Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mam falownik SAFAR 8.8, do tego aplikacja, appka SOLARMEN

KrystianS1979 05 Oct 2021 14:37 342 5
Optex
  • #1
    KrystianS1979
    Level 2  
    Problem mam taki że przebywając za granicą około po tygodniu kolejny raz tracę łączność, w sensie aplikacja nie łączy się (offlein), tydzień działa potem przestaje, co dziwne aplikacja obsługuje dwie instalacje i tę drugą widzę podgląd cały czas, łączy się i nie wiem co jest tego powodem, jak wracam do PL, zaczyna działać na nowo i ten podgląd z pierwszej instalacji, tak sam od siebie bez żadnego resetu. Co może być powodem?
    W jednym miejscu jest internet z Pley, to ta gdzie tracę łączność, będąc za granicą druga instalacja ma internet TP.
    O co chodzi?????
  • Optex
  • #2
    madamsz1
    Level 39  
    W apce Solarman dla danego zestawu masz zakładkę Device, a w niej Logger i jeżeli w poglądzie nie ma danych to prawdopodobnie logger traci połączenie przez WiFi albo sam dostawca internetu coś blokuje. A co Masz w przypadku podglądu historii produkcji urządzenia w tym czasie jak nie możesz połączyć się siecią ?
    Bo to takie trochę dziwne, mając konto na serwerze gdzie z falownika przez logger są wysyłane dane powinno wszystko być niezależnie.
  • Optex
  • #3
    KrystianS1979
    Level 2  
    W przypadku podglądu mam ostatnie dane jakie były przesłane 2,3,4 dni przed utratą łączności, i tylko to widzę, a wiem że działa, bo inna osoba ma też podgląd na moją fotowoltanikę i bedoca w PL widzi, ale co dziwne też nie zawsze, teraz aktualnie też nie, czasem ten sygnał zniknie w południe w czasie pracy, teraz poprostu następnego dnia rano już się jakby nie połączył ruter i safa. Kiedyś myślałem że to wina np, braku prądu tymczasowo w domu, i że ruter się nie połączył na nowo z SAFARem, ale był ktoś w domu zresetował SAFARa falownik, w sensie włączył, wyłączył w trakcie dziennej pracy, i nic się nie zmienilo. Oczywiście jak tracę łączność to w tych opcjach device, lagger, nie ma nic poza numerem przy tym lagger, czy inverter, oczywiście jak jestem za granicą telefon zmienia sieci, bo nie jestem w jednym miejscu, z obserwacji już prawie myślałem że problem jest jak jestem w roamingu Belgijskim, a jak Holenderskim to nie ale nie potwierdziło się to. Jeszcze wcześniej był też problem jak ruter pobrał chyba aktualizacje, bo działało po założeniu nowego rutera z 3 mies. w sensie że w kraju w PL, i nagle przestało, no to wtedy się dowiedziałem że powodem może być to że nowy ruter nadaje ten sygnał wifi ulepszony to tzw 5G, a falownik nie jest z tym kombatibilny, no to na ruterze założyłem osobna grupę urządzeń łączacych się na starszy sposób tzw 4G, w Polsce, kraju problem znikł i sygnał, połączenie jest stale, ale jak pisałem, co wyjadę za granicę, i telefon parę razy zmieni sieć nagle połączenie znika raz po tygodniu, raz po 10 dniach różnie.
  • #4
    madamsz1
    Level 39  
    Nie bardzo czaję, ale mi to wygląda na problemy komunikacji falownik/logger-wifi-router-sieć zewnętrzna.
    Falownik mając poprawne połączenie (dobry zasięg - to też jest ważne) przez wifi z routerem a ten do sieci zewnętrznej w interwale co 5 minut wysyła informacje o swojej działalności na serwer dedykowany producenta. Ty łącząc się przez APK łączysz się z danymi zapisanymi w chmurze tego serwera i jeżeli tam nic nie ma, albo są przerwy to wina jest jak na początku, a w danych nic nie widać bo nic nie było zapisane.
    Tak na przykład może wyglądać moment zerwania połączenia i przerwa w zapisie danych w chmurze:
    Mam falownik SAFAR 8.8, do tego aplikacja, appka SOLARMEN
    Wcale nie znaczy że falownik nie produkuje - no chyba że było to połączone z wyłączeniem sieci energetycznej, ale wtedy jest coś w logach (alarm)
    A tu jest powrót połączenia:
    Mam falownik SAFAR 8.8, do tego aplikacja, appka SOLARMEN
  • #5
    KrystianS1979
    Level 2  
    No właśnie też nie wiem o co chodzi, bo jeśli to jest problem połączenia falownika z ruterem, to czemu dochodzi do tego tylko jak jestem za granicą, a falownik pokazuje zasiek wifi 3 kreski, bo mam wzmacniacz sygnału z 6 metrów od falownika, w piwnicy. Jeśli to jest problem ze czasem ruter traci sygnał z siecią, to dlaczego i jak to wpływa że potem apka już się nie łączy z chmura i danymi, no i dlaczego jest to zawsze jak jestem za granicą, w kraju jak jestem też się zdąży, ale potem wraca, i jest jak na załączonych zdieciach......, jak zjadę do kraju odzyskuje połączenie, ale danych w stecz nie ma, czyli oczywiście wszystko wygląda jak by falownik stracił łączność z ruterem, tylko stałe jest dziwne czemu to zawsze jest jak jestem za granicą......
  • #6
    madamsz1
    Level 39  
    Nie wiem jak to jest u operatora, a nie masz powiązany telefon z tym routerem(numerem internetu) i jak widzi twój telefon w roamingu to wyłącza drugi.