Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 1.9tdi AJM - Szarpanie silnikiem powyżej 2tys obrotów

asdasss 02 Sep 2021 13:21 1044 9
  • #1
    asdasss
    Level 10  
    Witam,kierwonikow...mam problem z szarpaniem powyżej 2tys. + brak mocy, W trakcie jazdy, nie wazne czy ciepły czy zimny...błędów brak...podsyłam loga z vcdsa wtrysków czy może ktoś okiem rzucić ?
  • #2
    sigwa18
    Level 42  
    BIP-y poza skalą plus kod 6 na wtryskach.
    Pierwsze ciśnienie paliwa na pompie tandem ( wygląda na brak paliwa ).

    Szarpanie pojawia się od razu przy 2000 RPM i wyżej czy chwilę ciągnie i dopiero dostaje czkawki. Bo podejrzane są pompa w baku (sitko na niej jak i sama pompa - ale wtedy chwilę by szedł chyba że poziom paliwa jest zawsze niski w filtrze). Pompa tandem (robi za niskie ciśnienie) ,przewody paliwowe od filtra do pompy tandem (zaciąga powietrze).

    Trzecia opcja pompki poszły spać można jeszcze sprawdzić błędy w ECU (powinny być) i okablowanie do pompek (wtyczka w głowicy).
  • #3
    asdasss
    Level 10  
    sigwa18 wrote:
    BIP-y poza skalą plus kod 6 na wtryskach.
    Pierwsze ciśnienie paliwa na pompie tandem ( wygląda na brak paliwa ).

    Szarpanie pojawia się od razu przy 2000 RPM i wyżej czy chwilę ciągnie i dopiero dostaje czkawki. Bo podejrzane są pompa w baku (sitko na niej jak i sama pompa - ale wtedy chwilę by szedł chyba że poziom paliwa jest zawsze niski w filtrze). Pompa tandem (robi za niskie ciśnienie) ,przewody paliwowe od filtra do pompy tandem (zaciąga powietrze).



    Trzecia opcja pompki poszły spać można jeszcze sprawdzić błędy w ECU (powinny być) i okablowanie do pompek (wtyczka w głowicy).

    Logi wykonywałem z wyjazdu z parkingu i może z 1km przejechałem. Według logów brak paliwa? A co z tymi wartość ami z bloków 023?

    Szarpanie zaczyna się już mniej więcej o 1950obr. I jest cały czas nie ustaje. Szarpanie w każdym zakresie obrotów występuje jeśli energicznie wcisnę pedał gazu.

    Tak jak napisałem wyżej nie ma żadnych błędów...
  • #4
    sigwa18
    Level 42  
    Na szybka rusz z parkingu jak zacznie szarpać zgaś i zajrzyj do filtra paliwa czy jest paliwo (można zajrzeć przez zaworek wystarczy zdjąć zawleczkę -tylko zgaś i wyłącz stacyjkę by pompa nie chodziła). Ma być widoczne paliwo ponad wkładem filtrującym. W logach widać że czas rozpoznania wtrysku jest poza skalą na 3 pompkach 2,3 i 4 właśnie blok 23.

    Problem jest cały czas czy tylko chwilę po odpaleniu?
  • #5
    asdasss
    Level 10  
    Problem jest caly czas...paliwo jest w filtrze...mam przezroczysty założony prze filtrem zaworek
  • #6
    sigwa18
    Level 42  
    No to jeszcze ciśnienie na pompie tandem i kabelki złącza do psprawdzenia.
  • #7
    asdasss
    Level 10  
    Ok...a powiedz mi jak sprawdzić cewki pompowtryskiwaczy?
  • #8
    sigwa18
    Level 42  
    Elektrycznie możesz tylko sprawdzić oporność ale to nic ci nie da bo nie chodzi notorycznie na 3 cylindry lub mniej. Tak jak pisałem już wcześniej ciśnienie na pompie tandem ,potem kabelki i złącza do pompek. Na końcu stan wałka potem już tylko demontaż ocena gniazd ,gumek czy numery pompek są odpowiednie do silnika AJM na koniec odesłanie czy zawiezienia pompek na sprawdzenie.
  • #9
    asdasss
    Level 10  
    Ciśnienie w którym bloku pomiarowym jest? W vcds
  • #10
    sigwa18
    Level 42  
    Jest pod zaślepką na króćcu wyjściowym pompy tandem. Tam trzeba wkręcić manometr na wężyku odpalić (czasem trzeba kilka sekund kręcić by załapał ) i dokonać pomiaru.

    PS VCDS jest łatwy niestety czasem trzeba coś zmierzyć analogowo.