Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

pablotaxi 12 Sty 2017 22:37 404542 1270
  • #1081 12 Sty 2017 22:37
    jarooffek
    Poziom 11  

    Już to zrobiłem i nadal to samo :/
    Wiem, że są tu spece i znają przyczynę, ale wiadomo, że każdy chce zarobić.
    Tyle, że nie chcę znów dawać tego sterownika do naprawy jak rok temu...
    Niech się ktoś zlituje :)
    Póki odwilż to mogę z nim podziałać bo jak wrócą mrozy to nie będę już miał możliwości.

  • Metal Work Pneumatic
  • #1083 12 Sty 2017 22:53
    jarooffek
    Poziom 11  

    kkknc napisał:
    Dlatego zawsze wybieram ebera.... ;)


    Miałem kilka eberów. Sterowniki może i sprawniejsze, ale denerwują inne rzeczy. Szybko utleniające się aluminium, silniczki które często stają :) itd, itd. Wszystko zależy od stanu. Nie chce mi się już zmieniać wszystkiego jak mam to ładnie zamontowane. Tylko, żeby to jeszcze uruchomić :)

    Dodano po 4 [minuty]:

    Panowie, które elementy odpowiadają za sztyft żarowy?
    Wie ktoś, coś o tym? :)

  • #1084 12 Sty 2017 23:07
    sash997
    Poziom 19  

    Wstaw zdjęcie tego sterownika, to napiszę Ci które elementy sprawdzić.

  • #1085 13 Sty 2017 10:54
    Marek LUB
    Poziom 11  

    kkknc napisał:
    A pomiędzy tymi dwoma firmami to przepaść każda ma inne zasady podłączania paliwa.

    Wszyscy w projektowaniu wykorzystują Prawo Pascala bez względu na kształt obudowy i markę samochodu. Wystarczy znajomość tabliczki mnożenia.

  • #1086 13 Sty 2017 11:48
    kkknc
    Poziom 42  

    @Marek LUB popisałeś się nie ma co.
    Na przyszłość czytaj ze zrozumieniem i wstaw większy fragment by nie tracić sensu wypowiedzi. Bo to akurat był sarkazm na wypowiedź @sash997 który nie uznaje tych dwóch podanych ( i chyba nie tylko tych ) przez ciebie zasad.
    I po podaniu na tacy z wskazaniem konkretnych stron w dokumentacji dotyczących zasad podłączenia układu paliwowego. Odpowiedział

    sash997 napisał:
    Montować thermo topa według instrukcji ebera i to suchego?Super podejście.

    Na co otrzymał jasna odpowiedź
    kkknc napisał:

    No bo to dla prowadzenia i sposobu montażu pompy paliwa kolosalną różnica. Zupełnie inaczej podłącza się paliwo do suchego inaczej do mokrego. A pomiędzy tymi dwoma firmami to przepaść każda ma inne zasady podłączania paliwa.

    Teraz już rozumiesz kto dał 4litery czy dalej mam ci to tłumaczyć?
    Czy też zacytować ci tą wypowiedź?
    kkknc napisał:

    Co prawda to eber ale zasada montażu ta sama.
    Strona 9 trójniki opaski, strona 24-27 pompa paliwa położenie, ustawieni i łączenie przewodów i ich długości.
    Złamanie zamieszczonych tam zasad może spowodować zakłócenia w pracy ogrzewania.

    Albo tą.
    kkknc napisał:
    Ponoszę odpowiedzialność za to co napisałem a nie za to co zrozumiałeś.
    To dawaj dokumentację do mokrego. Są tam dokładnie te same uwagi. Porównaj sobie. To samo jest w Webasto te same uwagi. Porównaj to zobaczysz.

    A przede wszystkim zapamiętaj to.
    kkknc napisał:
    Ponoszę odpowiedzialność za to co napisałem a nie za to co zrozumiałeś.

