Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla

A.J.Electronics 02 Sep 2021 17:19 10116 35
Przewód Toplex
  • Witam
    Chciałbym się podzielić z Wami projektem, który wykonałem jakiś czas temu.
    W lipcu kupiłem sobie hulajnogę eklektyczną w Lidlu z siedziskiem i koszykiem.

    Pomyślałem sobie, że przyda się zrobić zabezpieczenie i zamówiłem u „Majfrendów„ lokalizator GPS.

    Przy okazji pomyślałem o ładowarce do telefonu, tym bardziej jest dokupiony uchwyt na telefon.


    Ten temat mnie zainspirował https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3782282.html i postanowiłem zrobić zabezpieczenie i w tym „pewnego rodzaju„ przełącznik on/off.
    Więc do rzeczy.
    Lokalizator GPS, który kupiłem, pracuje w zakresie napięć 9-90 V, więc nie ma problemu z bezpośrednim podłączeniem do baterii hulajnogi (36 V, naładowana ma około 42 V).
    Miłą niespodzianką okazało się, że w aplikacji śledzącej pokazywana jest wartość napięcia, co daje możliwość kontroli stanu naładowanie poprzez aplikację.
    Lokalizator ma możliwość zdalnego odcięcia paliwa (w samochodzie), co postanowiłem wykorzystać jako „swego rodzaju„ przełącznik on/off. Tu powstał mały problem, ponieważ nie jest to zwykły przekaźnik mechaniczny, lecz elektroniczny. Pracuje w zakresie napięć (9-15 V). Za pomocą przetwornicy Step down, uzyskuję napięcie 12 V do zasilania tego obwodu, oraz ładowarki samochodowej. Ładowarkę kupiłem słabą bo jednoamperową (trudno teraz taką słabą kupić, ale udało mi się) aby nie wyczerpywać zbytnio baterii hulajnogi (7,5 Ah). Ładowarkę dodałem z myślą o sytuacji awaryjnej, gdyby telefon padał.
    Schemat obwodu, który zastosowałem, jest prosty bez wydziwień:


    Najpierw musiałem określić, który z przewodów podaje z zespołu wyświetlacza-manetki info do sterownika o włączeniu hulajnogi (przez długie przytrzymanie przycisku M).
    Tradycyjnie wbijając szpilki i korzystając z miernika. W moim przypadku był to przewód o kolorze niebieskim. I to jest jedyny przewód, który musiałem przeciąć do realizacji projektu, całą resztę połączeń z przewodami hulajnogi robiłem na szybkozłączkach.

    Omówię teraz połączenia i sposób działania.
    Układ step down oparty o LM2596 z regulowanym napięciem wyjściowym ustawiłem na 12 V. Nóżkę nr 5 scalaczka (to jest start/stop pin) odlutowałem z płyty, była połączona z masą, i połączyłem z zewnętrznym układem, który zwiera ją do masy za pomocą tranzystora T1. Tranzystor T1 jest włączany napięciem 36 V przez rezystor R3 w szereg z diodą D1 (brak diody na załączonym schemacie - przepraszam). Dzielnik oporowy R1, R2 podaje kilkanaście woltów na nóżkę 5 scalaczka w stanie wyłączonej hulajnogi i tym samym przetwornica step down nie pracuje. Napięcie to podawane jest z zespołu wyświetlacz-manetka w momencie włączenia hulajnogi. Czyli ta część niebieskiego przewodu obciętego, o którym wcześniej wspomniałem, od strony wyświetlacza. Napięcie 12 V wychodzące z przetwornicy podane jest do ładowarki samochodowej (z której wymontowałem diodę LED dla oszczędności i tak jest schowana w pojemniku baterii i sterownika razem z resztą układu), oraz do obwodu odcięcia paliwa w lokalizatorze. Kiedy podajemy z aplikacji komendę „Cut Off Fuel„, to napięcie 12 V nie jest podawane na bazę tranzystora T3 przez rezystor R5 i tym samym tranzystor T2 nie będzie sterowany. Sygnał z wyświetlacza nie będzie szedł do sterownika i hulajnoga nie zadziała (pokazuje błąd E001 ). Kiedy podamy z aplikacji komendę „Restore Fuel„, to 12 V wyjdzie nam z lokalizatora na R5 i włączy nam się T3, a on włączy T2 i sygnał 36 V dotrze do sterownika kiedy włączymy hulajnogę, i zacznie hulać jak trzeba. Dodatkowo połączyłem wejście ACC w lokalizatorze z wyjściem 36 V z wyświetlacza przez diodę D2 (obie diody D1 i D2 to 1N4007), w ten sposób również mam info w aplikacji o włączeniu hulajnogi.
    Te kilka dodatkowych elementów (T1, 2, 3 R1,2,3,4 =,5 D1,2) zamontowałem i połączyłem na małej płytce montażowej. Niestety to jest taki „lepszy„ pająk. Nie miałem czasu na zrobienie przyzwoitej płyty drukowanej.


