Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silniki krokowe! Pomocy!!

pidpawel 07 Lis 2005 21:52 6018 37
  • #31
    McRancor
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No to łatwiej zastosować AVRa po resecie jego wejścia są w stanie wyskiej impedancji
  • #32
    pidpawel
    Poziom 26  
    Dzięki wielkie wszystkim!!!!

    O tej elektronice ze stacji myślałem, gdy przeglądałem stronki, ale zdecydowałem się, że nie bo niemogę znależć noty od tego układu :D . Jak wrócę do chaty to Wam podam model może pomożecie.
    Fajne rozwiąznia, może je wykorzystam mam nawet mam AMTELKA ale są dwa "malutkie" problemki nie mam programatora :D.
    Coś pomyślę, poszukam i dam znać!

    Na razie!
  • #33
    mahonxx
    Poziom 12  
    Prosze o pomoc, siedzę już Elektrodzie ze dwa dni i nie mogę znaleść prostego schematu sterownika do testowania silników krokowych w samochodzie. Wiem, że to tema rzeka, ale nie potrafię nic znaleść co by mi odpowiadało. W zasadzie to padł mi sterownik krokówki w aucie i kombinuję jak zrobić to na rękę ( takie ssanie na guziczki). Jeśli ktoś ma takie schematy bardzo prosze o udostępnienie, Z tego co sie oriętuje to koszt budowy nie przekroczy 30 pln, a używany sterownik do auta to jakieś 600. Krokówka ma cztery wyjścia, a sterowanie ma być na zasadzie " prawo, lewo", pewnie to nie jest skomplikowane jak się człowiek na tym troszkę zna.
    Z góry dziękuje za pomoc
  • #34
    bogdan_p
    Poziom 39  
    Cytat:
    Krokówka ma cztery wyjścia, a sterowanie ma być na zasadzie " prawo, lewo", pewnie to nie jest skomplikowane jak się człowiek na tym troszkę zna.

    sterownik silnika bipolarnego bo taki posiadasz to nie wszystko , musisz znać sposób sterowania 1/1 , 1/2 , 1/4 ..... krok , oraz ilość kroków jakie musi wykonać silnik aby otworzyły się odp zaworki lub kąt o jaki musi przesunąć się oś silnka , to wymaga danych tego silnika i wymaganych kątów pracy układu sterującego
  • #35
    mahonxx
    Poziom 12  
    Danych silnika nie znam, żaden producent samochodów takich danych nie udostępnia, ale dzięki za szybką odpowiedź. Może ktoś już robił taki tester, widziałem taki domowej roboty, ale na schematy nie mam co liczyć.
    Trudno może jeszcze ktoś się zlituję.
    Pozdrawiam i dziękuję
  • #36
    bogdan_p
    Poziom 39  
    mahonxx napisałem że sterownik to nie problem proszę tu masz kilka rozwiazań dla silnika bipolarnego http://www.ottop.republika.pl/sterownik8435.shtml
    http://pminmo.com/
    cała sprawa polega na tym że ważne jest o jaki kąt musi obrócić się oś silnika , inaczej zrobi to silnik z krokiem 1,8 stopnia / krok , a inaczej 7,5 stopnia / krok , inaczej będzie to wygladało przy sterowniu pełnokrokowym inaczej przy 1/2 , 1/4 .....
    oczywiście można poeksperymentować i znaleść odpowiednie wartości
    poczytaj sobie na temat silników krokowych i sposobie ich sterownia
  • #37
    mahonxx
    Poziom 12  
    Dzięki za info.
    W zasadzie nie ma znaczenia o ile obrotów silnik się obróci, ma sie obracać jak zwykły silnik do momentu puszczenia przycisku. Z tego co wiem napięcie sterójace to 5 V, a zasilanie całego układu do 12V z instalacji samochodowej. Dziękuje bardzo za linki, może coś znajdę , ale niestety, lepiej posługuję sie germańskim:-), może powinienem spróbować na forum dla samochodów?
    Pozdrawiam i dzięki
  • #38
    pidpawel
    Poziom 26  
    Na razie zamykam ten temat. Wszelkie uwagi/prośby o, np. odblokowanie tematu na xutywx(ałupa)interia.pl