rafik54321 wrote:Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę.
Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do bardzo dużych wartości i uszkodzić jakieś elementy.
Z resztą nie wiadomo co to znaczy "spalenie"? Mnie spalenie kojarzy się z wysoką temperaturą wywołaną przepływem dużego prądu. Takie coś ma małe szanse stać się w CDI.
rafik54321 wrote:to cewka zasilająca musiałaby być na prawdę mocna, bo ma o połowę mniej czasu na naładowanie kondensatora wewnątrz modułu.
Nie wiadomo ile jest kondensatorów w module CDI. Może moduł składa się z dwóch układów, z których każdy ładowany jest "swoją" połówką sinusoidy (w zasadzie czegoś podobnego do sinusoidy). W pojedynczych modułach CDI jedna z połówek sinusoidy jest zwierana do masy i tylko ta druga ładuje kondensator.
Także cewka nie musi być specjalnie "mocna".
W każdym razie sprawdzenie trzeba zacząć od niej. Na zdjęciach z netu ta cewka to ta z czarną izolacją na sobie.
Trzeba dojść jaki kolor kabla dochodzi do tej cewki zasilającej. Potem zmierzyć rezystancję na kablu cewki względem masy. Mogą być kiloomy. Następnie zmierzyć napięcie AC na tymże kablu, też względem masy, podczas "kopania" dźwignią rozrusznika. Napięcia mogą dochodzić do 200 VAC.
Oba pomiary dokonujemy bez podłączenia cewki do modułu!!!
Z impulsatorami jest trochę gorzej. Można pomierzyć rezystancje. Natomiast pomiar napięcia jest mało wiarygodny bez użycia sondy napięć szczytowych.
Uwaga:
Wszelkie pomiary na połączonym układzie nie mają żadnego sensu!!! No chyba, że ktoś robi pomiary oscyloskopem.
uwaga2:
Wszystkie metody diagnostyczne zostały już wielokrotnie opisane tu na forum. Szukać hasła "CDI" "moduł zapłonowy" itp.
Z reguły są to tematy tyczące skuterów, bo w nich zapłony CDI AC były najczęściej montowane.
PS
Czy podczas prób masa modułu i cewek była podłączona do masy silnika.
Jawy nie miały masy prowadzonej kablem, co jest ewidentnym błędem konstrukcyjnym. Dlatego trzeba takie połączenie masy bezwzględnie zrobić.
Do tego bardzo ważne jest połączenie masy regulatora napięcia z masą silnika i to "grubym" kablem, a nie liczenie na to, że przykręcenie do ramy wystarczy.
Pepiki spieprzyli instalację i aby działała ok, trzeba ją poprawić.