Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FL 6, 220 KM, problem z ciśnieniem oleju.

david19904 07 Sep 2021 09:19 360 9
  • #1
    david19904
    Level 3  
    Witam, proszę o jakąkolwiek pomoc. Pacjent Volvo FL 6, 220 KM, 2001 rok, problem z ciśnieniem oleju. Po rozgrzaniu silnika i przejechaniu około 20 km zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Wymienione panewki główne i korbowodowe, wymieniona pompa oleju bo miała rysy, zalany świeży olej Rimula 15w40, nowe filtry Filtrona i problem nie znikł. W miejsce czujnika oleju przy podstawie filtrów wkręcaliśmy manometr i wskazuje tak, jak zegary, więc on jest wykluczony. Gdzie ten model może posiadać jakiś zawór przelewowy lub inne zaworki które mogą być odpowiedzialne za uciekanie ciśnienia oleju?

    Liczę na Wasza pomoc.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    majster-d1
    Level 12  
    A co te zegary , lub manometr pokazuje? Jest chyba jeszcze jeden czujnik w okolicach głowic właśnie od kontrolki ciśnienia i tam powinno wykonywać się pomiar. jeśli już dół musiał być robiony, to ciekaw jestem jak góra wygląda? Panewki wałka rozrz. krzywki zaworów, wałki itd?
    Sprawdź ciśnienie oleju zgodnie z wytycznymi producenta i będziesz wiedział czy jest wystarczające. Jeśli tak to pewnie czujnik strzeliła membrama w nim i olej przelewa z drugiej strony fałszując wskazania. Więc jest trochę sprawdzania.
  • #3
    david19904
    Level 3  
    Na zimnym pokazuje takie 5,5 bara, a na rozgrzanym po przejechaniu około 20km spada na tyle że czujnik pika . Manometr był wkręcany w miejsce czujnika oleju na podstawie filtrów. Czyli na głowicy jest jeszcze jakiś czujnik ? A w którym czujniku ta membrana poszła o której piszesz ? A wracając do tego że dół był robiony, napisałeś że musiał ,ja uważam że musiał lub nie.musial , po prostu jak są problemy z ciśnieniem to pierwsze co do głowy przychodzi to panewki i ewentualnie pompa, panewki tragiczne nie były ,wał też żadnego śladu zużycia, ale jak już tyle rozebrane to wlozylismy nowe panewki.
    A wie ktoś jakie są wskazania producenta bo ciężko to znaleźć ?
  • #4
    majster-d1
    Level 12  
    Nooo pika , ale ile ma ciśnienia faktycznie na rozgrzanym??
  • #5
    david19904
    Level 3  
    Pokazuje 0.5 bara na wolnych obrotach ,a tak przy 1600-1700 obrotach 3,5 bara
  • #6
    majster-d1
    Level 12  
    Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były dwa typy.
  • #7
    david19904
    Level 3  
    A gdzie w tym silniku może być śruba przelewowa lub zawór przelewowy ?
  • #8
    saron22
    Trucks specialist
    Problem z ciśnieniem oleju był już przed czy dopiero po wymianie panewek i dlatego zmienialiscie panewki?
    Jeśli wystąpił dopiero po to coś z tą wymianą poszlo nie tak i tam nalezy szukac problemu a nie w zaworku przelewowym.
    Natomiast jeśli już przed wymianą był problem to panewki nie byly pierwotną przyczyną problemu i problem tkwi gdzie indziej - najprawdopodobniej okolice wałka rozrządu itp. i tam trzeba zajrzeć.
    Wiec jak było?
  • #9
    majster-d1
    Level 12  
    david19904 wrote:
    A gdzie w tym silniku może być śruba przelewowa lub zawór przelewowy ?

    Raczej w pompie olejowej, ale pisałeś że nowa??
  • #10
    david19904
    Level 3  
    saron22 wrote:
    Problem z ciśnieniem oleju był już przed czy dopiero po wymianie panewek i dlatego zmienialiscie panewki?
    Jeśli wystąpił dopiero po to coś z tą wymianą poszlo nie tak i tam nalezy szukac problemu a nie w zaworku przelewowym.
    Natomiast jeśli już przed wymianą był problem to panewki nie byly pierwotną przyczyną problemu i problem tkwi gdzie indziej - najprawdopodobniej okolice wałka rozrządu itp. i tam trzeba zajrzeć.
    Wiec jak było?



    Na początku pisałem że przed był problem ,dlatego są wymienione panewki itp. Dlatego chce dowiedzieć sie gdzie jest zawór przelewowy bo chce wyeliminować te mniej kosztowne naprawy. Więc wiesz gdzie może być ten zawór ? Bo w pompie olejowej go nie ma.

    Dodano po 3 [minuty]:

    majster-d1 wrote:
    david19904 wrote:
    A gdzie w tym silniku może być śruba przelewowa lub zawór przelewowy ?

    Raczej w pompie olejowej, ale pisałeś że nowa??


    Nie pisałem, że nowa ,założona inna ale w bdb stanie . A w pompie nie ma zaworu przelewowego ,więc nadal pytam czy ktoś wie gdzie on może byc ???