Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podniesienie mocy mazda 2.0diesel

Kokopolo 30 Aug 2021 18:13 171 4
  • #1
    Kokopolo
    Level 5  
    Witam, jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2005r 2.0diesel 143koni. I chciałbym podnieść moc w jakiś prosty i nie drogi koszt. Czytałem o różnych boxach lecz czy to prawda i to działa? Może ktoś zaproponuje coś rozsądnego. Z góry dzięki. 😊
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #3
    Rzuuf
    Level 43  
    Witam!
    Silniki spalinowe przeszły długą drogę rozwojową, wspomaganą całym arsenałem przyrządów pomiarowych, a także wiedzą i zapałem tysięcy inżynierów.
    Moc silnika to iloczyn momentu obrotowego i obrotów. Chcesz zwiększyć obroty? To można np. obniżyć opory przepływu spalin do wydechu (po drodze jest rura, katalizator i tłumiki).
    Chcesz zmienić spalanie? Można zmienić podawanie powietrza do cylindra: zamiast swobodnego ssania- sprężarka.
    Można też zmienić skład chemiczny pobieranego utleniacza: zamiast czystego powietrza zawierającego 21% tlenu można użyć podlenku azotu (N2O), który ma 36% tlenu, a więc może spalić o 70% więcej paliwa, dając +/- podobny przyrost mocy.
    Oczywiście jeszcze większy przyrost mocy uzyskasz zasilając silnik tlenem zamiast powietrzem, przyrost ponad 4-krotny!
    Czy można uzyskać wiecej? Tak! Zamiast tlenu należy użyć ozonu: O3, który potrafi spalić o 50% więcej paliwa, niż czysty tlen O2.
    Następne szaleństwo: nitrometan (poczytaj tu: http://tdi.pl/forum/index.php?topic=2672.0).
    Oczywiście te "szaleństwa" mają swoją granicę: wytrzymałość użytych materiałów i zdolność odprowadzenia ciepła z pracującego silnika. Ponieważ te "udoskonalenia" nie poprawiają SPRAWNOŚCI silnika, więc zamiast "wyżywać się" na 16-letnim "dziadku", trzeba zbudować całkiem nowy silnik.
    Poczytaj coś o silnikach w motocyklach żużlowych: pojemność 0,55 litra, moc 70KM, obroty 11000/min, żywotność - kilka godzin ...
  • #4
    Kokopolo
    Level 5  
    "ladamaniac" a jeśli chodzi o spalanie i o żywotność silnika?
  • #5
    ladamaniac
    Level 39  
    Spalanie i żywotność zależy od nogi. Jak będziesz cisnął, bo większa moc to spalanie pójdzie w górę, to samo ze spadkiem żywotności. Generalnie przy normalnej, w miarę żwawej jeździe spalanie pozostanie bez zmian albo delikatnie spadnie. Żywotność silnika również nie zmieni sie w zauważalny sposób. Silnik musi być oczywiście w dobrej kondycji. Jeśli masz DPFa, weź pod uwagę, że przy dużym rozcieńczeniu oleju silnikowego te silniki lubiały się zatrzeć nawet na serii, to samo dotyczy turbiny.