Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Bora Variant - Czy jest pasujący kluczyk scyzoryk do modułu centralnego zamka

bednarus3 17 Sep 2021 16:04 660 17
  • #1
    bednarus3
    Level 8  
    W aucie jest moduł 1C0 962 258 N. Czy jest pasujący do niego kluczyk scyzoryk? Jeżeli nie, to czy istnieje możliwość wymiany, bez ingerencji w instalację, obecnego sterownika na taki, który działa z kluczykami typu scyzoryk?
  • #2
    60jarek
    Level 25  
    Możesz napisać o co ci chodzi? Z tego co napisałeś ja bynajmniej nic nie rozumiem.
    Kluczyk do auta zazwyczaj składa się z trzech elementów: jeden to pilot do sterowania zamkiem, drugi to "pastylka" IMMO do uruchamiania immobilizera auta, a trzeci to grot do stacyjki.
    Zamieść zdjęcie jaki masz kluczyk i wtedy ewentualnie można cokolwiek poszukać na rynku.
    Rozumiem że masz kluczy z nieskładanym grotem a chciałbyś mieć taki składany"scyzoryk"?
    Sama obudowa z grotem to nie wszystko o ile taka wersja występowała w scyzoryku (jak pasuje kształt grota i go dociąć) trzeba resztę przełożyć (immo i pilot) lub od nowa zaprogramować, to nie tak chop siup jak myślisz.
    O to ci chodzi?
    Czy po prostu "scyzoryk" masz uszkodzony i nie wiesz jak naprawić (sprężyna)?
    I chcesz kupić nową obudowę kluczyka (problem będzie z przekładka pastylki IMMO znając życie pęknie przy wyjmowaniu).
    Same kluczyki do zaprogramowania i docięcia masz full na allegro.
    Ja kupowałem kluczyk w chinach z docięciem grota i sam "adoptowałem" IMMO i Pilot.
    Zdjęcie kluczyka i co chcesz zrobić?

    Może np taki:
    VW Bora Variant - Czy jest pasujący kluczyk scyzoryk do modułu centralnego zamka
    Jak widzisz tu brakuje płytki pilota która masz w starym kluczyku i pastylki IMMO, no i grot do docięcia.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Pastylka Immo:
    VW Bora Variant - Czy jest pasujący kluczyk scyzoryk do modułu centralnego zamka
    Ona jak pisałem jest zakodowana i przypisana do twojego auta w sterowniku.
    Jest w tej części z grotem w środku.
    Grot to ta część co się wkłada do stacyjki.

    Płytka pilota też zakodowana w sterowniku.

    Możesz mieć inna wersje kluczyka zależy co dali do auta, rożni się kształtem i kluczyk plastikowy do otwierania awaryjnego.

    Napisz co masz a potem dopiero dowiemy co się da i jak zrobić.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tu komplet takiego:
    VW Bora Variant - Czy jest pasujący kluczyk scyzoryk do modułu centralnego zamka
  • #3
    bednarus3
    Level 8  
    Chodzi o sam pilot i dodanie go do modułu 1C0 962 258 N. Zaprogramowanie nowego transpondera do immobilizera nie jest przedmiotem tego wpisu.
  • #4
    60jarek
    Level 25  
    bednarus3 wrote:
    Chodzi o sam pilot i dodanie go do modułu 1C0 962 258 N

    bednarus3 wrote:
    W aucie jest moduł 1C0 962 258 N. Czy jest pasujący do niego kluczyk scyzoryk

    Czyli masz ten moduł i do niego szukasz płytkę pilota do kluczyków -najlepiej rozebrać istniejący kluczyk i odczytać symbol z niego pisze na oryginalnej obudowie plastiku (jak rozłożysz pilot) lub na płytce.
    Ale jak znam życie ty masz sam sterownik i teraz chcesz na tej podstawie dobrać kluczyk?
    To ci napiszę w prost pasuje każdy na tę częstotliwość najtaniej jest kupić używany na allegro i zaadaptować sam pilot.
    Problem ewentualnie to taki że może na przykład pilot wtedy nie obsługiwać jakiejś funkcji jak trafisz na inny typ.
    bednarus3 wrote:
    Jeżeli nie, to czy istnieje możliwość wymiany, bez ingerencji w instalację, obecnego sterownika na taki, który działa z kluczykami typu scyzoryk?

    Kupisz na Allegro kluczyk i sam pilot bez problemu zaadaptujesz do istniejącego sterownika w aucie jak pisalem warunek częstotliwość ta sama no i właściwy typ kluczyka.
    Robi się to kabelkiem typu np VCDS.

