Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Hyundai Tucson 2.0CRDI - Brak mocy

autoManiak1 07 Oct 2021 11:18 1797 8
  • #1
    autoManiak1
    Level 12  
    Witajcie, mam pytanie dosc nietypowe. Silnik 2.0 CRDI. przy max wcisnietym pedale gazu, max 2tys obr. Jak odepne przeplywke max do 3tys dojdzie. Po odkreceniu wydechu za turbo bez zmian czyli wykluczamy np zapchanego kata. Po zdjeciu rury dolotowej do turba, troche oleju sie wylalo ale wirnik sie obraca palcem, moze nie jakos totalnie bez oporu ale tez nie jakos ciezko. Po odpaleniu auta na wolnych obr. Widac ze wirnik sie obraca. Natomiast po wciscnieciu gazu i obr okolo 3tys, sciagnieciu rury za turbo przed intercoolerem nic nie czuc, jakby turbo nic nie pompowalo. Dodam ze wtryski byly wyciagane i sprawdzane sa ok, wszystkie filtry nowe. Bledow na kompie nie wywala, a czasem wywali bad niesprawnosci kata i zbyt malego doladowania. Czujnik cisnienia doladowania czyszczony. Grucha na turbinie rusza sztanga. Czy turbo wyciagac i do sprawdzenia czy moze macie jeszcze jakies pomysly co by sprawdzic? A wszystkie rury powietrzne jak i wezyki podcisnieniowe szczelne. Pompa vacun zasysa. A filterek na zaworze turbiny czyszczony.
  • #2
    irekw
    Level 21  
    Filtr paliwa w zbiorniku sprawdzany.
  • #3
    autoManiak1
    Level 12  
    Dzisiaj az sprawdze, dzieki

    Dodano po 4 [godziny] 51 [minuty]:

    Filtr w baku czysciutki
  • #4
    4495redberet
    Level 27  
    EGR masz elektryczny czy na podciśnienie???
    Przy elektrycznych dzieją się cuda z silnikiem jak jest niesprawny.
  • #5
    autoManiak1
    Level 12  
    Elektryczny, ale bledow egr na kompie nie wyrzuca, a w parametrach biezacych widze ze pracjuje. Za mojz uwage przykulo dlaczego turbo sie kreci a jak sciagne rure przed coolerem to nic z niej nie pompuje jak gdyby stalo. Przy juz prawie 3tys obr
  • #6
    autoManiak1
    Level 12  
    Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro kupię zawór sterujący turbiną ten podciśnieniowy, a jak nie to wychodzi na to że sterownik od sterowania tym zaworem podciśnieniowym od turba nawalił.
  • #7
    4495redberet
    Level 27  
    A tam czasem nie ma dwóch takich samych zaworków???
    Zamień je i będziesz wiedział.
  • #8
    enginegarage
    Level 12  
    Witam
    Mam podobny problem kia sportage 2.0 crdi 2007r
    Mianowicie po nocy ciężko odpala i gaśnie po paru uruchomieniach zaczyna pracować. Ale nie ma reakcji na gaz .brak mocy nie jest w stanie ruszyć pod mała gureczke . Po nagrzaniu w miarę jedzie sprawdzone świece turbo zregenerowane egr wyczyszczony zaślepiony pompa paliwa w baku
  • #9
    autoManiak1
    Level 12  
    U mnie okazalo sie jednak turbo, po regeneracji auto chodzi