Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

pablotaxi 08 Nov 2015 10:25 492196 1385
Computer Controls
  • #811
    KStanek
    Level 22  
    Oryginalnie jest to zasilanie paliwa zrobione, seryjnie było montowane w tym aucie, i zasilanie pieca jest w ten sposób realizowane. Jest na powrocie założony trójnik i właśnie za tym założyłem ten filterek podczas napraw sterownika w tamtym roku. W filterku widać że przechodzi paliwo, ale może zaraz zerknę na to jak leci paliwo z pompki. To powinny być krople czy jakieś większe ilości tego paliwa. Może jest jakaś przybliżona ilość paliwa jaka powinna się pojawić podczas programowego wprowadzenia w tryb tankowania trwający 60s. Nie wiem np. 10 czy 50ml? Coś na zasadzie tak jak sprawdza się przelewy na wtryskiwaczach.
  • Computer Controls
  • #812
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    to dziwne troche... wszystkie oryginalne instalacje (oprócz mazdy) które widziałem miały pompke paliwa przy baku i osobne ujęcie
  • Computer Controls
  • #813
    KStanek
    Level 22  
    He to jest francuz - Citroen Evasion 99r. Tak jest zrobione, więc nie przerabiam tego. Jest to sam dogrzewacz. Jak bym wpinał się w bak, to bym przerabiał od razu na ogrzewanie postojowe, ale też nie posiada on własnej pompy obiegowej, więc rozbudowa póki co nie wchodzi w grę. Chodzi mi jakiej ilości spodziewać się tego paliwa? Powiem że jak nacisnę tankowanie które trwa 60s zrobię to np. 2 razy to zaczyna paliwo wyciekać przez tłumik pod auto. Piec mam umiejscowiony w bardzo ładnie dostępnym miejscu, na górze pod maską
  • #814
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    no fakt w evasion też jest pompka przy piecu... jak zaczyna kapać z wydechu tzn że paliwo dociera... ja bym rozłożył piec i zobaczył jak w środku wygląda
  • #815
    KStanek
    Level 22  
    tylko właśnie może jest tego paliwa za mało na rozpalenie płomienia. Nie znam prawidłowych wartości. Spróbuję jutro wydostać całe to Webasto z auta i po testować co się dzieje
  • #816
    Świera2010
    Level 9  
    Ja miałem tak w sharanie dogrzewacz nie odpalał zaczynał proces pompka paliwa robiła specyficzne pstyk pstyk, zdemontowałem pompkę i podawała znikome ilości paliwa po chwili dużo paliwa znowu mało i tak w koło, zamontowałem drugą pompkę tu już przy podłączeniu na krótko była widoczna różnica - teraz działa bez zarzutu
  • #817
    KStanek
    Level 22  
    Czy może ktoś zrobić filmik z tego jak tankowany jest piec - jaka ilość paliwa jest podawana ? Oczywiście ze zdjętym wężykiem z pieca.


    Czy posiada ktoś tanio sprzedać, ew. jest ktoś z okolic Lublina co posiada by można spróbować podmienić pompkę - zobaczyć czy to jest tylko ta część do wymiany ????

    Pompka o oznaczeniu 19486B.



    Zdementowałem filtr paliwa przed pompka paliwa i jest dużo większe dymienie. Ale nadal brak startu.
  • #818
    KStanek
    Level 22  
    Podpiąłem drugi palnik (używany) na zewnątrz. Włączyłem tankowanie na jakieś 10s. Wykonałem odpalenie żarnika, paliwo zaczęło się palić.

    Paliwo dochodzi świeca rozpala.
    Dmuchawa powietrza do spalania działa.

    Nie mam możliwości wyjęcia pieca całkowicie z auta, auto używane co dzień.

    Z tego co wyczytałem na forum o Rover'ach:

    Jeżeli szum ustaje po 4 minutach i 5 sekundach (3 sekundowa przerwa po 2 minutach), oporność świecy żarowej jest za wysoka (większa niż 0.6 Oma) i niema zapłonu

    Wiem że nie ma zapłony ale dla czego nie dochodzi do zapłonu, co powstrzymuje ten zapłon?

