Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja elektryczna w garażu + rozdzielnica - przyłączenie kabli

jammmo 14 Sep 2021 17:48 927 45
    jammmo
    Level 14  
    Witam, mam takie pytanie. Przymierzam się do wykonania sobie w garażu instalacji elektrycznej oświetlenia + gniazdka. Samo wykonanie i połączenie tego, chociaż z wykształcenia nie jestem elektrykiem raczej nie jest dla mnie problemem ( w jednym garażu w domu zrobiłem już dołożenie gniazdek i lamp oświetleniowych z wyłącznikami) . Mam jednak taką zagwozdkę, ale może po kolei. Dobudowałem do domu garaż, do którego mam doprowadzony przewód z zasilaniem 3-fazowym zabezpieczony w głównej tablicy w domu bezpiecznikami 20A. Przy wykonaniu instalacji garażowej, postanowiłem zrobić tam dodatkowe zabezpieczenia poprzez dołożenie niezależnych bezpieczników . Jako że musiałem zaopatrzyć się też w gniazda siłowe do garażu, postanowiłem kupić gotową rozdzielnicę na ścianę wyposażoną już w dwa gniazda siłowe 16A i 32A + do tego 2 gniazda 230V. Aby było łatwiej i nie trzeba było montować dodatkowej skrzynki z listwą na bezpieczniki kupiłem rozdzielnicę już od razu z listwą i miejscem na 9 bezpieczników. I tu właśnie odnośnie tej skrzynki będę miał pytanie. Mam w zamiarze rozdzielić na osobnych zabezpieczeniach gniazda siłowe jak i gniazda 230V te w rozdzielnicy ( będą one używane do podłączania spawarki 230V TIG oraz MIG dlatego kombinuję, aby może zabezpieczyć je mocniejszymi zabezpieczeniami ) . Dodatkowo do skrzynki chcę wprowadzić kable z instalacji garażowej czyli oświetleniowej (bezpiecznik 10A) oraz z gniazdek garażu ( bezpiecznik 16A) oraz kable od instalacji bramy, czyli zasilania siłowników bramy wjazdowej i garażowej ( bezpiecznik 10A). Wszystko niby nic, ale tu właśnie mam jedną niewiadomą. Jako, że od pocz