Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

pablotaxi 21 Nov 2017 21:04 482776 1362
Texa Poland
  • #1141
    rad1
    Level 11  
    A, o tym nie wiedziałem. Moja szrotownia powinna w tym czasie odpalić ;)
    A tak poważnie - pali ładnie od razu.
  • Texa Poland
  • #1142
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Piec musi mieć kilka sekund poniżej określonego napięcia aby wywalił błąd, normalny silnik tym bardziej trochę podgrzany na pewno odpali przed wyrzuceniem błędu chyba że Aku jest już umierający...ja bardzo często odpalam auto na pracującym piecu i jeszcze się nie zdarzyło aby złapał błąd
  • #1143
    dieludolfs
    Level 11  
    Witam, w ostatnim czasie udało mi się nabyć pełne ogrzewanie postojowe Webasto Thermo Top C sterowane analogowo, zdemontowane z Audi A6 C5 2.5 TDI.

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna IIJak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II


    Do zestawu brakuje mi niestety pompki paliwa, niezbędnej do uruchomienia pieca.

    Czytając fora internetowe oraz obserwując rynek zauważyłem, iż z pełnymi ogrzewaniami jak i dogrzewaczami Thermo Top o mocy 5kW współpracują 3 rodzaje różnych pompek paliwa o następujących numerach katalogowych:

    89372A

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna IIJak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II


    Bardzo zbliżona wyglądem do swojej poprzedniczki, 9012868C

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna IIJak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II


    Zupełnie inna, fabrycznie montowana przez Audi do zasilania dogrzewacza, o numerze katalogowym AUDI 443963303A (najprawdopodobniej numer katalogowy Webasto to 19486B).

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna IIJak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II


    Czy ktoś z forumowiczów się orientuje, czy wszystkie powyższe pompki mają tą samą wydajność i można je stosować zamiennie?
  • #1144
    KStanek
    Level 22  
    Wydajność pompek swoją drogą, ważna jest też średnica przewodów doprowadzających paliwo do pieca jak i do pompki paliwa. Borykałem się z tym, średnica wewnętrzna 3-4mm. Powyżej lub poniżej tych wartości powodowało błąd w uruchomieniu pieca. Ponadto bardzo ważne są też połączenie elektryczne pieca z akumulatorem. Najlepiej jest zastosować bezpośrednie połączenie do klem akumulatora oczywiście zabezpieczone bezpiecznikiem w pobliżu źródła zasilania.

    Zamiennie stosowałem pompki o numerach 9012868C, 19486B. Piec pracował tak samo. Ta sama częstotliwość pracy pompki. Wydajność pewnie tez taka sama tylko różne wykonanie i produkowane pod różne marki auta. Tak jak z częściami do PSA. Kupuje w Peugeot a nie w Citroenie. Produkt ten sam a cena czasami nawet 50% taniej.
  • #1145
    miki55
    Level 12  
    KStanek wrote:
    Wydajność pompek swoją drogą, ważna jest też średnica przewodów doprowadzających paliwo do pieca jak i do pompki paliwa. Borykałem się z tym, średnica wewnętrzna 3-4mm.

    I tu wkradła się koledze nieścisłość odnośnie średnicy przewodu która powinna wynosić 1.25 mm wewnątrz.
    Link
  • #1146
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    A jak będzie wynosić 2mm to piec też będzie prawidłowo działał
  • #1147
    dieludolfs
    Level 11  
    Dzięki Panowie za odpowiedź. Zakupiłem okazyjnie pompkę paliwa AUDI 443963303A wraz z dogrzewaczem Thermo Top Z/C-D (5KW), który docelowo ma służyć w przyszłości jako dawca części.

    Swoje Webasto udało mi się uruchomić na pompce paliwowej z powyższego dogrzewacza zdemontowanego z Audi i wydaje mi się, że pracuje ono prawidłowo, niestety najprawdopodobniej mam uwalony sterownik.

    Zacznijmy od tego, iż posiadam interfejs diagnostyczny na układzie FTDI, który docelowo służył do odczytywania błędów z Vectry B. Po dorobieniu odpowiedniego adapteru według porad z forum, interfejs służył mi również do diagnostyki Webasta Thermo Top C, które mam zamontowane w swoim drugim aucie. Do tego celu wykorzystywałem program WTT 2.16.1 (dostępny na forum), skonfigurowanym pod piec "Thermo Top C,E, dla rynku wtórnego, P, C/Z MB/DC". Z nowo zakupionym piecem niestety nie mogę się połączyć na tych ustawieniach, próbowałem również opcji "automatyczne wyszukiwanie urządzeń" i zakończyło się to porażką. Czy problemy z komunikacją mogę występować z powodu uszkodzenia sterownika?

    Kolejna, poważna rzecz jaką zaobserwowałem, to problem z prądem na pompce obiegowej. Po zamontowaniu równolegle do pompki obiegowej próbnika napięciowego doskonale widać, że są na nią podawane krótkie impulsy napięcia, co skutkuje zagotowywaniem się wody...

    Poniżej wideo podczas pracy (rozruchu) Webasto z podanym napięciem na pin 1:




    Oraz wygaszanie i wietrzenie pieca bezpośrednio po odłączeniu napięcia z pinu 1, jak widać impulsy są wtedy odrobinę dłuższe.




    Poza tymi mankamentami wygląda na to, że sterownik działa prawidłowo, procedura rozruchu, pracy jak i wygaszania działa prawidłowo, po zagrzaniu jest również podawany impuls na przekaźnik wentylatora kabinowego. Oprócz tego testowałem pompkę obiegową "na krótko" i działa bezproblemowo, wirnik obraca się swobodnie, nie stawiając przy tym zauważalnego oporu. Samo Webasto nie uruchamia się bez pompki obiegowej, po jej odłączeniu i uruchomieniu pieca występuje tylko przedmuchanie, a następnie schładzanie.

    Poniżej dokładniejsza fotografia mojego sterownika, który wizualnie raczej nie wygląda na uszkodzonego.

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna IIJak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Dodano po 2 [godziny] 56 [minuty]:

    Jako ciekawostka - komunikaty z programu WTT, a konkretniej: "Nieprawidlowa odpowiedz sterownika!". Przy wyborze innego urządzenia niż Thermo Top dla rynku wtórnego wyskakuje jedynie "Czas zostal przekroczony!". Potwierdzi ktoś, czy faktycznie za brak połączenia może odpowiadać uszkodzenie sterownika, który rzekomo potrafi uruchomić piec?

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • Texa Poland
  • #1148
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Tym programem się nie połączysz z tym sterownikiem, musisz mieć starszą wersję np 1.19 i łączysz się przez thermo top Audi, chyba to jakaś typowa usterka tego sterownika bo też mam taki problem w tym samym sterowniku ...
  • #1149
    matwiej28
    Level 12  
    Sterownik jest sprawny , diagnozę podłączysz tylko przez rs232. Na USB nie zadziała. Taktowanie pompy wody też jest ok, taki program ma audi .
  • #1150
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Taktowanie pompy wody jest ok i dlatego gotuje wodę w piecu ? To czemu inne sterowniki z audi (takie same) włączają pompę na stałe ?

    Dodano po 1 [godziny] 54 [minuty]:

    ok problem rozwiązany, kolega matwiej po części ma rację choć niewiem w jakim celu w audi takie taktowanie zrobili aby gotować wode w jednych piecach a w innych nie??? zmiana softu w sterowniku na inny ze sterownika w którym pompka wody działa ciągle pomogła i śmiga prawidłowo
  • #1151
    matwiej28
    Level 12  
    Jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy to zaoszczędzenie energii z akumulatora i u mnie na testerze wody nie gotowało , pozdrawiam.
  • #1152
    miki55
    Level 12  
    Też mam takie w którym pompa wody pracuje impulsowo- Thermo Top P. Może i oszczędność energii ale przede wszystkim dużo szybsze grzanie płynu.
  • #1153
    dieludolfs
    Level 11  
    Dzięki za porady. Wczorajszego dnia z bratem zaczęliśmy szukać usterki sterownika, co poskutkowało wymianą jednego tranzystora i eliminacją potencjalnych zimnych lutów. Operacja ta oczywiście zakończyła się niepowodzeniem - pompka obiegowa wciąż działa pracą przerywaną. Dobrze wiedzieć, że sterownik tak naprawdę jest sprawny, a cały ambaras spowodowany jest jedynie oprogramowaniem Audi. Skoro sztab inżynierów pracujących dla tej marki myślało nad takim rozwiązaniem, to chyba powinno się ono sprawdzać? Zaryzykuję i zamontuję Webasto z tym sterownikiem do samochodu, jeżeli układ będzie pod ciśnieniem, to powinno to wyeliminować ewentualne pęcherzyki powietrza, dzięki czemu sprawność pompki mimo przerywanej pracy powinna znacząco wzrosnąć.

    Kolejna ciekawostka jaką odkryłem - przy uruchomienia pieca za pomocą masy jako dogrzewcz (pin 3 złącza X1), pompa obiegowa zaczyna pracować pracą ciągłą... Niestety sterownik w tym trybie nie podaje zasilania dla wentylatorów kabinowych.


    Udało mi się również uzyskać połączenie z komputerem. Za radą użytkownika sash997, po instalacji oprogramowania WTT w wersji 1.19, mój interfejs pod złącze USB bez problemu sobie ze wszystkim poradził.
  • #1154
    chudzielec
    Level 10  
    Witam.
    Mam świeżo zamontowane Webasto Thermo Top C w Discovery TD5. Zasilanie bezpośrednio podpiete do akumulatora. Ujęcie w baku + pompka paliwa. Problem polega na tym że rano jak samochód jest zimny, webasto nie odpala. Po uruchomieniu silnika samochodu na krótki czas u webasto odpala bez problemu. Akumulator świeży, napięcie na klemach ponad 12 V. Co może być przyczyną takiego porannego focha?
  • #1156
    chudzielec
    Level 10  
    A jaki przekrój powinny mieć? Kawałek musiałem dolutować do wiązki którą dostałem z piecem, wiązka wygląda ze wtyczkolandii. Nie pamietam w tej chwili średnic.
  • #1157
    kkknc
    Level 43  
    Ich wiązki są tak trochę ma styk. Lepiej kupić wtyczki i się pobawić. Co prawda pytałem o przewodu paliwowe. Ale dobrze że to też opisałeś.
  • #1158
    chudzielec
    Level 10  
    Przewód paliwowy tekalon, chyba 1,2 mm średnicy
  • #1161
    chudzielec
    Level 10  
    chudzielec wrote:
    Tekalan. O to chodziło?

    Okazało się że jest walnięta płytka.
  • #1162
    fuser
    Level 23  
    Witam. Mimo dużych upałów odgrzeję kotleta :)
    Płytka Webasto TT Z/C-D z BMW E39
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    W zimie Webasto nie działało. Odłączyłem poprzez wyciągnięcie bezpiecznika, bo każdorazowe otwarcie drzwi powodowało uruchamianie dmuchawy na kilkadziesiąt sekund. Z webasto można połączyć się INPĄ, ale nie można go uruchomić. Pokazuje prawidłową temperaturę. Z tego co wyczytałem w internetach - uszkodzony sterownik. Ktoś potwierdzi tę diagnozę i czy jest jakaś możliwość naprawy we własnym zakresie tej płytki ?
  • #1164
    chudzielec
    Level 10  
    To nie jest czujnik, to manualny przełącznik. Jest wtedy kiedy jest wyprowadzony.
  • #1165
    fuser
    Level 23  
    Raczej nie ma żadnego przełącznika lato/zima, nie znalazłem. Przy próbie załączenia pieca wyrzuca błąd komunikacji, natomiast można załączyć pompę paliwa. Czytałem o uszkodzeniach rezystorów przy kondensatorach pod silikonem, ale nie chcę niepotrzebnie go usuwać, żeby nie pourywać tych elementów. W końcu piec jest prawie pełnoletni :) aczkolwiek płytka nie wygląda na zalaną. Nawet nie była brudna.
  • #1166
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Do tego sterownika nie można podłączyć przełącznika lato zima... On jest sterowany cyfrowo w tym aucie, ja bym zaczął w tym przypadku od wymiany elmosa a te rezystory pod gumami wymień bo i tak je szlak trafi prędzej czy później, ewentualnie jeśli nie chcesz wymienić to oderwij se gumy to przedluzysz ich żywot
  • #1167
    fuser
    Level 23  
    To jeszcze pytanie odnośnie pompki. Wyczytałem, że ma mieć 10kOhm i faktycznie tyle ma, ale jakoś dużo jak według mnie. Tam jest jakaś elektronika wewnątrz ? Jak podłączę zasilacz to nawet nie drgnie. Jak ona ma działać ? Chciałbym wyeliminować na 100% jej niesprawność, bo INPA pokazuje mi błąd pompy obiegowej.
  • #1168
    Zbychul
    Level 21  
    Pompka obiegowa płynu pobiera ok. 1A, czyli oporność rzędu 10 Ohm. (nie kOhm)
  • #1170
    fuser
    Level 23  
    Niemożliwe... Moja pokazuje dokładanie 10k, prąd 1mA więc nie ma prawa działać :) Wirnik nie jest zablokowany, kręci się swobodnie, zresztą wewnątrz czyściutko. Może to jest powodem, że się włącza dmuchawa i błąd pompy ?