Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

O.Astra H Hatch. 2007/1.9CDTI - Rozruch

nigmat 16 Sep 2021 23:39 255 10
  • #1
    nigmat
    Level 3  
    Witam Wszystkich
    Piszę w sprawie mojej Astry H Hatchback 2007r/1.9 diesel. Piszę ten post bo już nie mam siły. Mianowicie Astra ma problemy z odpaleniem. Tak jak w zimę potrafi nieodpalić już przy -5 tak teraz odpala, jednak się mocno dusi. Wymieniałem filtr oleju, paliwa, powietrza. Dawałem na przegląd do mechanika, ale on zawsze mówił "Mi odpala normalnie", ale mi nie odpala! Dbam o samochód jak mogę. Zawsze odczekuje po odpaleniu 1-1,5min aż ruszę, przed zgaszeniem to samo. Jednak przy wymianie filtra paliwa mechanik złapał się za głowę. Filtr wyglądał jakby przeżył drugą wojnę światową. Był brudny, popękany i rozwarstwiony. Na początku, po wymianie filtrów, znikneły problemy z odpaleniem, ale nigdy całkowicie. Po prostu czesciej odpalał za pierwszym "strzałem". Jednak z dnia na dzień jest gorzej. Teraz 10stopni na dworze a on zanim zaskoczy to "kaszle" jakieś 7s... Chciałbym sie z tym uporać, bo zaraz zima i na tą chwilę jestem pewny, że będę musiał na gwałt szukać mechaników lub przesiąść się na transport publiczny.
    Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o samochody, jednak na logiczne myslenie, wydaje mi się, ze może być zapchany przewód paliwowy. Bo jeżeli filtr był tak bardzo zniszczony to zamiast filtrować zostawiał brudy w przewodzie, bo sam już nie dawał rady. Może gadam głupoty, ale moja bezsilnośc już mnie przerasta. Wiem, ze bez mechanika sie nie obejdzie, ale chciałbym chociaż mniej więcej nakierować go na konkret, bo jak pójde na ogólny przegląd od A do Z to krzyknie pewnie ponad 1000.
    Dodam jeszcze, że dziś jak odpalałem, i dusił sie 7/8sekund to widziałem jak obroty spadały mu raz było bardzo blisko 0 potem prawie 1, znowu zero i zaraz znowu prawie 1. Stąd tez moje myślenie o przewodzie paliwowym. Na włączonym silniku mam stałe obroty, nie ma żadnych spadków. Akumulator mam nowy. Rozgrzewam świecie (nawet latem jak było 30stopni)..



    Doradźcie mi cokolwiek, bo już nie mam siły na tą moją Astrę..

    Jeżeli ominąłem jakieś ważne informację, pytajcie.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam, nigmat.
  • #2
    rnb_bolii
    Level 38  
    Witam. Co to za "mechanik", co nawet diagnozy komputerowej nie zrobił...???
  • Helpful post
    #3
    koleś kit
    Level 39  
    Podstawa w tych silnikach to rozrusznik.Co do paliwa to trzeba by pomierzyć ciśnienie na wstępnej jak i narastanie go przy rozruchu.No i właśnie diagnoza z podglądem parametrów.
  • #4
    nigmat
    Level 3  
    Mechanik garażowy, i dlatego teraz zamierzam iść do profesionalnego. Też mi mówili o rozruszniku. A czy to jest normalne, że samochód nie odpala już przy jakimkolwiek mrozie? Nawet jak pisałem wyżej -5... niby mówią, że diesel ma problemy zimą, ale raczej przy -20/30..
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Nie ważne czy garażowy czy stodołowy.Ważne co umie.Miałem kiedyś 1.6 tdci w zimie, odpalał przy -20.A świece spalone.
  • #6
    danielzy
    Level 16  
    koleś kit wrote:
    Nie ważne czy garażowy czy stodołowy.Ważne co umie.Miałem kiedyś 1.6 tdci w zimie, odpalał przy -20.A świece spalone.


    No , chciałbym zobaczyć jak Ci ten diesel odpalał przy -20st bez świec żarowych, rozumiem że odpalany po całej nocy stania.
  • #7
    koleś kit
    Level 39  
    Oczywiście że po nocy.No nie nagrałem filmiku.To dość popularne zjawisko w 1.6 hdi/tdci.Auto odpala a świece spalone i ludzie nawet o tym nie wiedzą.
  • #8
    nigmat
    Level 3  
    Fajnie by było jakbyście coś doradzili zamiast sprawdzać autentyczność swoich wypowiedzi..

    Pozdrawiam
  • #9
    koleś kit
    Level 39  
    nigmat wrote:
    Fajnie by było jakbyście coś doradzili zamiast sprawdzać autentyczność swoich wypowiedzi..

    Pozdrawiam

    Ile z tego co ci napisałem już sprawdziłeś?
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Wymontuj i wymieñ na NOWY lub porządnie wyremontuj rozrusznik. Mozna tez zalozyc od alfy 2,4jtd. Generalnie o mocy 2,2kw.Zakuj nowe oczka na grube kable idace od klem.I przykręć w miejsca z gwintem w klemach. Problem zniknie.
    Sprawny diesel tdi, hdi, jtd pali bez świec do minus 15 spokojnie.
  • #11
    nigmat
    Level 3  
    Witam
    Trochę minęło, lecz nie miałem czasu. Mianowicie temat jest do zamknięcia, nie mniej jednak chcę powiedzieć co pomogło:
    W pierwszej kolejności został naładowany akumulator ( mial poziom naladowania ok 30%)
    Zostały przeczyszczone klemy, oraz naniesiona nowa warstwa smaru.
    Został odrestaurowany rozrusznik (nie byl w tragicznym stanie, jednak byl nieco zniszczony)
    To wszystko pomogło, ale problem nie zniknął.
    Zaczęliśmy szukać przyczyn gdzie indziej, i znaleźliśmy..
    Mianowicie były dwie dziury w przewodzie od filtra cząsteczek stałych, zalatanie ich spowodowało zniknięcie problemu.
    Oczekuję właśnie na wymianę paska na całkiem niwy.
    Mam nadzieję, że przypadek pomoże innym.
    Dziękuję za chęci pomocy i sugestie które dużo pomogły.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia!