Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Port LPT program do sterowania - pomocy

dasior591 28 Paź 2005 22:39 1056 2
  • #1 28 Paź 2005 22:39
    dasior591
    Poziom 16  

Ten temat był poruszany pare razy na forum ale z tego co przeczytałem niewiele rozumiem gdyż jestem jeszcze początkujący. Potrzebuje program którym bym sterował silnikiem około 4,5v i jesli ktoś ma to schemat do tego programu jak podłączyć silniczek.
    Z góry dziękuje

0 2
  • #2 28 Paź 2005 23:29
    Tommy82
    Poziom 39  

Code:

mov dx, Port
    mov ax, Value
    out dx, ax

I masz caly program
    teraz to wkladasz w dowolny jezyk jako wstawka asemblerowa
    jako na przyklad jakas procedura gdzie w zmiennej port jest adres portu lpt
    a w zmiennej value jest wartosc jaka chcesz wyslac na port
    Teraz o wartosci
    Jesli wyszlesz wartosc 1 czyli binarnie 00000001 to na odpowiednim pinie na lpt dostaniesz stan wysoki
    jesli wyslesz 3 czyli binarnie 00000011 to na dwoch odpowiednich pinach otrzymasz stan wysoki i tak dalej mam nadzieje ze udalo mi sie wytlumaczyc idee chodzi poprostu o to ze lpt ma 8 lini danych (od d0 do d7) i wysylanie liczb na adres portu lpt powoduje ustawianie na tyh liniach odpowiednio stany wysokiego lub niskiego jesli wyslesz liczbe to na porcie pojawia sie stany tak ze jesli wezmiesz za stan wysoki 1 a za niski 0 to "odczytasz" te liczbe ze staniow portu
    Jesli trozke programowales to sobie poradzisz
    jesli idze o podpiecie silnika to zalezy jaki to silnik i jak bys nim chcial sterowac jesli to silniczek krokowy to bardzo fajnie i prosto sie nim steruje przez lpt
    napisz jaki silnik i jak chcesz nim sterowac
    Co do samego podpiecia to lpt nie mozesz za bardzo obciazac bo go spalisz
    silnikiem prawie na pewno trzeba by cos dac "po drodze" wg mnie najlepiej sie sprawdza uln2803 (na elektrodzie jest duzo schematow)

0
  • #3 29 Paź 2005 08:59