Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

FORD MONDEO 1.6 TDCI - Głowica po naprawie

eisenberger 08 Oct 2021 13:15 315 6
  • #1
    eisenberger
    Level 11  
    Witam ponownie , nadal nie rozwiązałem problemu z Mondeo 1.6 tdci 115koni 2011r - opiszę jeszcze raz problem:
    Auto zakupione z zerwanym rozrządem ( nie wiem jak chodził przed zerwaniem)
    1: zdjęta głowica - wymiana zaworów, planowanie , docieranie itd
    2: nowy wałek rozrządu , koniki , uszczelka
    3: złożone wszystko do kupy - odpala od razu lecz po chwili z wydechu wydobywa się biały dym ... auto chodzi na wolny kilkadziesiąt minut -raz dymi na biało raz nie , nie równo chodzi , brak płynnego przejścia - dopiero po przekroczeniu 2.5 tyś obrotów auto chodzi ok ale dymi - w czasie jazdy jak się rozgrzeje (zrobiłem ok 80 km na autostradzie ) nie dymi jedynie przerywa pomiędzy wolnymi a 2.5 tyś , jak wróciłem auto chwile pochodziło na wolnych i zaczęło znów dymić . Brak błędów !
    co do tej pory zrobiłem:
    1: podmieniłem wtryski ze sprawnego - kodowanie - brak zmian
    2: podmieniłem EGR - brak zmian
    3: ponownie zostało sprawdzone ustawienie rozrządu - ok
    pomiar ciśnienia sprężania - równo 25 atmosfer , brak błędów, ciśnienie paliwa wg kompa ok, doładowanie również
    dym typowy z nie spalonej ropy - płynu nie ubywa .



    PONOWNIE ZDJĘTA GŁOWICA
    FORD MONDEO 1.6 TDCI - Głowica po naprawie
    jak widać na zdjęciu na 3 jeden zawór jest biały ...

    próba sprężonym powietrzem -

    bąbelki idą najbardziej z tego białego

    zawiozłem do pana co robił głowice no i stwierdził , że wszystko jest ok - sprawdzał pompą podciśnieniową ...
    co robić ?
  • #2
    irekw
    Level 21  
    eisenberger wrote:
    próba sprężonym powietrzem -

    Czy taka próba nie powoduje podnoszenia zaworów?
  • #3
    eisenberger
    Level 11  
    ale akurat na tym ... ?
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    A jak wyglądają tłoki po tym spotkaniu z zaworami?Jak wyglądają komory spalania?Czy sprawdzałeś tłoki ile wystają z bloku?Może korba przygięta?Nie wiem,tam my przyszło na myśl.
  • #5
    till122
    Level 9  
    Próba szczelnosci na gorąco, po wyciągnięciu zaworów była robiona ?
  • #6
    MobilTruck
    Level 31  
    Pokaż gładzie cylindra.Tam podejrzewam "miał ten pasek pęknąć" żeby było łatwiej sprzedać.Stara sztuczka pseudo handlarzy.
  • #7
    till122
    Level 9  
    Korbowody prponuje spr. Bez wyciągania, obracaj wałem kir. 1 i 4 tlok równo, później 3 i 2