Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

pablotaxi 18 Feb 2012 23:59 492208 1385
Computer Controls
  • Computer Controls
  • #512
    majster222
    Level 12  
    miałem podobne objawy w moim Z/C-D;
    u ciebie raczej sterowanie padło- płytka do wymiany...
  • #513
    kuczyko
    Level 11  
    Witam TC :) Jest szansa że to wina nieotwartego elektrozaworu? i z Twoją wiązką i przełącznikiem to wszystko ruszy? Jak tak to jestem zdecydowany na próbę z tym przełącznikiem.
    Czy może naprawdę spalili mi płytkę w tym autoryzowanym serwisie webasto?
    Jak już widzę logo Webasto to mi nie dobrze się robi...
    Z tego co widziałem po wykresach z innych TT P też pompka pracuje pulsacyjnie na początku, później się rozkręca :)

    Pozdrawiam

    Rafał
  • Computer Controls
  • #514
    passat93
    Level 2  
    witam mam pytanie czy posiada ktoś soft coding (kodowanie) do webasto (ogrzewania postojowego, nie dogrzewacza) do transportera T5
    rocznik 2008, posiadam tam termo top-a C, fabrycznie był dogrzewacz ale zamontowany jest telestart T90R ale z pilota zaadaptowanego i nie odpala z pilota. z góry dziękuje za pomoc
  • #515
    tomekn0503
    Level 10  
    Wirtam. Nabyłem ostatnio Webasto Bw50 benzynka, rozebrałem na czesci wyczysciłem wszystko, poskładałem aby było szczelne. Wszystkie elementy sprawne, swiece grzeją, pompa wody ładnie pompuje. Wentylator pracuje jakby oscylacyjnie-nierówno. Po właczeniu webasto ładnie pompuje wode, pompka paliwa cyka, w pewnym momencie odpala-słychac szum. Z wylotu spalin (bezposrednio przy webasto) leci ciepłe powietrze, ale nie gorace, spokojnie moge podstawic dłoń. Jednak nie grzeje wody. Co moze byc tego przyczyną, czy wentylator który juz jest chyba troche nadaplony nie daje własciwych obrotów i w komorze spalania panuje tym samym za niska temperatura. dodam ze chodzi on dosyc głosno, szum który nastepuje po odpaleniu i podczas spalania mieszanki nie jest az tak głosny. Prosze o rade co to moze byc. Pozdrawiam
  • #516
    tomekn0503
    Level 10  
    tomekn0503 wrote:
    Wirtam. Nabyłem ostatnio Webasto Bw50 benzynka, rozebrałem na czesci wyczysciłem wszystko, poskładałem aby było szczelne. Wszystkie elementy sprawne, swiece grzeją, pompa wody ładnie pompuje. Wentylator pracuje jakby oscylacyjnie-nierówno. Po właczeniu webasto ładnie pompuje wode, pompka paliwa cyka, w pewnym momencie odpala-słychac szum. Z wylotu spalin (bezposrednio przy webasto) leci ciepłe powietrze, ale nie gorace, spokojnie moge podstawic dłoń. Jednak nie grzeje wody. Co moze byc tego przyczyną, czy wentylator który juz jest chyba troche nadaplony nie daje własciwych obrotów i w komorze spalania panuje tym samym za niska temperatura. dodam ze chodzi on dosyc głosno, szum który nastepuje po odpaleniu i podczas spalania mieszanki nie jest az tak głosny. Prosze o rade co to moze byc. Pozdrawiam


    Zakupiłem nowy wentylator, Webasto zostało jeszcze raz poskładane na silikon wysokotemperaturowy (czerwony). Po urchomieniu co nastepuje:
    0:00 - załaczam webasto
    0:06 - cykanie pompki paliwa
    0:53 - Webasto odpala, słychac wypalanie sie mieszanki w komorze spalania, wydobywaja sie z niego spaliny
    2:00 - pompka paliwa zaczyna cykać rzadziej, webasto powoli wygasa
    3:00 - znowu czeste cykanie pompki
    5:00 - wentylator w webasto zaczyna szybciej chodzic, chyba nastepuje proces studzenia
    6:50 - całkowite wyłaczenie
    Przy tym cyklu webasto nie grzeje wody, wszystkie elementy są w 100% sprawne. Do webasto bede miał na przełomie tych 2 tygodni jeszcze pilota z telestartem i antena jako komplet. Tez sprawdze czy są dobre. Panowie, cz ktoś wie co moze byc ze ono nie działa jak potrzeba ???
    Tak czy inaczej, juz odechciało mi sie go montowac w aucie (z reszta samochód przed nastena zima pójdzie pod młotek). Dlatego chetnie sprzedam ten zestaw, tylko w całości. Wiadomość na PV. Znawca tematu pewnie je uruchomi.
  • #517
    ALKRAK
    Level 11  
    tomekn0503 wrote:


    Zakupiłem nowy wentylator, Webasto zostało jeszcze raz poskładane na silikon wysokotemperaturowy (czerwony). Po urchomieniu co nastepuje:
    0:00 - załaczam webasto
    0:06 - cykanie pompki paliwa
    0:53 - Webasto odpala, słychac wypalanie sie mieszanki w komorze spalania, wydobywaja sie z niego spaliny
    2:00 - pompka paliwa zaczyna cykać rzadziej, webasto powoli wygasa
    3:00 - znowu czeste cykanie pompki
    5:00 - wentylator w webasto zaczyna szybciej chodzic, chyba nastepuje proces studzenia
    6:50 - całkowite wyłaczenie
    Przy tym cyklu webasto nie grzeje wody, wszystkie elementy są w 100% sprawne. Do webasto bede miał na przełomie tych 2 tygodni jeszcze pilota z telestartem i antena jako komplet. Tez sprawdze czy są dobre. Panowie, cz ktoś wie co moze byc ze ono nie działa jak potrzeba ???
    Tak czy inaczej, juz odechciało mi sie go montowac w aucie (z reszta samochód przed nastena zima pójdzie pod młotek). Dlatego chetnie sprzedam ten zestaw, tylko w całości. Wiadomość na PV. Znawca tematu pewnie je uruchomi.


    Mnie to wygląda na błędny pomiar temperatury w sterowniku webasta, lub za małą wydajność pompki obiegowej i słaby przepływ cieczy chłodzącej przez płaszcz wodny pieca. Z Twoich obserwacji stanu urządzenia w funkcji czasu wynika, że piec odpala (szybkie impulsy zasilania pompki paliwa) i pracuje z pełną mocą.
    Następnie piec przechodzi w fazę pracy z 50-cio procentową mocą (rzadsze "cykanie" pompki), po czym znów przełącza na pełną moc.
    Praca pełną mocą odbywa się przez ok. 60sek i następuje przejście w stan pracy na połowie mocy (według moich przypuszczeń), czyli sterownik odczytał temperaturę płaszcza wodnego (cieczy chłodzącej) ok. +78*C i przełączył piec na połowę mocy.
    Tym tropem bym poszedł.
    I jeszcze jedno pytanie: czy te pomiary - obserwacje robione były przy zamontowanym webasto w aucie, czy "na stole"?.
  • #518
    tomekn0503
    Level 10  
    ALKRAK wrote:
    Mnie to wygląda na błędny pomiar temperatury w sterowniku webasta, lub za małą wydajność pompki obiegowej i słaby przepływ cieczy chłodzącej przez płaszcz wodny pieca. Z Twoich obserwacji stanu urządzenia w funkcji czasu wynika, że piec odpala (szybkie impulsy zasilania pompki paliwa) i pracuje z pełną mocą.
    Następnie piec przechodzi w fazę pracy z 50-cio procentową mocą (rzadsze "cykanie" pompki), po czym znów przełącza na pełną moc.
    Praca pełną mocą odbywa się przez ok. 60sek i następuje przejście w stan pracy na połowie mocy (według moich przypuszczeń), czyli sterownik odczytał temperaturę płaszcza wodnego (cieczy chłodzącej) ok. +78*C i przełączył piec na połowę mocy.
    Tym tropem bym poszedł.
    I jeszcze jedno pytanie: czy te pomiary - obserwacje robione były przy zamontowanym webasto w aucie, czy "na stole"?.


    Wszystko robiłem na "stole" Webasto ma nową pompke wody, woda bije bardzo mocno, przepływ wody jest duży. Niewiem też jak sterownik mógł odczytać temperaturę płaszcza wodnego (cieczy chłodzącej) ok. +78*C jesli woda nawet się nie podgrzała ani troche. Jesli bedzie potrzeba moge załaczyc nawet filmik.
  • #519
    wyga1
    Level 12  
    Jeżeli wyjmowałeś sterownik trzeba go zamontować na pastę termoprzewodzącą
  • #520
    tomekn0503
    Level 10  
    wyga1 wrote:
    Jeżeli wyjmowałeś sterownik trzeba go zamontować na pastę termoprzewodzącą


    Sterownika nie wyjmowałem.
  • #521
    majster222
    Level 12  
    wyga1 wrote:
    Jeżeli wyjmowałeś sterownik trzeba go zamontować na pastę termoprzewodzącą


    Chodzi ci o ten tranzystor z boku płytki? Jak ważna jest ta pasta? Sterownik może łapać jakiś błąd przez to?
  • #522
    wyga1
    Level 12  
    majster222 wrote:
    wyga1 wrote:
    Jeżeli wyjmowałeś sterownik trzeba go zamontować na pastę termoprzewodzącą


    Chodzi ci o ten tranzystor z boku płytki? Jak ważna jest ta pasta? Sterownik może łapać jakiś błąd przez to?


    Po odpaleniu bez pasty zaraz porobiły się cuda nie załączyła się pompa i zagotowało się wszystko.
    A tak to łaziło sorry za kiepski filmik.
    http://youtu.be/ARXwwsnwLHg
  • #523
    tomekn0503
    Level 10  
    tomekn0503 wrote:
    tomekn0503 wrote:
    Wirtam. Nabyłem ostatnio Webasto Bw50 benzynka, rozebrałem na czesci wyczysciłem wszystko, poskładałem aby było szczelne. Wszystkie elementy sprawne, swiece grzeją, pompa wody ładnie pompuje. Wentylator pracuje jakby oscylacyjnie-nierówno. Po właczeniu webasto ładnie pompuje wode, pompka paliwa cyka, w pewnym momencie odpala-słychac szum. Z wylotu spalin (bezposrednio przy webasto) leci ciepłe powietrze, ale nie gorace, spokojnie moge podstawic dłoń. Jednak nie grzeje wody. Co moze byc tego przyczyną, czy wentylator który juz jest chyba troche nadaplony nie daje własciwych obrotów i w komorze spalania panuje tym samym za niska temperatura. dodam ze chodzi on dosyc głosno, szum który nastepuje po odpaleniu i podczas spalania mieszanki nie jest az tak głosny. Prosze o rade co to moze byc. Pozdrawiam


    Zakupiłem nowy wentylator, Webasto zostało jeszcze raz poskładane na silikon wysokotemperaturowy (czerwony). Po urchomieniu co nastepuje:
    0:00 - załaczam webasto
    0:06 - cykanie pompki paliwa
    0:53 - Webasto odpala, słychac wypalanie sie mieszanki w komorze spalania, wydobywaja sie z niego spaliny
    2:00 - pompka paliwa zaczyna cykać rzadziej, webasto powoli wygasa
    3:00 - znowu czeste cykanie pompki
    5:00 - wentylator w webasto zaczyna szybciej chodzic, chyba nastepuje proces studzenia
    6:50 - całkowite wyłączenie
    Przy tym cyklu webasto nie grzeje wody, wszystkie elementy są w 100% sprawne. Do webasto będę miał na przełomie tych 2 tygodni jeszcze pilota z telestartem i antena jako komplet. Tez sprawdzę czy są dobre. Panowie, cz ktoś wie co może być ze ono nie działa jak potrzeba ???
    Tak czy inaczej, juz odechciało mi się go montować w aucie (z reszta samochód przed następna zima pójdzie pod młotek). Dlatego chętnie sprzedam ten zestaw, tylko w całości. Wiadomość na PV. Znawca tematu pewnie je uruchomi.


    Witam. Rozwiązałem mój problem z webasto. Komora spalania była zapchana i dlatego gasło po pewnym czasie. Wyeliminowałem to wyjmując komorę spalania, psiukając WD40 w tą metalowa rurkę która przy niej jest i do samej komory spalania czyszcząc pędzelkiem. Potem pistoletem z kompresora i tak parę razy. Webasto teraz odpala i chodzi jak nalezy - super:) Pozdrawiam Może to info komuś pomoże:)

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    Witam. Dodam filmik mojego autorstwa który ukazuje prace mojego webasto. Przepraszam za jakość ale krecone było to telefonem w pospiechu.:)