    Gdy zmienisz sterownik to niestety odpowiedni sterownik trzeba od nowa zaprogramować w/g ustawień starego, a to już nie takie proste, sam możesz sobie nie poradzić przestrzegam.
    Gdy chcesz wymienić sterownik na nowszy czy inny typ to trzeba odpowiedni dobrać na podstawie starego i danych auta. Taka usługa nie będzie tania i nie zasadna uważam skoro stary sterownik działa.
    Jeden błąd i problem z autem.

    Masz stary kluczyk nawet uszkodzony to odczytaj dane typ pisze na obudowie plastiku i czasami na płytce daj zdjęcie i po tym dokupisz nowy czy używany -wykorzystasz sam pilot.
    Sama adaptacja pilota kluczyka do sterownika dość prosta (vcds) jak nie masz czym to zrobić to i tak usługa adaptacji będzie kosztować około 50 PLN.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Pytanie co to za sterownik co siedzi w aucie i co on może odnośnie sterowania radiowego pilota 1C0 962 258 N?
    Co ty kombinujesz z nim i ze sterowaniem z kluczykiem z pilotem?
    Czy ty nie chcesz dorobić sterowania z pilota do auta poprzez wymianę sterownika?
    To ci odpowiem "Wymienić moduł komfortu na taki z obsługą zdalnego sterowania oczywiście jeżeli masz fabryczny centralny zamek a nie dokładany"
    Najpierw napisz o co ci chodzi.
  • #6
    60jarek
    Level 25  
    robokop wrote:
    Kolega powyżej standardowo wypisuje farmazony

    Czekam na twoje wypowiedzi, zauważ że autor tego tematu pisał to już na kilku forach.
    Czasami nie trzeba nic robić poza doborem nowego kluczyka do sterownika i jego adaptacją.
    Czasami zachodzi konieczność wymiany sterownika na nowszy i warunek że auto posiada oryginalny zamek centralny a nie dokładany.
    Opisałem specjalnie dla innych o co chodzi z tymi kluczykami żeby wiedzieli, tak sobie większość przerabia na te sterowanie z nowym kluczykiem scyzorykiem.
    Nielicznym udaje się dobrać kluczyk do sterownika co ma jego obsługę -prawie bez problemu i go zaadaptować
    - wszystko zależy od tego co ma obecnie zamontowane w aucie. Na temat tego sterownika piszą że bez wymiany się nie obędzie i najprawdopodobniej też zamek centralny do wymiany (tu się mogę mylić).

    Jeszcze taki drobny farmazon z mojej strony:
    robokop wrote:
    masz teraz kluczyk z pilotem?

    To swoją drogą nie wiesz czy ten sterownik obsłuży pilota?

    Kolego skoro piszę farmazony to ja się wytłaczam z tematu zobaczymy jak go rozwiążesz -czy podasz dokładne rozwiązanie dla tego auta czy może" ogólne farmazony" -wiem że masz lepsze doświadczenie więc liczę na sto procent pomożesz autorowi tematu, mi może napisz gdzie napisałem farmazony i dlaczego.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    60jarek wrote:
    Czekam na twoje wypowiedzi
    Mało mnie interesuje to, na cxo ty czekasz. Bladego pojęcia nie masz od strony praktycznej, o co w tym chodzi, wypisujesz mądrości, żywcem poprzepisywane z innych for.
    60jarek wrote:
    Czasami nie trzeba nic robić poza doborem nowego kluczyka do sterownika i jego adaptacją.

    Czyli kiedy? I jakie to ma znaczenie w tym przypadku?
    60jarek wrote:
    Czasami zachodzi konieczność wymiany sterownika na nowszy i warunek że auto posiada oryginalny zamek centralny a nie dokładany.

