Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa C 1.3 CDTI - zamiana fabrycznego radia CD30 MP3 na Blow AVH 9810

ekmir 07 Oct 2021 18:02 1125 85
  • #1
    ekmir
    Level 24  
    W Oplu Corsa C chciałbym wymienić radio Blaupunkt CD30 MP3 na Blow AVH 9810.

    W kostce Opla mam przyłączone przewody głośnikowe oraz:
    - CAN H,
    - CAN L,
    - 12 +,
    - GND

    wygląda to tak:
    Corsa C 1.3 CDTI - zamiana fabrycznego radia CD30 MP3 na Blow AVH 9810

    Radio Blow AVH9810 ma natomiast możliwość podłączenia (poza głośnikami):
    - SWC 1 (sterowanie z kierownicy),
    - SWC 2 (sterowanie z kierownicy),
    - + 12 V,
    - ACC (+ 12 V po stacyjce),
    - uruchomienie kamery "wstecznej"
    - masa

    wygląda to tak:
    Corsa C 1.3 CDTI - zamiana fabrycznego radia CD30 MP3 na Blow AVH 9810

    W jaki sposób mogę uruchomić / podłaczyć sterowanie z kierownicy ?
  • #2
    SQ9MEM
    Level 29  
    Przy tym radiu i tym aucie w żaden. Radio ma wejścia przystosowane do wykrywania określonej rezystancji po naciśnięciu przycisku na kierownicy, a Twoim samochodzie te dane są przesyłane do radia po magistrali CAN.
  • #3
    ekmir
    Level 24  
    A przesłanie danych bezpośrednio z przycisków sterowania w kierownicy do radia nie rozwiąże problemu ?
  • #5
    ekmir
    Level 24  
    A czy dobrym rozwiązaniem byłaby wymiana przycisków sterowania od innej Corsy np. 1.7 DTI ?
  • #7
    ekmir
    Level 24  
    Mam takie sterowanie z innego pojazdu. Wyprowadzenia sa na przewodach zakończonych złączkami.
    Czy nie wystarczy podłączyć się pod te wyprowadzenia ?
  • #8
    bubu1769
    Level 41  
    Nadal ie rozumiem co chcesz tym osiągnąć.
    Jeśli masz drugie sterowanie to możesz je podłączyć na próbę do radia by zobaczyć czy będzie działało bez konieczności ruszania tego co jest w samochodzie.
  • #9
    Rafael22
    Level 20  
    Możesz zakupić adapter sterowania z kierownicy do samochodów marki OPEL on zmienia sygnał cyfrowy z CAN na analogowy (rezystancję) na allegro tego pełno

    Corsa C 1.3 CDTI - zamiana fabrycznego radia CD30 MP3 na Blow AVH 9810

    Chyba, że masz przewód w pinie RSA SWC to wtedy masz analogowo a nie po CAN i ten przewód do SWC1
  • #10
    ekmir
    Level 24  
    bubu1769 wrote:
    Jak się wepniesz w złącze taśmy przy CIM-ie to powinno dać radę.


    Przyciski w Corsie C:
    Corsa C 1.3 CDTI - zamiana fabrycznego radia CD30 MP3 na Blow AVH 9810

    Do mojego radia potrzebuję tylko 2 przewody (SWC1, SWC2). Jak mam podłączyć te przewody wyprowadzone do tych 2 złączy (zdjęcie) ?
    Do jednego złącza wyprowadzone są przewody: brązowy i biało-brązowy, a do drugiego: ten biało-brązowy z pierwszego oraz brązowy, siwy i czarny.
  • #11
    bubu1769
    Level 41  
    Muszę sprawdzić w schematach ale to złącze dwupinowe cię nie interesuje bo to złącze klaksonu.
    Prawdopodobnie musisz podłączyć przewód brązowy pod masę a czarny pod wejście SWC1 albo SWC2 (nie powinno robić różnicy pod które), siwy przewód odpowiada chyba za podświetlenie przycisków.

    Dodano po 37 [minuty]:

    Według schematów jest tak jak pisałem, chociaż co ciekawe w schematach przewód sygnałowy idący do radia jest niebiesko-czerwony a nie czarny, pozostałe się zgadzają.
    Co jeszcze ciekawe do rocznika 2005 sterowanie idzie przez CIM bezpośrednio do radia a od 2005 wzwyż idzie do wyświetlacza i pewnie dopiero tam jest konwertowany na CAN.
    Więc bardzo możliwe że u ciebie szło by w tym miejscu złapać sygnał z przycisków a dokładniej odpiąć przewód niebiesko-czerwony z pinu 26 złącza wyświetlacza graficznego i podpiąć go na przykład pod SWC1 radia.
  • #12
    ekmir
    Level 24  
    Czy do tego radia Blow AVH 9810 da się podłączyć zmieniarkę ?

    Radio ma wejścia audio cinch - można by je wykorzystać.
    Pozostaje tylko kwestia włączania / przełączania zmieniarki.

    Czy da się podłączyć (i korzystać) np. zmieniarkę Philips ARC 026/00 ?
  • #14
    ekmir
    Level 24  
    Z uwagi na ciągły brak czasu nie zabrałem się jeszcze za wymianę tego radia.
    Chciałbym to jednak zrobić w najbliższym czasie.

    W necie najczęściej w przypadku aut opla z CAN "plus po zapłonie" wyprowadzany jest z zapalniczki.
    Czy należy zastosować dodatkowy bezpiecznik (jakiej wartości) ?
    Czy może lepiej wyprowadzić "plus po zapłonie" bezpośrednio z kostki przy kierownicy lub ze skrzynki bezpiecznikowej ?
  • #15
    bubu1769
    Level 41  
    Samo gniazdo zapalniczki posiada własny bezpiecznik więc dodatkowy nie będzie wymagany.
    Co innego jeśli byś chciał wpinać się bezpośrednio w kostkę przy stacyjce, wtedy dodatkowy bezpiecznik byłby obowiązkowy, sądzę że 1-2A w zupełności by wystarczył chociaż to też zależy od poboru samego radia.
  • #16
    ekmir
    Level 24  
    Chyba jednak lepszym rozwiązaniem byłoby podpięcie się bezpośrednio pod wyprowadzenie z kostki (przy stacyjce) lub ewentualnie skrzynki bezpiecznikowej (po znalezieniu + 12 V po stacyjce) i zastosowanie osobnego zabezpieczenia.

    Dodano po 9 [godziny] 28 [minuty]:

    Czy nie ma to znaczenia ?
  • #18
    ekmir
    Level 24  
    Dla radia na pewno nie ma ale chyba korzystniejsze rozwiązanie byłoby z osobnym dla radia bezpiecznikiem niż z tym samym co zapalniczka.
    Chyba, że się mylę.
  • #20
    ekmir
    Level 24  
    bubu1769 wrote:
    W sumie najlepiej było by podpiąć się tak jak jest to seryjnie we wcześniejszych modelach czyli pod linie idącą do wyświetlacza.


    A tam jest (idzie) + 12 po stacyjce ?
  • #22
    ekmir
    Level 24  
    bubu1769 wrote:
    Na schemacie co wcześniej podawałem wyświetlacz ma zasilanie z 3 bezpieczników z czego 2 mają po 5A.
    Jutro jak będę mieć chwilę to sprawdzę który to dokładnie.


    Będę wdzięczny :)
  • #24
    ekmir
    Level 24  
    F35 5A - znajdę w skrzynce bezpiecznikowej ?
  • #26
    ekmir
    Level 24  
    F24 trafia na 4 wejście wyświetlacza,
    F35 na wejście 29
    Czy dobrze to odczytuje ?

    Podane tam są chyba tez przekroje przewodów:
    F24 - 0,35
    F35 - 0,5
    Czy to 0,35 to nie będzie za mały przekrój ?

    Kolory
    F24 - BK - czarny
    F35 - RD - czerwony

    Czy dobrze to odczytuje ?
  • #29
    bubu1769
    Level 41  
    Podawałem tak jak było to w TIS-e pod rocznik 2005, możliwe że we wcześniejszych było to inaczej.
    Jak będę mieć chwile to postaram się sprawdzić.
    Dodatkowo na STUDIO24 były rozpiski do TID, MID, BID i CID a tu będzie już raczej GID.
    Corsa C 1.3 CDTI - zamiana fabrycznego radia CD30 MP3 na Blow AVH 9810
  • #30
    ekmir
    Level 24  
    Sytuacja dotyczy Corsa C CDTI 1.3 2006 r.