Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Master - świeci się kontrolka przegrzania

ARTEMIAN 17 Sep 2021 15:05 1905 32
  • #1
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Zapaliła mi się kontrolka przegrzania, jak dowiedziałem się z instrukcji na czerwono. Jakieś pół roku temu żarzyła się delikatnie a teraz pali się na stałe i nie gaśnie. Samochód pracuje normalnie, z czym to jest związane?
    Renault Master - świeci się kontrolka przegrzania
  • #2
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Ja na liczniku widzę na czerowno zapaloną kontrolkę "Check Engine" która informuje cię o sprawdzeniu stanu silnika. Najprawdopodobniej uszkodzony jakiś czujnik.
  • #3
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Pytanie jaki ,podłączyłem clipa żadnych błędów .Co trzeba sprawdzić ? Auto jeździ i pali normalnie.
  • #4
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    No to widocznie klip nie komunikuje się z sterownikiem silnika.
  • #5
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Nie clip komunikuje się w sterowniku był błąd przejściowy świec żarowych i go skasowałem. może jednak taka prozaika że licznik jest winien tym bardziej że jak wspomniałem kontrolka lekko żarzyła jak jechało się wieczorem czary mary ?
  • #6
    eurotips
    Level 38  
    ARTEMIAN wrote:
    kontrolka lekko żarzyła jak jechało się wieczorem

    Przy słabym aku dzieją się takie czary mary (duża rezystancja wewnętrzna powoduje tętnienia napięcia z częstotliwością ładowania przez alternator)
  • #7
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Odpinałem czujnik temperatury ,ciśnienia paliwa i od razu na clipie błędy .Ta kontrolka pytanie z jakiego czujnika się bierze.To auto fabrycznie nie ma egr u i przepływki więc do czego można się przyczepić.Akumulator też jest ok.Jest to 2,5 dci z 2004 roku.Dodam jeszcze że kontrolka abs u też się teraz lekko żarzy po odpaleniu.
  • #8
    pioter488
    Level 15  
    punkty masy do sprawdzenia, ładowanie również do weryfikacji.
    Moim zdaniem to jest słaba masa.
    A ta kontrolka wiem że się zapala na przykład przy braku ładowania akumulatora wraz z jego kontrolką. Również widziałem ta kontrolkę gdy był problem z układem paliwa, kontrolką się zapalala, migała silnik gasł, a wtedy błąd akurat był w ECU.
  • #9
    ARTEMIAN
    Level 16  
    pioter488 cenna uwaga może faktycznie masy
    eurotips też cenna uwaga może faktycznie coś z ładowaniem
  • #10
    mercedesik
    Level 26  
    Te liczniki padają Z tą kontrolką powinien świecić też SERV.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    mercedesik wrote:
    Te liczniki padają Z tą kontrolką powinien świecić też SERV.

    Nie SERV tylko STOP
  • #12
    ARTEMIAN
    Level 16  
    posprawdzałem dzisiaj masy popatrzyłem w czujnik oleju ,jest jeszcze jakiś czujnik 1 pinowy blisko chłodnicy oleju odłączyłem go ale efekt żaden,Ładowanie raczej w porządku po odpaleniu clip pokazuje z 12v ponad 14v czyli dobrze.Może faktycznie licznik .Co tam się psuje lutowania czy coś innego ?

    Z tego co się doczytałem czujnik 1 pinowy jest od ciśnienia oleju a 2 pinowy od poziomy oleju -odłączyłem oba na na liczniku nic się nie zapaliło ?
  • #13
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Odłączyłem dziś oba czujniki oleju włączyłem auto -na desce nie zapaliła się kontrolka oleju jakby nie było przecież nie ma ciśnienia oleju clip też żadnych błędów.Nawet wgrałem nowszą wersje clipa i nic .Może coś z pompą oleju jak to sprawdzić czy jest ciśnienie .Jak działają te czujniki czy przy odłączeniu od nich wtyczek żadnych błędów ? Odłączyłem czujniki paliwa zaraz błędy się pokazały a oleju nie ? W diagnostyce nic o oleju .....,a propo niedawno był zmieniany na bagnecie ok.
  • #14
    mercedesik
    Level 26  
    Nie potrzebnie czepiasz się tego oleju. Kontrolka oleju żeby się oświeciła trzeba kabel zmasować.
    Ikonka która się świeci w Twoim przypadku przeważnie związana jest z układem paliwowym.
  • #15
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Pocieszyłeś mnie zamówiłem też dzisiaj drugi licznik na podmianę. Ale z tym olejem się wystraszyłem się wydawało mi się że to działa inaczej .
    Zwarłem czujnik ciśnienia oleju do masy żadnych objawów ani kontrolek ....
  • #16
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Jednak uszkodzony jest licznik .Pomyślałem że wsadzę od clio z komputerem pokładowym tylko podobno jest problem z podawanym stanem paliwa .Może jest to jakoś do ogarnięcia ?
  • #17
    mercedesik
    Level 26  
    Ja do mastera wsadziłem z Movano. Był trzy razy tańszy , wszystko śmiga tyle że jest oplowski wygląd.
  • #18
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Ten z clio też fajny okazało się że paliwo można zmienić clipem w konfiguracji z uch .Pokazał się błąd DF010 obwód lamki defektu i palą się na tej desce kontrolki poduszki i serwis .Coś tam słyszałem że trzeba jakieś przewody zamienić tylko które ?