  • #1087 13 Sty 2017 11:54
    radek_OOOO
    Poziom 9  

    Wystarczy papierem ściernym przeczyścić boki komory spalania i dno? Dziurki mają być tak przytkane jak są? Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

  • #1088 13 Sty 2017 11:56
    sash997
    Poziom 19  

    Tylko czasem trzeba umieć czytać ze zrozumieniem i wiedzieć o co ktoś pyta a nie wywodzić się jak to sie po mistrzowsku montuje piece i wytykać komuś błędy których nie popełnił, niestety wszechwiedzących nigdzie nie brakuje i im sie nie wytłumaczy bo wiedzą wszystko najlepiej :)

  • Metal Work Pneumatic
  • #1089 13 Sty 2017 12:15
    kkknc
    Poziom 42  

    @radek_OOOO dziurki drożne. Papier scierny daje rysy. Ładnie się sadza na nich potem osadza.
    @sash997 to ty się rozpisałeś że to źle niedobrze, bo ty miałeś 1 słownie jeden taki przypadek. Wiesz że jedna jaskółka wiosny nie czyni. Co więcej wyjaśniłem ci że problem jest w układzie paliwowym samochodu więc siłą rzeczy oberwało też ogrzewanie postojowe.
    Opis zrobiłeś w pierwszej osobie by po parunastu postach dopiero łaskawie dopisać że to nie ty montowałeś. Ale i tak ciągle się uporałeś przy swoim że skoro tak było jeden raz to masz rację. Co więcej nie naprawiłeś tego. A teraz znowu coś wymyślić że montuj3 po mistrzowsku. Chociaż nie wiem co to znaczy bo staram się to zrobić zgodnie z dokumentacją producenta. I to zawsze dla mnie jest wyznacznikiem i podstawa dzialania. A nie jakieś widzimisię. Z cyklu wiem bo wiem a skoro wiem to mam rację.

  • #1090 13 Sty 2017 12:26
    sash997
    Poziom 19  

    Masz fantazje gościu. Gdzie napisałem,że tego nie naprawiłem???Tamten piec śmiga już dawno prawidłowo. I teraz ostatnie moje konkretne pytanie bo widze, że nadal nie rozumiesz pytania zadanego przez kolege ... Jeśli podłączysz zasilanie do pompki paliwa przy pompie na silniku to piec będzie działał prawidłowo? Wystarczy jak napiszesz TAK lub NIE i będzie wiadomo czy jesteś kretynem czy jednak umiesz troche myśleć...



    Moderowany przez T5:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • #1091 13 Sty 2017 13:06
    radek_OOOO
    Poziom 9  

    kkknc napisał:
    @radek_OOOO dziurki drożne. Papier scierny daje rysy. Ładnie się sadza na nich potem osadza.

    Kolego, to komora spalania jest w całości blaszana, wszystko co innego się w niej znajduję mam doczyścić i się pozbyć? Przepraszam za tak laickie pytanie, ale widząc jak na allegro są ogłoszenia o regeneracji komór spalania webasto po 180zł to od razu mi się w głowie nie zgadza że wystarczy tylko wyczyścić z sadzy i przetkać te dziurki.

  • #1092 13 Sty 2017 13:08
    kkknc
    Poziom 42  

    sash997 napisał:
    Masz fantazje gościu. Gdzie napisałem,że tego nie naprawiłem???...

    Wskaż miejsce gdzie napisałeś o naprawie. I sposobie jej usunięcia najlepiej w odniesieniu do dokumentacji producenta.
    @radek_OOOO do myjki ultradźwiękowej i chemia. Najlepiej tak to zrobić.

  • #1093 13 Sty 2017 13:40
    sash997
    Poziom 19  

    Zadałem Ci proste pytanie na które nie umiesz odpowiedzieć...Albo umiesz ale wyjdziesz na kretyna. To, że nie napisałem o naprawie to znaczy że nie naprawiłem choć miałem już zlokalizowaną usterkę??Nie no głupota Twoja jest nieskończona. Kończe to bicie piany bo i tak sie niczego już nie nauczysz bo wszystko wiesz najlepiej.

