Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ładowanie akumulatora

wicia23 30 Paź 2005 12:59 4554 14
  • #1 30 Paź 2005 12:59
    wicia23
    Poziom 9  

    Troche poczytałem w archiwum posty i podłaczyłem akumulator pod prostownik. Akumulator to centra 50Ah. Prostownik to jakis polski wyrób z wbudowanym amperomierzem. Początkowo prostownik wskazywał prąd ładowania około 4A a napięcie mierzone miernikiem elektornicznym wynosiło około 14V. Po 7 godzinach amperomierz pokazuje 1A a miernik napięcie wynosi ponad 16V. Elektolit w akumulatorze gazuje, a sam akumulator jest zimny. Czy te napięcie nie za duże jest??

    0 14
  • #3 30 Paź 2005 14:26
    wicia23
    Poziom 9  

    dzięki. czyli wsio jest ok. czekam do pełnego naładowania.

    0
  • #4 01 Lis 2005 16:03
    A.G.
    Poziom 15  

    Witam!

    Moim zdaniem jednak nie wszystko jest OK skoro bateria gazuje i śmiem przypuszczać że to jest pierwszy objaw zużycia akumulatora. Sprawa się wyklaruje podczas mrozów (spadek pojemności akumulatora). Poniżej -10stopni mogą już być problemy z odpalaniem.
    Możesz sprawdzić jeszcze napięcie ładowania na zaciskach akumulatora bez obciążenia (max.14.4V) i z obciążeniem (min. około 13.5V).

    Pozdrawiam
    A.G.

    0
  • #5 01 Lis 2005 21:11
    JAFO
    Poziom 25  

    Jeśli akumulator gazuje podczas ładowania to tak ma być.

    0
  • #6 02 Lis 2005 22:54
    mariomad
    Poziom 11  

    w końcowj fazie ładowania akumulatora spadek prądu ładowania oraz gazowanie jest normalnym zjawiskiem

    0
  • #7 03 Lis 2005 12:48
    jurgenson
    Poziom 11  

    Witam!! Nie zagłebiajac sie w szczegóły powiem tak; jezeli w akumulatorze po dłuzszym leżeniu napiecie nie spadło poniżej 12v to uda sie cos z niego jeszcze zrobić , a jeżeli spadło nizej to niestety jest juz objawem zasiarczenia płyt w celach , wówczas szkoda czasu na próbe naprawy -wszelkie płukania cel i ponowne reanimowanie jest tylko strata czasu .poz

    0
  • #8 12 Lis 2005 06:55
    werosnik
    Poziom 11  

    witam
    Mam wątpliwości co do ładowania akumulatora w moim samochodzie.
    jest to Punto 75sx, napięcie na akumulatorze przy gęstości 1,26 wynosi 13,9 - bez włączonych odbiorników, a po włączeniu świateł i wentylatora spada do 13,6V
    W książce auta wyczytałem parametry alternatora z regulatorem i powinno napięcie wynosić 14,3-14,6V niezależnie czy z obciążeniem, czy nie.
    Proszę o jakieś porady.

    0
  • #9 12 Lis 2005 15:23
    JAFO
    Poziom 25  

    Posprawdzaj wszystkie styki odpowiedzialne za ładowanie.
    Klemy, zaciski między akumulatorem silnikiem i alternatorem.
    Posprawdzaj to znaczy przeczyść i zakonserwuj pod kątem elektrycznym.

    0
  • #10 12 Lis 2005 20:32
    werosnik
    Poziom 11  

    A moze ktos sie wypowie na temat uszkodzonej jednej diody prostowniczej tzn. jakie są objawy, napiecia, czy akumulator sie ładuje, czy może rozładowuje.

    0
  • #11 12 Lis 2005 21:23
    krzaczek10
    Poziom 11  

    Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora i wtedy sprawdzić napięcie ładowania jeżeli dalej jest niskie toznaczy że alternator jest uszkodzony

    0
  • #12 12 Lis 2005 22:00
    patrony
    Poziom 17  

    krzaczek10 napisał:
    Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora :!:

    :!::!::!:Nie wolno odłączać akumulatora w czasie pracy alternatora:!::!::!:
    Spalisz alternator:cry:

    1
  • #13 12 Lis 2005 22:17
    werosnik
    Poziom 11  

    Z tego co sie orientuje, to po odłączeniu akumulatora napięcie wzrośnie ponad 30V, co może spowodowac uszkodzenie urządzeń np. komputera.

    0
  • #14 12 Lis 2005 22:33
    JAFO
    Poziom 25  

    Alternator dalej jest ładowany. Napięcie ładowania jest utrzymane przez co dodatkowo obciążone zostają pozostałe dwie diody (o ile uszkodzona dioda ma przerwę). Widać to po rozebraniu alternatora. Pracujące dwa uzwojenia mają czasami zmieniony kolor.

    0
  • #15 12 Lis 2005 23:08
    werosnik
    Poziom 11  

    Ale jak ropoznać bez rozbierania alternatora , pomiary...

    2