Witam kolegów,
Posiadam od niedawna skodę octavie z 2009r z silnikiem 1.8 tsi,
Autko miało problem z za niskim ciśnieniem oleju po rozgrzaniu...
Chciałbym aby ktoś napisał mi wszystkie możliwe przyczyny takiej sytuacji ponieważ chciałbym się zająć problemem i naprawić ten silnik..
Pierwsze co zrobiłem po otrzymaniu tego samochodu to zbadałem ciśnienie oleju na zimnym silniku ( 1.2 na biegu jałowym)(2bary przy obrotach około 2000)
Na rozgrzanym silniku na (biegu jałowym było 0.7) (przy 2000 tys/obr około 1.7)
Na sam początek wymieniłem olej i filtr oleju ponieważ stary olej wydawał mi się bardzo zużyty, lecz to nie pomogło...
Zdjąłem misę i obejrzałem smok powiem szczerze, że widziałem w misie delikatnie błyszczący osad... podejrzewam panewki lub jakieś inne elementy....
rozebrałem pompę oleju i była delikatnie zużyta nie miała idealnie równej powierzchni..
Wymieniłem pompe oleju na nową, wlałem nowy olej i to co zaobserwowałem:
Na zimnym silniku (bieg jałowy ciśnienie 1.9-2 bary) , więc nie sprawdzałem dalej tylko wstadłem i jeździłem.
po trzech dniach i około 150km zapaliła się ponownie kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju:(
gdy zbadałem ciśnienie na rozgrzanym silniku na jałowym było zaledwie 0.7-8....
na następny dzień gdy silnik był zimny ciśnienie oleju na jałowym było 2 bary po rozgrzaniu znowu 0,7 bara.
chciałbym aby ktoś z was opisał mi jakie elementy odpowiadają za utrzymanie ciśnienia oleju w tym silniku i jak mogę poszczególne rzeczy sprawdzić.
dodam, że
-NIE bierze oleju
_DZIAŁA prawidłowo, żadnych błędów
NIE ma, żadnych dziwnych odgłosów z silnika
Posiadam od niedawna skodę octavie z 2009r z silnikiem 1.8 tsi,
Autko miało problem z za niskim ciśnieniem oleju po rozgrzaniu...
Chciałbym aby ktoś napisał mi wszystkie możliwe przyczyny takiej sytuacji ponieważ chciałbym się zająć problemem i naprawić ten silnik..
Pierwsze co zrobiłem po otrzymaniu tego samochodu to zbadałem ciśnienie oleju na zimnym silniku ( 1.2 na biegu jałowym)(2bary przy obrotach około 2000)
Na rozgrzanym silniku na (biegu jałowym było 0.7) (przy 2000 tys/obr około 1.7)
Na sam początek wymieniłem olej i filtr oleju ponieważ stary olej wydawał mi się bardzo zużyty, lecz to nie pomogło...
Zdjąłem misę i obejrzałem smok powiem szczerze, że widziałem w misie delikatnie błyszczący osad... podejrzewam panewki lub jakieś inne elementy....
rozebrałem pompę oleju i była delikatnie zużyta nie miała idealnie równej powierzchni..
Wymieniłem pompe oleju na nową, wlałem nowy olej i to co zaobserwowałem:
Na zimnym silniku (bieg jałowy ciśnienie 1.9-2 bary) , więc nie sprawdzałem dalej tylko wstadłem i jeździłem.
po trzech dniach i około 150km zapaliła się ponownie kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju:(
gdy zbadałem ciśnienie na rozgrzanym silniku na jałowym było zaledwie 0.7-8....
na następny dzień gdy silnik był zimny ciśnienie oleju na jałowym było 2 bary po rozgrzaniu znowu 0,7 bara.
chciałbym aby ktoś z was opisał mi jakie elementy odpowiadają za utrzymanie ciśnienia oleju w tym silniku i jak mogę poszczególne rzeczy sprawdzić.
dodam, że
-NIE bierze oleju
_DZIAŁA prawidłowo, żadnych błędów
NIE ma, żadnych dziwnych odgłosów z silnika