sama pompka ok mam ja z mercedes w211 (leży w garażu)
Podsumowując sterownik 1533 (jajko) obsługuje wszystkie webasta z mazdy? Je dosyć tanio się kupuje i maja pompkę paliwa zamontowaną na obudowie. Pompke wody można dołożyć w dowolne miejsce na układzie chłodzenia.
To już załatwione.
Czy taki dogrzewacz z instalacja dodatkowa będzie działał cały czas jako ogrzewanie czy tylko raz podgrzeje wode do 76stopni i się wyłączy??
Czy któryś z szanownych użytkowników mógłby podzielić się schematem podłączenia ogrzewania postojowego w Sprinterze w906 lub Crafterze z klimatyzacją??
dziękuje za odpowiedzi.
Witam.
Czy ktoś zna całą procedurę rozruchu i pracy webasta, a w szczegółach:
-1' świeca żarowa -
a) na jaki czas jest załączana podczas rozruchu
b) czy jest wyłączana podczas pracy
c) a jeśli tak,to czy jest może czujnikiem spalania?
-2' wentylator
a) stała prędkość, czy zmienna
b) w którym momencie rusza?
-3' pompka paliwa
a) kiedy załączana
b) częstotliwość pracy (dawka paliwa)
c) stała, czy zmienna dawka?
-4' pompka obiegowa
a) kiedy załączana, czy po rozgrzaniu pieca?
Próbuję podłączyć webasto na krótko (mam na can'ie), a bez tych infornacji to się nie da.
Z góry dzięki
1. Świeca żarowa jest jak zapałka. Jeśli rozpalisz ognisko to potem zapalona zapałka jest ci już nie potrzebna i ją gasisz. Tak samo świeca żarowa. Jak rozpali webasto to się wyłącza, a płomień utrzymywany jest przez dawkowanie paliwa. (w termotopach świeca żarowa po zgaszeniu pełni rolę czujnika płomienia i stąd urządzenie wie ile paliwa dawkować.) Więc niema określonego czasu co do załączenia świecy żarowej. Jeśli płomień się rozpali i sterownik go zaakceptuje to wyłącza świecę i potem przez cały czas pracy bada płomień aby był jak najbardziej optymalny.
2.Wentylator w piecu spełnia kilka funkcji. Podtrzymuje płomień, po skończonej pracy wychładza urządzenie, a przed uruchomieniem przedmuchuje. Praca wentylatora w czasie pracy urządzenia jest podporządkowana dawce paliwa. Tzn, jeśli urządzenie pracuje pełną mocą to wentylator pracuje na max obrotach, a pompka paliwa "klika" z częstotliwością odpowiadającą utrzymaniu płomienia. Jeśli urządzenie przechodzi w tryb pracy 1/2 to wentylator zwalnia i pompka paliwa zmniejsza częstotliwość klikania, tak aby był utrzymany mniejszy płomień.
3. Pompka paliwa zazwyczaj włącza się po wstępnym przedmuchu urządzenia. Kilkoma szybkimi kliknięciami podaje paliwo na siatkę wewnątrz urządzenia. Bardzo blisko siatki znajduje się świeca żarowa, która zaczyna żarzenie i zapala się paliwo. Dalsza procedura jest oczywista. Coraz więcej paliwa, więcej powietrza i mamy ogień... Pompka paliwa ma ustawioną stałą dawkę paliwa w fabryce. Pompki do Webast mają inną wydajność niż np. do Eberspacher. Jak się przyjrzysz pompce to zobaczysz, że jeden króciec jest wkręcany. Tam siedzi dławik, który określa ile paliwa ma podać pompka podczas jednego kliknięcia. Ilość podawanego paliwa sterownik reguluje sobie sam przez częstotliwość kliknięć pompki. Im szybciej pompka klika tym więcej paliwa podaje i odwrotnie.
4. Pompa obiegowa wykorzystywana jest najczęściej do ogrzewań postojowych, wymusza ona obieg wody gdy silnik nie pracuje. Pracuje również po wyłączeniu pieca do momentu aż piec się nie schłodzi gdyż raptownie zatrzymana wody w piecu spowodowało by jego przegrzanie. Pompa obiegowa może włączać się od razu po uruchomieniu pieca lub po osiągnięciu ok 30 st temp wody. Zależy to od oprogramowania w płytce.
