Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zetor 5011 - Alternator Magneton jaki regulator oraz diody zamontować?

Sajmon69699 27 Aug 2021 20:41 441 10
Bosch
  • #1
    Sajmon69699
    Level 3  
    Witam, mam problem z ładowaniem od alternatora Magneton typ 443 113 516 030 do Zetora. Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika ale posłużyłem się domowym sposobem, mianowicie żarówką halogenową nie zaświeciła ani razu, dlatego potrzebuje pomocy przy wyborze diod do Zetora 5011, z tego co mi wiadomo to jest to samo co w 5211 i dochodzi tez regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika i jestem kompletnie w tym zielony. Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Myślałem nad takimi:
    Zetor 5011 - Alternator Magneton jaki regulator oraz diody zamontować? Zetor 5011 - Alternator Magneton jaki regulator oraz diody zamontować?
  • Bosch
  • #2
    trojan 12
    Level 35  
    Kolego daj sobie spokój z naprawą jak nie masz czym sprawdzić (żarówka?) ani wiedzy co zrobić.
    Daj zarobić sąsiadowi albo komuś co się na tym zna.
    Tak skompletujesz masę nowych niepotrzebnych części za cenę których wszystko będzie chodzić.
  • Bosch
  • #3
    wodzu_1
    Level 25  
    Chaotyczny opis.
    Mamy rozumieć że:
    Sajmon69699 wrote:
    regulator napięcia którego nie miałem przy kupnie ciągnika

    To miałeś, czy zastosowałeś taki jak na zdjęciu.
    Próbowałeś naprawić alternator,
    i
    Sajmon69699 wrote:
    Poczyściłem go, poodnawiałem luty i stwierdziłem że diody się spaliły, ponieważ po podłączeniu wzbudzenia dalej nie ładował. Niestety nie posiadam miernika

    A sprawdzałeś uzwojenia? Wybacz, ale to też tzeba sprawdzić.
  • #4
    Sajmon69699
    Level 3  
    Otóż nie, myśle nad zastosowaniem. A alternator chciałbym sam naprawić

    Dodano po 41 [sekundy]:

    Sprawdzałem i wszystko jest dobrze
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Odlutuj stojan i po kolei każdą diode sprawdz tą zarówką. Ma puszczać napiecie w jedną stronę. Nigdy nie padają wszystkie. Chyba ze akumulator odwrotnie podepniesz.
  • #6
    Sajmon69699
    Level 3  
    Kupiłem miernik, i kazdą diode sprawdziłem i każda dioda miała około 520 dwie jedna miała 510 ale wydaje mi się że są w takim razie dobre

    Dodano po 1 [minuty]:

    I cały alternator złożyłem i podłączyłem z regulatorem razem i przy akumulatorze na mierniku pokazało mi 12,43V
  • #7
    piachu1994
    Level 38  
    Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe.
    Alternator zakup firmy BOSCH
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    piachu1994 wrote:
    Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem.
    A to niby czemu? To dość trwałe alternatory były. Zdychały jedynie regulatory napięcia. No i zatarte tylne łożysko niszczyło obudowę. Więcej usterek chyba nie bywało. W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Kiedyś PnP wlepiałem zelmotowskie altki z Żuków - chyba mechanicznie to samo z z PF125p.
  • #9
    Sajmon69699
    Level 3  
    A jak mógłbym sprawdzić czy regulator jest popsuty?

    Dodano po 2 [minuty]:

    piachu1994 wrote:
    Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe.
    Alternator zakup firmy BOSCH

    Kupiłem juz jeden, przed dostaniem sie do diod Magnetona ale nie ładował też i zapewne regulator się spalił

    Dodano po 45 [minuty]:

    piachu1994 wrote:
    Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe.
    Alternator zakup firmy BOSCH

    Kupiłem juz jeden, przed dostaniem sie do diod Magnetona ale nie ładował też i zapewne regulator się spalił
  • #10
    piachu1994
    Level 38  
    Sajmon69699 wrote:

    Kupiłem juz jeden, przed dostaniem sie do diod Magnetona ale nie ładował też i zapewne regulator się spalił

    Może trafiłeś na uszkodzony - w końcu używana część.
    Ogólnie ja jestem za Bosch'em i wiem na swoich doświadczeniach, że są niezawodne.
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    robokop wrote:
    W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie.

    Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena.
    Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane z wbudowanym regulatorem. Trzeba tylko sprawdzić, czy nie zmienili mocowania.
    Jeśli nie Magneton, to Jubana od C-360+wspornik. Tyle że do Ursusa jest słabszy 45 A, do Zetora jest produkowany inny 55 A.
    Bo do rozwiązania z zewnętrznym regulatorem jest źle zaprojektowany przewód masowy instalacji elektrycznej, masa regulatora powinna być podłączona do alternatora a nie do masy kabiny.