    Całość schowałem w pojemniku hulajnogi na baterię i sterownik. Ponownie zabezpieczyłem czarnym silikonem. Na zewnątrz poza kablem do ładowania telefonu nic obcego nie wystaje.

    P.S. Przepraszam za chaotycznie narysowany schemat i trochę mamrotania tutaj.
    Pozdrawiam, jeśli ktoś ma jakieś pytania, uwagi to bardzo chętnie odpowiem i posłucham.
    Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla

    Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    A.J.Electronics
    Level 18  
    Offline 
    Has specialization in: naprawa rtv
    A.J.Electronics wrote 251 posts with rating 40, helped 19 times. Live in city Warszawa. Been with us since 2005 year.
  • Przewód Toplex
  • #2
    gulson
    System Administrator
    Fajny projekt, hulajnóg prywatnych przybywa, przydałaby się seria artykułów dotycząca elektroniki hulajnóg i akumulatorów. A w międzyczasie napisz do mnie po upominek :)
  • #3
    szeryf3
    Level 25  
    Fajny projekt i ciekawy pomysł.
    Podejrzewam, że nie jeden z użytkowników hulajnóg będzie się starał coś takiego zrobić.
  • Przewód Toplex
  • #4
    pawel_mr
    Level 15  
    Zastanawia mnie jedna rzecz. W opisie jest, że lokalizator w trakcie normalnej pracy podaje napięcie, które uruchamia hulajnogę a jeśli wydamy komendę "odcięcia paliwa", wtedy z lokalizatora nie wychodzi 12V i hulajnoga jest zablokowana. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że w trakcie jazdy popsuje się, bądź co bądź, chiński lokalizator, przestanie podawać napięcie 12V i hulajnoga się zatrzyma? Jeśli tak, to co wtedy się dzieje? Czy hulajnoga się toczy dalej, czy zahamuje i można przelecieć przez kierownicę?
  • #5
    atek000
    Level 17  
    Łapka w górę.
    Chciałbym Cię tylko przestrzec przed zbytnim rozładowaniem aku. 2 lata temu zamontowałem lokalizator GPS do skutera, w moim przypadku to był iTrackSafe MT-1. Działało fajnie do momentu gdy po ponad tygodniu parkowania nie mogłem odpalić, bo aku było rozładowane. Niby to jest mały pobór, bo jak dobrze pamiętam to w okolicach 29 mA, lecz 29 mA * 24 h * 7 dni = 4782 mA.
    Tak że, pomimo iż aku było nowe, raptem 3 miesięczne, to miałem wówczas 2 razy odpalanie z kabli.
    Ty możesz zamontować dodatkowy wyłącznik i wyłączać GPS gdy hulajnoga jest np. w mieszkaniu, a włączać, jak parkujesz w miejscu publicznym.
  • #6
    Baskhaal
    Level 17  
    Co ciekawe, taka 'hulajnoga' z siodełkiem nie jest objęta żadnymi przepisami, nawet po ostatniej nowelizacji kodeksu. Są tam zdefiniowane hulajnogi elektryczne jako urządzenia bez siedzenia oraz urządzenia transportu osobistego - te także nie posiadają siedzenia. Ostatnia kategoria to urządzenia wspomagające ruch - tutaj mowa o napędzie własnymi mięśniami.

    https://www.gov.pl/web/infrastruktura/nowe-pr...lektrycznych-i-urzadzen-transportu-osobistego
  • #7
    edz
    Level 13  
    Owszem, tu jest definicja hulajnogi oraz urządzenia transportu osobistego – UTO, ale... czy takie cudo jak hulajnoga elektryczna + siodełko = motorower z napędem elektrycznym???

