Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.2 16V układ wydechowy, modyfikacja

edm 30 Paź 2005 16:52 4355 3
  • #1 30 Paź 2005 16:52
    edm
    Poziom 10  

    Pytanie dotyczy OPEL CORSA 1.2 16V 98 rok, nr silnika X12XE.............., mianowicie: nie tak dawno pytałem się na tym forum o przyczyny chwilowego braku mocy „ciągu” w tym samochodzie (https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic379948.html) i po uzyskaniu kilku odpowiedzi czas zabrać się do działania. Chcę wreszcie wyeliminować tą usterkę i zamierzam wymienić cały układ wydechowy na nowy (wspominacie o zapadniętym katalizatorze, zapchanym wydechu) a wcześniej wymieniałem tylko tłumik końcowy na początku 2002r. Z tłumikiem końcowym i środkowym nie ma problemu, lecz pytanie powstanie co z katalizatorem, zakup nowego odpada – za drogi, używany – nie wiadomo co trafie i pomyślałem żeby go wywalić (ponoć auto się lepiej wkręca na obroty, wiem że to trochę nie bardzo z ekologią ale hmm...). Nie będę go wykruszał czy odcinał tylko korzystając z możliwości dorobię „nową” wyprofilowaną rurę odpowiedniej długości zakończoną takimi jarzmami jak ta z katalizatorem która bezpośrednio połączy kolektor wydechowy z resztą układu wydechowego. Problem w tym że w tym modelu katalizator jest od razu przy silniku połączony z kolektorem wydechowym a w niego wkręcona sonda lambda. I zastanawiam się czy wszystko będzie ok. jak w tą dorobioną rurę na tej samej wysokości wkręcę sondę lambda?. Czy może w tym miejscu ta rura powinna się trochę rozchodzić, mieć większą średnice niż w pozostałej części układu?. Jeśli ktoś ma na ten temat wiedze, potrafi przewidzieć co będzie i ma to sens to tak zrobię. Ewentualnie zawsze będę mógł zamontować stary katalizator. Oprócz wymiany układu wydechowego przyjrzę się jeszcze innym podzespołom a na pewno EGR zostanie ponownie dokładnie wyczyszczony.

  • #2 30 Paź 2005 21:51
    CAMARENA
    Poziom 23  

    są jeszcze katalizatory uniwersalne(do wspawania)

  • #3 30 Paź 2005 23:26
    Roli
    Poziom 26  

    Cytat:
    są jeszcze katalizatory uniwersalne(do wspawania)

    Uniwersalne czyli od pojemności 1.4 do 2.0, tak ??? :lol: Zamiast tego poskładaj kase i kup taki jaki być powinien a nie dłub w gównie bo nie wyjdzie to na dobre dla Twojego silnika.

  • #4 12 Paź 2007 13:43
    padington77
    Poziom 1  

    Witam
    Ja miałem nie dawno identyczny problem co kolega
    sledzilem takze wasze wypowiedzi na forum takze twoje i co sie okazało?całkiem przypadkiem znalazlem feler otóz przymierzalem sie do wymiany plynu chlodniczego ,gdy schylilem sie pod autko aby odkrecic waz z chlodnicy w celu spuszczenia starego plynu natknolem sie na czujnik lambda ktory byl poluzowany poprostu pol obrotu kluczem i po sprawie.Na 1 rzut oka wygladalo ok lecz gdy go dotknolem okazall sie luzny.Po dokreceniu czujnika autko bez problemow jezdzi tzn nie ma efektu chwilowego braku mocy strasznie to bylo niebezpieczne przy wyjerzdzaniu ze skrzyzowania
    Odpokac jest ok.Moze u Ciebie jest to samo?

  Szukaj w 5mln produktów