Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi

max5511 17 Oct 2021 07:11 1314 43
  • #31
    rstlen29

    Level 22  
    Moze mala podpowiedz dla autora tematu
    Czy w wspomnianych dzwiach jest glosnik i podswietlenie otwartych dzwi lampka w tapicerce dźwiowej oraz podświetlenie wylącznika sterowania szybą
    Chodzi o ilość przewodów w wiązsce wykluczenie innych przewodów z ich mechanicznego uszkodzenia

    Dla pozostalych użytkowników szyba może się podnosić i opuszczać a zamek nawet na zaryglowanie i otwarcie wewnętrzna klamką nie bedzie dzialał gdyż to jest to układ mechaniczno-elektryczny i fakt po CAN wystarczy jeden przewód zeby przestal działać
    Przeciwlegle dźwi beda miały tak samo warto podejrzeć sygnal plus na cieńszych przewodach do masy miernikiem.
  • #32
    Homo_toxicus
    Level 20  
    Głośnik jest zasilany z osobnego wtyku. Na fotce nie widać tego gniazda i domyślam się, że w tylnych drzwiach nie ma głośnika. Moduł jest zasilany przewodami czerwono-żółtym i czerwono-białym. Magistrala CAN to pomarańczowo-zielony i pomarańczowo brązowy.
    Chaotyczne podawanie "plusa" na przewody magistrali niczego nie da, bo polecenie z MK to zakodowana instrukcja w której (uogólniając) MK podaje informację na magistrali które urządzenie jest adresatem polecenia i po zgłoszeniu się danego urządzenia jest do niego wysyłane polecenie do realizacji.
    Podświetlenie drzwi realizuje sterownik w drzwiach na podstawie informacji z mikrostyku w zamku. Podświetlenie przycisków również jest realizowane przez polecenie z modułu komfortu. Dzięki temu użytkownik, o ile dobrze pamiętam, chyba może sobie programowo wyłączyć podświetlenie.
    Zamykanie drzwi odbywa się na dwa sposoby. Pierwszy to mechaniczne zamknięcie przyciskami na poszczególnych drzwiach lub elektrycznie przyciskiem na konsoli drzwi kierowcy. Można wtedy otworzyć drzwi od wewnątrz ale nie da się od zewnątrz. Drugi sposób to zamknięcie z zaryglowaniem - z kluczyka lub pilotem. Wtedy zamki wykonują charakterystyczny "podwójny ruch". Wtedy zamki blokowane są zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz.
  • #33
    rstlen29

    Level 22  
    Napisałem zmierzyć sprawdzić a nie załączyć na krótko zasterować plusem.
    Zarówka w dźwiach jest załączana przez wyłącznik w dzwiach chodzi czy wogóle jest gdzieś objaw zasilania i gra głośnik itp sprawdzenie żeby wykluczyć te przewody które sa od tych obwodów.
    Przewody szyny CAN są dwukolorowe z paskiem.
    A co jeśli padł sterownik na tych akurat dźwiach. W nie których autach grupy VW jest czesto zawilgotnialy przez jego lokalizacje w podłodze.
  • #34
    Homo_toxicus
    Level 20  
    W tym modelu nie ma głośników w tylnych drzwiach. Plusami są przewody czerwono-żółty i czerwono-biały. Na nich powinno być +12V. Można miernikiem sprawdzić ciągłość przewodu masy, ale więcej informacji dałoby mierzenie na złączu sterownika w drzwiach a do tego trzeba zdjąć tapicerkę drzwi. Ale według mnie to strata czasu. Bo i tak celem jest otwarcie drzwi i naprawa/wymiana zamka. Autor napisał, że "coś tam się odzywa" w zamku i sterowanie szybami odbywa się normalnie. Stawiam na 99,9% zapaskudzone silniczki.

    Dołączam schemat:
    VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi

    Dodano po 20 [minuty]:

    rstlen29 wrote:
    ....
    Przewody szyny CAN są dwukolorowe z paskiem.
    A co jeśli padł sterownik na tych akurat dźwiach. W nie których autach grupy VW jest czesto zawilgotnialy przez jego lokalizacje w podłodze.


    Zgadza się. Podałem nawet w swoim poście kombinację kolorów. Sterownik drzwi jest w drzwiach i raczej wilgoć mu nie grozi. Pod nogami kierowcy, pod tapicerką znajduje się moduł komfortu i on czasem dostaje nadmierna ilość wilgoci ale skoro działa sterowanie szybą to raczej nie szukałbym przyczyny w module komfortu. W sumie to autor napisał, że nie działa mu TYLKO zamek lewego tyłu to dajmy spokój modułowi komfortu.
  • #35
    max5511
    Level 9  
    Panowie pomierzyłem miernikiem i na przewodach can nie ma napiecia , zarowno jak przekrece kluczyk , nacisne otwieranie/zamykanie. Elektryczna szyba dziala zarowno przy wlaczaniu z panelu kierowcy jak i od zablokowanych dzwi , w tych dzwiach nie ma glosnikow ani lampki na na dole do podswietlenia. Co moze byc nie tak ?
  • Helpful post
    #36
    Homo_toxicus
    Level 20  
    max5511 wrote:
    Panowie pomierzyłem miernikiem i na przewodach can nie ma napiecia , zarowno jak przekrece kluczyk , nacisne otwieranie/zamykanie. Elektryczna szyba dziala zarowno przy wlaczaniu z panelu kierowcy jak i od zablokowanych dzwi , w tych dzwiach nie ma glosnikow ani lampki na na dole do podswietlenia. Co moze byc nie tak ?