5. Nie uruchomisz pieca z can-em na stole. Takie piece mają większe wymagania niż analogi. Piece po can-ie dostają wiele informacji ze sterowników pojazdu, np: ile jest paliwa w zbiorniku-jeśli rezerwa to nie uruchomi się, jaka jest temp zewnętrzna-korzysta z czujnika temp w pojeździe, sygnał uruchomienia jest inny niż w analogu.
Pozdrawiam, może się przyda.
siemka , mam top-a , mam pytanie, jaki przewód można wykorzystać do komunikacji z termo topem, mam kilka obd do różnych marek samochodów kilkanaście rs232, itp na co dzień serwisem elektronicznym się zajmuję ,
może?
BMW Scanner Pasoft 1.4.0 lub k+dcan uda mi się połączyć z termo top z/c?
siemka , mam top-a , mam pytanie, jaki przewód można wykorzystać do komunikacji z termo topem, mam kilka obd do różnych marek samochodów kilkanaście rs232, itp na co dzień serwisem elektronicznym się zajmuję ,
może?
BMW Scanner Pasoft 1.4.0 lub k+dcan uda mi się połączyć z termo top z/c?
Witam.
Jeśli Twój termo-top jest analogowy to wystarczy Ci kabelek najtańszy do diagnozy VW-AUDI + program do diagnozy Webast, który jest w necie za darmo. Oczywiście jeśli linii komunikacyjnej pieca nie masz podpiętej do gniazda samochodowego OBD2 pod odpowiednim pinem, to musisz do pieca podpiąć się na tzw. "piechotę". Ja w swoim Passacie B5 założyłem webasto analogowe Termo-Top Z/C-D od podstaw, diagnozę podpiąłem pod fabryczne gniazdo OBD-2 i diagnozuję bez problemu. Jedyny mankament to to, że podczas diagnozy pieca muszę mieć wyłączony zapłon bo na włączonym zapłonie sterownik Webasta kłóci się ze sterownikami w samochodzie i wtedy diagnozy brak. Ale mi to nie przeszkadza.
Jeśli muszę zdiagnozować Termo-Topa cyfrowego, to korzystam z testera do diagnozy pojazdów CDiF3, który posiada diagnozę ogrzewań postojowych i dodatkowych różnych marek. Ostatnio naprawiałem koledze Termo_Topa cyfrowego w BMW E-39 założonego fabrycznie. Diagnoza poszła CDIF-em3 przez fabryczne okrągłe gniazdo pod maską.
Pozdrawiam.
słabo mam e39 i mam pod kierą obd2, wracając do tematu mój to termo top z/c diesel, mam problem żeby się połączyć używam k+dcan od INPY taki z przełącznikiem , program pisze :Adapter diagnostyczny nie podłączony
jak sądzicie pierwszy obrazek to kwestia przewodu ?
a co sądzicie o pozostałych obrazkach kody błędów z bmw scan tool-a
Nie napisałeś jakie webasto masz w swoim aucie, cyfrowe czy analogowe?
Jeśli analogowe to daj spokój sobie ze skanerem BMW tylko zainstaluj program do diagnozy WTT 2002 wersja 1.19 (jest w wersji PL) do tego zwykły kabel VAG-KKL na pinie 7 masz linię K do diagnozy. Jeśli nie zagada to na piechotę się podłącz do webasta. Na pinie nr 2 w piecu jest diagnoza. Sczytasz wszystko po polsku i różne testy wykonasz.