    Jak wyżej? Pokaż mi proszę VW Borę, która wyszła z fabryki bez centralnego zamka?
    60jarek wrote:
    Opisałem specjalnie dla innych o co chodzi z tymi kluczykami żeby wiedzieli, tak sobie większość przerabia na te sterowanie z nowym kluczykiem scyzorykiem.
    Nic nie opisałeś. Polałeś wody i tyle.
    60jarek wrote:
    Nielicznym udaje się dobrać kluczyk do sterownika co ma jego obsługę -prawie bez problemu i go zaadaptować
    To chyba tylko tym się nie udało, co twoje dezinformujące wypociny czytali.
    Moduł 1C0 962 258 N obsługuje piloty, z tym że chyba 433MHz, stąd pytanie czy autor ma kluczyk z pilotem.
  • #8
    bednarus3
    Level 8  
    Kupiłem Volkswagena Borę rocznik 2000. Dostałem do niej zwykły kluczyk bez pilota. Samochód nie ma elektrycznych szyb, dlatego nie posiada modułu komfortu (46 w VCDS), tylko sterownik centralnego zamka (35 w VCDS) o oznaczeniu fabrycznym 1C0 962 258 N. Po przewertowaniu różnych stron internetowych wywnioskowałem, że prawdopodobnie ma on możliwość zdalnego otwierania samochodu. Chcę się dowiedzieć, czy istnieje działający z nim, najlepiej trzy-przyciskowy, kluczyk scyzoryk.
    Moja żona posiada Golfa 4 w 2001 roczniku (Uprzedzę co poniektórych: tak, nie jesteśmy zamożni skoro jeździmy ponad dwudziestoletnimi autami). Miała do niego tylko jeden kluczyk. Był nim dwu-przyciskowy scyzoryk. Z obawy przed zgubieniem postanowiłem dorobić drugi. Wybór padł na, rajcujący mnie od małego, kluczyk scyzoryk trzy-przyciskowy. Po wpisaniu w Google numeru modułu komfortu oraz frazy scyzoryk trzy-przyciskowy, dostałem wyniki przynajmniej z 10 stron zajmujących się tematyką Volkswagena, z których mogłem uzyskać numer fabryczny upragnionego nadajnika. Takowy używany bezzwłocznie zamówiłem na znanym portalu aukcyjnym. Również od razu zakupiłem surowy grot i nowy, niezatrzaśnięty transponder do immobilizera. 75% koszów wygenerowało docięcie surówki klucza. Po dodaniu nadajnika do modułu komfortu i transpondera do immobilizera samochód się otwierał i odpalał nowym kluczykiem. A jakaż była maja i żony radość, gdy okazało się, że trzeci przycisk spełnia swoje zadanie.
    Rozochocony poprzednim sukcesem postanowiłem to samo osiągnąć w nowym nabytku. Niestety nie można znaleźć za dużo informacji na temat modułu 1C0 962 258 N. Jedyne co znalazłem to ofertę sprzedaży takiego sterownika w komplecie z nadajnikiem 3B0959753G. Musiałem również napisać powyższy elaborat, w nadziei, że uzyskam odpowiedź na krótkie pytanie: czy istnieje kluczyk scyzoryk kompatybilny z modułem 1C0 962 258 N?

    VW Bora Variant - Czy jest pasujący kluczyk scyzoryk do modułu centralnego zamka
  • #9
    60jarek
    Level 25  
    robokop wrote:
    Moduł 1C0 962 258 N obsługuje piloty, z tym że chyba 433MHz, stąd pytanie czy autor ma kluczyk z pilotem.

    A co napisałem powyżej. Od tego się zaczyna co autor chce zrobić i co posiada w aucie na wyposażeniu.
    Zgubił ostatni kluczyk i ma sam grot to faktycznie kupi używane po modelu (nr w obudowie kluczyka i se zaadaptuje). Pisał IMMO go nie interesuje i reszta.
    Co on obecnie posiada i czym dysponuje?
    robokop wrote:
    To chyba tylko tym się nie udało, co twoje dezinformujące wypociny czytali.

    Tu jesteś w błędzie. Poszukaj na innych forach podają sterownik i odpowiednik kluczyka scyzoryk co pasuje zamiast starszych wersji. Woda się leje.

    Obiecałem nie wypowiadać się więcej w tym temacie. Powodzenia.

    Moderated By robokop:

    Wystarczy. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Ostrzeżenie.

  • #10
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bednarus3 wrote:
    Musiałem również napisać powyższy elaborat, w nadziei, że uzyskam odpowiedź na krótkie pytanie: czy istnieje kluczyk scyzoryk kompatybilny z modułem 1C0 962 258 N?
    Obawiam się że niestety nie. Trzeba będzie pozostać przy oryginale. Rozumiem że próby dopisania kluczyka z żony Golfa już czyniłeś, bez powodzenia jednak?
  • #11
    koleś kit
    Level 38  
    Zestaw dwa piloty scyzoryki plus centralka to koszt który nie przekracza 100zł .Masz nowe i wystarczy podłączyć cztery kabelki.Autor robi problemy z niczego.
  • #12
    bednarus3
    Level 8  
    Autor uważa, że skoro w pojeździe jest zamontowany fabryczny odbiornik radiowy sterujący centralnym zamkiem, to nie ma potrzeby dokładać kolejnego.
    robokop wrote:
    Rozumiem że próby dopisania kluczyka z żony Golfa już czyniłeś, bez powodzenia jednak?

    Żony nadajniki działają z częstotliwością 434 MHz. Ale mam działający kluczyk tzw. jajko od Skody, który pracuje z częstotliwością 433 MHz. Jeżeli będzie pasował, to prysną moje marzenia o oryginalnym kluczyku scyzoryku, bo do Octavii też nie znalazłem właściwego.

