Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Vel Satis - Z czego zrobiona uszczelka rurki olejowej turbo

-Monter- 08 Oct 2021 20:50 222 11
  • #1
    -Monter-
    Level 13  
    Dzień dobry. Pacjent to Renault Vel Satis 2.0 F4Rt. Cieknie ze złącza rurki olejowej sprężarki turbo jak na zdjęciu.
    Renault Vel Satis - Z czego zrobiona uszczelka rurki olejowej turbo
    Niestety rurka ta nie jest nigdzie dostępna, nawet w ASO we Francji. Znalazłem zdjęcie nowej i ewidentnie na końcówce znajduje się zielony oring.
    Renault Vel Satis - Z czego zrobiona uszczelka rurki olejowej turbo
    Czy ktoś z kolegów wie, jaki to uszczelniacz, z czego jest zrobiony? Musi wytrzymać wysokie temperatury, bo wkręcony jest w turbinę, więc raczej nie pierwszy lepszy. Na mojej rurce był zdeformowany, wyglądał jak plastikowa zwęglona podkładka i przy próbie zdjęcia rozsypał się. Jeżeli ktoś kiedyś zgłębiał podobny temat, to bardzo proszę o podpowiedź.
  • Helpful post
    #2
    pp_pablo
    Level 25  
    Podzwoń po firmach, które regenerują turbiny może Cię poratują.

    Szukałeś po numerze: 77011473155 Link
  • #3
    -Monter-
    Level 13  
    Dziękuję bardzo za ten link, w ASO mi powiedzieli, że same uszczelki nie są dostępne, widać sami nie wiedzą. Te miedziane u mnie trzymają, potrzebuję tylko zielonej. Spróbuję jeszcze poszukać po numerze, może gdzieś znajdę opis i wymiary samej gumki. A jak nie, to kupię ten zestaw.
    PS.Dzwonilem do jednej firmy naprawiajacej sprężarki, powiedzieli, że tam nie ma żadnych uszczelek i połączenie jest stożkowe metal w metal:)
  • #4
    pp_pablo
    Level 25  
    Zadzwoń to tych z linku. Może oni zmierzą, specjalizują się w renault.
  • #5
    atom89
    Level 13  
    W motoryzacji najczęściej stosowanym materiałem na o-ringi jest NBR i HNBR. O-ringi z HNBRu są odporne na wyższą temperaturę pracy. Musi kolega spróbować zwymiarować stary o-ring (średnica wewnętrzna x grubość) i dobrać nowy.
  • #6
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie prościej nypel wykręcic i wkręcic typowy? Stożek ,banjo
  • #7
    -Monter-
    Level 13  
    andrzej20001 wrote:
    Nie prościej nypel wykręcic i wkręcic typowy? Stożek ,banjo

    Po pierwsze nie ma za bardzo miejsca na złącze banjo, na zdjęciu zdjęta jest osłona sprężarki, a po drugie trzeba wtedy jakoś to połączyć z istniejącą rurką. Chyba jednak łatwiej kupić oring:)

    Dodano po 6 [minuty]:

    Założyłem zielony oring (chyba od klimatyzacji) 8x2 i na razie jest sucho. Myślę, ze optymalny byłby 8x2.5, ale akurat nie było. Kupię przy najbliższej okazji i będę miał w zapasie, gdyby ten zaczął przepuszczać. Jeżeli guma okaże się nieodporna na olej silnikowy lub temperaturę, pozostanie zakup oryginału.
  • Helpful post
    #8
    decybel91
    Level 42  
    Od klimatyzacji nie wytrzyma temperatury oleju. U mnie puścił po kilku godzinach pracy.
  • #10
    -Monter-
    Level 13  
    kkknc wrote:
    Potrzebujesz fluorowy oring. Inaczej mówiąc z vitonu.

    Zapewne masz rację, tym bardziej, że te z Vitonu też występują jako zielone. Ten który założyłem to HNBR do 150°C. Wyczytałem, że Viton stosuje się do 205°C, krótkotrwale do 230°C. Jest odporny na paliwa, oleje i starzenie. Problemem może być to, że wielu sprzedawców oprócz wymiarów i koloru nic więcej nie jest w stanie powiedzieć na temat sprzedawanych uszczelek.

    Dodano po 4 [minuty]:

    decybel91 wrote:
    Od klimatyzacji nie wytrzyma temperatury oleju. U mnie puścił po kilku godzinach pracy.

    Dzięki za informację, będę szukał Vitonowego.
  • #11
    pp_pablo
    Level 25  
    -Monter- wrote:
    Dzięki za informację, będę szukał Vitonowego.


    Kolego, dam Ci jeszcze jeden link. Dorabiałem u nich wiele razy różne nietypowe "uszczelniacze". Realizują indywidualne/nietypowe/jednostkowe zamówienia. Ceny normalne. Link
  • #12
    -Monter-
    Level 13  
    pp_pablo wrote:
    Kolego, dam Ci jeszcze jeden link. Dorabiałem u nich wiele razy różne nietypowe "uszczelniacze". Realizują indywidualne/nietypowe/jednostkowe zamówienia. Ceny normalne.

    Dzięki, na pewno się przyda.