Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Clio 2 1,2 8V - Koło pasowe na wale moment dokręcenia

paszczakq 11 Sep 2021 08:20 1260 5
  • #1
    paszczakq
    Level 26  
    Muszę zdjąć te koło i sprawdzić czemu ma bicie ( taki ala bączek ) . Prawdopodobnie błąd montażu i klin nie wlazł w wcięcie . Lub inna ciekawa historia powstała . Normalnie podają 1 etap na moment i potem kąt . Z tym że to w nowszych modelach .
  • #2
    enhanced
    Level 43  
    Jaki rok i model dokładniejszy?
    Quote:
    Installation
    Installation
    NOTE: DO NOT fit used belt.
    1. Ensure timing marks aligned [6] & [7].
    2. Ensure timing pin inserted in flywheel [8].
    3. Fit timing belt in anti-clockwise direction, starting at crankshaft sprocket.
    4. Ensure marks on belt aligned with marks on sprockets.
    5. Ensure belt is taut between sprockets.
    6. Temporarily fit crankshaft pulley centre bolt [3]. Lightly tighten bolt.
    7. Attach tension gauge to belt at . Tool No.Mot.1273 [11].
    8. Slacken tensioner nut [9].
    9. Turn tensioner anti-clockwise until tension gauge indicates 20 units. Use tool No.Mot.1135-01 [10].
    10. Tighten tensioner nut [9]. Tightening torque: 50 Nm.
    11. Remove tension gauge [11].
    12. Remove timing pin [8].
    13. Turn crankshaft two turns clockwise to TDC on No.1 cylinder.
    Ensure timing pin can be inserted in flywheel [8].
    NOTE: Ensure timing pin removed.
    14.
    15. Ensure timing marks aligned [6] & [7].
    16. Slacken tensioner nut [9].
    17. Turn tensioner until holes are horizontal [12]. Use tool No.Mot.1135-01 [10].
    18. Tighten tensioner nut [9]. Tightening torque: 50 Nm.
    19. Turn crankshaft two turns clockwise to TDC on No.1 cylinder.
    Ensure timing pin can be inserted in flywheel [8].
    NOTE: Ensure timing pin removed.
    20.
    21. Ensure timing marks aligned [6] & [7].
    22. Fit tensioning tool [13]. Tool No.Mot.1386.
    23. Apply anti-clockwise torque of 10 Nm [14].
    24. Remove tensioning tool [13].
    25. Attach tension gauge to belt at [11].
    26. Tension gauge should indicate 20±3 units.
    27. If tension not as specified: Adjust tensioner manually. Use tool No.Mot.1135-01 [10].
    28. Tighten tensioner nut [9]. Tightening torque: 50 Nm.
    29. Turn crankshaft two turns clockwise to TDC on No.1 cylinder.
    Ensure timing pin can be inserted in flywheel [8].
    NOTE: Ensure timing pin removed.
    30.
    31. Ensure timing marks aligned [6] & [7].
    32. Fit tensioning tool [13]. Tool No.Mot.1386.
    33. Apply anti-clockwise torque of 10 Nm [14].
    34. Remove tensioning tool [13].
    35. Attach tension gauge to belt at [11].
    36. Tension gauge should indicate 20±3 units.
    37. If tension not as specified: Adjust tensioner manually. Use tool No.Mot.1135-01 [10].
    38. Tighten tensioner nut [9]. Tightening torque: 50 Nm.
    39. Install components in reverse order of removal.
    40.
    Manufacturer: Renault Model: Clio II (98-) 1,2
    Engine code: D7F 746 Output: 43 (58) 5250
    Tuned for: R-Cat Year: 2001-07

    V6.410-Tighten crankshaft pulley centre bolt [3]. Tightening torque:
    Except D7F 703: A - 20 Nm + 90°.
    D7F 703: B - 20 Nm + 80°.


    Renault Clio 2 1,2 8V - Koło pasowe na wale moment dokręcenia
  • #3
    paszczakq
    Level 26  
    Dokładnie to 2001 rok . Taka przejściówka czyli pakowali części takie jakie akurat w fabryce na magazynie były .

    Śruba z lewym gwintem ?
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Śruba ze zwykłym gwintem, chyba we wszystkich d4f i d7f moment dokręcania śruby koła wału jest taki sam.
  • #5
    paszczakq
    Level 26  
    Ok , na zdjęciach nowych śrub widziałem właśnie normalny gwint i to mnie zdziwiło . I tak sporo zabawy będzie ze zdjęciem pasków .
  • #6
    paszczakq
    Level 26  
    Zrobione , jakiś czas temu już . Dziękować .