Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung RS68N8241B1 side by side - lodówka nie chłodzi

arlal 16 Sep 2021 13:00 783 0
  • #1
    arlal
    Level 1  
    Witam,



    Posiadam lodówkę Samsung RS68N8241B1 side by side. Od około miesiąca przestawała z przerwami działać chłodziarki, po czasie i zamrażarka zaczęła się rozmrażać. Dodatkowo pojawiało się dziwne buczenie (bardzo krótkie). Lodówkę zakupiłam w październiki 2018 roku więc jest już prawie rok po gwarancji. Jeszcze w trakcie gwarancji zdarzały się sytuacje, że kostkarka nie produkowała lodu, ale po czasie wszystko wracało do normy. Zanim przyjechał serwis autoryzowany lodówkę oglądał inny serwis i stwierdził, że gorący kompresor wskazuje na to, że jest uszkodzony i żebym zgłosiła to na gwarancje, bo na to jest 10 lat. Autoryzowany serwis Samsunga (po kilkunastu dniach i kilkudziesięciu telefonach wreszcie przyjechali) stwierdził, że lodówka ma nieszczelność i najlepiej kupić nową. Nalegałam na kosztorys potencjalnej naprawy i otrzymałam taką informację:
    "Do wymiany zawór 3 drogowy, ściana zamrażarki oraz chłodziarki, filtr uv, zawór serwisowy. Napełnienie czynnikiem chłodniczym dojazd
    Łączny koszt naprawy 1650 brutto."

    Napisałam do serwisu, że spodziewałam się konkretnie opisanej awarii oraz kosztorysu jednostkowego (przecież jak coś to Samsung i tak pokrywa tylko koszt części). Nie wiem teraz co robić czy wierzyć tej diagnozie, koszt naprawy jest kolosalny (lodówka kosztowała 4100). Za diagnozy już zapłaciłam 300pln. Czy tak może wyglądać realnie koszt usunięcia usterki? Czy to, że lodówka raz działała, raz traciła temperaturę później znowu sama zaczęła pracować może wskazywać na taką awarię? Czy nieszczelność układu może wynikać z wady fabrycznej? Oczywiście Samsung już odrzucił mój wniosek twierdząc, że to się zdarza i sama muszę pokryć koszt naprawy bez wchodzenia w szczegóły jaka jest awaria. Odwołałam się procesem reklamacyjnym, ale podejrzewam, że to może potrwać.
    Może ktoś miał podobne objawy/sytuację i będzie w stanie mi pomóc.
    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam