Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Router Metro City po tuningu problemy z osiągami

Martix420 28 Aug 2021 14:13 543 14
  • #1
    Martix420
    Level 5  
    Witam, posiadam skuter Router Metro City,
    Zmieniony cylinder, głowica 90cc, oraz wałek rozrządu na tuningowy,
    Tuningowy napęd z WM motors bodajże, rolki 5g, sprężynki na sprzęgle czerwone, a sprężyna centralna została stara, czyli fabryczna.
    Skuter ma przejechane około 200km, więc jest na dotarciu, jeżdżę nim 45km/h i od czasu do czasu manetka odkręconą do końca.
    Problem w tym że jak mam utrzymane obroty, tak żeby skuter jechał 45km/h gpsowo, i odkręcene manetką na maxa, to nie mam zapasu obrotu w manetce, i obroty po odkręceniu nie zmieniają się az tak bardzo.
    Jak przycisnąłem manetke do oporu, to ledwie przyspieszył do 50km/h,
    Dodam że przy jeździe 45km/h skuter tak jakby pierdzi z tego wydechu, i wydaje mi się że zwalnia i zaraz przyspiesza sam z siebie,
    Złą regulacja gaźnika ?
  • #2
    rafik54321
    Level 30  
    A zdjąłeś blokady? Motorowery są dławione aby nie osiągały więcej niż 45km/h. Może ci np odcinać zapłon.
  • #3
    Martix420
    Level 5  
    Jest w pełni odblokowany, na starym cylindrze i głowicy 50cc leciał 60km/h, wydaje mi się że jest problem z dawką paliwa,
    Jest duży filtr stożkowy gąbkowy, dysza prawdopodobnie 85, ale nie mam pewności bo nic na niej nie ma, i iglica ustawioną na 3 ząbek od dołu, świeca na elektrodzie ma brązowy kolor, a na gwincie lekko zakopcona.
    Posprawdzam dysze jeszcze, będę wkładał 80, 85 i 90
  • #4
    rafik54321
    Level 30  
    Raczej od razu wal dyszę 90, albo nawet nieco lepiej. Bo jeśli dobrze pamiętam to u siebie w w 125cm3 mam dyszę 115 albo 125.

    Filtry stożkowe zwykle są wydajniejsze niż fabryczne, przez co silnik od razu dostaje więcej powietrza. Więc musisz dołożyć paliwa.

    Nie jestem pewny czy fabryczny gaźnik, nawet po zmianie dyszy ogarnie aż tak duży przeskok pojemności. Bo z 50cm3 na 70cm3, ok, dajesz większą dyszę i powinien ogarnąć, ale 90cm3? Mimo wszystko to prawie 2 razy większa pojemność :/ . Warto by poszukać szerszego króćca i wydajniejszego gaźnika. Być może nawet gaźnik od 125cm3, ze zmniejszoną dyszą.
  • #5
    Martix420
    Level 5  
    Wsadziłem dyszę 85, i w miarę się poprawiło

    Ale tak jak piszesz z tym gaźnikiem, to jeśli by nie dawał rady to świeca by była biała, a u mnie jest czarna, zakopcona, więc dostaje zbyt dużo paliwa. Filtr stożkowy jest duży.
    Kolega tak samo ten sam gaźnik i nawet filtr, dysza 85, iglica opuszczona na maxa, i ma czerwoną świece, i strzela mu ogniem w wydech
  • Helpful post
    #6
    rafik54321
    Level 30  
    Właśnie kolor może być dobry. Bo brązowy kolor na świecy oznacza że mieszanka jest w odpowiednich proporcjach, ale może jej zwyczajnie być za mało. Przez co silnik nie spręża wystarczającej ilości mieszanki. Efekt jest podobny do tego jakbyś miał zajechany cylinder i tłok.
    No ale jak wiesz lepiej to po co się pytasz? ;) .
  • #7
    Martix420
    Level 5  
    Zamówiłem gaźnik do pojemności 80-90cc, o przepustnicy 18 mm, firmy CUGA, myślisz że po zmianie gaźnika będzie ok?

    Dodano po 2 [godziny] 32 [minuty]:

    Myślisz że to może być wina tylko gaźnika?
    Zawory ustawiłem obydwa na około 0,05, listek wchodzi luźno.
    V-max jaki jest teraz to ledwie 60 km/h.
    Rolki 5 g.
    Sprężynki na sprzęgle czerwone, jedynie sprężyna centralna i dzwon został stary.
  • #8
    Martix420
    Level 5  
    Gaźnik zmieniony, dysza 85, iglica 2 ząbek od dołu, świeca jest już taka jasno brązowa, obroty się trochę polepszyły, nie ma już tego pierdzenia z wydechu, ale v-max podobny, może jakieś 3km/h więcej.
    Wymiana sprężyny centralnej na sprzęgle pomoże ?
  • #9
    Martix420
    Level 5  
    Jaka może być przyczyna, że skuter po odpaleniu rano, nie chce chodzić na wolnych obrotach, trzeba dodać mu gazu na manetce, a po rozgrzaniu jest już ok ? Świeca jasny brąz
  • #10
    rafik54321
    Level 30  
    Hmm, może dlatego że jest zimny silnik? :P . Ostatnio temperatury spadły, to silnik się dłużej nagrzewa i tyle. Jak masz tzw "ssanie" na gaźniku to po prostu je uruchom.
  • #11
    Martix420
    Level 5  
    Ssanie jest automatyczne właśnie :/ a śrubka od regulacji obrotów już nie da rady, bo by się koło kręciło

    Dodano po 31 [sekundy]:

    No i też wcześniej wszystko było ok jak odpaliłem :P
  • #12
    Martix420
    Level 5  
    Wymieniłem sprężynę centralną na żółtą, i sprawdzałem rolki,
    Rolki 5,5 gram, bardzo duże obroty od samego początku, prędkość ledwo 50km/h
    Rolki 7,5 gram, obroty wzrastały normalnie, prędkość około 60km/h


    Jaki rozmiar rolek teraz włożyć żeby mieć jak największy v-max ? 9 gram ? 10 gram ?
  • #13
    Martix420
    Level 5  
    O co może chodzić, silnik na zimnym nie chce odpalić, jak odepne wężyk od podciśnienia, tutaj od krócća to po 30 kopnięciach odpali, ale jak zgaśnie to jest to samo
  • #15
    Martix420
    Level 5  
    Problemem był luz zaworowy na zaworze.
    Czy strzelanie w gaźnik podczas odpalania, jest przyczyną zaworów w skuterze ?