Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Beko MCNA406E60ZXBHN Nofrost A+ - woda leje się przez drzwiczki lodówki.

p4_knw 19 Sep 2021 11:58 1155 15
  • #1
    p4_knw
    Level 4  
    Dnia 16.11.2020 kupiłem w MEDIA EXPERT lodówkę firmy Beko model MCNA06E60ZXBHN Nofrost A+++
    puki było za oknem zimno było ok. Problem zaczął się gdy zbliżały się wakacje.
    Zaczęła lać mi się woda przez drzwi lodówki, wypływająca z tylnej ściany.
    Ściągając tylną ściankę celem udrożnienia spływu zobaczyłem wielką bryłę lodu i wykonanie lodówki składanej w garażu chyba. No to co zadzwoniłem na serwis Beko, się ciesząc że Serwisant tak zwany przez nich Technik pojawi się za 5 dni u mnie w domu.

    Wizyty :
    1. 13.07.2021r. - serwisant usuwa lód czyści spływ. Naprawiona
    powód - za długo otwarte drzwi lodówki, usłyszałem, że w 1
    minutę lodówka naciąga temperaturę otoczenia.
    Pytam się czemu to wszystko jest takie poniszczone i
    powyginane.
    ODPOWIEDZ - Rumuni tak robią.
    po tygodniu - woda leje się przez drzwi, telefon do serwisu.

    2. 02.08.2021r. - Serwisant poprosił o fakturę, gdy ją dałem wyciągnął
    kartkę z numerami seryjnymi
    stwierdzając że w mojej lodówce zamontowano zły układ
    elektroniczny tz. " Sterownik "
    rozwiązanie - Zamówi w serwisie bo nie mają na stanie, jak tylko
    przyjdzie skontaktuje się zemną i umówi
    na wymianę będzie to trwało 15 minut.

    3. 12.08.2021r. - Serwisant wymienia sterownik. Stwierdzając że już teraz
    lodówka jest naprawiona.
    po tygodniu - woda leje się przez drzwi, telefon do serwisu.

    4. 06.09.2021r. - Wizyta Serwisanta, 3 dni wcześniej usunąłem lód i
    wytarłem wodę żeby dzieci mi się nie zabiły na
    kafelkach.
    Mówiąc o tym " Technikowi " stwierdził nie zaglądając
    nawet do środka.

    "Niepotrzebnie pan tą wodę wycierał, proszę
    zadzwonić jak się woda pojawi"


    COOOOO ??? Ryknąłem, Ty leniu śmierdzący nawet nic nie sprawdziłeś i
    każesz dzwonić jak woda się pojawi!|
    CHWILA...... Mówię minął tydzień od zgłoszenia, wyciągnę szufladę
    dolna jak będzie woda to będzie i lód.
    WYCIAGAM
    PUŁKI Widoczna duża ilość wody, ściągnął ściankę tylną a tam
    Lód. Usunął go i

    Się|
    zaczęło S: Poproszę szklankę wody
    Ja: Dałem i widzę że cała spływem spłynęła
    S: Zakłopotany mówi: Proszę lodówkę na przednich
    stopkach delikatnie dźwignąć,
    to woda się nie będzie tak lała.
    Ja: Mówię że jest ustawiona od poziomicy, a Pan nie
    umie
    naprawić wadliwej lodówki
    i każe mi dźwigać przodem do góry żeby woda się
    tak szybko nie pojawiła.
    Mówię że to nie rozwiązanie problemu tylko jakaś
    kpina
    S: Proszę ustawić temperaturę lodówki na 7 *C
    Ja: Mówię że nie zrobię tego bo według producenta
    najlepsza temperatura dla tego modelu
    to większa niż 0*C nie wyższa niż 5 *C.
    S: Daje mi kartkę do podpisania z nie wyraźnym
    pismem.
    Ja: Pytam co jest na tej kartce napisane bo nie umie
    przeczytać
    S: Mówi że : " Klient nie chce zwiększyć temperatury "
    Ja: Że nie podpiszę bo lodówka ma wadę i na co
    czekamy by chyba GWARANCJA się skończyła,
    Że się nie zna i robi wszystko by tej lodówki nie
    wymienić.
    S: OBRAZIŁ SIĘ I WYSZEDŁ !!!



    Dzwoniąc do " Centrum pomocy Beko " przedstawiłem sytuację z dnia 06.09.2021 opisaną wyżej nabuzowany przedstawiam całą sytuację. I gość po drugiej stronie mówi że nie wie co on ma zrobić i że wyśle mi znowu serwisanta. Odparłem że nie chce bo " K***A
    C**J J****Y " ( moje słowa ) nie zna się na tym co robi i że mam wszelkie prawo tak mówić i tak myśleć bo mam na to Certyfikat i uprawnienia których ten PSEUDO TECHNIK pewnie na oczy nie widział.

