Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Honda CRV ll - Światła dzienne w kierunkowskazach, dziwna sprawa

chudy0321 22 Sep 2021 10:27 672 30
lampy.pl
  • #1
    chudy0321
    Level 8  
    Witam koledzy, rzućcie okiem czy ten schemat jest prawidłowy do podłączenia świateł dziennych w kierunkowskazach mam podłączone tak jak w instrukcji i nie działa tak jak powinno.
    Przekaźnik taki
    Honda CRV ll - Światła dzienne w kierunkowskazach, dziwna sprawa Honda CRV ll - Światła dzienne w kierunkowskazach, dziwna sprawa Honda CRV ll - Światła dzienne w kierunkowskazach, dziwna sprawa
    Film z mojej usterki
    https://youtube.com/shorts/5QmbgnyJnLY?feature=share
    https://youtu.be/qVzR59L_GaY
    Pomożecie coś, może ta instrukcja jakaś zła?
  • lampy.pl
  • #2
    koleś kit
    Level 39  
    Światła dzienne wsadziłeś do kierunkowskazu?A to dopiro patent.
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Jaki patent, przecież tych lsdów jest na pęczki w każdym sklepie moto, nie wspominam o aledrogo. Podłącza się do plusa po zapłonie przez przekaźnik zasilany z pozycji, a drugi kabel do kierunkowskazu, Po zapłonie świeci dzienne a po włączeniu kierunku dzienne gaśnje na czas działania kierunku, funkcję wygaszenia dziennego realizuje układ wbudowany w żarówkę led.
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    No ok nie montowałem nigdy w kierunkach.W takim razie jestem zacofany.A jak tam ma się to do przepisów nikt się tego nie czepia na przeglądach itd?
  • #5
    4jerry
    Level 27  
    Nie chcę się wymądrzać, ale na takie patenty trzeba mieć homologację. W przypadku zdarzenia(zderzenia) drogowego niektórzy ubezpieczyciele mogą odmówić wypłaty odszkodowania w związku z niezgodnością pojazdu z homologacją.
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    Pin 86 to powinieneś dać razem z 30 po zapłonie.A pin 85 do plusa postojowych.Wtedy po włączeniu postojowych odcina dzienne.Ale jak działa ta żarówka led? Czy ma trzy wejścia?I np wejście kierunku automatycznie odcina wejście postojowych z tego przekaźnika ?Tak?
  • lampy.pl
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Nie, w żarówce jest elektronika która gasi dzienne na czas działania kierunku(dzienne nie miga tylko przestaje świecić na czas działania kierunku) Druga sprawa- wyj. z nogi 86a jest prrawidłowe bo nie zasilony przekaźnik podaje zapłon na tą nogę, w momencie włączenia pozycji przekaź ik działając przełącza zapłon z nogi 86a na 86, tym samym zabiera zapłon z Led dziennych.
    Tak to wygląda:
    https://m.youtube.com/watch?v=7MZFNzqN9yc

    W momencie przyjęcia auta powiadamiam klienta, że ten wynalazek nie na homogacji, sprawa druga to fakt, że 90% montarzy to, zlecenia od właścicieli którzy sami zakupili zestawy, informację o braku homo.oczywiście dostają a ja mam ich podpis na zleceniu, że zostali o tym poiinformowani
  • #8
    balonika3
    Level 37  
    Działa Wam to dobrze we wszystkich autach? Ja nie lubię takich przeróbek, ale w tamtym roku montowałem koledze w S-maksie takie coś i działało dobrze tylko na postoju. Po uruchomieniu silnika i chyba świateł mijania i kierunkowskazu (tego nie jestem pewien, jakaś konkretna kombinacja) robiła się z tego choinka. Nie pomagało wzięcie zasilania z innych miejsc, w końcu to wywalił. Teź tak mieliście?
  • #9
    koleś kit
    Level 39  
    To wychodzi na to że same ledy są wadliwe.Kiedyś montowałem takie ledy, przeciwmgłowe ze wstecznym.NIby działało ale po włączeniu nie dało się słuchać radia przez zakłócenia.
  • #10
    balonika3
    Level 37  
    Możliwe. To był jakiś zestaw z allegro, nie mam pojęcia za ile.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    koleś kit wrote:
    To wychodzi na to że same ledy są wadliwe.Kiedyś montowałem takie ledy, przeciwmgłowe ze wstecznym.NIby działało ale po włączeniu nie dało się słuchać radia przez zakłócenia.

    Mam to samo u siebie w lagunce, jak miga kierunek Led to radio trzeszczy w rytm kierunku. Zamontowałem tego przez rok sporo w różnych autach i jak dotąd brak odzewów z problemami.
  • #12
    jdubowski
    Tube devices specialist
    chudy0321 wrote:
    rzućcie okiem czy ten schemat jest prawidłowy do podłączenia świateł dziennych


    Na chwilę obecną załączenie postojówek (podanie + na 86) powoduje przyciągnięcie kotwicy przekaźnika. Kotwica rozłącza zasilanie świateł jazdy dziennej (otwierają sie styki 30-87a).
    Ty masz (filmiki w wątku https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=19621594#19621594)jakąś dyskotekę jakby "dzienne z kierunkowskazami" nie miały masy.
  • #13
    eurotips
    Level 38  
    Poczekajmy na nowy taryfikator mandatów.
    Nie wolno do lampy niczego dokładać ani czegokolwiek przerabiać.
    A tu jeszcze dodatkowo LED w kloszu homologowanym na zwykłe żarówki.