    Moderowany przez T5:

    Dyskusja na argumenty nie powinna przeradzać się na obrażanie drugiej strony.
    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
    Ostrzeżenie.

  • #1094 09 Lut 2017 21:50
    ha3n
    Poziom 1  

    Witam Serdecznie.
    Temat, jest pewnie często odgrzewany i odpowiedzi również się gdzieś w nim znajdują. Lecz nie mogłem znaleźć ścisłych i prostych odpowiedzi na moje pytania.
    Posiadam Thermo Top Z/C-D, wygląda one na pełny zestaw ale bez pilota czy zegara, przekaźników i bezpieczników.
    Z tego co udało mi się wywnioskować z przeczytanych tu i nie tylko tu wiadomości, zapewne jest to analog i nie jest to sam dogrzewacz, lecz mogę się mylić.
    A więc tak chciałbym je podłączyć do koparko-ładowarki, funkcje jakie chciałbym żeby spełniało, to ogrzanie silnika przed odpaleniem poprzez ogrzanie płynu chłodniczego bez ogrzewania kabiny.
    Oraz dogrzanie płynu chłodniczego w chłodne i mroźne dni przed nagrzewnica.
    Nie potrzebuje załączenia wentylatora, gdyż chcę aby był załączany manualnie(ze względu na dogrzanie silnika).
    Chciałbym aby webasto było włączane z przełącznika przez +12v. Wyczytałem tutaj dwa proste rozwiązania, i nie wiem które jest właściwe czyli (czyli +12v=pin1 i GND=pin3, oraz +12v stałe +12v sterowanie i GND)
    Stąd moje pytanie jak to proście na chłopski rozum podłączyć.
    Czy samo podłączenie zasilania +12v i GND, wystarczy do działania webasta i sterowania nim poprzez załączanie i rozłączanie 12v
    Jak podłączyć sterowanie pompa obiegowe, skąd wziąć zasilanie, który pin za to odpowiada ?
    Do czego służy ta druga kostka, jest to gniazdo wejściowe czy wyjściowe.
    Pompkę paliwa podłączyć pod zasilanie z aku/przełącznika czy do któregoś gniazda webasto
    Czy wystarczy podpiąć te 3 rzeczy webasto, pompę wody i pompę paliwa i to wszystko będzie chodzić ?

    Czy natomiast, będzie potrzeby zegar, mam takowy ale od wd50, nie wiem czy będzie pasował i nie wiem jak go podpiąć bo go nie mam teraz przy sobie i w sumie wolałbym bez niego jakby się udało.
    Paliwo do pompy paliwa webasta podpinamy z zasilanie głównego czy powrotu ?

    W załączniku dodaje zdjęcia mojego thermo.
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

    Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam

  • #1095 09 Lut 2017 22:14
    sash997
    Poziom 19  

    zasmucę Cie ale masz cyfrowo sterowany dogrzewacz z mazdy

  • #1097 10 Lut 2017 00:36
    comit
    Poziom 11  

    Pod warunkiem ze ma aktywowany w-bus na pinie 1.
    W standardzie nie działa z zegarem. Pozostaje wtedy tylko sterowanie z czujnika temperatury i ewentualnie załączanie przekaźnika pompy obiegowej z jakiegoś przełącznika.

