Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Terma kuchenna z lat 80 termet 8.7

Sonyalfa 18 Sep 2021 15:08 204 16
  • #1
    Sonyalfa
    Level 4  
    1pytanie.Kręcąc tym plastikowym pokrętłem z dołączonym zespołem wodnym można to robić w nieskończoność. Czy taka jego budowa czy jest uszkodzone bo p
    owinno być od do?
    2pytanie. Czy poziom iglicy po odkręceniu jest prawidłowy czy za wysoki? Tu nawet zespół wodny odkręciłem od wody. Ta iglica nie powinna być 3 mm niżej niż na zdjęciu czyli równo z poziomem otworu?
    3 pytanie czy membranę w tym zespole mocujemy tą blaszką na membranie w górze czy w dole? Terma kuchenna z lat 80 termet 8.7 Terma kuchenna z lat 80 termet 8.7



    Dodano po 17 [minuty]:

    I jeszcze 4 pytanie.
    Jak spoczynkowo jest wszystko zakręcona tzn ciepła i zimna woda/ przy zainstalowanym już zespole wodnym bo tu na zdjęciu nie jest zainstalowany/ to ta iglica powinna być w tej samej pozycji co na foto? Czy wyżej? Bo przecież woda spoczynkowa z sieci miejskiej jakiś opór ciśnieniowy daje czy nie nie daje? Pytanie stąd bo jak wyjąłem zespół wodny ale był podłączony do wody miejskiej i do kurka z zimną wodą to iglica mocno szła w górę i nie dała się ścisłą w dół. Czy za mocne ciśnienie wody miejskiej jest niebezpieczne dla termy?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    niewolno2
    Level 39  
    Iglica mogła się zablokować i należy sprawdzić co jest powodem jeżeli już to membrana gumowa może być do wymiany, pokrętło jak dobrze pamiętam powinno mieć zakres od do. W podgrzewaczu wodnym PG6 był bardzo podobny zespół wodny wielokrotnie go regenerowałem miał już swoje lata.
  • #3
    Sonyalfa
    Level 4  
    Tylko czy ten zakres od do był w wyciągniętym zespole wodnym czy poprzez blachę panelu przedniego termy? Bo wyciągnięty nie ma od do. Ale na wyciegnietym zespole przepływ duży potem skręca na mały i znów duży. Czy to uszkodzony?
  • #5
    Sonyalfa
    Level 4  
    Ale blokuje do gory jak woda płynie. Świeżo dziś rozkrecana smarowana. Ja myślałem że cisnienie wody miejskiej albo wody zimnej nie unosi iglicy. A tu chyba unosi i nie chce w dół. Oczywiście w różnych kombinacjach pewnych części niedokreconych np od nagrzewnicy do wody ciepłej. Dlaczego się unosiła jak odkręciłem zimną i nie dało jej wcisnąć ? Tak ma być czy coś za wysokie ciśnienie miejskie?
  • #6
    niewolno2
    Level 39  
    Terma kuchenna z lat 80 termet 8.7
    Wyciągnij zaznaczoną zawleczkę, podkładkę i ewentualnie wymień oring który jest tam w gnieździe. Bardzo możliwe że jest on sparciały i może blokuje ruch powrotny iglicy.
  • #7
    Sonyalfa
    Level 4  
    Bardziej martwi mnie za wysokie ciśnienie przez wodę jak ją naciskam nie da się w dół. Ale jak zespół wodny wyciągnę i położę na stół to lekko palcem nacisne i wchodzi nawet równo z otworem. Nie pod wpływem grawitacji ale lekkiego naciśnięcia palcem. Ale to jak jest na stole. A tu mam sytuację że przez wodę jest w takiej pozycji. Wody w nagrzewnicy jeszcze nie ma ponieważ nie podłączyłem końca nagrzewnicy do wody ciepłej.
  • #9
    Sonyalfa
    Level 4  
    Szkopuł w tym że ciśnienia wody zimnej nie mogę obniżyć bo mi się zawór rozwalił. Dlatego na pryskającą wodę zakładam.
  • #10
    Sonyalfa
    Level 4  
    Terma kuchenna z lat 80 termet 8.7 [img-0]
    Do czego służy ta zawleczka podkładka i oring i czy brak tych elementów jest niebezpieczny w eksploatacji?
  • #11
    stachu_l
    Level 23  
    Sonyalfa wrote:
    Szkopuł w tym że ciśnienia wody zimnej nie mogę obniżyć bo mi się zawór rozwalił. Dlatego na pryskającą wodę zakładam.
    Możesz wyjaśnić co dokładnie robisz przy testach bo to brzmi jak jakiś Jaś Fasola jako hydraulik.
    Zepsuł się zawór zimnej wody przed termą? Nie masz głównego zaworu na mieszkanie (czy cały dom jeżeli to domek) gdzieś przy liczniku?
    Może jak masz główny zawór to zakręć i wymień ten zepsuty na początek.

