Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Internet rozłącza Cyfrowy Polsat LTE

Zefir127127 01 Sep 2021 14:56 855 12
  • #1
    Zefir127127
    Level 4  
    Witam posiadam mobilny internet w Cyfrowym Polsacie w technologii LTE.
    Dodam że posiadam go już prawie 4 lata i nigdy nie było problemu z siłą sygnału czy rozłączaniem.
    Natomiast od wczoraj zaczęły się problemy z rozłączaniem, mam dobry sygnał a tu nagle na routerze sygnał znika całkowicie a druga dioda świeci się na czerwono ( takie trzy strzałeczki formujące koło ).
    Na bramie ustawienia routera piszę brak usługi i zero sygnału.
    Czekałem aż problem minie i się sam połączy ale nic się nie dzieje wiec włączyłem i wyłączyłem urządzenie i to samo nie może znaleźć operatora więc wchodzę w ustawienia połączenia / ustawienia sieci i w wyszukiwanie sieci przestawiam z domyślnego automatycznego i nastawiam na ręczny wyskakują mi wszyscy operatorzy ale tylo cyfrowy polsat jest nie zabroniony więc go wybieram i internet od razu działa.
    Myślałem że problem jest naprawiony ale po około 10 do 60 min znowu router się rozłącza i muszę całą operację powtórzyć czyli znowu się zalogować na router nastawić automatyczny potem z automatycznego na ręczny wybrać CP i znowu działa przez jakiś czas i tak w kółko.
    Model routera huawei b315s-22.
    Dodam jeszcze że tydzień temu wypowiedziałem umowę z CP po prawie 4 latach i kończy się ona 1 pazdziernika ale do tego czasu powinno wszystko działać.



    Aha do routera nigdy nie potrzebowałem żadnych zewnętrznych anten a ustawienia które były nigdy nie byłe zmieniane po pierwszej konfiguracji prawie 4 lata temu.

    Internet rozłącza Cyfrowy Polsat LTE Internet rozłącza Cyfrowy Polsat LTE Internet rozłącza Cyfrowy Polsat LTE
  • #3
    Zefir127127
    Level 4  
    Przez 2 godziny jeszcze mnie nie rozłączyło więc może będzie dobrze!
    A co do dostawcy to kolega ma umowę biznesową i za 40zł miesięcznie weźmie mi kartę w umowie biznesowej na 2 lata na siebie bez limitu prędkości i transferu dlatego wypowiedziałem swoją umowę z limitem 60gb.
    W mojej lokalizacji do 12 miesięcy będą światłowody bo już są kładzione ale z kolegą mam umowę a ja jak daje słowo to go dotrzymuję!

    Dodano po 32 [minuty]:

    No niestety znowu mnie rozłączyło.
    W sumie dobrze ze wypowiedziałem tą umowę i został mi tylko miesiąc!
  • #4
    NOWY987654321
    Level 25  
    A u jakiego operatora jest taka oferta no limit bez żadnych limitów i za 40 zł? A co do CP to korzystasz z BTS-a Plusa przy Fabrycznej 8A, router łaczy się zapewne z LTE2600 z niego ale dla potwierdzenia pokaż screeny z aplikacji https://www.lte-anbieter.info/ltewatch/count_huawei.php?Datei=ltewatch_h dla LTE2600, LTE1800 i LTE900 i pokaz screeny z niej dla nich i speedtesty. Sprawdź działanie internetu na innym sprzęcie, B315 wiekowy i teraz za slaby nawet do sieci Plusa.
    No i zyczę powodzenia z tym światłowodem, u mnie kładli 1,5 roku temu i do dziś tak sobie wisi na słupach.
  • #5
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Zefir127127 wrote:
    W mojej lokalizacji do 12 miesięcy będą światłowody bo już są kładzione