    Proszę niech wypowiedzą się eksperci od prawa. Według mnie dodanie siodełka do hulajnogi czyni z niej motorower.
  • #8
    A.J.Electronics
    Level 18  
    pawel_mr wrote:
    Zastanawia mnie jedna rzecz. W opisie jest, że lokalizator w trakcie normalnej pracy podaje napięcie, które uruchamia hulajnogę a jeśli wydamy komendę "odcięcia paliwa", wtedy z lokalizatora nie wychodzi 12V i hulajnoga jest zablokowana. Czy nie ma niebezpieczeństwa, że w trakcie jazdy popsuje się, bądź co bądź, chiński lokalizator, przestanie podawać napięcie 12V i hulajnoga się zatrzyma? Jeśli tak, to co wtedy się dzieje? Czy hulajnoga się toczy dalej, czy zahamuje i można przelecieć przez kierownicę?

    Niestety toczyć się będzie, dlatego też posiadam dodatkowe zabezpieczenie mechaniczne, łańcuch z zapinką na hamulec tarczowy.
    Nawet bez włączania i tak się toczy. Tak jest skonstruowana. Nie wiem jak te miejskie do wynajęcia mają.
    Nic niebezpiecznego się nie stanie, po prostu tak jakby się puściło manetkę. Przy maksymalnej prędkości którą osiąga przy mojej wadzę (61 kg ;)), 24,9 km/h, to po prostu będzie sobie zwalniać. A jak wcześniej wyłączę z aplikacji, i ktoś przetnie łańcuch, to nie odjedzie na silniku tylko może sobie pchać i jeździć jak na zwykłej hulajnodze. A lokalizator, poinformuje o przemieszczaniu i pokaże, gdzie hulajnoga się znajduje.

    atek000 wrote:
    Łapka w górę.
    Chciałbym Cię tylko przestrzec przed zbytnim rozładowaniem aku. 2 lata temu zamontowałem lokalizator GPS do skutera, w moim przypadku to był iTrackSafe MT-1. Działało fajnie do momentu gdy po ponad tygodniu parkowania nie mogłem odpalić, bo aku było rozładowane. Niby to jest mały pobór, bo jak dobrze pamiętam to w okolicach 29 mA, lecz 29 mA * 24 h * 7 dni = 4782 mA.
    Tak że, pomimo iż aku było nowe, raptem 3 miesięczne, to miałem wówczas 2 razy odpalanie z kabli.
    Ty możesz zamontować dodatkowy wyłącznik i wyłączać GPS gdy hulajnoga jest np. w mieszkaniu, a włączać, jak parkujesz w miejscu publicznym.

    Dziękuję, też o tym pomyślałem, ale ponieważ po pierwsze z poziomu aplikacji widzę stan naładowania baterii, a po drugie i tak trzeba według instrukcji ładować przynajmniej raz na miesiąc gdy hulajnoga stoi nieużywana, więc w moim przypadku nie jest to zbyt groźne.

    Baskhaal wrote:
    Co ciekawe, taka 'hulajnoga' z siodełkiem nie jest objęta żadnymi przepisami, nawet po ostatniej nowelizacji kodeksu. Są tam zdefiniowane hulajnogi elektryczne jako urządzenia bez siedzenia oraz urządzenia transportu osobistego - te także nie posiadają siedzenia. Ostatnia kategoria to urządzenia wspomagające ruch - tutaj mowa o napędzie własnymi mięśniami.

    edz wrote:
    Owszem, tu jest definicja hulajnogi oraz urządzenia transportu osobistego – UTO, ale... czy takie cudo jak hulajnoga elektryczna + siodełko = motorower z napędem elektrycznym???

    Proszę niech wypowiedzą się eksperci od prawa. Według mnie dodanie siodełka do hulajnogi czyni z niej motorower.

