Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stare mieszkanie, wymiana instalacji elektrycznej

srto00 11 Sep 2021 07:24 906 10
    srto00
    Level 3  
    Kupuje stare mieszkanie z lat 70-tych na wsi, bardzo tanie . Nie znam się na elektryce . W mieszkaniu będzie wymieniana instalacja elektryczna na miedzianą , obecnie jest aluminiowa.

Mam pytanie . Jaki jest przewód w takich budynkach starych przed licznikiem, główny energetyczny ? Aluminiowy czy miedziany ?

Jak jest aluminiowy główny , a w samym mieszkaniu wymieniona zostanie instalacja na miedzianą , to będzie jakaś różnica? I czy nic się nie stanie, gdy podłącze dwa grzejniki indukcyjne ? (Będzie ogrzewanie elektryczne)
    Czy nadal się stosuje główny przewód energetyczny aluminiowy ?

Sorry , nie wiem czy te pytania maja sens , ale się na tym nie znam.
    elktrod
    Level 33  
    srto00 wrote:
    Mam pytanie. Jaki jest przewód w takich starych budynkach przed licznikiem, główny energetyczny? Aluminiowy czy miedziany?

Trzeba zobaczyć w dokumentacji, a najlepiej fizycznie w czasie wizji lokalnej, naocznie...
    Reszta wątpliwości:
    - odpowiedz na pytanie: Jaki masz przydział mocy, a jaką moc planujesz stosować?
    srto00 wrote:
    Czy nadal się stosuje główny przewód energetyczny aluminiowy?

Tak, stosuje się...
    adwlodar
    Level 28  
    srto00 wrote:
    Mam pytanie. Jaki jest przewód w takich starych budynkach przed licznikiem, główny energetyczny? Aluminiowy czy miedziany?

Przecież wróżek tutaj nie ma ? a powiedzieć, że "zawsze" jest taki czy taki to czysty strzał w ciemno. Skrótem - wezwij elektryka by zrobił oględziny instalacji.
    srto00 wrote:
    Czy nadal się stosuje główny przewód energetyczny aluminiowy?