Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

- Skoda octavia 2009r 1.8 tsi cdaa brak ciśnienia oleju

dariano412 06 Sep 2021 19:35 2955 6
  • #1
    dariano412
    Level 2  
    Witam kolegów,
    Posiadam od niedawna skodę octavie z 2009r z silnikiem 1.8 tsi,
    Autko miało problem z za niskim ciśnieniem oleju po rozgrzaniu...
    Chciałbym aby ktoś napisał mi wszystkie możliwe przyczyny takiej sytuacji ponieważ chciałbym się zająć problemem i naprawić ten silnik..

    Pierwsze co zrobiłem po otrzymaniu tego samochodu to zbadałem ciśnienie oleju na zimnym silniku ( 1.2 na biegu jałowym)(2bary przy obrotach około 2000)
    Na rozgrzanym silniku na (biegu jałowym było 0.7) (przy 2000 tys/obr około 1.7)
    Na sam początek wymieniłem olej i filtr oleju ponieważ stary olej wydawał mi się bardzo zużyty, lecz to nie pomogło...

    Zdjąłem misę i obejrzałem smok powiem szczerze, że widziałem w misie delikatnie błyszczący osad... podejrzewam panewki lub jakieś inne elementy....
    rozebrałem pompę oleju i była delikatnie zużyta nie miała idealnie równej powierzchni..
    Wymieniłem pompe oleju na nową, wlałem nowy olej i to co zaobserwowałem:


    Na zimnym silniku (bieg jałowy ciśnienie 1.9-2 bary) , więc nie sprawdzałem dalej tylko wstadłem i jeździłem.
    po trzech dniach i około 150km zapaliła się ponownie kontrolka zbyt niskiego ciśnienia oleju:(

    gdy zbadałem ciśnienie na rozgrzanym silniku na jałowym było zaledwie 0.7-8....

    na następny dzień gdy silnik był zimny ciśnienie oleju na jałowym było 2 bary po rozgrzaniu znowu 0,7 bara.

    chciałbym aby ktoś z was opisał mi jakie elementy odpowiadają za utrzymanie ciśnienia oleju w tym silniku i jak mogę poszczególne rzeczy sprawdzić.

    dodam, że
    -NIE bierze oleju
    _DZIAŁA prawidłowo, żadnych błędów
    NIE ma, żadnych dziwnych odgłosów z silnika
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Jaki olej zalałeś .
  • #3
    dariano412
    Level 2  
    motul
    8100 x-clean +
    5w30
    taki miałem z katalogu intercars i zamówiłem... filtr oleju man
  • Helpful post
    #4
    jerry1960
    Level 36  
    Do sprawdzenia panewki główne oraz korbowodowe. Należy również sprawdzić wałki rozrządu.
  • #5
    dariano412
    Level 2  
    ok super o to właśnie mi chodziło... bo znalazłem gdzieś że jest jakiś regulator ciśnienia oleju lecz nie powinno być takich objawów jak u mnie...
    a co sądzisz o wałkach balansujących czy też wyrównoważających bo z dwoma nazwami się spotkałem.? tam są jakieś siteczka o ile dobrze to rozumiem. mogą one coś mieć z tym wspólnego? nie miałem doczynienia z takim silnikiem i dlatego moje pytania...
    chcę się nieco przygotować wiedzą gdy już będe brał się za rozbiórkę tego silnika... rozrząd oczywiście wrzucę nowy.... masz może jakichś konkretnych producentów części tak aby ten remont nie był na krótki czas tylko tak abym pojeździł przez 2-3 lata bez zaglądania?
    ogólnie pracuję w szwajcarii i potrzebuje by pewnie siąść za kółko i zrobić przez te pare lat kilka-kilkanaście kółek do domu i spowrotem....
  • #6
    jerry1960
    Level 36  
    Zdajesz sobie sprawę że kapitalny remont tego silnika nie będzie tani.
  • #7
    dariano412
    Level 2  
    domyślam się lecz nie mam wyjścia muszę to zrobić... pozbieram sobie części i wtedy się wezmę za rozbiórkę i naprawę....