Witam kolegów. Prześledziłem masę tematów na temat różnych problemów z elektryką we wspomnianym w temacie Fiacie panda II.
Problemy występujące często się powtarzają jak np. problemy ze światłami, wycieraczkami,prędkościomierzem i inne.
Rozwiązania? Często te same: kostka świateł mijania bez przekaźnika, pająk kierownicy, łącznik elektryki na podszybiu, zła masa.
Zanim opiszę problem. Fiat panda II rocznik 2004 motor 1.1. auto ma około 50 tys przebiegu i większość życia spędziło w garażu. Nie jest umęczone.
PROBLEMY:
-najgorszy z nich to migające światła mijania,
- wariujący wskaźnik paliwa, zawieszający się chwilami prędkościomierz,
- zawieszające się wycieraczki
- zacinające się elektryczne szyby
Przy w/w problemach bardzo cykają przekaźniki pod kierownicą.
Zdarza się że po odpaleniu i włączeniu oświetlenia wewnętrznego miga ono, przy dodaniu gazu przestaje. W radiu nieraz słyszalny alternator- jego ustarka?
Dlaczego w temacie że po raz ostatni? Bo nic już nie wyczytam w starych tematach. Sprawdziłem masę- kabel jak nowy, zamieniałem przekaźniki, sprawdzony łącznik przy podszybiu. Akumulator nowy ale na starym było to samo, pająk sprawdzony, zdemontowana płytka z przekaźnikami pod kierownicą- wygląda ok.
Podpowiecie coś majstry?
Problemy występujące często się powtarzają jak np. problemy ze światłami, wycieraczkami,prędkościomierzem i inne.
Rozwiązania? Często te same: kostka świateł mijania bez przekaźnika, pająk kierownicy, łącznik elektryki na podszybiu, zła masa.
Zanim opiszę problem. Fiat panda II rocznik 2004 motor 1.1. auto ma około 50 tys przebiegu i większość życia spędziło w garażu. Nie jest umęczone.
PROBLEMY:
-najgorszy z nich to migające światła mijania,
- wariujący wskaźnik paliwa, zawieszający się chwilami prędkościomierz,
- zawieszające się wycieraczki
- zacinające się elektryczne szyby
Przy w/w problemach bardzo cykają przekaźniki pod kierownicą.
Zdarza się że po odpaleniu i włączeniu oświetlenia wewnętrznego miga ono, przy dodaniu gazu przestaje. W radiu nieraz słyszalny alternator- jego ustarka?
Dlaczego w temacie że po raz ostatni? Bo nic już nie wyczytam w starych tematach. Sprawdziłem masę- kabel jak nowy, zamieniałem przekaźniki, sprawdzony łącznik przy podszybiu. Akumulator nowy ale na starym było to samo, pająk sprawdzony, zdemontowana płytka z przekaźnikami pod kierownicą- wygląda ok.
Podpowiecie coś majstry?