    CISZA....... Mówi.....

    Że wysyła zgłoszenie do " BEKO " co dalej z moją lodówka. Że mają 2 tygodnie żeby odpowiedzieć, mówię to czekam na kontakt i proszę mi wysłać potwierdzenie nadania tego zgłoszenia - otrzymałem na maila.
    pismo do ..KO.pdf Download (137.6 kB)
    10.09.2021r. Dzwoni Pani z " BEKO " i mówi że przyszła decyzja by wysłać
    serwisanta by stwierdził czy " Naprawa jest opłacalna "

    MÓWIE....... Ale proszę o zmianę tego który przyjeżdżał do tej pory. Zapewniła
    że wysłała do KORDYNATORA pismo i od niego to zależy, mówię
    że ok. Serwisant umówiony na 15.09.2021
    na godzinę 10 : 00 - 14 : 00.

    I pech chciał że moja kobieta w tych godzinach była u ginekologa i później w sanepidzie.

    A mi wpadły nocne zmiany z których wracam koło godziny 9 : 00 i usnąłem.
    widziałem jak wstałem o 16 : 00 dwa połączenia i nie wiem co teraz... Możecie coś doradzić mi, a w załączniku wysyłam zdjęcia wnętrza tego bubla.
    i mówię gościowi, że prawdopodobnie lodówka straciła szczelność lub dostaje się ciepłe powietrze bo woda zamarza na wskutek wymiany temperatury. Albo jest mało czynnika chłodniczego lub może ucieka.
    Następnie może zamiast radzić zmieniać temperaturę lub dźwigać na nóżkach nachylenie sprawdził by pan :
    - szczelność układu
    - czy termostat jest dobry może by go przemierzyć pasowało
    - czujniki czy są sprawne
    - czy system samoczynnego odmrażania działa
    - mówię mu że kazał mi zwiększyć temperaturę na 7°C gdzie
    żywność zaczyna się szybciej psuć poza tym co
    to ma do rzeczy jak temperatura otoczenia dla lodówki powinna
    wynosić od 13°C do 43°C.

    Bezsilność.
  • Helpful post
    #2
    niewolno2
    Level 40  
    Dzwoń ponownie do serwisu Beko że serwisant się nie pojawił w umówionych godzinach a Ty nie masz obowiązku być po ustalonej godzinie skoro się serwis umówił i nie pojawił to nie widzę problemu aby powiedzieć co otym myślisz.
  • #3
    p4_knw
    Level 4  
    Beko MCNA406E60ZXBHN Nofrost A+ - woda leje się przez drzwiczki lodówki.

    Podpowiedz MEGA żeby twardo walczyć o swoje bo olałem to chyba już ale....
    Zerkam na stronę zgłoszeniową BEKO a tam piszę tak.
    I Jutro dzwonię tak jak kolega napisał bo wsumie to nie wiem czy dzwonili by odwołać wizytę czy dzwonili czy jestem w domu.
    Z drugiej strony mój pies jakby ktoś pukał to szczekaniem by mnie obudził.
  • #4
    p4_knw
    Level 4  
    Niestety Dzwoniłem na Servis Beko i pani mi powiedziała że odwołali wizytę bo TECHNIK będąc dnia tego co się obraził i wyszedł nie stwierdził usterki Ha Ha
    06.09.2022 wizyta miała miejsce opisana wyżej.
  • #6
    p4_knw
    Level 4  
    niewolno2 wrote:
    Poinformuj infolinię że sprawę przekazujesz do PIH i żądasz tego na piśmie i sprawy nie odpuszczaj, infolinia zachowała się bardzo bezczelnie.
    Bezradność skłoniła mnie do telefonu na infolinie sklepu w którym lodówkę kupiłem Media Expert. Gdzie pytając panią z serwisu infolinii Beko o Rękojmię odpowiedziała, że nie mogę już skorzystać bo korzystam z Gwarancji Producenta.
    :arrow: Poprawiłem TONI_2003
  • #7
    p4_knw
    Level 4  
    Poczekam na info ale myślę że sprawa będzie rozwiązana do tygodnia.
  • #8
    jack63
    Level 43  
    p4_knw wrote:
    Ściągając tylną ściankę celem udrożnienia spływu zobaczyłem wielką bryłę lodu i wykonanie lodówki składanej w garażu chyba

