Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

pablotaxi 21 Lis 2017 20:45 395353 1220
  • #1141 21 Lis 2017 20:45
    rmaster
    Poziom 12  

    Spadek napięcia musi trwać przez 20 sekund.

    Chyba tak długo nie kręcisz rozrusznikiem?

  • #1142 21 Lis 2017 21:04
    rad1
    Poziom 10  

    A, o tym nie wiedziałem. Moja szrotownia powinna w tym czasie odpalić ;)
    A tak poważnie - pali ładnie od razu.

  • #1143 21 Lis 2017 21:11
    sash997
    Poziom 19  

    Piec musi mieć kilka sekund poniżej określonego napięcia aby wywalił błąd, normalny silnik tym bardziej trochę podgrzany na pewno odpali przed wyrzuceniem błędu chyba że Aku jest już umierający...ja bardzo często odpalam auto na pracującym piecu i jeszcze się nie zdarzyło aby złapał błąd

  • #1144 31 Gru 2017 02:23
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Witam, w ostatnim czasie udało mi się nabyć pełne ogrzewanie postojowe Webasto Thermo Top C sterowane analogowo, zdemontowane z Audi A6 C5 2.5 TDI.

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?


    Do zestawu brakuje mi niestety pompki paliwa, niezbędnej do uruchomienia pieca.

    Czytając fora internetowe oraz obserwując rynek zauważyłem, iż z pełnymi ogrzewaniami jak i dogrzewaczami Thermo Top o mocy 5kW współpracują 3 rodzaje różnych pompek paliwa o następujących numerach katalogowych:

    89372A

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?


    Bardzo zbliżona wyglądem do swojej poprzedniczki, 9012868C

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?


    Zupełnie inna, fabrycznie montowana przez Audi do zasilania dogrzewacza, o numerze katalogowym AUDI 443963303A (najprawdopodobniej numer katalogowy Webasto to 19486B).

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?


    Czy ktoś z forumowiczów się orientuje, czy wszystkie powyższe pompki mają tą samą wydajność i można je stosować zamiennie?

  • #1145 31 Gru 2017 07:50
    KStanek
    Poziom 22  

    Wydajność pompek swoją drogą, ważna jest też średnica przewodów doprowadzających paliwo do pieca jak i do pompki paliwa. Borykałem się z tym, średnica wewnętrzna 3-4mm. Powyżej lub poniżej tych wartości powodowało błąd w uruchomieniu pieca. Ponadto bardzo ważne są też połączenie elektryczne pieca z akumulatorem. Najlepiej jest zastosować bezpośrednie połączenie do klem akumulatora oczywiście zabezpieczone bezpiecznikiem w pobliżu źródła zasilania.

    Zamiennie stosowałem pompki o numerach 9012868C, 19486B. Piec pracował tak samo. Ta sama częstotliwość pracy pompki. Wydajność pewnie tez taka sama tylko różne wykonanie i produkowane pod różne marki auta. Tak jak z częściami do PSA. Kupuje w Peugeot a nie w Citroenie. Produkt ten sam a cena czasami nawet 50% taniej.

  • #1146 31 Gru 2017 08:22
    miki55
    Poziom 10  

    KStanek napisał:
    Wydajność pompek swoją drogą, ważna jest też średnica przewodów doprowadzających paliwo do pieca jak i do pompki paliwa. Borykałem się z tym, średnica wewnętrzna 3-4mm.

    I tu wkradła się koledze nieścisłość odnośnie średnicy przewodu która powinna wynosić 1.25 mm wewnątrz.
    Link

  • #1147 31 Gru 2017 10:49
    sash997
    Poziom 19  

    A jak będzie wynosić 2mm to piec też będzie prawidłowo działał

  • #1148 05 Sty 2018 05:57
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Dzięki Panowie za odpowiedź. Zakupiłem okazyjnie pompkę paliwa AUDI 443963303A wraz z dogrzewaczem Thermo Top Z/C-D (5KW), który docelowo ma służyć w przyszłości jako dawca części.

    Swoje Webasto udało mi się uruchomić na pompce paliwowej z powyższego dogrzewacza zdemontowanego z Audi i wydaje mi się, że pracuje ono prawidłowo, niestety najprawdopodobniej mam uwalony sterownik.

    Zacznijmy od tego, iż posiadam interfejs diagnostyczny na układzie FTDI, który docelowo służył do odczytywania błędów z Vectry B. Po dorobieniu odpowiedniego adapteru według porad z forum, interfejs służył mi również do diagnostyki Webasta Thermo Top C, które mam zamontowane w swoim drugim aucie. Do tego celu wykorzystywałem program WTT 2.16.1 (dostępny na forum), skonfigurowanym pod piec "Thermo Top C,E, dla rynku wtórnego, P, C/Z MB/DC". Z nowo zakupionym piecem niestety nie mogę się połączyć na tych ustawieniach, próbowałem również opcji "automatyczne wyszukiwanie urządzeń" i zakończyło się to porażką. Czy problemy z komunikacją mogę występować z powodu uszkodzenia sterownika?