    Jest różnica między położeniem światłowodu, a dostępem do usług na tym światłowodzie.
    Więc dopytaj szczegółów, bo ja znam takie miejsca, gdzie światłowód jest już 5 lat, a oferty na tym światłowodzie do dziś zero.
  • #6
    Zefir127127
    Level 4  
    Jesli chodzi o światłowody to już się dopytywałem robi to firma NEXERA tu jest mapa na której można sprawdzić postępy prac wszystkie prace są aktualizowane z wyprzedzeniem na mapie https://www.nexera.pl/pl/map
    Napisałem do nich bo na mapie mój adres jest w planach do podłączenia i odpowiedzieli mi że w najbliższych 9 miesięcy na pewno sie nie wyrobią do mojego adresu.Dodali też że nie wszystkie zaplanowane adresy zostaną podłączone z powodów technicznych.
    Natomiast dodam od siebie że rok temu do użytku zostawały oddawane pobliskie miejscowości totalne zadupia i nikt nie został ominięty a znajomi chwalą się szybkim internetem.
    Z tego co wiem zaczynali właśnie od tych najgorszych lokalizacji a tereny pod samym miastem czyli nas maja podłączyć na końcu.
    Natomiast temat ze światłowodem uważam za zamknięty bo i tak załatwiłem sobie kartę za grosze bez limitów transferu i prędkości.
  • #8
    Zefir127127
    Level 4  
    A wiec tak co do oferty to napisałem ci wiadomość prywatną tu daje ci linka z podobna ofertą ten sprzedawca ma w rożnych sieciach ale ja nie będę miał tego od niego i nie po takiej cenie.
    https://allegro.pl/oferta/internet-bez-limitu-danych-lte-w-sieci-orange-11109485969
    https://allegro.pl/oferta/internet-bez-limitu-danych-w-t-mobile-lte-3g-5g-11109517103

    Z programu który mi przesłałeś zrobiłem scrina niestety nie wiem co mogę jeszcze zrobić co do tego programu.
    Co do testu prędkości też go wykonałem i zamieściłem jak widać na starym routerze bez antenek mam całkiem niezłą prędkość.
    Nie mam innego urządzenia żeby zmienić kartę i sprawdzić.
    Co do btsa masz racje fabryczna zachodzę w głowę jak to zgadłeś?
    Jak sprawdzić te pasma LTE musisz mi napisać bo ja nie mam pojęcia!
    Co do światłowodów i mojego optymizmu to czemu miałbym się martwić będzie to będzie nie to nie.

    Internet rozłącza Cyfrowy Polsat LTE
    Internet rozłącza Cyfrowy Polsat LTE
  • #9
    NOWY987654321
    Level 25  
    Co do testów to te poranne mówia niewiele , liczą się wieczorne. Masz z tego BTS-a na Fabrycznej dostateczne parametry sygnału na LTE2600, testy zrób około 20. Pasma wymuszasz w zakladce Frequency Band, sprawdzasz Band 3 czyli LTE1800 i Band 7 czyli LTE2600 bo te pasma sa na tej stacji i kazde pracuje na 20MHz. Zasięgowe LTE900 na 5MHz nie ma znaczenia bo jest zapchane i dziala wolno. W agregacji LTE2600+1800 jesli sektor numer 1 z którego korzystasz jest nieprzeciązony można mieć czasami niezłe prędkości. Zobacz jak zachowuje się internet na tym B315 po wymuszeniu tych konkretnych pasm.
    No i nie jestem jasnowidzem.
  • #10
    Zefir127127
    Level 4  
    Ok zrobię tak jak pisałeś o 20 i dziękuję za zainteresowanie natomiast zastanawia mnie tylko co pora dnia ma wspólnego z moim problemem bo mnie rozłącza o każdej porze dnia a nie tylko wieczorem!
    Np rozłączyło mnie dziś dwa razy kilka minut przed wysłaniem pierwszej wiadomości z danymi o które prosiłeś i przed chwilą.
  • #11
    NOWY987654321
    Level 25  
    Chdzi o sprawdzenie jak dziala Plus w szczycie internetowym a kwestia zrywania połaczenia to moze być też po stronie B315, swoje lata juz ma. Trzeba po kolei sprawdzić gdzie jest przyczyna tych problemów.
  • #13
    Zefir127127
    Level 4  
    Od soboty przestało mnie rozłączać!