    Dodano po 3 [godziny] 50 [minuty]:

    Nadajnik z kluczyka 5FA 007 680 (433MHz, zapożyczony ze Skody, która swoje ostatnie kilometry już przejechała) dodał się bez problemu do modułu centralnego zamka 1C0 962 258 N i spełnia swoje zadanie. Proszę o potwierdzenie, że nadajnik 1J0 959 753 A również będzie działał.
    Jeszcze znalazłem ciekawy 1J0 959 753 B. Ma trzy przyciski i prawdopodobnie nadaje w częstotliwości 433MHz. Ciekawe, czy by w ogóle działał i jeszcze otwierał pokrywę bagażnika.
    W ostateczności pozostanie zakupić surowy klucz tak zwane jajko i transponder i chociaż mieć zdalne otwieranie jak do tej pory miałem w Skodzie. Nie będzie to spełnienie najskrytszych marzeń, ale chociaż będę mógł otwierać samochód za pomocą pilota.

    VW Bora Variant - Czy jest pasujący kluczyk scyzoryk do modułu centralnego zamka
  • #13
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Raczej wątpliwe że jakikolwiek trzyprzyciskowy będzie działał - nie jestem pewien, ale u Ciebie wszystkie zamki po jednym drucie lecą. Wyjątkiem może być osobny kanał drzwi kierowcy i tyle. W/g sprzedawcy z allegro https://allegro.pl/oferta/pilot-kluczyk-scyzoryk-vw-skoda-seat-433mhz-9342390605 tym daje się zastąpić "jajko" - osobiście nie próbowałem.
    Tu jest taniej https://pl.aliexpress.com/item/32834306206.html
  • #14
    bednarus3
    Level 8  
    O ile dobrze kojarzę, to we wszystkich Golfach MK4 i jego pochodnych trzeci przycisk działa w taki sposób, że po jego wciśnięciu odryglowywały się wszystkie drzwi i bagażnik. Po podniesieniu i zamknięciu bagażnika cały samochód się automatycznie ryglował. Znalazłem aktualną aukcję dotyczącą modułu komfortu, w tytule której sprzedający napisał, że jest do Volkswagena New Beetle, a numer części podał taki sam jak mój. Nadajnik 1J0 959 753 B rzekomo jest od Volkswagena New Beetle. Jakby zaufać temu co ludzie wypisują w sieci, to można wywnioskować, że kluczyk trzy-przyciskowy będzie w pełni funkcjonalny w moim samochodzie.
  • #15
    bednarus3
    Level 8  
    Sam odpowiem na swoje pytanie. Kluczyk scyzoryk 1J0 959 753 A działa z modułem centralnego zamka 1C0 962 258 N. Tak samo trzy-przyciskowy kluczyk 1J0 959 753 B. Otwieranie bagażnika również działa. Jedyny mankament test taki, że po odblokowaniu pilotem pokrywy bagażnika, następnie podniesieniu jej i zamknięciu, klapa się nie rygluje. Dopóki nie wcisnę zamykania na pilocie klapę można podnieść. W Golfie 4 żony, gdy została odblokowana pilotem, po opuszczeniu klapy następuje automatyczne zaryglowanie. Czy można zakodować moduł w Borze, żeby działało tak samo jak w Golfie? Dopowiem, że lampka w bagażniku się zapala i gaśnie.
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bednarus3 wrote:
    Czy można zakodować moduł w Borze, żeby działało tak samo jak w Golfie? Dopowiem, że lampka w bagażniku się zapala i gaśnie.
    Obawiam się, że w golfie masz zamek elektryczny - klamka klapy uruchamia silniczek, który zwalnia rygiel, a w borze masz normalny mechaniczny zamek, z siłownikiem blokady tylko. Więc nie da się.
  • #17
    bednarus3
    Level 8  
    Jest dokładnie odwrotnie. W Golfie jest zamek mechaniczny z siłownikiem przyczepionym do rygla. Trzeci przycisk odryglowuje zamek bagażnika i mogę go otworzyć. Po opuszczeniu pokrywy słuchać jak siłownik automatycznie rygluje zamek. W Borze pokrywę bagażnika otwieram przyciskiem umieszczonym nad tablicą rejestracyjną. Gdy zamykam cały samochód przyciskiem z kłódką to wszystkie drzwi się zamykają i nie aktywny jest przycisk sterujący zamkiem. Następnie wciskając przycisk z symbolem bagażnika pokrywa odskakuje. Wszystko dobrze z małym szkopułem. Po zamknięciu bagażnika przycisk w pokrywie, służący do jej otwierania, jest już aktywny do następnego zamknięcia całego samochodu.
  • #18
    bednarus3
    Level 8  
    Przyczyną niewłaściwego działania otwierania klapy był uszkodzony sterownik centralnego zamka 1C0 962 258 N. Po tym jak auto zaczęło się samo zamykać i otwierać, wymieniłem go i wszystko wróciło do normy łącznie z prawidłowym działaniem otwierania klapy z pilota.