    Kolejna, poważna rzecz jaką zaobserwowałem, to problem z prądem na pompce obiegowej. Po zamontowaniu równolegle do pompki obiegowej próbnika napięciowego doskonale widać, że są na nią podawane krótkie impulsy napięcia, co skutkuje zagotowywaniem się wody...

    Poniżej wideo podczas pracy (rozruchu) Webasto z podanym napięciem na pin 1:


    Link



    Oraz wygaszanie i wietrzenie pieca bezpośrednio po odłączeniu napięcia z pinu 1, jak widać impulsy są wtedy odrobinę dłuższe.


    Link



    Poza tymi mankamentami wygląda na to, że sterownik działa prawidłowo, procedura rozruchu, pracy jak i wygaszania działa prawidłowo, po zagrzaniu jest również podawany impuls na przekaźnik wentylatora kabinowego. Oprócz tego testowałem pompkę obiegową "na krótko" i działa bezproblemowo, wirnik obraca się swobodnie, nie stawiając przy tym zauważalnego oporu. Samo Webasto nie uruchamia się bez pompki obiegowej, po jej odłączeniu i uruchomieniu pieca występuje tylko przedmuchanie, a następnie schładzanie.

    Poniżej dokładniejsza fotografia mojego sterownika, który wizualnie raczej nie wygląda na uszkodzonego.

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Jako ciekawostka - komunikaty z programu WTT, a konkretniej: "Nieprawidlowa odpowiedz sterownika!". Przy wyborze innego urządzenia niż Thermo Top dla rynku wtórnego wyskakuje jedynie "Czas zostal przekroczony!". Potwierdzi ktoś, czy faktycznie za brak połączenia może odpowiadać uszkodzenie sterownika, który rzekomo potrafi uruchomić piec?

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

  • #1149 05 Sty 2018 07:07
    sash997
    Poziom 19  

    Tym programem się nie połączysz z tym sterownikiem, musisz mieć starszą wersję np 1.19 i łączysz się przez thermo top Audi, chyba to jakaś typowa usterka tego sterownika bo też mam taki problem w tym samym sterowniku ...

  • #1150 05 Sty 2018 21:13
    matwiej28
    Poziom 11  

    Sterownik jest sprawny , diagnozę podłączysz tylko przez rs232. Na USB nie zadziała. Taktowanie pompy wody też jest ok, taki program ma audi .

  • #1151 06 Sty 2018 00:49
    sash997
    Poziom 19  

    Taktowanie pompy wody jest ok i dlatego gotuje wodę w piecu ? To czemu inne sterowniki z audi (takie same) włączają pompę na stałe ?

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    ok problem rozwiązany, kolega matwiej po części ma rację choć niewiem w jakim celu w audi takie taktowanie zrobili aby gotować wode w jednych piecach a w innych nie??? zmiana softu w sterowniku na inny ze sterownika w którym pompka wody działa ciągle pomogła i śmiga prawidłowo

  • #1152 06 Sty 2018 14:20
    matwiej28
    Poziom 11  

    Jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy to zaoszczędzenie energii z akumulatora i u mnie na testerze wody nie gotowało , pozdrawiam.

  • #1153 06 Sty 2018 19:28
    miki55
    Poziom 10  

    Też mam takie w którym pompa wody pracuje impulsowo- Thermo Top P. Może i oszczędność energii ale przede wszystkim dużo szybsze grzanie płynu.

  • #1154 07 Sty 2018 01:00
    dieludolfs
    Poziom 11  

    Dzięki za porady. Wczorajszego dnia z bratem zaczęliśmy szukać usterki sterownika, co poskutkowało wymianą jednego tranzystora i eliminacją potencjalnych zimnych lutów. Operacja ta oczywiście zakończyła się niepowodzeniem - pompka obiegowa wciąż działa pracą przerywaną. Dobrze wiedzieć, że sterownik tak naprawdę jest sprawny, a cały ambaras spowodowany jest jedynie oprogramowaniem Audi. Skoro sztab inżynierów pracujących dla tej marki myślało nad takim rozwiązaniem, to chyba powinno się ono sprawdzać? Zaryzykuję i zamontuję Webasto z tym sterownikiem do samochodu, jeżeli układ będzie pod ciśnieniem, to powinno to wyeliminować ewentualne pęcherzyki powietrza, dzięki czemu sprawność pompki mimo przerywanej pracy powinna znacząco wzrosnąć.

    Kolejna ciekawostka jaką odkryłem - przy uruchomienia pieca za pomocą masy jako dogrzewcz (pin 3 złącza X1), pompa obiegowa zaczyna pracować pracą ciągłą... Niestety sterownik w tym trybie nie podaje zasilania dla wentylatorów kabinowych.


    Udało mi się również uzyskać połączenie z komputerem. Za radą użytkownika sash997, po instalacji oprogramowania WTT w wersji 1.19, mój interfejs pod złącze USB bez problemu sobie ze wszystkim poradził.

  • #1155 08 Sty 2018 14:46
    chudzielec
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam świeżo zamontowane Webasto Thermo Top C w Discovery TD5. Zasilanie bezpośrednio podpiete do akumulatora. Ujęcie w baku + pompka paliwa. Problem polega na tym że rano jak samochód jest zimny, webasto nie odpala. Po uruchomieniu silnika samochodu na krótki czas u webasto odpala bez problemu. Akumulator świeży, napięcie na klemach ponad 12 V. Co może być przyczyną takiego porannego focha?

  • #1156 08 Sty 2018 15:21
    kkknc
    Poziom 42  
  • #1157 08 Sty 2018 15:29
    chudzielec
    Poziom 9  

    A jaki przekrój powinny mieć? Kawałek musiałem dolutować do wiązki którą dostałem z piecem, wiązka wygląda ze wtyczkolandii. Nie pamietam w tej chwili średnic.

  • #1158 08 Sty 2018 16:59
    kkknc
    Poziom 42  

    Ich wiązki są tak trochę ma styk. Lepiej kupić wtyczki i się pobawić. Co prawda pytałem o przewodu paliwowe. Ale dobrze że to też opisałeś.

  • #1159 08 Sty 2018 18:01
    chudzielec
    Poziom 9  

    Przewód paliwowy tekalon, chyba 1,2 mm średnicy

  • #1162 12 Sty 2018 13:00
    chudzielec
    Poziom 9  

    chudzielec napisał:
    Tekalan. O to chodziło?

    Okazało się że jest walnięta płytka.

  • #1163 01 Cze 2018 17:53
    fuser
    Poziom 23  

    Witam. Mimo dużych upałów odgrzeję kotleta :)
    Płytka Webasto TT Z/C-D z BMW E39
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C?

    W zimie Webasto nie działało. Odłączyłem poprzez wyciągnięcie bezpiecznika, bo każdorazowe otwarcie drzwi powodowało uruchamianie dmuchawy na kilkadziesiąt sekund. Z webasto można połączyć się INPĄ, ale nie można go uruchomić. Pokazuje prawidłową temperaturę. Z tego co wyczytałem w internetach - uszkodzony sterownik. Ktoś potwierdzi tę diagnozę i czy jest jakaś możliwość naprawy we własnym zakresie tej płytki ?

  • #1164 01 Cze 2018 19:29
    comit
    Poziom 11  

    Webasto posiada czujnik lato/zima.
    Jeśli jest w trybie lato to tylko załączy tryb wentylacji.

  • #1165 01 Cze 2018 20:20
    chudzielec
    Poziom 9  

    To nie jest czujnik, to manualny przełącznik. Jest wtedy kiedy jest wyprowadzony.

  • #1166 01 Cze 2018 21:17
    fuser
    Poziom 23  

    Raczej nie ma żadnego przełącznika lato/zima, nie znalazłem. Przy próbie załączenia pieca wyrzuca błąd komunikacji, natomiast można załączyć pompę paliwa. Czytałem o uszkodzeniach rezystorów przy kondensatorach pod silikonem, ale nie chcę niepotrzebnie go usuwać, żeby nie pourywać tych elementów. W końcu piec jest prawie pełnoletni :) aczkolwiek płytka nie wygląda na zalaną. Nawet nie była brudna.

  • #1167 02 Cze 2018 00:33
    sash997
    Poziom 19  

    Do tego sterownika nie można podłączyć przełącznika lato zima... On jest sterowany cyfrowo w tym aucie, ja bym zaczął w tym przypadku od wymiany elmosa a te rezystory pod gumami wymień bo i tak je szlak trafi prędzej czy później, ewentualnie jeśli nie chcesz wymienić to oderwij se gumy to przedluzysz ich żywot

  • #1168 02 Cze 2018 17:29
    fuser
    Poziom 23  

    To jeszcze pytanie odnośnie pompki. Wyczytałem, że ma mieć 10kOhm i faktycznie tyle ma, ale jakoś dużo jak według mnie. Tam jest jakaś elektronika wewnątrz ? Jak podłączę zasilacz to nawet nie drgnie. Jak ona ma działać ? Chciałbym wyeliminować na 100% jej niesprawność, bo INPA pokazuje mi błąd pompy obiegowej.

  • #1169 02 Cze 2018 18:28
    Zbychul
    Poziom 19  

    Pompka obiegowa płynu pobiera ok. 1A, czyli oporność rzędu 10 Ohm. (nie kOhm)

  • #1170 02 Cze 2018 18:58
    kkknc
    Poziom 42