    Też ma podobną lodówkę Beko i "trochę" mnie zasmuciłeś...
    Wiem, że są montowane w Rumunii i mistrzostwem tego nazwać nie można. Jednak ze zdjęć nie wyłania się jakaś tragedia. Te pokrzywione lamele tragedią nie są, a mogłeś je sam pokrzywić zdejmując obudowę. Bardziej mnie martwi prowadzenie rurki zbyt blisko lameli.
    Na innych zdjęciach nie widać nic niepokojącego.
    Bryła lodu, zależy jeszcze gdzie była, może być spowodowana albo uszkodzeniem układu odszraniania (grzałka bezpieczniki lub coś na płycie sterującej) albo bardzo dużą wilgotnością w pomieszczeniu i długo/często otwieranymi drzwiami. Algorytmy odszraniania w lodówkach nofrost nie grzeszą inteligencją oględnie mówiąc. Najczęściej jest to zwykły timer co ileś godzin uruchamiający cykl odszraniania. Gdy duża wilgotność układ nie robi odszraniania na czas, a jak już "dojrzeje" i zrobi, to jest powódź jak u ciebie.
    Innym powodem może być uszkodzenie lub nawet złe ułożenie kabla grzewczego samego ocieku. Widać "węża" pod parownikiem.
    Wszystko co opisałem, poza algorytmem odszraniania zawartym w procesorze, jest do ogarnięcia. Ciekawe czy gościu coś sprawdzał? Mierzył rezystancję. Zajrzał pod pokrywę?
    To tyle w kwestiach technicznych. W kwestiach formalnych nie odpuszczaj!!!
    Żadnego podpierania lodówki z przodu. Z resztą producenci tak je robią, że lodówka i tak jest lekko przechylona do tyłu aby drzwi się same zamykały. Woda po odszranianiu ma odpływać do tacy na sprężarce bez żadnej łaski!
    Walcz do skutku.
    Powodzenia
    Ps
    Temperaturę możesz sobie ustawić dowolną z dostępnych. Niech nie piltoli o podnoszeniu. Ja mam 6 i -18 i jest ok. Sprawdza/em zewnętrznym termometrem.
    Ps2
    Wyciek czynnika jest możliwy. Bardzo trudno to sprawdzić gdy jest niewielki. Pewność daje tylko wlutowanie zaworka serwisowego i próba ciśnieniowa azotem.
    Przy większym wycieku wydłużają się cykle pracy sprężarki, ale trudno jest to zaobserwować bez rejestratora temp.
    Ps3.
    Jak się pojawi woda to rób zdjęcia a dopiero potem dla bezpieczeństwa.
    Ps4
    Popraw typ lodówki. To nie jest MCNA06E60ZXBHN tylko MCNA406E60ZXBHN. Zgubiłeś cyfrę 4. Na zdjęciu widać trochę zamazane 4.
  • #9
    p4_knw
    Level 4  
    niewolno2 wrote:
    Poinformuj infolinię że sprawę przekazujesz do PIH i żądasz tego na piśmie i sprawy nie odpuszczaj, infolinia zachowała się bardzo bezczelnie.



    Może nie do końca tak jak KOLEGA radził zapomniałem o tym piśmie ale... ktoś ma ochotę załączam nagranie z przeprowadzonej rozmowy....
    Mój spokój, jego kłopot w postaci szukania odpowiedzi. Na nagraniu nie słychać ale podczas rozmowy było słychać wszelakie podpowiedzi z boku.



    Wróciłem z pracy 2 dni po czyszczeniu lodówki
    tyle tej wody się pojawia plus na 100 % lód zapanelem



  • Helpful post
    #10
    niewolno2
    Level 40  
    Ciekawą kwestię poruszyłeś, skoro serwisant nie potrafi naprawić sprzętu lub nie wie co jest uszkodzone to w jaki sposób może poprawnie ocenić tzw. opłacalność naprawy? Gość w klasyczny sposób prowadził rozmowę po której można mieć naprawdę podniesione ciśnienie. Osoba po drugiej stronie nie jest decyzyjna zawsze jest ktoś nad nią i to ta osoba podejmuje to ostateczne tak lub nie. Nie odpuszczaj. Nic nie stoi na przeszkodzie aby skrobnąć pismo do PIH oraz do RPK. Powodzenia w tej dość nierównej walce.
  • #11
    p4_knw
    Level 4  
    abuhamza wrote:
    Do telewizji z tym bym poszedł. Ile czasu jeszcze będą nasza Polskę zasmiecali rumunskotureckim szajsem totalnym bo inaczej beko nie da się nazwać. Mam nadzieje, ze serwisant i Pan z infolinii trafią na ten temat.
    Pan z infolinii nadaje się ponownie do szkoły podstawowej.
    Walcz chlopie. W Samsungu np 3 zgłoszenia do tej samej usterki = wymiana na nową.




