Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć dodatkowe pompy by pracowały wraz z pompą na piecu CO?

miro81 31 Aug 2021 13:04 645 6
Relpol
    miro81
    Level 10  
    Dzień dobry. Mam do czynienia z piecem CO, który ma wbudowaną pompę obiegową. Ponieważ układ jest rozległy to istnieją jeszcze 2 pompy CO. Obecnie są one włączone na stałe w sezonie grzewczym. W sezonie jesiennym i wiosennym piec nie grzeje non-stop i nie włącza swojej pompy. Niestety nie ma wyjścia na dodatkowe pompy, a też wydajność prądowa nie pozwala aby bezpiecznie wpiąć tamte pompy pod tą z pieca. Myślałem o takim przekaźniku - jak jest włączona pompa pieca to informacja jest przekazywana do drugiego przekaźnika-odbiorcy i on załącza tamte pompy - one mają zasilanie z sieci, także ten odbiornik powinien znajdować się pomiędzy gniazdkiem a wtyczką pompy. Nie znam się na elektryce/elektronice od tych spraw. Czy mógłby mi ktoś poradzić, albo podpowiedzieć czego poszukiwać? Zależy mi na prostym, sprawnym, aczkolwiek niedrogim i bezpiecznym rozwiązaniu. Zawsze to trochę kWh zaoszczędzonych przy drożejącym prądzie, a być może też i trochę mniej gazu zużytego.
  • Relpol
  • Relpol
    lopr_pol
    Level 29  
    Wyciągasz zasilanie org. pompy z pieca, dajesz na przekaźnik/stycznik z cewką 220V i zasilasz z tego przekaźnika inne pompy.
    BUCKS
    Level 39  
    miro81 wrote:
    Myślałem o takim przekaźniku - jak jest włączona pompa pieca to informacja jest przekazywana do drugiego przekaźnika-odbiorcy i on załącza tamte pompy - one mają zasilanie z sieci, także ten odbiornik powinien znajdować się pomiędzy gniazdkiem a wtyczką pompy.

i dobrze myślisz.
    Przekaźnik ma 2 obwody:
    obwód sterujący (cewka) i obwód roboczy.