Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT BOXER III - Naprawa zbiornika AdBlue PEUGEOT BOXER III, CITROEN JUMPER

mako122 29 Aug 2021 16:46 57429 113
Automation24
  • #91
    dejaq
    Level 11  
    No to juz pewnie kwestia konkretnego samochodu/sterownika. W Citroen C4 2.0 2015 jest to 70stC.
  • Automation24
  • #92
    dysk1
    Level 18  
    Witam, super temat i podepnę się z pytaniem. Czy ten układ MLX90360LDC jest programowalny, czy mogę go zamówić na aliexpresie i bez problemu podmienić?
  • #93
    MarcinKamper
    Level 1  
    Dobry wieczór Panowie :-)
    Od kilku godzin przeszukuję internet i udało mi się trafić w to miejsce :-) Mam nadzieję że uda mi się uzyskać jakąś pomoc.
    Krótki opis przypadku wygląda następująco. Citroen Jumper rok 2019 , silnik 2.0 BlueHDI 163KM - fabrycznie zabudowany kamper półintegra. Auto kupione nowe w salonie w Polsce - jestem drugim właścicielem. Użytkuję auto od przebiegu 56 tyś km i do tej pory było super. Obecnie przebieg 71,5 tyś km. Od listopada do prawie końca stycznia br. auto stało w ogrzewanej hali i nie było używane. Przed wstawieniem na zimowanie wyświetliła mi się informacja o niskim poziomie adblue ale postanowiłem uzupełnić przed kolejnym wyjazdem tj. za około 3 m-ce. Przy odbiorze auto nie chciało zapalić ale udało się na kable. Szybko wymieniłem akumulator samochodowy i tego samego wieczoru udaliśmy się w podróż do Maroko. Oczywiście adblue zatankowałem do pełna (weszło 10 litrów) i ruszyliśmy w trasę. Po około 700km na desce wyświetlił się komunikat "sprawdź system adblue w serwisie -patrz instrukcja". Bardzo stresują mnie takie komunikaty ale auto jechało normalnie więc kontynuowałem jazdę. Za około 50 km wywaliło kolejny komunikat "sprawdź silnik w serwisie". Lekko spanikowałem ale nic się nie działo więc jechałem dalej. Dojechaliśmy do rodziny w Belgii i tam udało mi się dostać do odpowiednika NorAuto i sympatyczny Pan podłączył się komputerem z lewej strony poniżej kierownicy, wykasował błędy i życzył nam miłych wakacji. Odetchnąłem z ulgą - na desce nic się nie świeciło więc radośnie pojechaliśmy dalej. Szczęście nie trwało dłużej niż 10 min ponieważ błędy wyskoczyły ponownie. Od tamtego czasu tj. przez 4 dni przejechaliśmy około 1600 km i auto normalnie jedzie ale mam coraz większy stres czy kontynuować podróż.... We Francji z ciekawości dolałem adblue i weszło niecałe 2 litry po przejechaniu 2000 km więc raczej normalnie je pobiera. W sieci znalazłem opis podobnej sytuacji ale nigdzie nie było to tak szczegółowo i dokładnie opisane jak tutaj. Porady były różne - pisali żeby nie dokręcać korka od adblue itd ale te zabiegi nie pomogły. Jedynym sugerowanym rozwiązaniem było wyprogramowanie adblue z softu i definitywne rozwiązanie tego problemu raz na zawsze. Kontaktowałem się z różnymi znajomymi kamperowiczami ale większość ma silnik ducato 2.3 i nie ma takich problemów aczkolwiek jeden z kolegów na gorąco przekazał mi informację, że jedna z osób na campingu ma identyczne auto jak ja tylko z 2020 roku i miała identyczny problem. Serwis ASO zażyczył sobie około 8500 tyś zł za naprawę... Ostatecznie sprawę załatwił jakiś spec od softu za 1600 zł , auto jeździ i wszyscy są zadowoleni. Martwi mnie informacja którą podawali inni użytkownicy o ograniczeniu zasięgu auta. Póki co nie mam takiego komunikatu ale jestem 2500 tyś km od domu a mam przed sobą w pierwotnym planie jeszcze około 7 tyś km do zrobienia... Przejrzałem Wasze wpisy i widać, że wiecie o czym piszecie a szczególnie założyciel tematu który włożył mnóstwo czasu i pracy w ten wątek. Lubię auta ale nie mam pojęcia jak się je naprawia i nie wyobrażam sobie zdejmować samemu baku itd. , pomijając brak sprzętu po prostu nie potrafiłbym sprawdzić nawet tych najprostszych rzeczy o których piszecie... Nie wyobrażam sobie też wieźć auta do Polski na lawecie ponieważ AC pokrywa holowanie do 500 km.... Czy ktoś doradzi jakieś sensowne rozwiązanie? :)
  • Automation24
  • #94
    cscrobo
    Level 2  
    obwód "niebieski" podgrzewanie akumulatora mocznika - 212,0 Ω wartość jest poprawna ?
  • #95
    mako122
    Level 11  
    cscrobo wrote:
    obwód "niebieski" podgrzewanie akumulatora mocznika - 212,0 Ω wartość jest poprawna ?