    Żeby to było zgodne z przepisami musiałbyś dokupić całe lampy DRL+kierunki
    z homologacją oczywiście i dodatkowo odłączyć kierunki w przednich reflektorach.
  • #14
    milejow
    Level 43  
    eurotips wrote:
    i dodatkowo odłączyć kierunki w przednich reflektorach.

    Te dzienne z kierunkami stosuje się właśnie zamiast żarówek kierunkowskazów w reflektorach
  • #15
    jdubowski
    Tube devices specialist
    eurotips wrote:
    Poczekajmy na nowy taryfikator mandatów.
    Nie wolno do lampy niczego dokładać ani czegokolwiek przerabiać.


    Tu nie ma na co czekać, obecnie też jest nielegalne i przy kontroli można się rozstać z dowodem rejestracyjnym.
  • #16
    chudy0321
    Level 8  
    Masę do przekaźnik mam podłączone do - z akumulatora

    Dodano po 5 [minuty]:

    milejow wrote:
    Druga sprawa- wyj. z nogi 86a jest prrawidłowe bo nie zasilony przekaźnik podaje zapłon na tą nogę, w momencie włączenia pozycji przekaź ik działając przełącza zapłon z nogi 86a na 86, tym samym zabiera zapłon z Led dziennych.


    Literówka ma być 87?

    Dodano po 1 [minuty]:

    To co złe mam to podłączone czy jak
  • #17
    milejow
    Level 43  
    Dokładnie ma być 87 i 87a. Gdzie masz podpiętą masę do żarówki Led?
  • #18
    eurotips
    Level 38  
    jdubowski wrote:
    eurotips wrote:
    Poczekajmy na nowy taryfikator mandatów.
    Nie wolno do lampy niczego dokładać ani czegokolwiek przerabiać.


    Tu nie ma na co czekać, obecnie też jest nielegalne i przy kontroli można się rozstać z dowodem rejestracyjnym.


    Ale to mało boli obecnie, no chyba że kolizja i TU regresem przywali.
    Ostatnio kupiłem platformę na rowery mocowaną na haku, pisałem nawet na forum,
    gniazdo musiałem przerobić z 7 na 13 pin, ale prawdziwy problem to była wymiana lamp w platformie.
    W kraju jest tylko jeden producent który oferuje lampy do przyczepki z przeciwmgielnym i cofania które posiadają homologacje z nadrukiem na kloszach i są to lampy na zwykłe żarówki. Na All... roi się od różnistych z "homologacją europejską" czyli brak jakichkolwiek oznaczeń na lampach i jakieś papiery warte tyle co kwit ze skupu trzody chlewnej. Większość oferowanych to właśnie LED co czyni ciebie frajerem który z daleka świeci że ma lampy nielegalne.

    Piszemy tu zupełnie nie na temat, ale nie może być inaczej, ludzie nie są świadomi jakie mogą być konsekwencje takich przeróbek i czasami lepiej zniechęcić do przeróbki niż podpowiedzieć jak to zrobić.
  • #19
    4jerry
    Level 27  
    Ale niestety nie dociera to niektórych i brną dalej w temat z uporem maniaka. No cóż, "wolnoć Tomku w swoim domku", tylko żeby potem nie było "płacz i zgrzytanie zębami".🤠
  • #20
    balonika3
    Level 37  
    4jerry wrote:
    No cóż, "wolnoć Tomku w swoim domku"
    No nie do końca. Droga publiczna, to nie "swój domek".
  • #23
    chudy0321
    Level 8  
    milejow wrote:
    Dokładnie ma być 87 i 87a. Gdzie masz podpiętą masę do żarówki Led?


    Żarówki drl 2w1 mam wpięte w oryginalne wejście żarówek
  • #24
    milejow
    Level 43  
    Jeśli przekaźnik masz podłączony jak na schemacie to uszkodzona żarówka led
  • #25
    chudy0321
    Level 8  
    hym dziwne przed wysyłka sprzedawca niby sprawdzał czy działają :/
    czyli schemat jest ok cos z żarówkami będzie nie tak ?
  • #26
    jdubowski
    Tube devices specialist
    chudy0321 wrote:
    Żarówki drl 2w1 mam wpięte w oryginalne wejście żarówek


    Ale jak, bo "żarówka" DRL+kierunkowskaz ma 3 styki przecież, a "oryginalne wejście żarówek" (kierunkowskazu) tylko dwa?

    Pokaż zdjęcie tej "żarówki" z jej wyprowadzeniami. Dostałeś opis tych wyprowadzeń?

    chudy0321 wrote:
    cos z żarówkami będzie nie tak ?


    Albo są źle połączone. Weź "żarówkę", akumulator i ustal który przewód do czego jest.
  • #27
    milejow
    Level 43  
    jdubowski wrote:

    Ale jak, bo "żarówka" DRL+kierunkowskaz ma 3 styki przecież, a "oryginalne wejście żarówek" (kierunkowskazu) tylko dwa?
    [/quote]
    Jest trzeci kabel, do zgaszenia dziennych po włączeniu pozycji, podłączony do ogi 87a przekaźnika
    Autor tematu podłącz plusa bezpośrednio do zasilania światła dziennego(daj 12v na nogę 87a przekaźnika) i sprawdź czy dzienne normalnie świeci, oczywiście trzeba też dać masę na cokół oprawki żarówki kierunku.
  • Helpful post
    #29
    milejow
    Level 43  
    No tak, gasi przekaźnik
  • #30
    chudy0321
    Level 8  
    dziękuje wszystkim za pomoc ale to nie na moje nerwy zdemontowałem i odsyłam