak ustaliłem później nie ma takich do Laguny, ale za to pasują te które obstawiałem jakie drugie VisionPlus50%. Specjalnie nie wybierałem tańszych typu 'noname', Philips może jest i droższy jednak mam gwarancję jakości. Problem pojawił się w momencie kiedy przyszło się dowiedzieć jaka konkretnie żarówkę potrzebuję, czyli co oznaczają H1, H4, H7, W5W itp. Może to się wydawać komuś śmieszne, że nie wiedziałem o co chodzi, jedank tak było i jestem pewny, że nie jestem sam :). Rozwiązanie przyszło samo. Polecam wszystkim stronę Philipsa i zakładkę "Jakiej żarówki potrzebujesz": http://www.lighting.philips.com/pl_pl/consume...ent=89083467512&id=pl_pl_car_lighting&lang=pl
    Tam wszystko satło się jasne. Wybrałem dostępny model i typ. Faktycznie jest różnica + 50% jaśniejsze światło oraz dalej świecą. Światła faktycznie sa białe.
    Ja żarówki kupiłem w Norauto za 60pln tylko dlatego, że spieszyło mi się, jednak na allego jest taniej 41pln + przesyłka. Strasznie zdzierają łobuzy i tyle. Kiedyś u nich byłem żeby poprawili mi pukającą o podwozie rurę wydechową, koleś wziął furę na podnośnik, nic nie ustalił i jeszcze kazał zapłacić 10pln za poświęcenie czasu i sprzętu. Norauto to łobuzy i złodzieje, więc nie zdziwił mnie jak koleś zaproponował mi wymianę żarówek na miejscu za jedyne 12pln od sztuki. Ludzie ręce mi opadły 12pln ?! Hellooooo, dla tych co nie wiedzą, żarówkę przynajmniej u mnie wymienia się w 60sek. Zdejmujemy plastikową obudowę, wymieniamy żarówkę i zakładamy plastikową obudowę.
    Na podsumowanie, polecam strunę Philipsa i VisionPlus50%. Jeśli komuś pomogłem moim opisem sytuacji, jestem zadowolony i proszę o zamieszczanie wszelkich dodatkowych rad z życia wziętych, bardzo to pomaga.
  • #55
    Death_Rider
    Poziom 12  
    Fajny temat i postanowiłem dodać mojego posta dla potomności :). Jeżdżę samochodem Volvo 340 1.6 Diesel '89. Fabryczne reflektory niestety nie są w tym samochodzie idealne, więc postanowiłem zakupić jakieś lepsze żarówki. Wybór padł na Philips Vision Plus. Po założeniu tych żarówek i przejechaniu paru kilometrów mogę powiedzieć tylko jedno: "zdecydowana poprawa świecenia". Co do żywotności jest ona na poziomie "normalnych" żarówek. Mam je już ponad 1.5 roku, na światłach jeżdżę cały dzień, nawet jak jadę tylko 0.5 km to włączam światła i jak do tej pory żadna mi się nie spaliła. Podstawa to dobra instalacja elektryczna (pomimo włączonych świateł u mnie napięcie nigdy nie spada poniżej 14V:)). Pozdrawiam
  • #56
    HenioGd
    Poziom 12  
    Witam serdecznie Forumowiczów !

    Temat przejrzałem powierzchownie ale zaciekawił mnie i dołożę swoje trzy grosze z własnej praktyki:
    1) można wkładać nawet żarówki o mocy ponad 100 W a oświetlenie będzie do d... jeśli instalacja jest skorodowana. Nieraz miałem przypadki, że żarówka była zasilana z 6-7V - tak duże spadki napięcia występowały w instalacji. Przy okazji uwaga - jeśli konstrukcja instalacji nie przewiduje przekaźników to przy stosowaniu mocnych żarówek w krótkim okresie czasu wypalają się włączniki. Znam też przypaki pękania szkieł reflektorów w czasie opadów deszczu.
    2) lustro reflektora - cieszę się, że w mojej Vectrze reflektory są rozbieralne i raz w roku czyszczę je z zakurzenia.
    3) przez osiem lat jeździłem Oplem Asconą. Nie wymieniłem ani razu żarówki H4, producenta nie pamiętam ale na pewno nie MADE IN CHINA. Któregoś roku tygodnik "Motor" przeprowadził test żarówek. Zachęcony wynikiem kupiłem Philipsa o zwiększonej wydajności świetlnej - nie o zwiększonej mocy elektrycznej ( to są dwa różne pojęcia). Rewelacja, ale świeciły tylko rok czasu. Jako zaletę podkreślę fakt, że założone jednego dnia, po około roku spaliły sie w odstępie kilku dni. Jedna siadła na początku tygodnia, druga pod koniec. Świadczy to o wysokiej jakości i powtarzalności produkcji tych żarówek.
    4) stosując żarówki Philipsa odpadła mi konieczność regulacji reflektorów. Kilkukrotne pomiary przyrządem do ustawiania świateł nie wykazały zmian w ustawieniu świateł po zmianie żarówek;
    5) aktualnie jeżdżę na standartowych H4 a do jazdy w nocy przekładam na te o zwiększonej światłości.
    To tyle moich własnych doświadczeń.
  • #57
    gizmo86
    Poziom 2  
    Witam koledzy. Mam Peugeota Partnera z 2007 roku. Zaróweczki orginalne nie są złe w porównaniu do Kia Picanto, ale dużo jeżdżę po zmieszchu i zastanawiam sie nad kupnem żaróweczek Philipsa, najbardziej do gustu przypadły mi Philips H4 X-Treme Power +80%
    Co możecie powiedzieć o tych żaróweczkach?? czy może jakieś inne są leprze??
  • #58
    Harnasrules
    Poziom 1  
    Witam!
    Jezdze maluszkiem z roku 97. Chcialbym standartowe zarowki H4 wymienic na jakis lepszej jakosci. Zima sie zbliza i w sumie bede jezdzil przede wszystkim kiedy jest ciemno. Jakie mi polecacie?

