Piec musi mieć kilka sekund poniżej określonego napięcia aby wywalił błąd, normalny silnik tym bardziej trochę podgrzany na pewno odpali przed wyrzuceniem błędu chyba że Aku jest już umierający...ja bardzo często odpalam auto na pracującym piecu i jeszcze się nie zdarzyło aby złapał błąd
Witam, w ostatnim czasie udało mi się nabyć pełne ogrzewanie postojowe Webasto Thermo Top C sterowane analogowo, zdemontowane z Audi A6 C5 2.5 TDI.
Do zestawu brakuje mi niestety pompki paliwa, niezbędnej do uruchomienia pieca.
Czytając fora internetowe oraz obserwując rynek zauważyłem, iż z pełnymi ogrzewaniami jak i dogrzewaczami Thermo Top o mocy 5kW współpracują 3 rodzaje różnych pompek paliwa o następujących numerach katalogowych:
89372A
Bardzo zbliżona wyglądem do swojej poprzedniczki, 9012868C
Zupełnie inna, fabrycznie montowana przez Audi do zasilania dogrzewacza, o numerze katalogowym AUDI 443963303A (najprawdopodobniej numer katalogowy Webasto to 19486B).
Czy ktoś z forumowiczów się orientuje, czy wszystkie powyższe pompki mają tą samą wydajność i można je stosować zamiennie?
Wydajność pompek swoją drogą, ważna jest też średnica przewodów doprowadzających paliwo do pieca jak i do pompki paliwa. Borykałem się z tym, średnica wewnętrzna 3-4mm. Powyżej lub poniżej tych wartości powodowało błąd w uruchomieniu pieca. Ponadto bardzo ważne są też połączenie elektryczne pieca z akumulatorem. Najlepiej jest zastosować bezpośrednie połączenie do klem akumulatora oczywiście zabezpieczone bezpiecznikiem w pobliżu źródła zasilania.
Zamiennie stosowałem pompki o numerach 9012868C, 19486B. Piec pracował tak samo. Ta sama częstotliwość pracy pompki. Wydajność pewnie tez taka sama tylko różne wykonanie i produkowane pod różne marki auta. Tak jak z częściami do PSA. Kupuje w Peugeot a nie w Citroenie. Produkt ten sam a cena czasami nawet 50% taniej.
Wydajność pompek swoją drogą, ważna jest też średnica przewodów doprowadzających paliwo do pieca jak i do pompki paliwa. Borykałem się z tym, średnica wewnętrzna 3-4mm.
I tu wkradła się koledze nieścisłość odnośnie średnicy przewodu która powinna wynosić 1.25 mm wewnątrz.
Link
Dzięki Panowie za odpowiedź. Zakupiłem okazyjnie pompkę paliwa AUDI 443963303A wraz z dogrzewaczem Thermo Top Z/C-D (5KW), który docelowo ma służyć w przyszłości jako dawca części.
Swoje Webasto udało mi się uruchomić na pompce paliwowej z powyższego dogrzewacza zdemontowanego z Audi i wydaje mi się, że pracuje ono prawidłowo, niestety najprawdopodobniej mam uwalony sterownik.
Zacznijmy od tego, iż posiadam interfejs diagnostyczny na układzie FTDI, który docelowo służył do odczytywania błędów z Vectry B. Po dorobieniu odpowiedniego adapteru według porad z forum, interfejs służył mi również do diagnostyki Webasta Thermo Top C, które mam zamontowane w swoim drugim aucie. Do tego celu wykorzystywałem program WTT 2.16.1 (dostępny na forum), skonfigurowanym pod piec "Thermo Top C,E, dla rynku wtórnego, P, C/Z MB/DC". Z nowo zakupionym piecem niestety nie mogę się połączyć na tych ustawieniach, próbowałem również opcji "automatyczne wyszukiwanie urządzeń" i zakończyło się to porażką. Czy problemy z komunikacją mogę występować z powodu uszkodzenia sterownika?
Kolejna, poważna rzecz jaką zaobserwowałem, to problem z prądem na pompce obiegowej. Po zamontowaniu równolegle do pompki obiegowej próbnika napięciowego doskonale widać, że są na nią podawane krótkie impulsy napięcia, co skutkuje zagotowywaniem się wody...
Poniżej wideo podczas pracy (rozruchu) Webasto z podanym napięciem na pin 1:
Poza tymi mankamentami wygląda na to, że sterownik działa prawidłowo, procedura rozruchu, pracy jak i wygaszania działa prawidłowo, po zagrzaniu jest również podawany impuls na przekaźnik wentylatora kabinowego. Oprócz tego testowałem pompkę obiegową "na krótko" i działa bezproblemowo, wirnik obraca się swobodnie, nie stawiając przy tym zauważalnego oporu. Samo Webasto nie uruchamia się bez pompki obiegowej, po jej odłączeniu i uruchomieniu pieca występuje tylko przedmuchanie, a następnie schładzanie.
Poniżej dokładniejsza fotografia mojego sterownika, który wizualnie raczej nie wygląda na uszkodzonego.
Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:
Jako ciekawostka - komunikaty z programu WTT, a konkretniej: "Nieprawidlowa odpowiedz sterownika!". Przy wyborze innego urządzenia niż Thermo Top dla rynku wtórnego wyskakuje jedynie "Czas zostal przekroczony!". Potwierdzi ktoś, czy faktycznie za brak połączenia może odpowiadać uszkodzenie sterownika, który rzekomo potrafi uruchomić piec?
