Witam szanowne grono osób gotowych podjąć dyskusję.
Mój dobry znajomy posiada citroen jumper z 2013r któremu korba wyszła bokiem ( dosłownie) . Zakupił on drugi silnik ( goły słupek) również 2.2 puma jednak są różnicę... Począwszy od pokrywy zaworów średnicy szpilek mocujących zawory (trup ma większą średnicę chyba m8) innych łap (trup ma mocowania wykonane z blachy a dawca powinien mieć odlewy których brak ) dalej nie szukałem. Widziałem na google zdjęcia tego silnika ( dawca) i wychodzi na to że nawet wtryski powinny być inne również kolektor dolotowy na zdjęciach jest inny od tego zamontowanego w uszkodzonym vanie .
Moje pytanie brzmi czy da się przezbroić zakupiony słupek w osprzęt z uszkodzonego silnika czy może różnicę są większe. Poradziłbym sobie z przegwintowaniem gniazd szpilek mocujących wtryski jednak coś mi podpowiada że różnic jest więcej.
Proszę o wyrozumiałość będę wdzięczny za wszelką pomoc osób znających ten silnik.
Mój dobry znajomy posiada citroen jumper z 2013r któremu korba wyszła bokiem ( dosłownie) . Zakupił on drugi silnik ( goły słupek) również 2.2 puma jednak są różnicę... Począwszy od pokrywy zaworów średnicy szpilek mocujących zawory (trup ma większą średnicę chyba m8) innych łap (trup ma mocowania wykonane z blachy a dawca powinien mieć odlewy których brak ) dalej nie szukałem. Widziałem na google zdjęcia tego silnika ( dawca) i wychodzi na to że nawet wtryski powinny być inne również kolektor dolotowy na zdjęciach jest inny od tego zamontowanego w uszkodzonym vanie .
Moje pytanie brzmi czy da się przezbroić zakupiony słupek w osprzęt z uszkodzonego silnika czy może różnicę są większe. Poradziłbym sobie z przegwintowaniem gniazd szpilek mocujących wtryski jednak coś mi podpowiada że różnic jest więcej.
Proszę o wyrozumiałość będę wdzięczny za wszelką pomoc osób znających ten silnik.