    Na magistrali CAN mierzenie miernikiem nie ma większego sensu. Tam nie ma stałego plusa czy minusa.Ma Kolega problem z silniczkiem w zamku i szkoda czasu skoro wiadomo, że magistrala pracuje poprawnie.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Znalazłem fotkę swoich drzwi po otwarciu. Tapicerkę drzwi zdjąłem przy zaryglowanych drzwiach i próbowałem podawać napięcie na silnik ale u mnie to nie dało żadnego efektu chociaż nie podawałem zbyt wysokich napięć. Kolega Sigwa18 pisze o napięciu nawet 30V ale ja podawałem tylko około 15V i może wyższe napięcie by poskutkowało. Przy takich próbach należy zmieniać polaryzację podawanego napięcia - silnik musi się zakręcić w odpowiednią stronę, ale ma to być tylko krótki impuls. Potem muszą "odbić" sprężynki w mechaniźmie.
    VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi
  • #37
    max5511
    Level 9  
    Nie mogę dostać się w żaden sposób do boczku aby go zdjąć , obawiam się ze będę musiał go "rozerwać" Niestety w tym modelu na samym dole boczek dzwi montowany jest jeszcze na 3 srobki do których nie ma dostępu w żaden sposób ( gdy dzwi sa zamknięte ) nawet jeśli zdejmie sie siedzenia tylne itp . Drzwi musza być otwarte żeby je odkręcić , te sroki tez trzymają "goreć" wiec nawet jak odkręcę boczek od strony klamki to nie wyjdzie on do góry , nie da rady odchylić i nic zrobić , dramat - może w Passacie jest inaczej i można zdjąć bez problemu boczek. Tutaj zamek tez jest tak schowany ze nie da rady wejść w żaden sposób drutem itp aby cos popróbować popchnąć bez demontażu właśnie tego boczku. Nic nie dają próby pukania , otwierania itp zamek ani drgnie. Czy na pewno w przewodach CAN nie powinno isc zasilanie ? jeśli moduł komfortu daje sygnał przez te kable w celu otwarcia drzwi ? Jak bym mógł dostać sie do zamka choc to moze bym go spryskal mocno WD40 i cos by to pomogło ale w żaden sposób bez zdjęcia tego boczki nie da rady
  • #38
    Homo_toxicus
    Level 20  
    W magistrali CAN nie ma żadnego zasilania. To wyłącznie magistrala sygnałowa pracująca z częstotliwością około 1 MHz. Żadne pryskanie nie pomoże niestety silniczek jest bardzo dobrze zabudowany.

    Jest sporo informacji o tym, że da się ściągnąć boczek przy zamkniętych drzwiach. Co prawda są to informacje o GOLF4 i SKODACH, ale sporo osób pisze o tym, że da się to zrobić, chociaż nikt nie podaje szczegółów. Jutro jeszcze podpytam naszego firmowego mechanika.
  • #39
    andrzej20001
    Level 43  
    Na sprawnej magistrali can jest 2,5V
  • #40
    max5511
    Level 9  
    Problem caly czas nie rozwiązany , ktos ma pomysl jak te drzwi otworzyć ? NIe moge dostać do srob na dole , boczek nie chce wyjsc w zaden sposób :(
  • #41
    carrot
    Moderator of Cars
    Rozwiązaniem jest piła szablasta, ściągasz uszczelkę drzwi i piłujesz ucho zamka przykręcone do tylnego słupka
  • #42
    maszan
    Level 25  
    Opcja może mniej inwazyjna to odkręcenie drzwi z zawiasów . Obklej sobie ranty drzwi i błotników taśma żeby nie uszkodzić lakieru, w 2 osoby odkręćcie drzwi na zawiasach na słupku i spróbować je lekko odchylić żeby odkręcić te śruby na dole mocujące boczek i go zdjąć. Potem założyć z powrotem na zawiasy, odkręcić płat, odchylić i naparzać w zamek przez jakiś długi śrubokręt żeby go zniszczyć lub próbować otwierać z pilota - może silniczek zaskoczy i ruszy. W moim Leonie 1M miałem podobna sytuacje tyle ze boczek nie jest przykręcany na dole. W Golfie 4 zony tez miałem problem z tyłem , ale jak się udało jakimś sposobem otworzyć( naparzanie z reki od zewnątrz, klikanie pilotem , perswazja słowna :) ) to zdjąłem wtyczkę i z reki zamknąłem do momentu wymiany siłownika.
    Ewentualnie musisz poświecić boczek ( pełno tego na allegro i chyba z golfa 4 pasuje).
    Teraz jak zauważam ze coś się dzieje to nie czekam i nie szukam tylko kupuje zamek i wymieniam. Moim zdaniem jak kolega Homo_toxicus pisał głównym problemem są silniczki.
  • #43
    max5511
    Level 9  
    Jutro prowadze do speca od zamkow , zobaczymy co bylo przyczyna , spec powiedzial ze naprawi to w 1h wiec zobaczymy.
  • #44
    max5511
    Level 9  
    Zamek naprawiony , spec wziął 200zl , winowajca był silniczek w zamku tak jak koledzy pisali . Jak otworzył drzwi nie chciał zdradzić ale odbyło się bez absolutnie żadnych szkód , cala naprawa zajęła mu 2,5h wiec trochę się męczył.