    Czy sugerujecie, że to ma być zarejestrowana i opłacone OC?
    To ma silnik 300W.
  • #9
    austin007
    Level 17  
    A.J.Electronics wrote:
    Lokalizator GPS, który kupiłem, pracuje w zakresie napięć 9-90 V,

    Napisz proszę coś o lokalizatorze. Jaki to model, czy 2G, jaka karta sim ew taryfa. Jak z czułością.
  • #10
    A.J.Electronics
    Level 18  
    Nie chciałem żeby to wyglądało jak reklama, ale to jest ten produkt

    https://pl.aliexpress.com/item/4000842937287.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0fcsUg2N

    Jest model MV730.
    Działa w sieci 2G, zamówiłem z kartą na Europę, ale NIE działała, dobrze że była bezpłatna.

    Włożyłem moją kartę z telefonu "T-Mobile" i ruszyło z kopyta bez dodatkowych ustawień.

    Dlatego też kupiłem kartę SIM T-Mobile Internet na kartę i działa spokojnie. Zużycie Internetu na poziomie kilkuset kilobajtów miesięcznie. Teraz jak idzie zima, nie będę doładowywać karty, tylko muszę się dowiedzieć u operatora, ile może tak wisieć uśpiona, bo nie uśmiecha mi się wymieniać jej po zimie ze względu na trudny dostęp.

    Czułość GPS na zewnątrz doskonała. W mieszkaniu jak stoi, to zaraz przełącza mi na śledzenie po stacji bazowej GSM, i to potrafi "polecieć" nawet 900 metrów. Ale tylko wyjadę na ulicę i już dokładność kilka metrów.
  • #11
    edz
    Level 13  
    Art. 2. - [Definicje legalne] - Prawo o ruchu drogowym.

    Dziennik Ustaw
    Dz.U.2021.450 t.j. | Akt obowiązujący. Wersja od: 1 lipca 2021 r. do: 3 września 2021 r.
    Art. 2. [Definicje legalne] Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    (...)
    46) motorower - pojazd dwu- lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    47b) hulajnoga elektryczna - pojazd napędzany elektrycznie, dwuosiowy, z kierownicą, bez siedzenia i pedałów, konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się wyłącznie przez kierującego znajdującego się na tym pojeździe;

    Tyle znalazłem w przepisach prawa.
    A że 300 W < 4 kW to chyba Kolego masz nie hulajnogę, a motorower z silnikiem elektrycznym!

    Raczej nie jest to zbyt mądre, ale... dura lex sed lex :-) czy jakoś tak to było :-)

    Dodano po 51 [minuty]:

    18) pieszy - osobę znajdującą się poza pojazdem na drodze i nie wykonującą na niej robót lub czynności przewidzianych odrębnymi przepisami; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, hulajnogę elektryczną, urządzenie transportu osobistego, urządzenie wspomagające ruch, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim. NIE podają tu maksymalnej prędkości!!! Zakładam że, może to być prędkość też biegnącego człowieka :-), a także dziecko w wieku do 10 lat kierujące rowerem pod opieką osoby dorosłej;

    Dlatego proszę Kolego zamontuj sobie uchwyt np. na kulę łokciową + taki "przyrząd ortopedyczny" i... będziesz miał:

    48) wózek inwalidzki - pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się osoby niepełnosprawnej, napędzany siłą mięśni lub za pomocą silnika, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do prędkości pieszego;

    Nie znalazłem przepisu zabraniającego osobie zdrowej poruszania się wózkiem inwalidzkim. Zakładam, że jesteś Kolego w pełni sprawny.
  • #12
    A.J.Electronics
    Level 18  
    edz wrote:
    A że 300 W < 4 kW to chyba Kolego masz nie hulajnogę, a motorower z silnikiem elektrycznym!

    Ciekaw jestem, czy jak bym poszedł z tym do Wydziału Komunikacji i chciałbym to zarejestrować co by mi powiedzieli.

    edz wrote:
    Nie znalazłem przepisu zabraniającego osobie zdrowej poruszania się wózkiem inwalidzkim. Zakładam, że jesteś Kolego w pełni sprawny.