    Dziwna sprawa teraz sprawdziłem ponownie bo mam dwa zbiornika takie same. I obecnie na niebieskim obwodzie mam na jednym 16,0 Ω a na drugim zbiorniku 42,0 Ω !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A dałbym sobie głowę obciąć że było 212,0 Ω Wtedy robiłem pomiar w lecie jak był upał a teraz w zimie więc może to zależy od temperatury zewnętrznej? No zgłupiałem teraz na maxa.
  • #96
    cscrobo
    Level 2  
    Sprawdzałem 2 różne zbiorniki i przy tej samej temperaturze jeden ma 18,1 a drugi 14,8
  • #97
    rklucz1297
    Level 1  
    Witam, ja miałem problem ze zbiornikiem w c4 Picasso II 2.0 hdi błąd "ciśnienie mocznika" i zasięg 1100km. Dzisiaj wymontowałem i okazało się że czujnik temperatury na płycie grzałki zbiornika przekłamuje (żółte przewody) miał rezystancję 353 ohm. Zamontowałem nowy termistor 10kohm w wężyku około 25cm. i wcisnąłem go przez otwór wiązki w okolicę tej grzałki w dnie zbiornika tak aby nie bawić się w rozcinanie. Prawdę mówiąc to nie wiem jak się zabrać do rozebrania tego zbiornika i dolnej części smoka z grzałką i potem poklejenia żeby było szczelne. Po wymianie tego termistora wszystko działa prawidłowo. Nie wiem jakiej techniki używacie do rozebrania i poklejenia zbiornika może ktoś się podzieli i wrzuci jakieś fotki z rozebranego zbiornika. Prawdę mówiąc to dzięki tym informacją z postu bez problemu się uporałem bo to co pokazywał komputer to stek bzdur.
    Dziękuje i pozdrawiam.
  • #98
    mako122
    Level 11  
    rklucz1297 wrote:
    Witam, ja miałem problem ze zbiornikiem w c4 Picasso II 2.0 hdi błąd "ciśnienie mocznika" i zasięg 1100km. Dzisiaj wymontowałem i okazało się że czujnik temperatury na płycie grzałki zbiornika przekłamuje (żółte przewody) miał rezystancję 353 ohm. Zamontowałem nowy termistor 10kohm w wężyku około 25cm. i wcisnąłem go przez otwór wiązki w okolicę tej grzałki w dnie zbiornika ta aby nie bawić się w rozcinanie. Prawdę mówiąc to nie wiem jak się zabrać do rozebrania tego zbiornika i dolnej części smoka z grzałką i potem poklejenia żeby było szczelne. Po wymianie tego termistora wszystko działa prawidłowo. Nie wiem jakiej techniki używacie do rozebrania i poklejenia zbiornika może ktoś się podzieli i wrzuci jakieś fotki z rozebranego zbiornika. Prawdę mówiąc to dzięki tym informacją z postu bez problemu się uporałem bo to co pokazywał komputer to stek bzdur.
    Dziękuje i pozdrawiam.