  • #1098 10 Lut 2017 02:56
    kroolpaw
    Poziom 12  

    ha3n napisał:
    Witam Serdecznie.
    Temat, jest pewnie często odgrzewany i odpowiedzi również się gdzieś w nim znajdują. Lecz nie mogłem znaleźć ścisłych i prostych odpowiedzi na moje pytania.
    Posiadam Thermo Top Z/C-D, wygląda one na pełny zestaw ale bez pilota czy zegara, przekaźników i bezpieczników.
    Z tego co udało mi się wywnioskować z przeczytanych tu i nie tylko tu wiadomości, zapewne jest to analog i nie jest to sam dogrzewacz, lecz mogę się mylić.
    A więc tak chciałbym je podłączyć do koparko-ładowarki, funkcje jakie chciałbym żeby spełniało, to ogrzanie silnika przed odpaleniem poprzez ogrzanie płynu chłodniczego bez ogrzewania kabiny.
    Oraz dogrzanie płynu chłodniczego w chłodne i mroźne dni przed nagrzewnica.
    Nie potrzebuje załączenia wentylatora, gdyż chcę aby był załączany manualnie(ze względu na dogrzanie silnika).
    Chciałbym aby webasto było włączane z przełącznika przez +12v. Wyczytałem tutaj dwa proste rozwiązania, i nie wiem które jest właściwe czyli (czyli +12v=pin1 i GND=pin3, oraz +12v stałe +12v sterowanie i GND)
    Stąd moje pytanie jak to proście na chłopski rozum podłączyć.
    Czy samo podłączenie zasilania +12v i GND, wystarczy do działania webasta i sterowania nim poprzez załączanie i rozłączanie 12v
    Jak podłączyć sterowanie pompa obiegowe, skąd wziąć zasilanie, który pin za to odpowiada ?
    Do czego służy ta druga kostka, jest to gniazdo wejściowe czy wyjściowe.
    Pompkę paliwa podłączyć pod zasilanie z aku/przełącznika czy do któregoś gniazda webasto
    Czy wystarczy podpiąć te 3 rzeczy webasto, pompę wody i pompę paliwa i to wszystko będzie chodzić ?

    Czy natomiast, będzie potrzeby zegar, mam takowy ale od wd50, nie wiem czy będzie pasował i nie wiem jak go podpiąć bo go nie mam teraz przy sobie i w sumie wolałbym bez niego jakby się udało.
    Paliwo do pompy paliwa webasta podpinamy z zasilanie głównego czy powrotu ?

    W załączniku dodaje zdjęcia mojego thermo.
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?





    Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam


    Witam.
    Trochę małą masz wiedzę jeśli chodzi o instalację webasto. Może lepiej zleć to komuś kto wie na ten temat trochę więcej... Bez urazy :) Druga sprawa to jeśli zdobyłeś prawie kompletny zestaw to zakładam, że masz jakiś dostęp do szrotu i spróbuj wymienić piecyk na analogowy lub samą płytkę analogową, wówczas łatwiej Ci będzie podłączyć. Ja mam kolegę, który jeździ koparko-ład JCB i też będę zakładał mu tam webasto. On sobie zażyczył tylko dogrzewanie silnika rano przed uruchomieniem, bez nadmuchu do kabiny. Chodzi o łatwiejszy rozruch zimą.
    Co do pompki webasto, to nie podłączaj jej bezpośrednio do aku bo nie będzie i tak pracować. W niej nie ma silniczka, jest to pompka iglicowa i jej pracą zajmuje się sterownik webasta. Podłączasz ją: plus pompki do 6 pinu większej wtyczki, minus na masę. Jej praca to charakterystyczne "klikanie".

    Tu masz opis do webasta analogowego.

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Opis pinów...basto..jpg Download (52.42 kB)

    Gniazdo X1 - sterowanie pieca
    1. Timer (zegarek) lub sterownik radiowy np. Webasto Telestart
    2. Diagnostyka
    3. Czujnik temperatury zewnętrznej (termo-włącznik)
    4. Wentylator w kabinie
    5. Przełącznik Lato/zima
    6. Pompa paliwa

    Gniazdo X2 - zasilanie pieca
    Gniazdo X3 - świeca żarowa/czujnik płomienia
    Gniazdo X4 - dmuchawa powietrza
    Gniazdo X5 - pompa cyrkulacyjna cieczy chłodzącej - (w piecu Thermo Top Z (dogrzewacz) gniazdo nie jest używane, brak pinów lub piny są ale są nieaktywne)


