Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

pablotaxi 21 Oct 2014 20:19 491125 1385
Texa Poland
  • #751
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    elektronik000 pokaż zdjęcie sterownika od strony wtyczek- nie musisz nawet go odkręcać, wystarczy zdjęcie wejść przyłączy a powiem Ci, czy da radę przekodować
  • Texa Poland
  • #752
    elektronik000
    Level 19  
    Witam,

    oto zdjęcia tabliczki znamionowej oraz płytki sterownika ze złączami (obie strony).

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • #753
    Stefanek1
    Level 26  
    To dogrzewacz, co chcesz z minm robić?
  • #754
    elektronik000
    Level 19  
    Chciałem dołożyć:
    - pompkę obiegowa V55,
    - zawór N279,
    - telestart T91

    i przekodować na pełne ogrzewanie. Jednak w tym egzemplarzu nie jest możliwe przekodowanie - przycisk Coding niedostępny.
    Testowałem przekodowanie na troche nowszym egzemplarzu (ten sam numer producenta, tylko dodatkowo w literką A z 2007 roku) i tam już można przekodować - pojawiają się testy pompki oraz zaworu w Output Tests.
  • Texa Poland
  • #755
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    Stefanek czemu Twierdzisz że to dogrzewacz?? przecież ma gniazdo dla pompki wody
  • #756
    elektronik000
    Level 19  
    Zuheizer to na pewno dogrzewacz, tu się zgodze.
    Standheizung to pełne ogrzewanie.

    W tym przypadku płytka jest uniwersalna (nie zawsze tak jest). Mimo to, tego egzemplarza nie można "przerobić", ponieważ zablokowana jest programowo możliwość przekodowania (Security Access).
  • #757
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    Przekodowanie może być problemem ale nie powinno stanowić problemu zainstalowanie zegara 1533 albo pilota 91R. Pompkę obiegową wysterujesz przekaźnikiem z zegara 1533


    A może mi ktoś napisać co może być powodem kopcenia webasto ?
    Rozebrałem cały piec, wyczyściłem, wypiaskowałem i parametry pieca w ThermoTestcie są wzorcowe. Piec się ładnie "rozpędza" i normalnie przechodzi na pełną moc ale strasznie dymi na biało ....
    Za bogato paliwa ?
    Nie bawiłem się jeszcze w regulację CO2......
  • #758
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    wyczyściłeś dobrze palnik? piec niema przedmuchów? dolot drożny? dmuchawa dobrze złożona? pompka paliwa odpowiednia?
  • #759
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    Na wszystkie pytania odpowiedź "chyba tak" ;)
    Pompka paliwa dobra bo to był komplet, palenisko wyczyściłem z większych zgorzelin a resztę ładnie wyczyściłem i złożyłem ....
  • #760
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    to jeszcze dmuchnij ustami w dolot jak piec jest złożony,jeśli jest ok to niema możliwości wytwożyć jakiegokolwiek ciśnienia w piecu własnymi płucami :)
  • #761
    taxidriver1
    Level 14  
    Na początek parę informacji będę wkładał dogrzewacz do samochodu mam pompkę wody i paliwa z galaxy plus piec webasto tt/Z. Przejrzałem cały temat i teraz chciałbym usystematyzować, bo jak zawsze jest bajzel i co parę postów sprzeczne informacje.
    Wiec tak na moim posiadaniu jest dogrzewacz termo top Z . wtyczka x2 pin 1 to plusk, pin 2 to masa. We wtyczce x1 ( sześć pinów) żeby włączyć piecyk podaję na pin 3 plusik (lub ori czujnik +5 ). To jest raczej pewnik wszyscy tak piszą. Ale lecąc dalej niestety zaczynają mi się schody pin 6 to pompka paliwa, 2 to diagnoza. Z kolei gdzieś na 5 stronie piszą ze sterowanie wentylatorem z pina 5 lub ze nie podpięty ciut dalej. I jeszcze jedno pytanie masa do pompki paliwa i pompy obiegowej z masy samochodu bo nie widzę żadnej wychodzącej z pieca. Ewentualnie jak się rozbuduje to z wiązki dodatkowej. Dla pewności fotka sterownika ale wygląda mi to na analog( dedukcja po informacjach z forum ;) ). I jeszcze jedno pytanie dotyczące diagnozy kablem vag podpinamy pin 2 do linii K zasilanie do pieca ale czy do kabla też nigdy czegoś takiego nie robiłem jeszcze.....
  • #762
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    sterowanie wentylatorami jest z pinu 4 ale niewiem czy w dogrzewaczu jest aktywne,masa w tym wypadku do pompek oczywiście z masy auta
  • #763
    taxidriver1
    Level 14  
    Dzięki jutro pospinam najwyżej wysteruję przekaźnikiem i po sprawie.....
    Panowie a podłączenie diagnostyki ktoś rozjaśni mi w głowie.
  • #764
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    taxidriver1 to jest analogowy dogrzewacz, który nie ma sterowania pompą wody ani wentylatorami.
    Musisz wszystko sam rozbudować. Masę pompki paliwa i wody bierzesz z pojazdu karoserii.
    Sterowanie wentylatorami robisz za pomocą włączników termicznych na 30/40stopni.