    Jak chciałem uruchomić piec bez uruchomionego silnika, przeszedł procedurę rozpalania i po jakichś 40sekundach przestał podawać paliwo i zaczął się chłodzić z uwagi na przegrzanie bo piec nie jest wyposażony w pompę obiegową i zagotował płyn będący w komorze.

    Czyli sterownik chyba będzie do naprawy. Jest ktoś godny polecenia ?? Jakie są przewidywane koszty naprawy ?
  • #819
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    błędy jakieś są wogóle? piec można bez problemu wyciągnąć i jeździć autem,trzeba tylko węże od pieca połączyć ze sobą,jeśli świeca miałaby za dużą oporność to przy rozpalaniu wywali błąd - za wczesne wykrycie płomienia,jeśli jest tylko bład - brak startu to zazwyczaj (jeśli nie zawsze) wina leży po stronie pieca (nie dociera paliwo, powietrze,wypalony palnik itd)
  • #820
    KStanek
    Level 22  
    Powiem tak. Paliwo dochodzi, bo kapie ropą po zatankowaniu pieca, zdejmując wężyk z króćca paliwowego w piecu i ponownie tankując też kapie z wężyka. Oba palniki wraz ze świecami zachowują się tak samo. Jeden przeszedł gruntowne czyszczenie i bez problemu wszystko rozpala w nim. Powietrze dociera, bo słychać pracującą dmuchawę. Piec startuje, wszystko wygląda dobrze po ok 2 minutach wentylator przerywa i z powrotem wkręca się w obroty, pompka paliwa przyspiesza i tak do 4 minut i dostaje komunikat - Przerwa pracy dmuchawy i potem - Błąd - brak startu i kończy się chłodzeniem. Tłumikiem z wydechu pieca wydobywają się kłęby białego dymu. Po wystudzeniu "BLOKADA" - wykasować błędy i można wykonać procedurę od nowa ale kończy się cały czas tak samo.

    Wentylator był naprawiany. Podczas amatorskich napraw w jednym z zakładów spalili mi silnik, silnik przewinąłem sam według schematu jakim był nawinięty oryginalnie.

    Procedura jaką go nawijałem.

    Pod wiatrakiem są 3 śruby trzymające silnik i trzy śruby mocujące podstawę silnika do komory przewietrzania. Jako ciekawostkę podam ze miałem uszkodzony silnik. Błąd 'zwarcie dmuchawy' prąd pobierany przez silnik do 13A wiec ok. 180W mocy. Rozebrałem - uzwojenia zwarte. Rozebralem i przeliczyć zwoje wyszło po 20zw na klatkę. Przewód oryginalny to 0,35mm nowym nawijałem 0,40mm podwójnie emaliowany. Schemat zwojenia. Jest 8 działek na komutatorze i 8 klatek.

    Komutator. . . . . . . Klatki / pomiędzy
    8. . . . . . . . . . . . . . 5,6 - 2,3
    7. . . . . . . . . . . . . . 4,5 - 1,2
    6. . . . . . . . . . . . . . 3,4 - 8,1
    5. . . . . . . . . . . . . . 2,3 - 7,8
    4. . . . . . . . . . . . . . 1,2 - 6,7
    3. . . . . . . . . . . . . . 8,1 - 5,6
    2. . . . . . . . . . . . . . 7,8 - 4,5
    1. . . . . . . . . . . . . . 6,7 - 3,4

    Pobór prądu w stanie jałowym ok 1,2A po zamontowaniu w obudowie z wiatrakiem prąd wzrasta do ok 2A.
  • #821
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    ciekawe czy sterownik nie sypnął jak próbował odpalić ten spalony wentylator,tylko ciekawe czemu nie zgłasza błędu od niego, to może podłacz thermo testa i wystartuj samą dmuchawe nim na dłuższy czas?bez podmiany dmuchawy bądź sterownika będzie ciężko zdiagnozować co sypło,ja tak właśnie robie jak mam wątpliwości podmieniam sterownik i jak hula na innym sterowniku to sterownik na warsztat i szukam co tam strzeliło
  • #822
    KStanek
    Level 22  
    Nie mam ani do podmiany wentylatora ani sterownika. Już mam łącznik przewodu wody i będę dziś wydobywać cały pięć z auta. Nie mam schematu całego sterownika ale spróbuję.