    Raczej jestem sprawny i skoro przepisy nie zabraniają jazdy wózkiem inwalidzkim osobie zdrowej, to jakby co to będę to traktował jako wózek inwalidzki. To, że jadę z prędkością 24,9 km/h to nic, bo to taka moja prędkość pieszego. :)
  • #14
    Citek
    Level 22  
    Jesteś pewien, że lokalizator pracuje w zakresie 9-90 V, bo w opisie jest tylko wzmianka o 6-40 V. Pytam, bo zastanawiam się, czy nie zamontować do roweru elektrycznego, który ma baterię 48V.
  • #15
    A.J.Electronics
    Level 18  
    Tak, w opisie jest 6-40 V, ale w specyfikacji (na stronie aukcji) i na kartce dołączonej do produktu jest podane 9-90 V. I jak tu wierzyć Chińczykom?
    Możesz też napisać do sprzedawcy zapytanie, ale skoro chce to sprzedać, to pewnie tak odpowie abyś to kupił.
    U mnie przy ładowaniu ma trochę powyżej 42 V i działa prawidłowo. Tyle mogę powiedzieć.
  • #16
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 37  
    Jestem zaskoczony dokładnością GPS. Lokalizator jest przecież schowany pod blachą i sunie niemalże po ziemi. :-D
    Pilnuj ważności karty, bo jak operator odetnie to trochę lipa, znowu to wszystko rozbierać. Play ma ofertę rok ważności konta jak coś.
    Kwestia prawna także bardzo ciekawa. Jak Lidl nazwał swoje urządzenie? Ja bym zachował instrukcję i paragon na cały okres eksploatacji. Tak na wszelki wypadek.
    Jak się na tym jeździ? Masz porównanie ze zwykłą hulajnogą?

    Czy spotkał ktoś samochodowy lokalizator GPS + GSM przyłączany w do gniazda OBD, który potrafi odczytać podstawowe dane z tego portu? W szczególności zużycie paliwa mnie interesuje.
  • #17
    11maly1
    Level 10  
    Witam
    Na początku przepraszam, że zadaje pytanie troszeczkę z innej beczki. Spotkała mnie przykra sytuacja, mianowicie włamano mi się do lokalu i skradziono sporą ilość wyrobów tytoniowych. Czytając wasze pomysły na temat lokalizatorów w hulajnodze elektrycznej, wpadł mi do głowy pomysł, aby umieścić lokalizator w jednej z paczek papierosów, które znajdują się na półce w lokalu. Jestem laikiem w elektronice, ale nie trzeba być ekspertem aby się domyśleć, że lokalizator musi być czymś zasilany. I tutaj kieruję pytanie do mądrych głów - czy jest to możliwe do zrobienia? Czas nadawania to max 24 godziny. Jeżeli chodzi o ładowanie, myślałem o ładowaniu indukcyjnym, tak jak jest to w niektórych telefonach. Co o tym myślicie?
  • #18
    A.J.Electronics
    Level 18  
    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Jestem zaskoczony dokładnością GPS. Lokalizator jest przecież schowany pod blachą i sunie niemalże po ziemi. :-D

    A jednak działa.

    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Pilnuj ważności karty, bo jak operator odetnie to trochę lipa, znowu to wszystko rozbierać. Play ma ofertę rok ważności konta jak coś.

    Na pewno będę pilnować.

    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Kwestia prawna także bardzo ciekawa. Jak Lidl nazwał swoje urządzenie? Ja bym zachował instrukcję i paragon na cały okres eksploatacji. Tak na wszelki wypadek.

    Paragon mam w wersji elektronicznej w telefonie. Na paragonie jest Hulajnoga 0351450 1*999 zł. Polska instrukcja obsługi: Składana hulajnoga elektryczna EKS 77.

    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Jak się na tym jeździ? Masz porównanie ze zwykłą hulajnogą?

    Dobrze mi się na niej jeździ (choć raz zaliczyłem glebę). Nie mam porównania z inną hulajnogą.

    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Czy spotkał ktoś samochodowy lokalizator GPS + GSM przyłączany w do gniazda OBD, który potrafi odczytać podstawowe dane z tego portu? W szczególności zużycie paliwa mnie interesuje.

    Wiem, że takie są, ale nie wiem co dokładnie potrafią. Trzeba szukać u "Majfrendów".