    Postaram się po krótce i rzeczowo odpowiedzieć na Pana pytania.
    Proszę nawet nie próbować dostać się do wnętrza zbiornika bo to nie ma sensu i nic z tego dobrego nie będzie. Ja podjąłem taką próbę i skończyła się kupnem na allegro używanego zbiornika.
    Zbiornik podczas jazdy samochodem ulega dość silnym naprężeniom, przelewający się mocznik podczas hamowania uderza w ścianki zbiornika. Ja nie znalazłem kleju którym można skleić zbiornik poprawnie. Jedyna metoda to spawanie tworzywem ABS. Nie ma to zupełnie sensu. Za 200 - 300 zł kupi Pan uszkodzony zbiornik na allegro i z dużą dozą prawdopodobieństwa ta dolna część będzie sprawna i po problemie. Ja tak zrobiłem i już prawie dwa lata jest wszystko OK. Materiał z którego zrobiony jest zbiornik to tworzywo ABS bardzo wytrzymałe ale trudne w klejeniu. Dostać się do tej części do której Pan chce to po pierwsze konieczność rozpołowienia zbiornika i dopiero wtedy dostanie się Pan do kolejnej nazwijmy to puszki w której jest ten czujnik. Ma ona bardzo złożone kształty i zawiera delikatne części i rozcięcie tej puszki bez uszkodzenia tych elementów graniczy prawie z cudem. Ponowne sklejenie to koszmar bo ta część jest zrobiona jeszcze z trudniejszego do klejenie tworzywa. Reasumując proszę nawet nie próbować tego robić!!!! To co Pan zrobił jest wystarczające moim zdaniem i zbiornik proszę traktować jako naprawiony. Może przy bardzo silnych mrozach pojawi się jakiś błąd ale nie przypuszczam.

    Proszę zobaczyć ten film:
    https://youtu.be/UmnpfIcHvlU
    w celu uświadomienia sobie jak to wszystko wygląda.
  • #99
    telefonodmarcina
    Level 2  
    Panowie, a taka sytuacja:
    Styczeń 2023 temperatury ujemne, błąd "niskiego cisnienia". Dolałem do pełna adble plus tunap 986 dwukrotna a może nawet trzykrotna zalecana porcje. Co jakiś czas kasowałem błąd adblue. I dzisiaj po około 2000 - 2500 km, odkad blad poraz pierwszy wystąpil, przy temperaturze pierwszy raz plus 10 stopni na zewnątrz, błąd sam znikł i niepojawi się przez około 50 km. Tyle przejechałem dzisiaj.
    Jakieś wytłumaczenie tej sytuacji, czy to Tunap czy wyższa temperatura, czy coś innego, co sądzicie?
  • #100
    frenchiemech1982
    Level 1  
    Czy można naprawić lub wymienić czujnik poziomu w zbiorniku adblue bez wymiany całego zbiornika. Kiedy dane na żywo na diagbox mówią, że zbiornik jest pusty, podczas gdy w rzeczywistości jest pełny.
  • #101
    mako122
    Level 11  
    frenchiemech1982 wrote:
    Czy można naprawić lub wymienić czujnik poziomu w zbiorniku adblue bez wymiany całego zbiornika. Kiedy dane na żywo na diagbox mówią, że zbiornik jest pusty, podczas gdy w rzeczywistości jest pełny.


    Wymienić samego czujnika nie można ponieważ znajduje się w nierozbieralnej części zbiornika ale można oszukać komputer.
    Jest to opisane wcześniej w tym wątku. Sprawa jest bardzo prosta.

    Wniosek przy niesprawnym czujniku poziomu i braku możliwości naprawy ponieważ jest umieszczony w nierozbieralnej części zbiornika należy czujnik odłączyć a na kostkę podać napięcie np. +4,5V co zostanie odczytane przez komputer systemu AdBlue, że jest duży poziom mocznika!! I po problemie!! Należy tylko pamiętać o uzupełnianiu mocznika na czas.


