Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

pablotaxi 03 Dec 2019 15:54 489283 1380
Texa Poland
  • #1321
    manisław
    Level 11  
    przecież zegar webasto (jajko) ma sterowanie i cyfrowe i analogowe wystarczyło założyć taki zegar za 200pln
  • Texa Poland
  • #1322
    audiobeats
    Level 9  
    Znalazłem u siebie piec i mam numery z pieca ale narazie oryginalne audi .
    Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to jest czy dogrzewacz czy ogrzewanie.
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Oraz mam pytanie czy jak urządzenie będzie całkowicie padnięty to czy będzie widoczne w VCDS w urządzeniach ?
  • #1323
    hagio
    Level 11  
    audiobeats wrote:
    Znalazłem u siebie piec i mam numery z pieca ale narazie oryginalne audi .
    Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to jest czy dogrzewacz czy ogrzewanie.
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Oraz mam pytanie czy jak urządzenie będzie całkowicie padnięty to czy będzie widoczne w VCDS w urządzeniach ?

    Zuheizer czyli dogrzewacz. Jesli elektronika oraz bezpiecznik ok. to powinno być widoczne urządzenie w vcds. adres 18.
  • #1324
    anchilos
    Level 37  
    hagio wrote:
    Zuheizer czyli dogrzewacz.


    Jak najbardziej.
    Tylko co robi pompka obiegowa i gdzie jest elektrycznie podłączona?
    Może być przeróbka na postojowe.
  • #1325
    hagio
    Level 11  
    anchilos wrote:
    hagio wrote:
    Zuheizer czyli dogrzewacz.


    Jak najbardziej.
    Tylko co robi pompka obiegowa i gdzie jest elektrycznie podłączona.
    Może być przeróbka na postojowe.

    pompka przy dogrzewaczu jest po to żeby po zgaszeniu auta pompka jeszcze przez jakiś czas toczyła ciecz by uniknąć przegrzania agregatu. Podłączona jest bezpośrednio do sterownika.
    dla przykładu nr.2 z ogłoszenia
    https://m.ebay.pl/itm/Webasto-Thermo-Top-C-St...ug-connector-/122362419703?_mwBanner=1&_rdt=1
  • Texa Poland
  • #1326
    anchilos
    Level 37  
    hagio wrote:
    Podłączona jest bezpośrednio do sterownika.




    Czyli to jest ogrzewanie postojowe.
    Dogrzewacze mają obieg wymuszony pompą silnika.

    Czyż bym się mylił.

    Sprawdź moc elektryczną dogrzewacza i postojowego,
    zwykle 26 i 42W (różnica mocy pompki).

    Jaki problem, żeby dogrzewacz z pompką obiegową, pracował jako postojowe ?

    Oczywiście jeśli nie potrzebuje jakiegoś wymyślnego sygnału do startu.
  • #1327
    hagio
    Level 11  
    anchilos wrote:
    hagio wrote:
    Podłączona jest bezpośrednio do sterownika.




    Czyli to jest ogrzewanie postojowe.
    Dogrzewacze mają obieg wymuszony pompą silnika.

    Czyż bym się mylił.

    Sprawdź moc elektryczną dogrzewacza i postojowego,
    zwykle 26 i 42W (różnica mocy pompki).

    Jaki problem, żeby dogrzewacz z pompką obiegową, pracował jako postojowe ?

    Oczywiście jeśli nie potrzebuje jakiegoś wymyślnego sygnału do startu.

    Mylisz się. VW Touran fabryczny dogrzewacz-ZUHEIZER (wpisz sobie w translator)ma dodatkową pompkę obiegową.Sterowanie po szynie CAN jeśli był montowany fabrycznie. Te piece nie mają podanej mocy w Watt. wygogluj po nr 4L0815071H
  • #1328
    anchilos
    Level 37  
    hagio wrote:
    .Sterowanie po szynie CAN jeśli był montowany fabrycznie.


    Na zasadzie, że nie ma głupich pytań, etc.
    Zapytam.

    Czy z CAN, wychodzi zawsze jakaś "enigma"?

    Czy może być to 12V lub W-bus?
  • #1329
    hagio
    Level 11  
    anchilos wrote:
    hagio wrote:
    .Sterowanie po szynie CAN jeśli był montowany fabrycznie.


    Na zasadzie, że nie ma głupich pytań, etc.
    Zapytam.

    Czy z CAN, wychodzi zawsze jakaś "enigma"?

    Czy może być to 12V lub W-bus?

