Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

potrzebny schemat( sposób) na oszukanie kom w bmw 325 tds

29 Paź 2005 16:27 9069 12
  • Poziom 14  
    Chodzi o to ze jak wiadomo w tym modelu jest silnik 2,5 tds a co sie z tym łaczy usterki pompy wtryskowej.

    Ale narazie szukam innych sposobów niż bardzo kosztowna regeneracja pompy.
    Jednym z nich jest oszukanie kompa ze silnik jest zimny, a wtedy za każdym razem grzeja swiece zarowe i pompa daje wieksza dawke paliwa w porównaniu z ciepłym silnikiem.

    Znalazłem takie urzadzonko na allegro ,a le gosc sobie życzyła za nie 200zł, a z tego co mi mówił to jest tylko jakis przekaznik i opornik, które oszukuja komuter przez 5 sekund.

    Więc jeżeli ktoś ma troche pojecia w tym temacie, a może nawet cos takiego skonstruował to niech podrzuci mi schemat. Bo troche lipa jak BMW musi krecić dosc długo żeby odpalić i przy okazji wali niebieskim dymem.
  • Poziom 20  
    Możesz zasymulować niską temperaturę poprzez wpięcie w obwód czujnika temperatury silnika rezystora załączanego przekaźnikiem który załączany może byc przez układ czasowy lub przewod uruchamiania rozrusznika.
  • Poziom 1  
    wystarczy wpiąć w szereg z czujnikiem tempertury opornik 700 ohm , taka wartość nie spowoduje jeszcze zmiany w pracy silnika a świece grzeją. A tak naprawdę to czeka Cię remont silnika , a przymajmniej wymiana pierścieni . Remont pompy nic nie pomoże.
  • Poziom 14  
    lesisko napisał:
    wystarczy wpiąć w szereg z czujnikiem tempertury opornik 700 ohm , taka wartość nie spowoduje jeszcze zmiany w pracy silnika a świece grzeją. A tak naprawdę to czeka Cię remont silnika , a przymajmniej wymiana pierścieni . Remont pompy nic nie pomoże.


    Czy wpiecie takiego opornika nie spowoduje zaburzen w pracy wskaznika temperatury, czy bedzie dobrze wskazywał bo z mojego toku rozumowania to raczej bedzie bo wtedy to bedzie suma oporu z czujnika i opornika.

    Jestes w duzym będzie bo sam silnik jest zyleta, oleju nie bierze, a kto zna temat silnków 2,5 tds, które wytrzymója bez remontu 800tys km, to wie ze to tylko pompa wtyskowa.
    Tyle ze ja mam zamiar sprzedac ten samochów więc nie chce pakowac 1500zł w regeneracje pompy.

    Code:
    Możesz zasymulować niską temperaturę poprzez wpięcie w obwód czujnika temperatury silnika rezystora załączanego przekaźnikiem który załączany może byc przez układ czasowy lub przewod uruchamiania rozrusznika


    Własnie o takie rozwiazanie mi chodzi, żeby dzialało to tylko chwiliowo, a pozniej zeby nie zakłucało pracy wskaznika tem.

    Jeżeli możesz i potrafisz to zrób mi prosty schemat i nazwy elementów które beda mi potrzebne to sobie taki układ zbuduje. Bede bardzo wdzieczny.
  • Poziom 17  
    cichy1984 napisał:

    Tyle ze ja mam zamiar sprzedac ten samochów więc nie chce pakowac 1500zł w regeneracje pompy.

    niezły sposób na oszukanie przyszłego nabywcy tego samochodu. Wystrzegajcie się BMW 325TD.
  • Poziom 14  
    nie chce go sprzedac teraz tylko za jakiś czas. To chyba jasne ze jeżeli mozna coś zrobić taniej z podobnym skutkiem to wybiera sie tansze rozwiazanie. poco ładować 1500zł jak mozna to zrobic za 10zł.
  • Poziom 21  
    Tylko że z tego co znam bmw to nic ci nie da że świece będą grzały na ciepłym auto i tak będzie palić ciężko.
  • Poziom 30  
    cichy1984 napisał:


    Jestes w duzym będzie bo sam silnik jest zyleta, oleju nie bierze, a kto zna temat silnków 2,5 tds, które wytrzymója bez remontu 800tys km, to wie ze to tylko pompa wtyskowa.
    Tyle ze ja mam zamiar sprzedac ten samochów więc nie chce pakowac 1500zł w regeneracje pompy.

    .


    A to nie sa te same silniki ktore byly montowane w omedze B ?
    Jesli tak to te 800tys to miedzy bajki mozna wlozyc , no chyba ze
    wymiane pekajacej glowicy nie traktowac jako remont
  • Poziom 14  
    troche pomoże ponieważ komputer bedzie dawał dawke rozruchową taką jak na zimny silnik czy wiekszą. Spróbowac zawsze warto.


    Co do pekajacych głowić to zdarza sie to bardzo rzadko i zdarza sie to zazwyczaj z winy uzytykownika poprzez nie sprawny termostat lub zbyt ostra jazde na zimnym silniku.
  • Poziom 20  
    Tu jest prosty schemacik. Rezystor dobierasz mierząc różnice między oporem czujnika temp na zimnym i ciepłym silniku;przy sterowaniu z przewodu uruchamiania rozrusznika ukad jest załączany tylko przy kręceniu rozrusznikiem natomiast przy zastosowaniu układu czasowego czas oszukiwania można dowolnie wydłużyć.Pozdro
  • Poziom 14  
    Dzieki za schemta.

    Tez coś podobnego wymysliłem, tylko ze mysle ze podłaczenie pod kabel od elektrowłacznika nie zda egzaminu, bo swiece żarowe maja grzac przd uruchomienim rozrusznika. więc mysle ze lepsze bedzie podłaczenie przekaznika pod stacyjke pod pozycje nr 2 czyli właczenie zapłonu, bo własnie w tedy normalnie grzeja swiece.v Jak bym podłaczył pod rozrusznik to właczały by sie dopiero podczas uruchomnienia rozrusznika

    Jak sie w czyms myle to poprawcie??
  • Poziom 21  
    Wszystko ok ale zdejmij kabel od czujnika temp. i pojezdzij z 2 dni zobaczysz że twoja robota idzie na marne świece będą grzały a auto i tak nie będzie zapalało tylko tyle to ci da że będą się szybciej zużywać.
    Męczyłem kiedyś taką sprawę i nic nie dało dlatego teraz mówie że nie ma to sensu lepiej podlącz pompkę ze zbiornika aby za jkażdym razem po włączeniu zapłonu odrazu się włączała już będziesz miał lekki efekt potem pod pompą masz przestawiacz wtrysku takie 2 śrubki na torx 30 jest tam sprężyna i kilka podkładek wyrzuć z 2 podkładki wyprzedź zapłon pompą ciut ponad skalę i auto będzie palić bez oszukiwania czujników itd.
    Zrób tak napisz o efektach daję 100proc. że będzie palić jak nowa.
  • Poziom 14  
    na razie spróbuje z opornikiem nie duzy koszt 7zł całego urzadzonka. jesli nie pomoże to wezme sie za to co mówisz, ale wolałbym nie ingerować w ustawienia zapłonu i pomy.