    PEUGEOT BOXER III - Naprawa zbiornika AdBlue PEUGEOT BOXER III, CITROEN JUMPER

    opis na zdjęciu:


    R1 - resistor 4,7 kΩ
    R2 - resistor 47,0 kΩ

    czerwony - red
    czarny - black
    biały - white

    Kostka czarna - black terminal
  • #102
    5struna5
    Level 1  
    >>20423065
    Witam mam z 10 sztuk pomp z peugeota sam posiadam 3008 z1916r przy przebiegu 45000 wymieniłem na gwarancji zbiornik po trzech latach i przejechaniu 40000 km problem powrócił. Ze względu na znaczny koszt nowego zbiornika próbuję problem rozwiązać sam .potrzebuję danych w jakim przedziale powinny się mieścić rezystancje grzałek w module pompy obwód zielony,żółty,niebieski ,biały.Mierzyłem te rezystancje na posiadanych modułach pomp i odczyty dla tych obwodów na każdym module są różne
  • #104
    lukaszjgjg
    Level 9  
    >>19585986
    Szkoda czasu na próby naprawienia tej pompy. Niby człowiek stworzy i człowiek powinien naprawic. Ale na dzień dzisiejszy koszt przewyższa ewentualną próbę regeneracji. Wyłączyć adblue i po temacie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Konsekwencje wyłączenia adblue są ŻADNE. Nikt w polsce czy na przeglądzie nie jest w stanie sprawdzić systemu SCR. Nie dysponują sprzętem do tego typu analizy. Nawet gdyby itd posiadało to całe sprawdzanie opierało by się na donosie : sąsiada że wyłączyłeś adblue. Po wyłączeniu nie zmienia sie norma emisji spalin. Cały ten interes polega na sprzedaży sond nox, pompo-zbiorników itp. System SCR potrafi klękać w rocznych mercedesach a naprawa idzie w naście tysięcy. Sprawnie wyłączony system adblue nie zmienia w aucie nic i nie można tego wykryć . W sieci szerzy się paranoja że po wyłączeniu adblue czeka Cie schyłka na sybir :)))) Jeżeli zgłębimy temat działania systemu SCR to nie tak prosto go diagnozować a co dopiero wykryć jego wyłączenie Co do regeneracji pompy i jej wskrzeszenia prawdziwy szacunek dla autora postu. Służę pomocą jeżeli chodzi o ewentualne oprogramowanie .
  • #105
    tig2
    Level 10  
    Pytałem pod kątem technicznym, dpf ... innych tego typu.

    Miałem mały kwas w serwisie, zaprowadziłem auto na naprawę wspomagania a podczas odbioru i próby uruchomienia przywitał mnie mało przyjemny komunikat "coś o krytycznym błędzie silnika i ADblue".

    Warsztat że takie auto przyprowadziłem, po Burzliwej wymianie zdań, przyszedł elektryk żeby zdiagnozować, wyprosił z warsztatu i po 10 minutach wrócił, powiedział że jest ok aproblemem była niełącząca kostka przy sterowniku.
    Na moje pytanie czy przypadkiem nie wyprogramował Adblue, zaprzeczył i stwierdził że zajęłoby to mu około godziny.

    Od tamtej pory brak krytycznego komunikatu, nie zaświeca się też mi kontrolka o niskim poziomie płynu a jeżdżę dużo, żeby sprawdzić, ostatnio zatankowałem pod korek dodatek i po kilku tankowaniach paliwa chcę sprawdzić czy ubyło.
  • #106
    lukaszjgjg
    Level 9  
    Programowanie trwa kilka sekund do kilkunastu czasem godzinę , ale to zależy od metody fleszowania ECU - jeżeli to na miejscu zrobił samodzielny Tuner. Czyli nie czekał na "plik" z drugiego końca polski :) O jaki aucie mowa podaj rok, poj, ile kw ?
  • #112
    piotrgrzesiak06
    Level 1  
    Ma ktoś może dojście gdzie można kupić sam ten silniczek pompki adblue
  • #113
    melaswlkp
    Level 5  
    Mogę tobie sprzedać zrób mi foto co potrzebujesz
  • #114
    jset64
    Level 1  

    bbmax wrote:
    Zastanawiam się jakim narzędziem naprawić i flasherem ze zbiornikiem PEUGEOT BOXER III - Naprawa zbiornika AdBlue PEUGEOT BOXER III, CITROEN JUMPER


    Witam, czy znalazłeś to narzędzie?
    Dzięki