Szanowni Państwo.
Mam problem z pilarką Stihl 026, nie ma smarowania łańcucha tnącego.
Co udało mi się ustalić i objawy:
- Pompa oleju działa, olej wylewa się podczas pracy z korpusu pilarki i ubywa jak wcześniej ze zbiornika (co potwierdza, że pompa działa).
- Nie dokonywano w ostatnim czasie żadnej regulacji, zawsze używano nowy olej, nigdy przepalony.
- Olej nie smaruje prowadnicy, ale wylewa się poza prowadnicę, pod deklem przykręcanym na prowadnice jest dużo oleju, nawet kapie.
- Blaszka między wypływem oleju a prowadnicą szczelnie dolega do prowadnicy.
- Problem występuje tak samo na każdej prowadnicy i łańcuchu.
Dokładnie szukałem przyczyny i zmian w pilarce. Zauważyłem jedną anomalię - ukruszony (?) fragment korpusu przy prowadnicy (na załączonym zdjęciu zaznaczono zieloną strzałką). Mniemam, że może on wpływać na napływ oleju do prowadnicy poprzez nadciśnienie - ale to tylko mniemanie. W ostatnim czasie (kilka lat) nie spadł mi łańcuch, który mógłby spowodować to uszkodzenie, zdarzyło się to około 15 lat temu.
Proszę o:
1. Informację, czy faktycznie ta część mi się uszczerbała - czy było tak oryginalnie (to prośba do właścicieli, bo być może tylko powiększyła się szczelina i nie jest to powód problemu)
2. Informację, czy to uszczerbanie może być przyczyną braku smarowania łańcucha? Może ktoś miał takie doświadczenie.
3. Jeśli powyższy opis i moja dedukcja są błędne, to co się stało, gdzie szukać przyczyny?
Uprzejmie proszę o informację, zwłaszcza osób z podobnym problemem, bo myślę, że nie jest on odosobniony.

Mam problem z pilarką Stihl 026, nie ma smarowania łańcucha tnącego.
Co udało mi się ustalić i objawy:
- Pompa oleju działa, olej wylewa się podczas pracy z korpusu pilarki i ubywa jak wcześniej ze zbiornika (co potwierdza, że pompa działa).
- Nie dokonywano w ostatnim czasie żadnej regulacji, zawsze używano nowy olej, nigdy przepalony.
- Olej nie smaruje prowadnicy, ale wylewa się poza prowadnicę, pod deklem przykręcanym na prowadnice jest dużo oleju, nawet kapie.
- Blaszka między wypływem oleju a prowadnicą szczelnie dolega do prowadnicy.
- Problem występuje tak samo na każdej prowadnicy i łańcuchu.
Dokładnie szukałem przyczyny i zmian w pilarce. Zauważyłem jedną anomalię - ukruszony (?) fragment korpusu przy prowadnicy (na załączonym zdjęciu zaznaczono zieloną strzałką). Mniemam, że może on wpływać na napływ oleju do prowadnicy poprzez nadciśnienie - ale to tylko mniemanie. W ostatnim czasie (kilka lat) nie spadł mi łańcuch, który mógłby spowodować to uszkodzenie, zdarzyło się to około 15 lat temu.
Proszę o:
1. Informację, czy faktycznie ta część mi się uszczerbała - czy było tak oryginalnie (to prośba do właścicieli, bo być może tylko powiększyła się szczelina i nie jest to powód problemu)
2. Informację, czy to uszczerbanie może być przyczyną braku smarowania łańcucha? Może ktoś miał takie doświadczenie.
3. Jeśli powyższy opis i moja dedukcja są błędne, to co się stało, gdzie szukać przyczyny?
Uprzejmie proszę o informację, zwłaszcza osób z podobnym problemem, bo myślę, że nie jest on odosobniony.