    Controller Area Network (CAN) czyli krótko pisząc dwa kabelki skręcone ze sobą, służą do komunikowania się sterowników w aucie poprzez bramkę GATEWAY .Od niej bym zaczął czy ogrzewanie jest na liście urządzeń. Kolejna sprawa jesli to Audi również trzeba w klimatronik sprawdzić kodowanie.Ten piec można zdiagnozować kabelkiem za ok.50pln. vagkkl z K-line lub dedykowanym z W-bus oba znajdziesz na aledrogo.np.https://allegro.pl/oferta/vag-kkl-ft232rl-obd2-obdii-usb-interfejs-diagnosty-6829265801?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
  • #1330
    anchilos
    Level 37  
    Pytanie było proste.,
    Czy z CAN na ten podgrzewacz może wychodzić 12 V lub W-bus.
    Może odciąć się od CAN i załączyć przez 12V lub "jajco 1533 z W-bus , ewentualnie T91R"
  • #1331
    kkknc
    Level 43  
    Odpowiedź dostałeś Zapoznaj się teraz z protokołem CAN . Co to jest jak wysyła ramki itd. z analogowym napięciem nie ma nic wspólnego.
  • #1332
    HEINEKEN22
    Level 12  
    Poszukuję jakiś sprawdzony interfejs k-line do Termo Top C benzyna do mondeo mk3. Polecicie coś co będzie działać?
  • #1333
    anchilos
    Level 37  
    hagio wrote:
    Ten piec można zdiagnozować kabelkiem za ok.50pln. vagkkl z K-line lub dedykowanym z W-bus


    kkknc wrote:
    Odpowiedź dostałeś

    kkknc wrote:
    z analogowym napięciem nie ma nic wspólnego.


    anchilos wrote:
    lub "jajco 1533 z W-bus , ewentualnie T91R"


    Chyba nie dostałem.
  • #1335
    hagio
    Level 11  
    HEINEKEN22 wrote:
    Poszukuję jakiś sprawdzony interfejs k-line do Termo Top C benzyna do mondeo mk3. Polecicie coś co będzie działać?

    spójrz parę postów wyżej, to nie boli...
  • #1336
    HEINEKEN22
    Level 12  
    hagio wrote:

    spójrz parę postów wyżej, to nie boli...

    Spojrzałem i nie znalazłem. Przejrzałem cały wątek i nic na ten temat nie znalazłem.
    Dobra już wiem z innego tematu co i jak. Zamówiłem viakena kkl.
  • #1337
    audiobeats
    Level 9  
    Oj widzę że z mojego pytania trochę burza się zrobiła;) .
    Mam takie urządzenie zamontowane . Ale ani w MMI ani w klimatroniku nie mam śladu po tym urządzeniu. Nawet jak podpisał VCDS brak jakiejkolwiek wzmianki. A wydaje mi się że jak było by uszkodzone to jak błąd w klimatroniku czy gdzieś indziej ?
    Jak zakodowac urządzenie w klimatroniku w MMI 3G ?
  • #1338
    conrad2
    Level 10  
    podłaczam sie pod temat, mam opla vivaro, webasto thermo top c, sterowane jajkiem, jednak po 30 minutach sie wylacza, chce to przerobic, na grzanie ciągle, jak to zrobic najprosciej?
    jakis inny sterownik?
    czy np wlacznik on/off, i termostat zalozony na dmuchawe?
    srednio sie znam na elektryce, oczywiscie webasto chce podpiac pod dodatkowy akumulator kabinowy żeby mi startowego nie rozladowywalo
  • #1339
    recha85
    Level 2  
    Witam, mam do szanownych użytkowników ogromną prośbę, otóż mam w domu kompletną instalację webasto thermo top e z roku 2003, która była zamontowana w renault clio II benzyna, zestaw bez zegara, a z pilotem on/off, i teraz zasadnicze pytanie... chciałbym to ogrzewanie zamontować w obecnym samochodzie renault megane 3 z 2014r. silnik benzyna, wszystkie przewody elektryczne mam opisane, ale w clio dwa przewody grube czerwony i czarny były podłączone w skrzynce bezpieczników w kabinie samochodu pod gniazdo bezpiecznika w którym na jednym pinie była masa ( to mnie zdziwiło) oraz +12 po załączeniu stacyjki, nadmienię, że od pieca wychodziły też kable do + 12 akumulatora oraz do masy. Pomożecie jak podłączyć te dwa przewody w megane 3?
    Pozdrawiam
  • #1341
    recha85
    Level 2  
    Doszedłem co to za kable - plus i minus do wentylatora w clio II ale tam jest manualne ogrzewanie, czy ktoś z Was wie może jak podłączyć to megane 3 ph2 z klimatyzacją automatyczną?
  • #1342
    hagio
    Level 11  
    W meganie 2 potrzebny jest IPCU żeby wysterować wentylatory,możliwie że w trójce będzie podobnie.... Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • #1343
    recha85
    Level 2  
    A czy działało by to podając prąd bezpośrednio na dmuchawę przez przekaźnik?
  • #1344
    conrad2
    Level 10  
    conrad2 wrote:
    podłaczam sie pod temat, mam opla vivaro, webasto thermo top c, sterowane jajkiem, jednak po 30 minutach sie wylacza, chce to przerobic, na grzanie ciągle, jak to zrobic najprosciej?
    jakis inny sterownik?
    czy np wlacznik on/off, i termostat zalozony na dmuchawe?
    srednio sie znam na elektryce, oczywiscie webasto chce podpiac pod dodatkowy akumulator kabinowy żeby mi startowego nie rozladowywalo