    Druga sprawa - cały oblany woda - wkręcasz zespól wodny ale bez nagrzewnicy - co się dzieje z ta wodą która wypływa drugim złączem zespołu wodnego i powinna być przypięta do nagrzewnicy. Jak ta woda sobie wypływa to nie masz szans wcisnąć palcem trzpienia bo ten zespół wodny ma reagować na przepływ wody i otwierać dopływ gazu. Musisz jakoś zatkać wypływ wody - wtedy trzpień powinno dać się wcisnąć tak jak to robisz na stole. Oryginalnie (przynajmniej w PG6) wciska go sprężyna zaworu gazowego - dość mocna.

    Sonyalfa wrote:
    Do czego służy ta zawleczka podkładka i oring i czy brak tych elementów jest niebezpieczny w eksploatacji?
    Do uszczelniania tego trzpienia - bez nich będzie wypływała woda i wszystko zarośnie kamieniem albo skoroduje - takie ładne zielononiebieskie związki miedzi z tego mosiądzu. Jak już zablokuje ten trzpień w pozycji otwartego gazu to zagotuje się woda w nagrzewnicy a potem rozlutuje się któreś kolanko i będziesz miał wytwornice pary - wielki szum i sauna mokra - przynajmniej takie są moje doświadczenia z PG6 i chyba trzema nagrzewnicami.
  • #12
    Sonyalfa
    Level 4  
    Nie chcę już nowego tematu zakładać. Wszystko już jest z wodą ok juz nie tryska tylko że tą drucianą zawleczkę mam taką jak na zdjęciu i tam żadnego oringa ani podkładki nie ma przy zawleczce. To tak wygląda jakby tam jakaś podkładka była. Ale jest tylko iglica i ta druciana zawleczka i cała kopuła górna mosiężna. Oczywiście gęsto smarem wodoodpornym Lt43 zarówno iglicę jak i trzpień sprężynowy smaruję. Tak miałem od lat może dzięki smarowaniu obfitemu iglicy i trzpienia podnoszącego spreżynowego gaz nie było zacięć.
    Ale jeśli ma tam być jakaś podkładka i oring to z czego ją wykonać i jaki kształt? Bo tego już w sklepach nie dostanę chyba dedykowanego? Oring to standardowy jakiś by ten trójkąt zawleczka był wpisany w oring to kupię pewnie w obi na sztuki? A podkładka też ma mieć średnicę jak oring z dziurką na iglicę? Z czego wykonać z jakiej grubości gumy? I kolejność zakładania to podkładka potem oring i druciana zawleczka?
    Do zespołu wodnego termy będę podłączal reduktor cisnienia wody i ten reduktor do źródła w ścianie. Czy podłączanie wymaga jakiś etapów czy po prostu zawór w ścianie zakręcić podłączyć reduktor ustawić na nim 3 bary i podłączyć do zespołu wodnego i odkręcić zawór w ścianie? Poza tym jakby kiedyś iglica się zacięła to przecież wystarczy pokrętło mocy gazu na 0 czyli na godz. 3 ustawić szybko i git?
  • #13
    stachu_l
    Level 23  
    Sonyalfa wrote:
    Poza tym jakby kiedyś iglica się zacięła to przecież wystarczy pokrętło mocy gazu na 0 czyli na godz. 3 ustawić szybko i git?
    Całkowita racja tylko jak terma jest w łazience a iglica się zatnie po myciu naczyń w kuchni to dowiadujesz się o tym jak z łazienki dochodzi dźwięk startującego odrzutowca :-).

