Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Toyota Corolla E12 1.4 D4D - Brak zapłonu

MichaS2 11 Sep 2021 14:21 327 14
  • #1
    MichaS2
    Level 3  
    Cześć, mój ojciec ma problem z Corollą E12 1.4 D4D. Samochód parę dni temu przestał odpalać. Jedyny sposób na odpalenie to odłączenie rury od MAF i psiknięciu auto-startem. Check engine oczywiście cały czas się świeci. Przeskanowalismy samochód infocarem i wyskoczyły błędy P0100 I P0110. Sprawdziliśmy opis w necie. Wyciągnęliśmy MAF I przedmuchalismy MAF oraz przeczyscilismy filtr powietrza. Niestety samochód nadal nie odpalą w konwencjonalny sposób.

    Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Toyota Corolla E12 1.4 D4D - Brak zapłonu
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Wtryskiwacze do sprawdzenia metodą przelewu. W.w błędy nie powinny mieć wpływu raczej to kwestia plaka lub czyszczenia przez ciebie
  • #3
    MichaS2
    Level 3  
    @decybel91 przekaze ojcu Twoją poradę. Cała ta impreza może mieć związek z tym, że tydzień przed wystąpieniem usterki ojciec musiał wymienic bak, bo zaczął przeciekać.
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Raczej zbieg okoliczności. Chyba że ten nowy zbiornik był z syfem, wodą, starym paliwem i ten uszkodził wtryskiwacze. Warto zajrzeć do filtra paliwa i przed odpaleniem pompować gruszką nad filtrem paliwa.
  • #5
    MichaS2
    Level 3  
    @decybel91 stare paliwo wlalismy z powrotem, ale laliśmy przez sito, wiec nie powinno być dramatu. Filtr paliwa został wymieniony (bo też go obstawialiśmy). Kolejnym naszym dzikim strzałem była pompka, ale nie wiemy gdzie jej szukać ;)
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    Widzisz jakie te błędy są czy nie?Błąd obwodu, bo wywaliło dwa czujniki na raz a wiec pewnie wiązka albo bezpiecznik.Co do odpalania to pewnie któryś wtrysk kibel.Nie przewiduje problemów z dostarczaniem paliwa bo jak sam napisałeś po daniu plaka pali.Sprawdź przelewy jak wyżej radzą.
  • #7
    MichaS2
    Level 3  
    @koleskit po to pisze na tym forum, bo te błędy nic mi nie mówią. Wiem tyle ile mi powie wujek Google i ludzie z forum.
  • #8
    koleś kit
    Level 38  
    I taka to rozmowa z niektórymi.Napisałem ci co może być to zamiast to sprawdzać to piszesz po co piszesz.Brawo.
  • #9
    MichaS2
    Level 3  
    @koleskit odpisałeś w sposób jakby to wszystko miało być oczywiste. Może dla Ciebie tak, ale nie dla wszystkich. Wystarczyło napisać "sprawdz to i to..." zamiast wyjeżdżać z morałami.
  • #10
    koleś kit
    Level 38  
    A więc zacznij działać bo samo się nie naprawi.Na początek przelewy potem zasilanie MAF.Napisałem że może być a nie że oczywiste.
  • #11
    MichaS2
    Level 3  
    @koleskit Dziękuję Ci za sugestie. Przekazałem je ojcu, bo tak jak wspominałem to nie jest mój samochód.
    Ojciec uznał, że zostawi to mechanikowi, wiec na próżno nasza dyskusja 🤷‍♂️
  • #12
    Marek39
    Level 21  
    decybel91 wrote:
    Wtryskiwacze do sprawdzenia metodą przelewu. W.w błędy nie powinny mieć wpływu raczej to kwestia plaka lub czyszczenia przez ciebie
    Jako użytkownik 2.0 d4d chciałbym poznać metodę sprawdzenia wtrysków w/w metodą w tym modelu
  • #13
    decybel91
    Level 42  
    Z tym że w 1.4 D4D masz wtryskiwacze Bosch a Tobie czytanie że zrozumieniem jest problemem.
  • #14
    Marek39
    Level 21  
    decybel91 wrote:
    Z tym że w 1.4 D4D masz wtryskiwacze Bosch a Tobie czytanie że zrozumieniem jest problemem.

    A czy Ty na pytania zawsze odpowiadasz krzykiem??
  • #15
    MichaS2
    Level 3  
    Wtrysk 4 do regeneracji.