  • #524
    jankaz
    Level 1  
    Witam,
    Chciałbym poprosic znawcow tematu o podpowiedź, związaną z rozbudowa dogrzewacza webasto C montowanego w caravelce z 2011 roku z klimatronikiem.Z racji, że końcem lipca wybieram sie z rodziną do Szwecji na objazdówkę i mam w planie spać w aucie postanowiłem rozbudować dogrzewacz dopelnego ogrzewania postojowego, i co najważniejsze chciałbym to zrobić na oryginalnym zegrze vw i zamontować dodatkowy aku pod siedzenie. Znalazłem nawet gościa który ma niby kompletne ogrzewanie z wiązką zegarem itp tylko nie mam zabardzo wiedzy co dokładnie mam robić, czy trzeba to później kodować,itp.
    Dzisiaj zrzuciłem oslonę pod autem i porobiłem foty.
    Po wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu kluczyka mogę korzystac z resztkowego ciepła i przy webasto włącza siępompka obiegowa. Gdy silnik jest zimny to nie da sieuruchomic obiegu, ale co zauwazyłem, ze po jednorazowym włączeniu i wyłączeniu zapłonu da sie uruchomic pompęobiegową która jest przy webasto,dodam, że dzisiaj jest okolo 16 st c.
    Bardzo Ładnie proszę o podpowiedź. :D
  • #525
    sebaseb24
    Level 11  
    Witam, mam pytanie z cyklu "analogowe czy cyfrowe". Posiadam AirTop`a 2000ST poniżej przedstawiam zdjęcia płytki sterownika. Proszę określić typ sterowania w tym webascie, z góry dziękuje za odpowiedź.
    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • #526
    matik6630
    Level 11  
    Witajcie ponownie. Jako, że zrobiło się ciepło a jesień za pasem, postanowiłem rozbudować Thermo top C do ogrzewania postojowego. W poście #499 Już przedstawiłem "co i jak". Kolega kilka postów niżej ocenił, że jest to ogrzewanie postojowe. W dniu dzisiejszym połączyłem się z webastem. Thermotest znalazł urządzenie jako Thermo Top C/Z Fiat. Czyli dedykowane do fiata. Co więcej, urządzenie nie posiada żadnych błedów lecz nie mam możliwości jego odpalenia, mogę jedynie testować podzespoły w tym pompkę obiegową(w tym momencie jest podawane napięcie na złącze (X5). Webasto odpala bez problemu po podaniu napięcia na pin od włącznika termicznego. I teraz mam pytanie dla znawców tematu, jest możliwosć softowego uruchomienia jako ogrzewanie postojowe? Jeśli nie to zostaje jedynie opcja odpalania przez podanie napięcia na pin od włącznika termicznego, chociaż nie ukrywam że chciałbym mieć też zegar. Pozdrawiam.
  • #527
    Stefanek1
    Level 26  
    To wyjscie analogowe z zegara podpinasz pod ten pin co ci na nim piec startuje i po sprawie. Masz juz wiec sterowanie z zegara, w czym widzisz problem?
  • #528
    andrzejkm
    Level 17  
    WItam, mam pytanie czy nie ma nigdzie na allegro lub poza nim dostępnych analogowych sterowników do Thermo top c? Nawet takich DIY. Wszystkie webasta, ktore widzę na allegro są pewnie sterowane CANem, czyli cyfrowo. Co z tego, że websto można kupić za 400, 500 zł jak nijak nie można tego podłączyć. Nikt nie produkuje takich sterowników? Sterownik analogowy na allegro za 700 zł to grube przegięcie. Ktoś uruchomił sobie monopol i ostro zżyna kasę jakby był to conajmniej sterownik do reaktora jądrowego.
    Szukam jakiegoś webasto ze sterowaniem analogowym ale niestety nigdzie nie ma, chyba, że na allegro komplet za 1750 i to bez zegara..
  • #529
    wyga1
    Level 12  
    Poszukaj na allegro naprawiają za jakieś 200pln może mają coś na zbyciu
  • #531
    sholek
    Level 12  
    Kupiłeś cyfrowy (CANowski) dogrzewacz ale widać że masz pompkę obiegową.
  • #533
    sholek
    Level 12  
    To zależy do czego chcesz zamontować. Jeśli masz młode auto z grupy VW to odpalisz bez analogowego sterownika. Poczytaj ten wątek dokładnie. Ktoś opisywał na przykładzie webasta z T5 jak je uruchomić.
  • #535
    andrzejkm
    Level 17  
    Mógł by mi ktoś podpowiedzieś jak powinno sie wpinac webasto w uklad chlodzenia silnika? jaka jest zasada? Czytalem, ze wpina sie w przewody idace do nagrzewnicy ale nie wiem czy rownolegle czy szeregowo? Co pozniej w trakcie pracy silnika pompka webasto nie blokuje swobodnego obiegu cieczy do nagrzewnicy..?

    Samochod to Ford Orion (to samo co Escort) 1.8D
    Dodam, że mam dokumentacje dot. budowy tego silnika, tzn. schemat przewodów do nagrzewnicy ale nie ma informacji, ktory przewowd jest powrotny, a ktory odplywu..
  • #536
    Stefanek1
    Level 26  
    Wpinasz szeregowo tnąc węża zasilajacego nagrzewnicę, Rozpoznasz go po właczeniu grzania w aucie na full, wąż ten zawsze jest cieplejszy od powrotnego.
  • #538
    Stefanek1
    Level 26  
    Pompka elektryczna jest tak zbudowana, że podczas jej wyłączenia, płyn będzie przez nią przepychany do nagrzewnicy przez mechaniczną pompę silnika.
  • #540
    Stefanek1
    Level 26  
    Jesli masz w priorytecie silnik to tak, a jesli budę i w niej ludzi...