Tym programem się nie połączysz z tym sterownikiem, musisz mieć starszą wersję np 1.19 i łączysz się przez thermo top Audi, chyba to jakaś typowa usterka tego sterownika bo też mam taki problem w tym samym sterowniku ...
Taktowanie pompy wody jest ok i dlatego gotuje wodę w piecu ? To czemu inne sterowniki z audi (takie same) włączają pompę na stałe ?
Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:
ok problem rozwiązany, kolega matwiej po części ma rację choć niewiem w jakim celu w audi takie taktowanie zrobili aby gotować wode w jednych piecach a w innych nie??? zmiana softu w sterowniku na inny ze sterownika w którym pompka wody działa ciągle pomogła i śmiga prawidłowo
Dzięki za porady. Wczorajszego dnia z bratem zaczęliśmy szukać usterki sterownika, co poskutkowało wymianą jednego tranzystora i eliminacją potencjalnych zimnych lutów. Operacja ta oczywiście zakończyła się niepowodzeniem - pompka obiegowa wciąż działa pracą przerywaną. Dobrze wiedzieć, że sterownik tak naprawdę jest sprawny, a cały ambaras spowodowany jest jedynie oprogramowaniem Audi. Skoro sztab inżynierów pracujących dla tej marki myślało nad takim rozwiązaniem, to chyba powinno się ono sprawdzać? Zaryzykuję i zamontuję Webasto z tym sterownikiem do samochodu, jeżeli układ będzie pod ciśnieniem, to powinno to wyeliminować ewentualne pęcherzyki powietrza, dzięki czemu sprawność pompki mimo przerywanej pracy powinna znacząco wzrosnąć.
Kolejna ciekawostka jaką odkryłem - przy uruchomienia pieca za pomocą masy jako dogrzewcz (pin 3 złącza X1), pompa obiegowa zaczyna pracować pracą ciągłą... Niestety sterownik w tym trybie nie podaje zasilania dla wentylatorów kabinowych.
Udało mi się również uzyskać połączenie z komputerem. Za radą użytkownika sash997, po instalacji oprogramowania WTT w wersji 1.19, mój interfejs pod złącze USB bez problemu sobie ze wszystkim poradził.
Witam.
Mam świeżo zamontowane Webasto Thermo Top C w Discovery TD5. Zasilanie bezpośrednio podpiete do akumulatora. Ujęcie w baku + pompka paliwa. Problem polega na tym że rano jak samochód jest zimny, webasto nie odpala. Po uruchomieniu silnika samochodu na krótki czas u webasto odpala bez problemu. Akumulator świeży, napięcie na klemach ponad 12 V. Co może być przyczyną takiego porannego focha?
A jaki przekrój powinny mieć? Kawałek musiałem dolutować do wiązki którą dostałem z piecem, wiązka wygląda ze wtyczkolandii. Nie pamietam w tej chwili średnic.
Witam. Mimo dużych upałów odgrzeję kotleta Płytka Webasto TT Z/C-D z BMW E39
W zimie Webasto nie działało. Odłączyłem poprzez wyciągnięcie bezpiecznika, bo każdorazowe otwarcie drzwi powodowało uruchamianie dmuchawy na kilkadziesiąt sekund. Z webasto można połączyć się INPĄ, ale nie można go uruchomić. Pokazuje prawidłową temperaturę. Z tego co wyczytałem w internetach - uszkodzony sterownik. Ktoś potwierdzi tę diagnozę i czy jest jakaś możliwość naprawy we własnym zakresie tej płytki ?
Raczej nie ma żadnego przełącznika lato/zima, nie znalazłem. Przy próbie załączenia pieca wyrzuca błąd komunikacji, natomiast można załączyć pompę paliwa. Czytałem o uszkodzeniach rezystorów przy kondensatorach pod silikonem, ale nie chcę niepotrzebnie go usuwać, żeby nie pourywać tych elementów. W końcu piec jest prawie pełnoletni aczkolwiek płytka nie wygląda na zalaną. Nawet nie była brudna.
Do tego sterownika nie można podłączyć przełącznika lato zima... On jest sterowany cyfrowo w tym aucie, ja bym zaczął w tym przypadku od wymiany elmosa a te rezystory pod gumami wymień bo i tak je szlak trafi prędzej czy później, ewentualnie jeśli nie chcesz wymienić to oderwij se gumy to przedluzysz ich żywot
To jeszcze pytanie odnośnie pompki. Wyczytałem, że ma mieć 10kOhm i faktycznie tyle ma, ale jakoś dużo jak według mnie. Tam jest jakaś elektronika wewnątrz ? Jak podłączę zasilacz to nawet nie drgnie. Jak ona ma działać ? Chciałbym wyeliminować na 100% jej niesprawność, bo INPA pokazuje mi błąd pompy obiegowej.
Niemożliwe... Moja pokazuje dokładanie 10k, prąd 1mA więc nie ma prawa działać Wirnik nie jest zablokowany, kręci się swobodnie, zresztą wewnątrz czyściutko. Może to jest powodem, że się włącza dmuchawa i błąd pompy ?