    Jak masz drucianą zawleczkę to może jakaś troche inne wersja i jest inaczej składana.
    Ja ostatnio PG6 rozbierałem jakieś 30 lat temu więc nie powiem jak to dokładnie jest poskładane.
    Wydaje się, że w instrukcji PG6 były schematy pieca z takimi przekrojami lub schematem zespołu wodnego - tam powinno być widać.
    Oring jak jest to jest pod tą podkładka trzymaną druciana zawleczką - jego nie widać. Jak nic nie cieknie z zespołu to może nie ruszać do czasu znalezienia części zapasowych.

    Troche wytrwałości i można cos znaleźć - to opisane jako oring do PG6 znalezione po 5min ale może także do twojego pasuje -
    https://www.mag-gaz.pl/nasze-produkty/czesci-...y/termet-pg-6-g17-00-g17-20-g17-30c/oring-159
    Szukaj zestawów naprawczych do zespołu wodnego albo samego oringu.


    Myślę, że jeszcze troche części do tych podgrzewaczy jest na rynku.

    Nie wiem czy to czcze przechwałki o tych częściach ale można zadzwonić:
    https://www.salontermet.pl/czesci-zamienne/
  • #14
    Sonyalfa
    Level 4  
    W sumie mogę jakiś kawałek gumy wyciąć koło przecież jest okręgiem tj oringiem i podkładką jednocześnie. Ale jeśli tamtędy bez tych oringów przy zawleczce gaz się nie ulatnia do zespołu wodnego od sprężyny co ją iglica podnosi to smar wodoodporny winien wystarczyć. Tym bardziej że ten łt43 zmienia się z miękkiego niebieskiego w twardy brąz i jest uszczelniaczem. Poza tym jak membrana nowa to nie powinno nic przeciekać do górnej części zespołu?
  • #15
    stachu_l
    Level 23  
    Sonyalfa wrote:
    Poza tym jak membrana nowa to nie powinno nic przeciekać do górnej części zespołu?
    A przemyślałeś jak ten zespól działa? Tam woda jest po obu stronach, w zespole jest zwężka, dysza na której następuje spadek ciśnienia jak woda płynie. Górna strona jest połączona kanalikiem do tej strefy niskiego ciśnienia i to podnosi membranę. Jak zamkniesz kran ciepłej wody to ciśnienie po obu stronach membrany jest jednakowe i trzpień może się schować pod wpływem sprężyny zaworu gazowego. Jak tylko masz otwarty zawór dolotowy zimnej wody w w zespole wodnym jest ciśnienie i to po obu stronach membrany.
    Nie rób druciarstwa jak oring kosztuje 1PLN i jak widać jest szansa na oryginalne części.
    Tak czy inaczej to Twoje bezpieczeństwo (i ewentualnie sąsiadów jak mieszkasz w bloku) - rób jak chcesz.
  • #16
    Sonyalfa
    Level 4  
    No ale oring i na to zawleczka z drutu? A z czego ta podkładka?bo ją chyba muszę dorobić to guma i jak grubą?
  • #17
    niewolno2
    Level 39  
    Kolego nie odstawiaj wiochy wymień ten oring jeżeli jest uszkodzony a podkładka jest mosiężna, trochę inicjatywy. Tu chodzi o twoje i pozostałych członków rodziny bezpieczeństwo.