    Pozdrawiam i szerokiej drogi!
  • #59
    karola44-81
    Poziom 27  
    Harnasrules mysle ze do malucha w zupelnosci ci wystrcza jakies +30% lub nawet+50%.
    Ja w astrze z koniecznosci(przepalily sie) musialem zalozyc zarowki. Poszedlem do sklepu i gosc proponuje mi jakies markowe o ktorych nigdy nie slyszalem po 15zl/szt.Pytam co ma jeszcze mowi ze ma jeszcze tylko Osram Silverstar ale ni epoleca bo drogie i nic nie warte. Ale Osram to dla mnie znana i poczciwa firma. Kuipilem te wedlog niego drogie zarowki zaplacilem kolosalna cene 20zl/sz. Jezdze juz pol roku na nich i tak sobie mysle ze lepszych swiatel nie potrzebuje. Brat w Mesiu 124 zalozyl Philypsy jakies +50% i jak zobaczyl jakmoje swieca to sie zlapal za glowe ze tak przeplacil.
    Nie neguje Philipsa!! Moze akurat w Mesiu nie podeszly. JA z moich Silverstar jestem bardzo zadowolony.
    Porada do Ciebie.
    W zasadzi eto nie ma znaczenia jaka zarowke zalozycz, oczywiscie mow wylaczni eo markowych Philips, Osram, moze Narva, lubnp tungsram.
    Nie kupuj tylko zarowek +10000...000% no name.
    Po wymianie jedz koniecznie na stacje diagnostyczna na korekcje ustawienia swiatel!!!!!
    Wiem jakie denerwujace sa bez urazy te polskie male pierdzidelka z zarowkami 100W i swiecacymi wszedzie tylko nie na droge!!
    Podsumowujac:
    Zarowka markowa, o mocy 55/60 W + solidna regulacja swiatel to pewnosc dobrego oswietlenia drogi i dbalosc o swoje bezpieczenstwo.
  • #60
    karola44-81
    Poziom 27  
    Witam.
    Nie obrazajcie sie za bardzo, ale to przeciez tez chodzi o oswietlenie pojazdu. Prosze przymknijcie oko na slowo samochodowego w temacie :)

    Problem mam nastepujacy.
    W C360 bardzo razila mnie skutecznosc swiatel przednich. Wiecie standardowe zarowki R2 40/50W.
    Zamontowalem tam zarowki H4 55/60W. Pozostalosci po samochodach.
    Jednak nie zmienilem opraw reflektorow na H4. Montaz wykonalem dorabiajac adapter. Tzn wykozystalem trzonek zarowki R2 i w niego wsadzilem zarowke H4. Wyglada to tak ze oprawka P43t siedzi w gniezdzie reflektora a w ta oprawke jest wsadzona zarowka H4.Wszystko trzyma sie solidnie i nie ma prawa zmienic polozenia w reflektorze. Dokonywalem pomiarow odnosnie ogniskowania reflektora i blad polozenia zarnika nie jest wiekszy jak 0,5mm.
    Wiem ze za taka przerobke jak sie trafi gorliwy policjant moze zatrzymac dowod.
    Ale interesuje mnie aspekt prawny zastosowania oswietlenia halogenowego w traktorach takich wlasnie jak stare poczciwe szesdziesiatki i trzydziestki.
    Sa dostepne do kupienia badz cale lampy, lub same elementy optyczne przystosowane do zarowek H4.
    np tutaj:
    http://sklep.wesem.pl/go/_info/?idc=%223_6636%22&sess_id=b92947eaa73f0825dbd7bee147104c6e

    http://sklep.wesem.pl/go/_info/?idc=%223_6637%22&sess_id=b92947eaa73f0825dbd7bee147104c6e

    Zwroccie uwage na dane ilosci swiatla oddawanej w odleglosci 25m od reflektora dla obu typow zarowek.

    Czy zalozenie takiego reflektora bedzie zgodne z prawem o ruchu drogowym?? Znajomy mi mowil ze absolutnie nie wolno montowac halogenowych zarowek do ciagnikow rolniczych. Ale przeciez nowe super hiper traktory chyba maja oswietlenie halogenowe. Tak mi sie wydaje.
    Jakie jest wasze zdanie na ten temat??
    Bylem na stacji diagnostycznej u nas i diagnosta mnie wysmial i nie odpowiedzial na pytanie.
    Macie jakies poparte faktem za i przeciw takiemu rozwiazaniu??
    Powiem tak, ze w traktorku mam alternator od Opla 70A.
    Swiatla podlaczylem przez przekazniki. Na zarowki dochodzi napiecie 14V.
    Odblysniki mam nowe zmienilem w zeszlym roku, swiatla ustawione dokladnie. Poprawa swiecenia po wymianie zarowek oceniam na +50%. Smiem stwierdzic ze asfalt zaczyna sie topic przed traktorem.
    Czekam na wszelkie odpowiedzi za i przeciw. Slowa krytyki nawet ostre takze mile widziane.
    Pozdrawiam.