    UWAGA:
    • Powyższy schemat podłączenia do gniazda X1 jest w pełni prawdziwy tylko dla pieców analogowych Thermo Top C (ogrzewanie postojowe)
    • Tylko pin 2 i 6 w każdym piecu jest aktywny.
    • W piecach TTZ, czyli dogrzewaczach - piny 1, 4, 5, w większości przypadków są nieaktywne (brak funkcji)

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Termowłącz...ebasto.jpg Download (29.35 kB)

    Czujnik temperatury zewnętrznej (termo-włącznik) {nie mylić ze zwykłym czujnikiem temperatury silnika bo tak samo wyglądają}
    Często użytkownicy zgłaszają, że piec uruchamia się w innej temperaturze niż deklarowana, patrząc na wskazywana temperatury na kokpicie samochodu. Przełącznik termiczny uruchamiający piec jest niezależny i dodatkowo posiada dość szeroką tolerancję temperatury załączania. Nominalnie skalibrowane są one na +5°C, ale w praktyce może to być zakres +(2÷10)°C.
    Czujnik zwykle zainstalowany jest w przednim zderzaku, przy kratce wlotu powietrza. W niektórych autach pod podszybiem (VW Sharan, Seat Alhambra)
    Wtyczka taka sama jak dla pompy paliwa.

    Numery czujników OEM

    VWAG (VW, Skoda , Seat, Audi) 701 959 625
    Rover JWL100030A
    Land Rover JWL000020

  • #1099 11 Lut 2017 17:57
    Irekwawa
    Poziom 6  

    Witam kolegów jestem nowy i mam takie pytanie posiadam mazdę 6 z 2003 r diesel i webasto thermo top dogrzewacz sterowany po canie problem polega na tym że odpala przez thermo test przy wyłączonym silniku i grzeje pokazuje brak błędów, a po uruchomieniu silnika już nie odpala w zeszłym roku wszystko było dobrze w tą zimę może odpaliło 3 razy normalnie, napięcie jest ok jaka może być przyczyna wstawiam raport w załączniku. Z góry dziękuję za porady

  • #1100 11 Lut 2017 23:16
    comit
    Poziom 11  

    Wygląda na problem z czujnikiem temperatury.
    Zobacz na przewodzie niebieskim dochodzącym do piecyka czy podaje sygnał od czujnika. Po zadziałaniu czujnika (okolice 5 stopni C) powinno pokazać się zasilanie z przewodu od alternatora. (oznaczone jako linia 61 zasilania)
    Z tego co pamiętam to mazda nie ma CAN tylko W-BUS na pinie 1 i linię K do komunikacji z autkiem.

  • #1101 12 Lut 2017 00:44
    kroolpaw
    Poziom 12  

    Irekwawa napisał:
    Witam kolegów jestem nowy i mam takie pytanie posiadam mazdę 6 z 2003 r diesel i webasto thermo top dogrzewacz sterowany po canie problem polega na tym że odpala przez thermo test przy wyłączonym silniku i grzeje pokazuje brak błędów, a po uruchomieniu silnika już nie odpala w zeszłym roku wszystko było dobrze w tą zimę może odpaliło 3 razy normalnie, napięcie jest ok jaka może być przyczyna wstawiam raport w załączniku. Z góry dziękuję za porady


    Witam.
    Zgadzam się z kolegą COMIT. Po pierwsze że piecyk nie jest po CAN tylko po W-BUS informuje Twój raport
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

    Po drugie faktycznie może być to czujnik temp. zewnętrznej lub jego okablowanie. Widziałem czujniki umieszczone w różnych miejscach, gdzie narażone są na działanie wody. Posprawdzaj dokładnie okablowanie czujnika. jeśli kabelki będą ok, to wyjmij czujnik z wtyczki i spinaczem biurowym zewrzyj piny we wtyczce i uruchom silnik. Jeśli piec ruszy to będziesz miał odpowiedź. Jeśli nie ruszy, to sprawdź miernikiem czy po włączeniu zapłonu (nie uruchamiaj silnika) na jednym z pinów kostki czujnika jest +12V Jeśli jest to masz pewność, że masz przejście do alternatora przez linię 61.

    Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie, czy przy W-BUS przypadkiem piecyk nie korzysta z czujnika temp zewnętrznej klimatronika, a jeśli klimatronika nie ma to z temp wyświetlanej na zegarach?

  • #1102 12 Lut 2017 12:13
    Irekwawa
    Poziom 6  

    Witam, posiadam klimatronik i czujnik temperatury z przodu na wyświetlaczu pokazuje dobrą temperaturę zewnętrzną , w środę sprawdzę według waszych podpowiedzi i dam odpowiedz samochód pod chmurką więc przy tej pogodzie to ciężko ale sprawdzę.

  • #1104 13 Lut 2017 15:14
    kroolpaw
    Poziom 12  

    Irekwawa napisał:
    Witam w kostce 6 pionowej zajęte mam 2.3.i 6 pin pod 1 pin podłączyłem thermo test.


    Wszystko fajnie ale co dalej? Bo to, że podłączyłeś WTT to nas tu na forum ogromnie cieszy. Jakieś błędy w sterowniku, czy inne spostrzeżenia?

  • #1105 13 Lut 2017 18:45
    Irekwawa
    Poziom 6  

    Dopiero w Środę sprawdzę przewód od temperatury zewnętrznej niebieski na 3 pinie, czy napięcie powinno wynosić 12 V oraz połączenie czujnika temp. zewnętrznej jak pisaliście, błędów żadnych obok napis SAFL pojawił się przy uruchamianiu webasta przy uruchomionym silniku, zniknął jak uruchomiłem z programu thermo test przy zgaszonym silniku nie wiem co oznacza.

  • #1106 15 Lut 2017 12:18
    Irekwawa
    Poziom 6  

    Witam kolegów sprawdziłem niebieski przewód na 3 pinie przy włączonym zapłonie wynosi 2.5V przy wyjętym czujniku temperatury zewnętrznej napięcie jest nadal na 3 pinie. Gdzieś na forum czytałem że przy cyfrowym powinno wynosić też 12V może przy klimatroniku jest inaczej. w załączniku 3 filmy nagrane przy odpalaniu dogrzewacza, jeden przy uruchomionym siniku rano jak zimny drugi z napisem SAFL pokazuje się przy paru próbach nie udanego odpalenia a trzeci odpalenie webasta przez program thermo test przy zgaszonym siniku i bez obiegu płynu i wtedy jak odpali w pełni napis SAFL znika. co może być przyczyną że nie działa przy załączonym silniku może ktoś zna problem.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady.

  • #1108 27 Lut 2017 04:24
    kroolpaw
    Poziom 12  

    Irekwawa napisał:
    Witam, problem rozwiązany temat zamknięty dzięki za pomoc.


    No to super.... :)
    Tylko jeśli uporałeś się z problem to forum jest po to by dzielić się informacjami z innymi, a nie zamknąć temat z dopiskiem "temat rozwiązany". No ale to już pozostawiam koledze do własnego przemyślenia. Pozdrawiam.

  • #1110 03 Mar 2017 07:43
    leo11035
    Poziom 5  

    Mam problem w aucie voyager 2.5 crd dogrzewanie silnika działa prawidłowo natomiast ogrzewanie postojowe nie działa, dodam że jak jest ciepły silnik to działa prawidłowo tylko jak zimne nie startuje. Wcześniej była padnięta pompka obiegu i webasto się przegrzało i rozłączyło, po wymianie pompki objawy jak wyżej. Co może być przyczyną jeśli zablokowany sterownik to dlaczego działa jak jest ciepłe i dogrzewanie silnika działa zawsze.

  Szukaj w 5mln produktów