Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NI i Elektro-Automatik łączą siły w celu lepszego testowania akumulatorów

ghost666 16 Sep 2021 23:04 342 0
Computer Controls
  • NI i Elektro-Automatik łączą siły w celu lepszego testowania akumulatorów
    Firma Elektro-Automatik (EA) oraz NI (dawniej National Instruments) nawiązały współpracę, mającą na celu opracowanie zasilaczy do systemów testowania cyklicznego pracy akumulatorów w pojazdach elektrycznych i testowania poziomu mocy w systemach elektromobilności.

    Po włączeniu do łańcucha narzędzi za pomocą oprogramowania NI, zasilacz EA jest zaprojektowany tak, aby przyspieszyć procedury testowania akumulatorów. W wywiadzie Mahmoud Wahby, globalny menedżer ds. rozwoju biznesu w sektorze elektromobilności w NI (na zdjęciu po prawej poniżej), podkreślił wysiłki firmy mające na celu poprawę bezpieczeństwa baterii przy jednoczesnym wydłużeniu ich żywotności. Głównymi wymaganiami w tym zakresie są testy, takie jak badania cykli ładowania i rozładowania, a także ocena odporności na wstrząsy i wibracje.

    Zespoły badawczo-rozwojowe spędzają kilka miesięcy na cyklach ładowania i rozładowywania, a jeszcze więcej czasu poświęcają na scharakteryzowanie innych parametrów akumulatora. Parametry na poziomie ogniwa i modułu obejmują scharakteryzowanie rezystancji wewnętrznej, wytrzymałości baterii i bieżących testów spadku mocy czy pojemności.

    Skalowanie

    Ponieważ globalne temperatury osiągną poziom krytyczny w ciągu najbliższych 20 lat, przemysł motoryzacyjny przestawia się na całkowicie elektryczne układy napędowe jako jeden ze sposobów ograniczania emisji gazów cieplarnianych. NI podkreśla w swoim oświadczeniu, że walidacja akumulatorów pozostaje kluczowa dla skalowania technologii. To skalowanie ma kluczowe znaczenie, ponieważ akumulatory stanowią około 70% kosztów rozwoju pojazdów elektrycznych. Wraz ze wzrostem ilości danych, narzędzia analityczne zapewnią dodatkowy stopień optymalizacji baterii. W międzyczasie producenci OEM tworzą dedykowane stacje testowe do oceny zastosowań recyklingu baterii.

    Oczekuje się, że wzrost liczby pojazdów elektrycznych spowoduje znaczne zapotrzebowanie na ładowanie sieciowe, jednocześnie zwiększając wykorzystanie akumulatorów do magazynowania energii za pomocą systemów integrujących pojazd z siecią (V2G). Pojawienie się rozproszonych i odnawialnych źródeł energii pomoże przyspieszyć to przejście, prowadząc jedna do zwiększonej złożoności sieci z licznymi wyzwaniami związanymi z testowaniem w zakresie urządzeń zasilających i aplikacji ładowania na krawędzi sieci.

    NI i Elektro-Automatik łączą siły w celu lepszego testowania akumulatorów
    Mahmoud Wahby


    Produkcja akumulatorów

    Ogniwo to pierwszy krok w procesie produkcji akumulatora. Do produkcji dużych ilości ogniw do samochodów elektrycznych wymagana jest produkcja wielkoseryjna. Po wyprodukowaniu, przetestowaniu i weryfikacji ogniw można je zmontować, tworząc akumulator. Mogą być wymagane tysiące ogniw, w zależności od wymagań dotyczących napięcia i mocy. Elektronika mocy jest niezbędna do testowania akumulatorów pojazdów elektrycznych, aby spełnić standardy bezpieczeństwa i oczekiwania dotyczące wydajności bez uszczerbku dla innowacji. Rozwijająca się branża pojazdów elektrycznych wymaga modułowości, która umożliwia łączenie i dopasowywanie poszczególnych technologii do siebie w zależności od różnych konfiguracji akumulatorów.

    "Osiągnięcie granic silnika spalinowego toruje drogę do elektryfikacji jako światła na końcu tunelu, oferującego systemy o zerowej emisji" powiedział Wahby. "Zarówno elastyczność sprzętu, jak i oprogramowania są równie ważne przy projektowaniu elektrycznego układu napędowego. Jednak na tym się nie kończy, elastyczność łańcucha dostaw, procesy projektowania i analiza danych w połączeniu z sprzętem pomiarowym i oprogramowaniem są równie ważne i odegrają rolę w szybszym umożliwieniu nowych zelektryfikowanych technologii".

    Połączenie urządzeń EA z zestawem narzędzi NI pozwala inżynierom testów i kierownikom laboratoriów tworzyć bardziej elastyczne konfiguracje testowania ogniw i akumulatorów, a także zapewnić krótsze czasy pomiarów dla nowych rynków. Biorąc pod uwagę wykładniczy rozwój sektora elektromobilności, partnerstwo ma również na celu skrócenie czasu wprowadzania nowych systemów na rynek.

    "Przyspieszenie elektryfikacji jest oczywiste" powiedział Wahby. "Rozpoczęliśmy współpracę z motoryzacyjnymi producentami OEM i dostawcami Tier-One, aby dostarczać pojazdy o zerowej emisji. A kluczową częścią tej misji jest bateria elektryczna". Biorąc pod uwagę różne prognozy branżowe przewidujące silny wzrost segmentu pojazdów elektrycznych i pojazdów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi, "Każdy producent OEM chce udowodnić, że ma zestaw akumulatorów lub elektryczny układ napędowy, który zapewnia najwyższe bezpieczeństwo" dodał. "Więc wymagane jest bezpieczeństwo i zgodność z różnymi certyfikatami w różnych krajach, ale z długą żywotnością akumulatorów".

    Źródło: https://www.eetimes.com/ni-elektro-automatik-join-forces-for-ev-battery-testing/

    Cool! Ranking DIY
    About Author
    ghost666
    Translator, editor
    Offline 
    Fizyk z wykształcenia. Po zrobieniu doktoratu i dwóch latach pracy na uczelni, przeszedł do sektora prywatnego, gdzie zajmuje się projektowaniem urządzeń elektronicznych i programowaniem. Od 2003 roku na forum Elektroda.pl, od 2008 roku członek zespołu redakcyjnego.
    ghost666 wrote 10594 posts with rating 8941, helped 157 times. Live in city Warszawa. Been with us since 2003 year.
  • Computer Controls