    11maly1 wrote:
    Na początku przepraszam, że zadaje pytanie troszeczkę z innej beczki. Spotkała mnie przykra sytuacja, mianowicie włamano mi się do lokalu i skradziono sporą ilość wyrobów tytoniowych. Czytając wasze pomysły na temat lokalizatorów w hulajnodze elektrycznej, wpadł mi do głowy pomysł, aby umieścić lokalizator w jednej z paczek papierosów, które znajdują się na półce w lokalu. Jestem laikiem w elektronice, ale nie trzeba być ekspertem aby się domyśleć, że lokalizator musi być czymś zasilany. I tutaj kieruję pytanie do mądrych głów - czy jest to możliwe do zrobienia? Czas nadawania to max 24 godziny. Jeżeli chodzi o ładowanie, myślałem o ładowaniu indukcyjnym, tak jak jest to w niektórych telefonach. Co o tym myślicie?

    1) Kto pyta, nie błądzi.
    2) Jest na pewno możliwe. Lokalizator ma maleńką baterię do podtrzymania ustawień i nie zadziała bez zewnętrznego zasilania. Trzeba tylko kupić do tego lokalizatora jakiś powerbank, najlepiej z dodatkowym wyjściem na 12 V, bo wątpię aby lokalizator dobrze działał z 5 V. Ewentualnie dodatkowo dać przetwornicę step up z 5 na 12 V. Poewrbank może mieć ładowanie indukcyjne, a jeśli nie ma, to można dokupić zewnętrzną cewkę do ładowania indukcyjnego.
    3) To jest kwesta kosztów i rozmiarów, bo z tymi dodatkami jest sporo do ukrycia.
  • #19
    neo62
    Level 16  
    Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad tym lokalizatorem i mnie kolega zachęcił :-D
    Ale mam pytanie, co trzeba ustawić żeby działało to w aplikacji? Walczę z nim i na aplikacji cały czas jest w Chinach.
  • #20
    austin007
    Level 17  
    A.J.Electronics wrote:
    Szyszkownik Kilkujadek wrote:
    Kwestia prawna także bardzo ciekawa. Jak Lidl nazwał swoje urządzenie? Ja bym zachował instrukcję i paragon na cały okres eksploatacji. Tak na wszelki wypadek.

    Paragon mam w wersji elektronicznej w telefonie. Na paragonie jest Hulajnoga 0351450 1*999 zł. Polska instrukcja obsługi: Składana hulajnoga elektryczna EKS 77.


    Oglądałem na yt dość wiarygodny materiał o tej "hulajnodze" zakwalifikowanej jako pojazd inny. Poruszający się po drogach publicznych musi być ubezpieczony - OC. Zdaje się materiał dotyczył kolizji i roszczenia odszkodowawczego właściciela "hulajnogi". Odmówiono, wezwano do zapłaty OC + mandat. Większość ekspertów uważa ,że słusznie.
  • #21
    A.J.Electronics
    Level 18  
    neo62 wrote:
    Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad tym lokalizatorem i mnie kolega zachęcił :-D
    Ale mam pytanie, co trzeba ustawić żeby działało to w aplikacji? Walczę z nim i na aplikacji cały czas jest w Chinach.


    Jak włożyłem kartę SIM (chińską)dołączoną do zakupu, to nie działała i widział mnie w Chinach. Tylko włożyłem kartę z mojego telefonu (T-mobile) połączyło się z internetem i bez dodatkowych ustawień działało.
    Wiem, że przez komendy SMS to się ustawia,( opis w instrukcji dołączonej, trochę mało czytelny ) ale ja nie potrzebowałem.
  • #22
    neo62
    Level 16  
    Ja wkładałem dwie karty, play i t mobile i na aplikacji bez zmian.
    Co kolega dostaje po wiadomości status? Bo u mnie wygląda na to że widzi tylko jedna satelitę gps:

    BAT:6, GPRS:0, GSM:3,GPS:1,ACC:1,oil:0,Power:1,S:0

    Wysyłanie komend nic nie zmienia i co ciekawe teraz przestał wysyłać informacje o odcięciu zasilania.
  • #23
    A.J.Electronics
    Level 18  
    Nie wiem czy masz taki sam lokalizator, bo u mnie są trochę inne te informacje. Przede wszystkim status musi być Online żeby aplikacja pokazywała prawidłowe odczyty.
    Dołączam część screena z aplikacji.
    Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla
  • #24
    neo62
    Level 16  
    Ten sam, z tej samej aukcji.
    wiem że musi być online, problem w tym że nie jest właśnie nie zależnie od karty.
  • #25
    A.J.Electronics
    Level 18  
    Tzn. trzeba skonfigurować APN. Na szczęście ja tego nie potrzebowałem.

    Tak jak już wspomniałem konfiguracja przez SMS. Z tego co czytałem w opiniach na aukcji i w pytaniach i odpowiedziach jest to trudne ale możliwe.
    Dostałeś z lokalizatorem taką krótką instrukcję " MV730 Quick Setup Guide " Tam jest tabelka z komendami i jest Taka informacja jak skonfigurować APN.
    Możesz też napisać do sprzedawcy, też bardzo często służą pomocą.

    Życzę powodzenia.
  • #26
    neo62
    Level 16  
    Próbowałem z apn ale jak na razie bez skutku. Zobaczymy może się uda

    Edit: udało się, trzeba było zresetować a potem ustawić APN i serwer.
  • #27
    A.J.Electronics
    Level 18  
    neo62 wrote:
    Edit: udało się, trzeba było zresetować a potem ustawić APN i serwer.


    No to dobrze, to też informacja dla innych użytkowników, którzy mogliby mieć problemy z uruchomieniem.
  • #28
    SunTechnology
    Level 4  
    Też sobie będę montował lokalizator i też zamierzam zrobić cut-off, jednak jeżeli nie planuję ładowarki telefonu, to widzę to znacznie prościej i bez lutowania elektroniki w sensie tranzystory, czy step-down, konkretnie:
    - lokalizator działa powiedzmy do 80VDC, więc podłączam pod baterie hulajnogi, która u mnie ma 36V
    - lokalizator steruje przekaźnikiem odcinającym poprzez masę, więc biorę przekaźnik 36V nie 12V jaki przychodzi w zestawie z GPSem
    Lokalizator GPS do hulajnogi z Lidla
    Czyli w tym schemacie pod 85-87 przyłączam wyszukany przez ciebie i przecięty niebieski z modułu wyświetlacza hulajnogi.
    Jedyna niewiadoma, czy przyłączając jako ACC wyjście niebieskiego z modułu wyświetlacza, poziom napięcia jaki tam wychodzi z wyświetlacza wysteruje GPS zasilany na 36V? Co o tym myślisz?
    Poza tym pytaniem, same zalety jak to, że na wyłączonej desce jest minimalny pobór prądu z akumulatorów no i częstotliwość odświeżania pozycji GPS zróżnicowana w zależności ,czy włączamy dechę, czy wyłączamy zgodnie z ustawieniami GPS, kodami SMS.
  • #29
    A.J.Electronics
    Level 18  
    SunTechnology wrote:
    Jedyna niewiadoma, czy przyłączając jako ACC wyjście niebieskiego z modułu wyświetlacza, poziom napięcia jaki tam wychodzi z wyświetlacza wysteruje GPS zasilany na 36V? Co o tym myślisz?


    Niestety, bez obniżenia napięcia przez układ stepdown, może być problem z odcięciem zasilania do tego przekaźnika. Jak robiłem próby na regulowanym zasilaczu zewnętrznym, to przy 12 V wyłączał mi żarówkę (stosowałem żarówkę 5 W od świateł pozycyjnych), a przy 30 V już nie wyłączał. O ile pamiętam, to zostało około 18 V bez żarówki, bo przy tym napięciu nie mogłem wstawić żarówki 12 V. Dlatego właśnie zdecydowałem się na obniżenie napięcia układem stepdown. Jak już "musiałem" mieć 12 V, to pomyślałem o ładowarce do telefonu.

    Możesz sobie zrobić próbę z przekaźnikiem i zobaczyć jak to zadziała.

    Powodzenia
  • #30
    SunTechnology
    Level 4  
    Jak z GPS jest oc npn to powinno działać z przekaźnikiem 36V, tego się mniej obawiam. Bardziej obawiam się, czy sygnał niebieskiego kabla z wyświetlacza "+ po stacyjce" będzie dostatecznie wysoko z napięciem, żeby wysterować sygnał ACC GPS jako HI. Ile na tym niebieskim miałeś napięcia przy załączonym wyświetlaczu?