    Tak jak Infolinia " brak informacji " brak doświadczenia i jedna opcja
    1. przyjmuje zgłoszenie
    2. wyślemy servisanta

    Tak na stronie logujesz się do BEKO w zakładkach które powinny być przepełnione informacjami z wizyt napraw itp itd
    Przy przejściu do zobaczenia zgłoszeń piszą że użytkownik nie jest zarejestrowany bzdura.
  • #12
    jack63
    Level 43  
    abuhamza wrote:
    W Samsungu np 3 zgłoszenia do tej samej usterki = wymiana na nową.

    Różnie z tym bywa. Infolinie wszędzie są oazą niekompetencji technicznej za to wysokich kompetencji marketingowych, czyli robienia ludzi w ch...
    Z serwisami producenta jest podobnie, bo ma być serwis taniej niz najtaniej. Sam widziałem wyczyny serwisu Samsunga w dziedzinie telefonów, czy innego w dziedzinie laptopów. Po "naprawie" lepiej... nie zaglądać jak naprawa została wykonana, bo może być zawał.
    Usterka tej lodówki jest prosta do zdiagnozowania i usunięcia. Jednak nawet serwisanci są szkoleni chyba tylko marketingowo. Czytaj : jak ściemniać. Patrz bezsensowna wymiana sterownika. Natomiast wymuszenie nastawy 7 oC jest jawnym waleniem w ...
  • #13
    p4_knw
    Level 4  
    jack63 wrote:
    abuhamza wrote:
    W Samsungu np 3 zgłoszenia do tej samej usterki = wymiana na nową.

    Różnie z tym bywa. Infolinie wszędzie są oazą niekompetencji technicznej za to wysokich kompetencji marketingowych, czyli robienia ludzi w ch...
    Z serwisami producenta jest podobnie, bo ma być serwis taniej niz najtaniej. Sam widziałem wyczyny serwisu Samsunga w dziedzinie telefonów, czy innego w dziedzinie laptopów. Po "naprawie" lepiej... nie zaglądać jak naprawa została wykonana, bo może być zawał.
    Usterka tej lodówki jest prosta do zdiagnozowania i usunięcia. Jednak nawet serwisanci są szkoleni chyba tylko marketingowo. Czytaj : jak ściemniać. Patrz bezsensowna wymiana sterownika. Natomiast wymuszenie nastawy 7 oC jest jawnym waleniem w ...


    egzamin nie był kupiony
  • #14
    jack63
    Level 43  
    Nie wiem po co ujawniasz swoje dane? Nie musiałeś tego robić. Proponuję usunąć zdjęcia certyfikatu.
    Z resztą sam certyfikat nie ma żadnego związku ze sprawą, bo do pracy przy R600a jest niepotrzebny, a poza tym wcale nie gwarantuje znajomości tematu i bycia fachowcem. Mówi tylko o zdaniu lub kupieniu sobie egzaminu.

    Dodano po 40 [minuty]:

    p4_knw wrote:
    EGZAMIN NIE BYŁ KUPIONY
    PRACUJĘ NA OBSŁUDZĘ PODZIEMNEJ KLIMATYZACJI GRUPOWEJ

    Nie zarzucam ci kupna egzaminu, ale wiem jak to wygląda obecnie.
    Zobacz ogłoszenia o 100% zdawalności po kupnie kursu tu czy tam.
    Nie wiem co to jest podziemna klimatyzacja grupowa. Jakaś dziwaczna nazwa?
  • #15
    p4_knw
    Level 4  
    Obieg zamkniety wody lodowej przechodzącej przez agregaty
    2 x IDV 600
    i MK 600
    plus do tego
    6 x chłodnice wyparne wody CHWW o mocach do 1 MW
    Parowacze płaszczowo-rurowe wychładzające wodę
    która na wyjściu ma od 2 do 5 *C
    Taka woda pózniej jest rurami proizolowanymi dostarczana
    w rejony kopalni do chłodnic powietrza
    tak w skrócie

    Dodano po 4 [minuty]:

    Co do tematu Beko !!!
    Przyjechał w imieniu Media Expert ten sam który był u mnie wiele razy z papierkiem wydrukowanym i stwierdzoną nieszczelnościa, złym chłodzeniem lodówki i jeszcze coś tam było wyodrebnione między innymi ta wooda. I czekam bo dostałem maila że sklep czeka na ekspertyze eksperta.
    Był u mnie 04.10.21 r.
  • #16
    p4_knw
    Level 4  
    Dzwoniłem dzisiaj do Media Expert Pan z działu reklamacji powiedział mi że 12.10.21 r. dostali od serwisu Beko opinie na temat wady lodówki i czekam na kontakt, do paru dni ma ktoś dzwonić bo została podjęta decyzja Wymiany Towaru na Nowy. :):):)
    zamykam tą wojnę i ten temat, dziękuje wszystkim za pomocne rady.
    Pozdrawiam szczęśliwy osiągnieciem w które nie wierzyłem ELLO

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wymiana