Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 2 bujanie silnika, drżenie wydechu.

Michu11024 09 Sep 2021 12:12 465 4
  • #1
    Michu11024
    Level 9  
    Hej, ostatnio pisałem do Was o pomoc bo drżał silnik i nadwozie. Wymieniłem poduszkę olejową silnika i z drżenia przyszło na bujanie. Byłem na diagnostyce clipem i wyszły takie błędy:
    - czujnik położenia wału
    - wypadanie zaplonu cylinder 4
    - przebieg procesu spalania nieprawidlowy
    Co do czujnika mechanik mówi o przestawionym rozrządzie ale mi się wydaje ze jakieś inne błędy by były wtedy np. Wałka rozrządu czy koła zmiennych faz ale mogę się mylić. A jeżeli chodzi o wypadanie zaplonu no to cewkę mam podmienić i zobaczyć czy wyskoczy błąd i na którym cylindrze a jak nie pomoże to wtryskiwacz trzeba będzie zamienić i zobaczyć. Co o tym sądzicie?
    Tak pracuje silnik rozgrzany.
    https://youtube.com/shorts/kj_9jQholkw?feature=share
    A tak zimny:
    https://youtu.be/s63QslTkETM

    Jeszcze co do bujania mechanik obstawił też popychacz hydrauliczny. Czy słyszycie jakieś niepokojące dźwięki?
  • #2
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Jaki to silnik? To nie wyglada jakoś za specjalnie mocno. U mnie w scenicu 2 z silnikiem 2.0 podobnie bujalo, ale się tym nie przejmowałem.
    Czy kontrolka Engine Check się swieci cały czas?
  • #3
    Michu11024
    Level 9  
    sanfran wrote:
    Jaki to silnik? To nie wyglada jakoś za specjalnie mocno. U mnie w scenicu 2 z silnikiem 2.0 podobnie bujalo, ale się tym nie przejmowałem.
    Czy kontrolka Engine Check się swieci cały czas?

    Silnik 1.6 16v 112km (sorry zapomniałem napisać). Check engine pali się czasami. W sumie zapalił mi się 3 razy. Migało i pisało sprawdź emisję spalin. Jak ruszyłem to znikło. Najczęściej się to pojawia jak silnik pracuje dłużej na wolnych obrotach np w korku. Na autostradzie nigdy. Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Jak zimny to wogole nie czuć, nawet wydech inaczej pracuje tzn nie trzęsie sie. Jak włączę klimę to przechodzi to w takie minimalne drgania.
  • #4
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Michu11024 wrote:
    Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany.


    Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze.
    Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem.
  • #5
    Michu11024
    Level 9  
    sanfran wrote:
    Michu11024 wrote:
    Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany.


    Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze.
    Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem.

    No ja mam manuala więc nie wiem czy to tak powinna być, nie mam porównania jak taki sam zdrowy silnik powinien chodzić. Jak byłem na wymianie tej poduszki to mechanik powiedział że absolutnie ten silnika tak nie powinien bujać. Chciałbym uniknąć rozbierania tego silnika, tym bardziej że oprócz tego bujania nic się nie dzieje. Ma moc, pali chyba tyle ile powinien. Wkręca się na obroty. Kzfr też działa bo na wyższych obrotach czuć jak lepiej idzie, oleju nie bierze, płynu chłodniczego też nie więc nie mam pojęcia. A tyle ile już objeździłem mechaników to sam nie wiem. Nikt nic nie może pomóc oprócz oczywiście kosztownych napraw typu wymiana rozrządu, popychaczy czy zamiana wtrysków.

    Dodano po 3 [godziny] 55 [minuty]:

    A jakie powinny być objawy np uszkodzonego czujnika wału albo przestawionego rozrządu? Czy przestawiony rozrząd np o jeden ząbek spowoduje zaburzoną pracę i jakieś inne błędy oprócz jednego czujnika wału? Zamówiłem cewkę i podmienię, wymienię też świece i zobacze. Myślałem też o sprawdzeniu ciśnienia sprężania ale nie wiem czy wyjdzie wtedy przestawiony rozrząd.