Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] honda cbr 125 2004rok nie kręci

dsds791 06 Oct 2021 18:54 378 8
  • #1
    dsds791
    Level 3  
    witam kupiłem kilka dni temu Hondę CBR 125 2004 rok i nie działal wskaźnik temperatuty i próbowałem przeczyścic i styknely mi się 2 kable razem prawdopodobnie plus z minusem i cyknelo coś i światła klaskon jest stop ale nie kręci z rozrusznika i nie ma kierunków
    czy jest możliwe że się spalił przekzanik rozrusznika? bezpiecznik w nim jest dobry nie spalony. a jakby się on spalił to można to jakoś naprawić czy nowy. Bardzo proszę o pomoc. pozdrawiam z góry dziękuję za odpowiedź
  • #2
    rafik54321
    Level 29  
    Bezpiecznik wizualnie może wyglądać na dobry, ale nie być dobry. Tym bardziej że to może nie być jedyny bezpiecznik w motocyklu :) .

    Jak masz przekaźnik rozrusznika, to masz do niego przykręcone 2 przewody (takie grube). Spróbuj je zewrzeć (uwaga! Może ci "przyspawać" kable jeśli nie będziesz uważać). Rozrusznik powinien natychmiast zacząć kręcić. Jak zakręcił to problem z rozrusznikiem masz albo w przekaźniku, albo w włączniku do rozrusznika.



    Tu masz schemat do swojej hondy. Jak widzę po schemacie, powinny być w sumie 4 bezpieczniki.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3450538.html
  • #3
    dsds791
    Level 3  
    właśnie powiny być 4 bezpieczniki 3 małe i jeden 30 ale jest miejsce na puszkę a jej nie ma próbowałem stykać te 2 kable i kręci da się naprawić ten przekzanik jakoś czy trzeba drugi i wiesz od czego są bezpieczniki. dzięki za pomoc
  • Helpful post
    #4
    rafik54321
    Level 29  
    Serio, sprawdź te bezpieczniki a nie kombinujesz na około.
    Naprawy przeprowadza się w kolejności. Jak ci zgaśnie światło w pokoju to chyba najpierw sprawdzasz bezpieczniki, potem żarówkę a dopiero potem dzwonisz do elektrowni XD.

    Od czego który bezpiecznik? Masz na schemacie. Są oznaczone jako F1, F2, F3 i F4. W dolnej części schematu miałeś rozpiskę. Nawet ilość Amperów masz napisane. Duży 30A, reszta po 10A na bezpiecznik.

    Nim się szarpniesz za wymianę przekaźnika, to sprawdź sobie przycisk od rozrusznika na kierownicy. Może gdzieś ci się kabel zwęglił/spalił/urwał. Jak wszystko jest ok, to raczej nie ma siły aby naprawić przekaźnik. A z pewnością nie z umiejętnościami kogoś, kto ma problem w diagnostyce elektryki :( .
  • #5
    dsds791
    Level 3  
    sprawdziłem bezpieczniki i są ok wszytkie 4 i obstawiam przekaznik rozrusznika i mam pytanie co tam mogło się spalić patrzyłem na schamety i jest to możliwe żeby spalił się bezpiecznik termiczny? I czy wogole on tam jest? Bo kręci jak dotknę te 2 kable.Z góry dziękuję za odpowiedź
  • Helpful post
    #6
    rafik54321
    Level 29  
    Przekręć kluczyk stacyjki "na kontrolki". Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki. Ustaw miernik na pomiar napięcia stałego. Jednym kablem miernika do masy, drugim na nóżki bezpiecznika (w gnieździe). Na jednej nóżce napięcie będzie, na drugiej nie. Zacznij od tego dużego bezpiecznika 30A. Po pomiarze, włóż go na miejsce (bez niego zawsze na pozostałych 3 bezpiecznikach nie będziesz mieć napięcia!).
    Potem sprawdź na pozostałych bezpiecznikach.

    Skąd pomysł o bezpieczniku termicznym?

    Druga sprawa, że aby rozrusznik zakręcił w tym modelu, to musi być wciśnięte sprzęgło i złożona stópka boczna, masz 2 czujniki. Jeden przy sprzęgle, drugi przy nóżce. Oba MUSZĄ być sprawne! Inaczej nawet z wymienionym przekaźnikiem nic nie zdziałasz.

    Kolejna sprawa odnośnie kierunków, to pytanie czy ci działa przerywacz kierunkowskazów? Możesz go po prostu wypiąć (wchodzą do niego 2 przewody) i te przewody zewrzeć ze sobą. Wtedy kierunkowskazy (jeśli cała reszta jest sprawna) zaświecą się ciągłym światłem.
  • #7
    dsds791
    Level 3  
    znaczy kierunki przestały działać w tedy jak przestał kręcić a czy była nóżka złożona czy nie to i tak kręcił i nie trzeba było mieć sprzęgła wystarczył luz a na biegu sprzęgło
  • Helpful post
    #8
    rafik54321
    Level 29  
    Sprawdź to po prostu. Bo może coś te czujniki pokręciło i teraz cały są w pozycji "zablokowanej".

    Coraz bardziej skłaniam się ku temu że gdzieś masz przepalony jakiś kabel. Bo na bezpieczniku odpowiedzialnym za kierunki, wisi też sporo innych rzeczy, które u ciebie mają rzekomo działać. Np STOP.

    Poza tym, sprawdzałeś przełączniki od rozrusznika?
  • #9
    dsds791
    Level 3  
    problemem był upalony kabel przy bezpieczniku. wszystkim dziękuję za pomoc