Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

swiatło w loncin 250 prosze o pomoc

kuba1234567891011123 14 Sep 2021 22:40 165 5
  • #1
    kuba1234567891011123
    Level 3  
    witam chce podlaczyc swiatlo z przodu w crossie loncin 250 i mam pytanie bo kable z iskrownika mi idą do regulatora napięcia który tam był od nowości czyli jakbym na krótko podlaczył lampe do akumlatora to nie palilo by mi zarowek i czy akumlator by nie padł. od nowosci jest rozrusznik wiec akumlator powinien miec ladowanie
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    carrot
    Moderator of Cars
    W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
  • #3
    kuba1234567891011123
    Level 3  
    tylko pytam sie czy moge bezposrednio lampe do akumlatora podlaczyc? bo gdy podepne do akumlatora to napiecie bedzie stale i nie potrzebuje zadnego regulatora i zarowki by mi sie nie palily?
  • #4
    rafik54321
    Level 22  
    Jak podłączysz lampy bezpośrednio do akumulatora to nie, nie spalą ci się żarówki, bo pobór prądu będzie dokładnie taki jaki potrzebują żarówki.
    Problem w tym, że większość cewek ładowania jest słabszych niż pobór prądu z lamp. Więc stopniowo będzie ci rozładowywać akumulator, bo ładowanie nie nadąży uzupełniać tego co zużywają lampy.
    Dlatego właśnie lampy zasila się z osobnych cewek prawie bezpośrednio (przez regulator napięcia) z silnika.

    Chyba że byś pokombinował i przerobił cewki oświetlenia na cewki ładowania, dowalając np drugi regulator, ale to bezsensowne druciarstwo.

    Po co ci taka akrobacja? Nie prościej po prostu naprawić instalację na fabryczną? Potem jak coś ci się spierniczy, to nikt nie będzie wiedział co ci doradzić jak tak instalacje porzeźbisz :/
  • #5
    kuba1234567891011123
    Level 3  
    instalacja jest fabryczna i nie rozumiem czemu mialbym instalacje zniszczyc jak chce tylko lampe podlaczyc a swiatlo potrzebne mi jest czasami jak nocami wracam wiec jakbym zalozyl wylacznik tego swiatla i wlaczal tylko w nocy to powinien nadazac ladowac aku

    Dodano po 6 [minuty]:

    bo ogolnie chcialbym podlaczyc pod cewke pradowa ta lampe ale zadne kable nie wystaja a ida wlasnie do tego regulatora napiecia co byl od nowosci (pewnie do rozrusznika)
  • Helpful post
    #6
    rafik54321
    Level 22  
    Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora.

    Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie, jeśli masz akumulator (12V 6Ah) zdrowy i naładowany na 100% to strzelam że z lampą z żarówką 12V 35/35W to możesz mieć problemy z zapłonem już po godzinie, może półtorej godziny. I mówimy tu o sytuacji że by ci rozładowało akumulator praktycznie do 0.

    Więc działać teoretycznie będzie, ale to może mieć bardzo krótkie rączki i nóżki :( .

    Taką najbardziej profesjonalną opcją, byłby przeszczep całego magneta z innego motocykla. Najlepiej (i najprościej) z innego modelu motocykla który ma dokładnie taki sam silnik, ale ma pełne oświetlenie. Miałby wtedy odpowiednie cewki do lamp.
    Odrobina rzeźby w instalacji i byłoby cacy. Pytanie czy znajdziesz odpowiednie magneto :) .