Dziękuję , że się zainteresowałeś tematem, nie wiem jakie mam na płycie są niebieskie kondensatory, program jest zainstalowany próbowałem połączyć się z samą płytką wyciągniętą , bo po IPA ultrasonic jest ,
co do interfejsów to słabo , kkl-a nie mam,
maxiecu , inpę d+k, pasoft BMW,... kilka rsów ftdi, itp..
na stole podłączona płytka do maxiecu interfejsu wywala :
p.s. jak już jesteśmy w tym miejscu co to oznacza:
- under voltage cut off
Dziękuję , że się zainteresowałeś tematem, nie wiem jakie mam na płycie są niebieskie kondensatory, program jest zainstalowany próbowałem połączyć się z samą płytką wyciągniętą , bo po IPA ultrasonic jest ,
co do interfejsów to słabo , kkl-a nie mam,
maxiecu , inpę d+k, pasoft BMW,... kilka rsów ftdi, itp..
na stole podłączona płytka do maxiecu interfejsu wywala :
p.s. jak już jesteśmy w tym miejscu co to oznacza:
- under voltage cut off
Jak nie wiesz jakie masz webasto to zrób zdjęcie płytki, będzie łatwiej...
bo sie nie znają... pin 1 służy do odpalania +12V, pin 2 diagnoza, pin 3 odpalanie masą, pin 4 sterowanie dmuchawą lub elektrozaworem,pin 5 nie wykorzystywany, pin 6 sterowanie pompą paliwa, taką pinologie ma KAŻDY sterownik który tak wygląda jak na przedstawionym zdjęciu, diagnoze na pinie 1 mają sterownik sterowane po canie, ten jest sterowany po k-bus który jest podłączony na pin 2 i równocześnie tym pinem jest diagnoza, jeśli masz kostke od niego to ma wykorzystane 2 piny nr 2 i 6 jeśli w aucie jest telestart to w kostce jest jeszcze pin 1 i telestart steruje nim analogowo czyli przez podanie +12V
to jest taka hybryda... można go odpalić analogowo lub cyfrowo ale tylko jeśli ma połączenie z resztą auta i można zaingerować w jego program aby go oduczyć pytać samochodu czy może odpalić, wtedy staje sie zwyczajnym analogowym sterownikiem który może działać autonomicznie
jak to nikt? pisali już że jest to bład - za niskie napięcie... jak podłaczysz wtt lub inpe to obejrzysz jakie napięcie widzi sterownik bo teraz masz tylko błędy i nic więcej... równie dobrze możesz mieć przyśniedziałą kostke od zasilania... bez normalnej diagnozy nic nie wskurasz,nikt Ci nie napisze,że jak jest taki błąd to wymień czy tam przylutuj ten i ten opornik na sterowniku jak nawet niewiadomo jakie napięcie sterownik odczytuje i czy wogule ten błąd jest aktualny... a dziwne informacje masz po diagnostyce bo podłaczasz jakieś goowno zamiast porządnie to zdjagnozować
mam interfejsy na usb rs232 itp . ale nie wiem czy je mogę wykożystać pisze tu każdy , że zwykły interfejs na USB kkl działą, zastanawiam się po co mam kupować może masz tyle wiedzy i mi podpowiesz coś..
Dodano po 1 [minuty]:
mam i co z inpą ?
Dodano po 1 [minuty]:
cały czas pisze ze mam sterownik w dłoni a auto w garażu.
i nie mam zamiaru podłączać go do samochodu do póki nie dokonam jakiegoś odczytu czym kol wiek na stole serwisowym.
jak masz kabel od inpy to na nim ci bedzie wtt działać ale tylko bezpośrednio z pin 7 we wtyku na pin 2 w piecu, a jak masz inpe to czemu diagnozujesz auta jakimś szitem? inpa Ci wszystko pokaże prawie tyle co wtt, w inpie wybierasz piec i sie łączysz i tyle w temacie
Dodano po 2 [minuty]:
piszesz że masz 3 sterowniki i wszystkie zaśniedziałe... ten ze zdjęcia wcale nie wygląda na zaśniedziały, on będzie dopiero zaśniedziały jak nie wykręcisz tej urwanej śruby
Dodano po 6 [minuty]:
ten przewód nie wiem bo takiego nie używałem,możesz spróbować z pinu 7 no i zasilanie podłącz na kabel pin 16 +12v i masa pin 4 lub 5, i tyle,nic sie nie stanie a jak nie pójdzie to kup wreszcie ten kkl z vaga, ok ide spać bo zmęczony jestem, raportuj o postępach