    Na 3 pin zazwyczaj podaje się plus ale są też wersje, gdzie należy podać minus.
    Najlepiej sprawdzić najpierw minusem a potem plusem
  • #765
    zuzu66
    Level 12  
    Kozak_Barabasz, na schemacie elektryki do Webasto Thermo Top C mam zaznaczone, że do pinu 3 we wtyku X1 podłącza się termostat (opisany jako Outside temperature). Wygląda to tak jakby blokował odpalenie Webasta jeżeli temperatura jest wyższa niż ileś.
  • #766
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    nie czujnik tylko termowłącznik przez który na piec jest podawany sygnał do startu
  • #767
    zuzu66
    Level 12  
    Jak wyglada ten termowlacznik, nie widzialem go nigdy w mojej instalacji. Mam ten kwadratowy zegar i bylem przekonany, ze tylko on wlacza Webasto.
  • #769
    Stefanek1
    Level 26  
    taxidriver1 wrote:
    Dzięki jutro pospinam najwyżej wysteruję przekaźnikiem i po sprawie.....
    Panowie a podłączenie diagnostyki ktoś rozjaśni mi w głowie.

    Diagnozę masz na pinie nr 2.
  • #770
    taxidriver1
    Level 14  
    Dzięki Janusz to wiedziałem chodziło mi o podpięcie pod kabel Vag z zasilaniem czy nie. Też już ogarnięte odpalone na stole przetestowane i tu miłe zaskoczenie 510 startów i tylko 180 h pracy ale pokazał jeszcze 2 czas pracy 190 h . nic na ten temat nie widziałem ze podaje 2 czasy pracy....
  • #771
    rmaster
    Level 13  
    Da rade spokojnie. Często thermo top wykorzystuje się do ogrzewania domków kempingowych, i na pewno wody w basenie na działce. Sprawdzone.
  • #772
    dzabij
    Level 2  
    Panowie,

    Webasto TT z/c na 99% analogowe. Aby je uruchomić na pin 3 wtyczki x1 podaje +12v ale jako krotki impuls czy na stale ? Jeżeli krotki impuls, jak je wylaczyc, kolejny krotki impuls ?

    Pozdrawiam
    Dawid
  • #773
    taxidriver1
    Level 14  
    dajesz plus lub minus tak mi poradzono ( zacznij od minusa) jak długo jest podpięty tak długo grzeje odpinasz przestaje czyli włącznik on -of i po sprawie.... czytaj kilka postów wyżej ten sam problem miałem.... poszło działa na stole bo brak czasu przekleić do autka do końca.
  • #774
    dzabij
    Level 2  
    Dzięki, o to mi chodziło. Podanie napięcia / masy na pin 3 na stałe wydaje się bardziej logiczne niż tylko impulsu, choć mam wrażenie że gdzieś na poprzenich stronach czytałem o impulsie, stąd zamieszało mi się w głowie.

    A jeszcze a propos diagnostyki, ostatecznie na kabel VAG podawałeś napięcie ? (jak rozumiem we wtyk ODBII ?)

    Dawid
  • #776
    Nissman
    Level 9  
    dzabij wrote:
    Panowie,

    Webasto TT z/c na 99% analogowe. Aby je uruchomić na pin 3 wtyczki x1 podaje +12v ale jako krotki impuls czy na stale ? Jeżeli krotki impuls, jak je wylaczyc, kolejny krotki impuls ?

    Pozdrawiam
    Dawid

    podajesz napięcie na stałe tak długo jak jest napięcie tak długo grzeje
  • #777
    fifolin
    Level 12  
    Witam kolegów.
    Będę montował webasto do mojej E46 2.0d '02 150PS. Przeczytałem już całe internety i nie znalazłem odpowiedzi na kilka moich pytań więc proszę o pomoc:

    1. W którym miejscu są podpinane orginalne węże z pieca webasto do układu małego obiegu. Jeśli ktoś ma webasto w swojej e46 to prosze o pomoc (jakieś zdjęcie z pod maski).

    2. Drugie pytanie dotyczy zasilania paliwem pieca: czy wężyk zasilający w paliwo piec biegnie do baku czy jest wpięty gdzieś w wąż powrotu paliwa?

    3. Który pin w klimatronicu odpowiada za jego włączenie i uruchmienie wentylatorów w kabinie oraz otwarcie elektrozaworu małego obiegu przy podgrzewaczu elektrycznym przy lewym nadkolu w komorze silnika?

    4. Czy to jest analog czy cyfrowe - chodzi mi o dołożenie bezprzewodowego pilota który poda napięcie na pin1 w piecu by go zdalnie załączyć.

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • #778
    taxidriver1
    Level 14  
    Zleć to komuś lub zacznij szukać najlepiej f...um...bmw. bo jak się nie mylę to
    "e coś" tam to bejka... jak się nie mylę powinien tu być rozwiązany problem. Myślę że łatwiej będzie miłośnikom i użytkownikom .http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=88666
  • #780
    fifolin
    Level 12  
    Dziękuję "T5".
    Tą instrukcję znalazłem ale myślałem o zabudowie pieca nie z przodu pod zderzakiem lecz w podszybiu z prawej strony w komorze chyba to tego lub dla akumulatora przeznaczonej.

    Mam jeszcze pytanie dotyczące podłączenia pieca do klimatronika:
    1. czy sygnał załączający (+12) z pieca mam podłączyć przez przekaźnik do panelu klimatronika?
    2. czy trzeba dokładać diodę na zasilaniu klimatronika od strony stacyjki by po podaniu napięcia przez piec załączał się tylko klimatronik a nie wszystko "po zapłonie" z stacyjki?
    3. czy podanie napięcia z pieca na klimatronik (powoduje jego załączenie) panel klimy otwiera elektrozawór na małym obiegu i uruchamia pompkę obiegu przy tym elektrozaworze?
    4. nie chcę wybudowywać elektrycznego podgrzewacza który jest obok elektrozaworu i pompki cyrkulacyjnej małego obiegu czy wpinając w szereg webasto nie będzie miało zbyt dużego oporu wody przez ten elektryczny podgrzewacz, elektrozawór i orginalną pompkę? (nie wiem czy elektrozawór otwiera się całkowicie po podaniu napięcia na klimatronik i czy ta orginalna pompka obiegowa w aucie załącza się na pełnej mocy czy impulsowo/ czasowo się włącza?