Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Espace 2.0 dci 173KM - Brak mocy, wysokie spalanie

Booyaka 31 Aug 2021 16:35 591 2
  • #1
    Booyaka
    Level 10  
    witam,
    Mam problem z moim Renault Espace. Samochód kupiony w Niemczech jako "turboschaden". Okazało się, że turbo wygląda na dobre a uszkodzony jest intercooler i jeden z węży, zostały one wymienione. Dodatkowo płukanie dpf, oberwało mu się od tego i profilaktyczne czyszczenie egr. Samochód jeździ bez problemu, nie pokazuje żadnych błędów, jednak mam wrażenie, że mógłby mieć zdecydowanie więcej mocy, głównie w zakresie średnich obrotów i palić mniej. Wiem, że ma swój gabaryt, ale jadąc w trasie 100-110 km/h ciężko zejść poniżej siedmiu litrów. Korekty na wtryskiwaczach na wolnych i przy przegazowaniu do max 0,2 mg, nigdy jeszcze tak małych nie widziałem. Następnie podejrzenie padło na zawór sterujący turbo, pomierzyłem podciśnienie i tak:
    -na wolnych pompa daje 0,85 bara,
    -za zaworem na gruszkę idzie 0,4 bara i prawidłowo podciąga sztangę, która chodzi bez zacięć,
    -zawór delikatnie drży w ręce, stąd wnioskuję, że pracuje, po zdjęciu wężyka z gruszki przestaje.



    Orientuje się ktoś jakie problemy sprawiał tam czujnik pedału sprzęgła i jak go sprawdzić? Delphi pokazuje mi coś takiego, bez względu na położenie pedału:
    Renault Espace 2.0 dci 173KM - Brak mocy, wysokie spalanie

    Zrobiłem kilka testów. Cały czas jadąc po w miarę równej drodze na trzecim biegu i niskich obrotach (około 25-30 km/h) wciskałem gaz do oporu i obserwowałem parametry. Na obrazku zaznaczyłem, mam nadzieję, że w miarę jasno co dzieje się w danej chwili. Mierzyłem różnicę pomiędzy zadanym i rzeczywistym ciśnieniem doładowania i zadanym i rzeczywistym przepływem powietrza:
    Renault Espace 2.0 dci 173KM - Brak mocy, wysokie spalanie
    Widać spore braki w ciśnieniu doładowania, jednak nie wiem czy szukać dalej nieszczelności? Organoleptycznie już jest wszystko szczelne a w niektórych zakresach ciśnienie doładowania jest prawidłowe. W każdym zakresie obrotów, jadąc równo różnica ciśnień wyrównuje się i stoi koło zera.
    Może macie jakieś ciekawe sposoby na sprawdzanie szczelności dolotu.

    Spróbowałem zrobić to samo z odpiętym przepływomierzem, nie było dużej różnicy:
    Renault Espace 2.0 dci 173KM - Brak mocy, wysokie spalanie
    Natomiast z odpiętym czujnikiem ciśnienia doładowania był strasznie mułowaty i nie chciał się rozkręcić powyżej 2800 obr,
    Renault Espace 2.0 dci 173KM - Brak mocy, wysokie spalanie
    Co jeszcze polecacie sprawdzić? Różnica ciśnienia doładowania i przepływu powietrza idą w miarę za sobą, ale niezbyt się pokrywają. Teraz podejrzenie pada na czujnik ciśnienia doładowania albo przepływomierz. Jak sprawdzić/wykluczyć któryś z nich? Co jeszcze polecacie sprawdzić?
    Z góry dzięki za poświęcony czas i odpowiedzi.
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Dwie rzeczy najczęściej to przepływomierz tylko nowy oryginalny lub nieszczelność na gumie przepustnicy.
  • #3
    Booyaka
    Level 10  
    Jeżeli chodzi o wąż od intercoolera do przepustnicy to został już wymieniony. Idzie jakoś sprawdzić ten przeplywomierz, żeby być pewnym na 100%? Tani nie jest, więc nie chciał bym wymieniać go w ciemno. Jeżeli to jeszcze w czymś pomoże, to mogę podpiąć go i pobawić się clipem.