    Dodano po 8 [godziny] 8 [minuty]:

    Może ktoś poratuje schematami podłączenia liczników clio 2 i mastera 2 chodzi tylko o podłączenie właściwe kontrolki airbag .
    Po przegrzebaniu internetu znalazłem opis-kolegi- milejow-dotyczy clio jest na pin10 w masterze też na 10 czyżby nowy licznik był uszkodzony .Mogę oddać jest niestety zaplobowany ale szkoda bo i paliwo i tempomat się dograł do tej deski fajnie to działa
  • #19
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Widzę że wszyscy już zamknęli temat oprócz mnie .Ostatnie przemyślenie może zegary są na can i dlatego świeci się kontrolka bo sterownik w masterze na pewno nie .Numer zegarów to P8200401604 .Są z roku 2004 a 2 clio robili do 2005.
  • #20
    mercedesik
    Level 26  
    Napisałem że z Movano pasuje (koszt 100zł) i to jest sprawdzone a Ty uparcie ciśniesz inny. Takiej wiedzy nie mam czy Ci to bedzie grało , jeśli chcesz musisz dociekać i szukać co i jak.
  • #21
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Szukałem na allegro i nie widzę adac jak masz namiar to daj .
  • #22
    milejow
    Level 43  
    Zegary z twojego mastera i z Clio 2 po 2001 są z CANem i będą działać, wskazania komputera będą niedokładne bo zbiornik w Clio ma 50L.Sorawa poduszki wygląda tak, że w Clio jest wyłącznik poduszki pasażera a w masterze nie, trzeba skonfigurować system na,, bez włącznika,, ale nie podpowiem gdzie bo nie pamiętam. Zrób diagnozę SRS i podaj odczytany błąd
  • #23
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Z paliwem było źle ale dało się skonfigurować z uch włączyłem mu w konfiguracji 100l i zegary przyjęły ,tak samo dograł się tempomat ,którego wcześniej na starych zegarach nie było -sam dokładałem.
    błąd DF010 -obwód lamki defektu -pali się poduszka i serw .Na starych zegarach ok.
  • #24
    milejow
    Level 43  
    To trzeba porównać pinologię obu zegarów no pewnie tam jest różnica i stąd SRS zgłasza błąd
  • #25
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Może masz schematy bo ja niestety nie posiadam
  • #26
    milejow
    Level 43  
    Niestety nie pomogę teraz bo nie mam dostępu do swojego momputera.
  • #27
    ARTEMIAN
    Level 16  
    A co sądzisz o tym dotyczy co prawda thali
    cytuję
    Po zdobyciu dokumentacji sprawa wygląda tak:

    Zegary z ADAC (x65) mają kontrolkę poduszki sterowaną podaniem masy na pin 10 szarego złącza, ale w wyposażeniu fabrycznym jeżeli jest ADAC to autko jest troszkę lepiej wyposażone i pin 10 nie jest wykorzystany, a w czerwonym złączu jest CAN brak info po sieci ze sterownika poduszek powoduje po uruchomieniu zapalenie kontrolki poduszki

    Zegary X65 STD wykorzystują 10 pin który jest fizycznie podłączony do sterownika poduszek.(nie mają CAN)
  • #29
    ARTEMIAN
    Level 16  
    Nigdzie nie mogę namierzyć opisu podłączeń ?