    to może inaczej
    jak mam webasto analogowe to wystarczy zalozyc wylacznik on/of zeby ruszylo, nie trzeba sterownika, mam jajko, ale chce żeby grzało ciągiem a nie tylko 30 minut, ktoś doradzi ...?

    do jajka ida 3 kable, które połaczyć ?
  • #1346
    miki55
    Level 12  
    Witam.
    Ma ktoś może schemat pinów guzika, przycisku z diodą webasto. Został mi tylko jeden przewód brązowy i nie wiem jak idzie reszta. Jeśli ma ktoś taki lub wiedzę na ten temat to będę wdzięczny. Jeśli potrzebne zdjęcie to później wstawię.
    Pozdrawiam.
  • #1347
    Stefanek1
    Level 26  
    conrad2 wrote:
    conrad2 wrote:
    podłaczam sie pod temat, mam opla vivaro, webasto thermo top c, sterowane jajkiem, jednak po 30 minutach sie wylacza, chce to przerobic, na grzanie ciągle, jak to zrobic najprosciej?
    jakis inny sterownik?
    czy np wlacznik on/off, i termostat zalozony na dmuchawe?
    srednio sie znam na elektryce, oczywiscie webasto chce podpiac pod dodatkowy akumulator kabinowy żeby mi startowego nie rozladowywalo


    to może inaczej
    jak mam webasto analogowe to wystarczy zalozyc wylacznik on/of zeby ruszylo, nie trzeba sterownika, mam jajko, ale chce żeby grzało ciągiem a nie tylko 30 minut, ktoś doradzi ...?

    do jajka ida 3 kable, które połaczyć ?

    Za zegarku 1533 /jajko/ masz cztery piny, 1.+, 2.-, 3 OUT, 4.W-BUS, nie wiem jakie kolory masz u siebie ale piwinno być; + czerwony, - brązowy i OUT żółty. Żeby piec analog grzał cały czas, to łączysz kabelki OUT z plusem.

    Dodano po 7 [minuty]:

    recha85 wrote:
    A czy działało by to podając prąd bezpośrednio na dmuchawę przez przekaźnik?

    Spróbuj, ale wentylator będzie chodził na maxa i zeżre moment akumulator.
  • #1348
    mark55
    Level 13  
    W Megane II dałem minus z przekaźnika webasta na przekaźnik w kabinie znajdujący się po prawej stronie kierownicy i wentylator chodził na takim biegu jak był ustawiony przed wyłączenie zapłonu.
  • #1349
    audiobeats
    Level 9  
    Nawiązując do tematu dogrzewacza w Audi Q7 , ustalone jest ze mam dogrzewacz i jest on na 99% uszkodzony sterownik bo diagnoza VCDS nie pokazuje nawet żeby istniało ogrzewanie w samochodzie ani się nie załącza w czasie zimy . Wiec piecyk do wymiany , wiem ze mogę sam sterownik ale i tak muszę wyjąć cały piec a łatwiej kupić cały piec niż sterownik .
    Znalazłem oryginalny piec z Q7 ale pełne ogrzewanie razem w zestawie z wielodrożnym zaworem .
    Moje pytanie brzmi czy to ma sens , jak i gdzie się trzeba wpiąć z sterowaniem zaworu wielodrożnego dla tego ogrzewania .
    Czy może lepiej kupić dogrzewacz i przełożyć dogrzewacz ?
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • #1350
    Stefanek1
    Level 26  
    Nie możesz zamienić płytki sterującej piecyka w Q7, bo masz tam zapisany VIN auta, a inna płytka nie będzie chodzić w twoim samochodzie. Ochrona komponentów.
    Jaki masz błąd w tym piecu? Przyślij sterownik do naprawy, a najlepiej cały piec.