    Podczas testu elementów - wszystko da się uruchomić, wentylator pieca, kółek żarowy, pompkę paliwa, mam możliwość uruchomienia wentylatora kabiny ale nie uruchamia się nic w tym czasie, ale to już inna sprawa. Możliwe ze nie da się w samym ogrzewaniu uruchomić tego.

    Może ktoś zobaczyć jaki ma pobór prądu przez wentylator podpięty pod sam akumulator ew podczas pracy na sterowniku?


    Może dysponuje ktoś jakimś schematem obwody wentylatora komory spalania???

    -----------------------------------------------------------
    Wydobyłem cały piec - dla potomnych jak by potrzeba było - zastąpić piec - łącznikiem do obwodu wody - średnica łącznika fi 20mm do 22mm.

    Podłączyłem piec do kompa ale bez komory spalania. Wszystko uruchomiłem i powiem tak - podczas gdy powinien powstać płomień - wszystko gaśnie. Nie rozpala się i nie dmucha płomieniem tylko wszystko się rozdmuchuje. Nie słychać świstu płomienia. Co można teraz sprawdzić i gdzie szukać przyczyn ?


    -------------------------------
    Rozbieram po kolei - wiatrak na wentylatorze jest nad topiony, łopatki od połowy są wytopione i po krzywione, nie znam nadal stanu sterownika.

    Żeby się nie kopać dalej w koszty - proszę o pomoc w znalezieniu w pełni sprawnego pieca analogowego - posiadam model 32W, dogrzewacz, mile widziane jako pełne ogrzewanie z pompą obiegową - póki co próg cenowy 400zł.

    Obecnie Thermo Top Z/C -D 92255B

    Z góry dziękuję za pomoc.
  • #823
    prometeusz344
    Level 9  
    Witam.
    Mam takie pytanko, posiadam w t5 dogrzewacz TTC 12v 26W i chce go rozbudowac do pełnego ogrzewania sterowanego jajkiem. Na allegro można kupić gotowe wiązki, jedna z wtyczką do pompy wody i druga bez. I waśnie tu mam problem którą kupić.
    Idzie jakoś to sprawdzić czy mój piec steruje pompą wody?
  • #824
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    jeśli masz dogrzewacz bez pompy wody to sterownik Ci nie włączy tej pompy, KStanek sprawdź lepiej czy silnik wentylatora kręci sie w odpowiednią strone o jak masz śmigło stopione to śmiem w to wątpić, powinien sie kręcić w lewą stronę
  • #825
    prometeusz344
    Level 9  
    Pytałem w ASO sprawdzili po numerze VIN i powiedzieli że jest tam pompa wody. Można jakoś sprawdzić czy pompa jest podłączona do sterownika?

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Pytałem w ASO sprawdzili po numerze VIN i powiedzieli że jest tam pompa wody. Można jakoś sprawdzić czy pompa jest podłączona do sterownika?
  • #826
    sash997
    VAG & Parking heaters specialist
    jeśli jest to jest podłączona... przecież to widać że z pompki idzie kabelek do sterownika chyba że pompka jest sterowana nie ze sterownika tylko z auta... nie znam instalacji w T5
  • #827
    prometeusz344
    Level 9  
    która wtyczka w sterowniku odpowiada za podłączoną pompę wody?
  • #828
    fifolin
    Level 12  
    Złącze X5

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Złącze X5

    Jak podłączyć WEBASTO Thermo Top C? Laguna II
  • #829
    miki55
    Level 12  
    Mam pytanie do szanownych kolegów czy ma może ktoś schemat wpięcia się w klimatronik w Mitsubishi Pajero III 2005 3,0 v6 benzyna z automatyczna klimatyzacja? Bardzo pilna sprawa.
  • #831
    miki55
    Level 12  
    Dzięki kolego luk311 za Pajero. A masz może do Vw Sharan 1.9 tdi 2008 r ? Mam jeszcze pytanie dotyczące Webasto Thermo Top ZC Analogowe na 100%< które działa tak jak należy jedynie nie mogę go podłączyć do WTT. Program się z nim nie łączy. I tu pytanie który element sterownika jest odpowiedzialny za połączenie.
  • #832
    Mihó
    Level 27  
    Proszę o instrukcję montażową do Clio III diesel
  • #833
    Matti_k
    Level 2  
    Witam
    Chcę kupić webasto thermo top p analogowe i zamontować je w sprinterze 906 z klimatyzacją. Co będę jeszcze potrzebował poza standardowy zestawem montażomym? A może koledzy polecają jakieś inne ogrzewanie? Może ktoś posiada instrukcje montażu do tego sprintera?
    Pozdrawiam
  • #834
    miki55
    Level 12  
    Ja polecałbym Thermo Top C 5.2 kW. Jeśli będzie kompletny zestaw tj. piecyk, pompa obiegowa, pompka paliwa, wydech, tłumik zasysanego powietrza, wiązka z przekaźnikiem i bezpiecznikami, uchwyt i zegarek ewentualnie pilot to już masz kolego wszystko. I oczywiście będzie analogowe. Montaż jest banalnie prosty. Jeśli Masz jeszcze jakieś pytania to pisz.
  • #835
    rmaster
    Level 13  
    Thermo top P to najwyższy model. Różni się tym od C że jak woda osiągnie temperaturę 30 stopni to zostaje cyklicznie porcjami podana do nagrzewnicy co pozwala szybciej odmrozić. Thermo top C wymusza obieg cały czas od momentu załączeniu tak jak E.
    Czy polecamy coś innego? nie. Analogowe i P jest naj. ( mam takie)
    Co do podłączenia to albo ktoś wklei PDF albo regulator napięcia.
  • #836
    miki55
    Level 12  
    Tak tak a pompa obiegowa sobie stoi i czeka aż piec zagotuje wodę. W 30 stopniach włącza się wentylator nawiewu.
  • #837
    rmaster
    Level 13  
    Właśnie ta pompa obiegowa wody włącza się cyklicznie potem na stałe jak w C i E . Nie wiesz nie pisz.
  • #838
    wooojas
    Level 12  
    Witam.

    Zbliżone pytanie - w aucie mam zegar 1533 a chce podłączyć równolegle T100.
    Wg schematu z postu #358 wyglada, ze musze iść po wiązce i szukać fioletowego pzewodu pod pin 5 bo inne wezmę z wtyczki przy zegarze?
  • #839
    rmaster
    Level 13  
    Fioletowy z pinu 5 służy do tak zwanej funkcji lato. Czyli uruchamia tylko wentylator w samochodzie bez rozpalania pieca. Do niego montuje się zwykły przełącznik razem z kablem brązowym(masą). Takie kabelki są na tym kablu co lecą do tej kwadratowej wtyczki do zegara sterującego, tylko są tak podwinięte i pod izolacją. Wystarczy je wyszarpać delikatnie. Ja tego nie używam bo nawet w lato zapalam piec by nagrzać silnik oczywiście krócej niż w zimie. Telestartem podpinasz się pod czerwony (+) brązowy (-) i czarny sterowanie (w analogu +). Funkcję lato/zima sobie daruj.
  • #840
    taxidriver1
    Level 14  
    Witam, może macie jakiś pomysł piec termo top z/c D na stole odpala diagnozuje się mogę z nim zrobić wszystko po włożeniu do samochodu całkowita klapa 1 próba odpalenia i cisza nie chce się nawet połączyć z kompem myślałem, że wtyczkę gdzieś uwaliłem ale nie . Na stole znowu jest ok a w autku cisza. Jest jakaś opcja że mało prądu ??? czy jakieś fatum mnie prześladuje. Macie jakiś pomysł.