Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ładowanie akumulatora

30 Paź 2005 12:59 4911 14
  • Poziom 9  
    Troche poczytałem w archiwum posty i podłaczyłem akumulator pod prostownik. Akumulator to centra 50Ah. Prostownik to jakis polski wyrób z wbudowanym amperomierzem. Początkowo prostownik wskazywał prąd ładowania około 4A a napięcie mierzone miernikiem elektornicznym wynosiło około 14V. Po 7 godzinach amperomierz pokazuje 1A a miernik napięcie wynosi ponad 16V. Elektolit w akumulatorze gazuje, a sam akumulator jest zimny. Czy te napięcie nie za duże jest??
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 9  
    dzięki. czyli wsio jest ok. czekam do pełnego naładowania.
  • Poziom 15  
    Witam!

    Moim zdaniem jednak nie wszystko jest OK skoro bateria gazuje i śmiem przypuszczać że to jest pierwszy objaw zużycia akumulatora. Sprawa się wyklaruje podczas mrozów (spadek pojemności akumulatora). Poniżej -10stopni mogą już być problemy z odpalaniem.
    Możesz sprawdzić jeszcze napięcie ładowania na zaciskach akumulatora bez obciążenia (max.14.4V) i z obciążeniem (min. około 13.5V).

    Pozdrawiam
    A.G.
  • Poziom 25  
    Jeśli akumulator gazuje podczas ładowania to tak ma być.
  • Poziom 11  
    w końcowj fazie ładowania akumulatora spadek prądu ładowania oraz gazowanie jest normalnym zjawiskiem
  • Poziom 12  
    Witam!! Nie zagłebiajac sie w szczegóły powiem tak; jezeli w akumulatorze po dłuzszym leżeniu napiecie nie spadło poniżej 12v to uda sie cos z niego jeszcze zrobić , a jeżeli spadło nizej to niestety jest juz objawem zasiarczenia płyt w celach , wówczas szkoda czasu na próbe naprawy -wszelkie płukania cel i ponowne reanimowanie jest tylko strata czasu .poz
  • Poziom 11  
    witam
    Mam wątpliwości co do ładowania akumulatora w moim samochodzie.
    jest to Punto 75sx, napięcie na akumulatorze przy gęstości 1,26 wynosi 13,9 - bez włączonych odbiorników, a po włączeniu świateł i wentylatora spada do 13,6V
    W książce auta wyczytałem parametry alternatora z regulatorem i powinno napięcie wynosić 14,3-14,6V niezależnie czy z obciążeniem, czy nie.
    Proszę o jakieś porady.
  • Poziom 25  
    Posprawdzaj wszystkie styki odpowiedzialne za ładowanie.
    Klemy, zaciski między akumulatorem silnikiem i alternatorem.
    Posprawdzaj to znaczy przeczyść i zakonserwuj pod kątem elektrycznym.
  • Poziom 11  
    A moze ktos sie wypowie na temat uszkodzonej jednej diody prostowniczej tzn. jakie są objawy, napiecia, czy akumulator sie ładuje, czy może rozładowuje.
  • Poziom 11  
    Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora i wtedy sprawdzić napięcie ładowania jeżeli dalej jest niskie toznaczy że alternator jest uszkodzony
  • Poziom 17  
    krzaczek10 napisał:
    Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora :!:

    :!::!::!:Nie wolno odłączać akumulatora w czasie pracy alternatora:!::!::!:
    Spalisz alternator:cry:
  • Poziom 11  
    Z tego co sie orientuje, to po odłączeniu akumulatora napięcie wzrośnie ponad 30V, co może spowodowac uszkodzenie urządzeń np. komputera.
  • Poziom 25  
    Alternator dalej jest ładowany. Napięcie ładowania jest utrzymane przez co dodatkowo obciążone zostają pozostałe dwie diody (o ile uszkodzona dioda ma przerwę). Widać to po rozebraniu alternatora. Pracujące dwa uzwojenia mają czasami zmieniony kolor.
  • Poziom 11  
    Ale jak ropoznać bez rozbierania alternatora , pomiary...